Semnalele mecanice la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Din cate stiu, semnalele mecanice a CFR (introduse pe scara larga in anii 50') pot fi:
-semnale mecanice de iesire din statie: pot avea unul sau doua brate (atunci cand din accelasi capat a statiei se ramifica mai multe directii de mers).
Indicatiile sunt:
-opreste fara a depasi semnalul (primul brat la 90 de grade cu catargul, al
doilea brat paralel cu catargul)
-liber cu viteza stabilita (iesire pe linia directa)(primul brat oblic cu catargul
, adica ridicat, al doilea brat paralel cu catargul)
-liber cu viteza redusa (iesire pe linia abatuta)(ambele brate oblic cu catargul
, adica ridicate)

-semnal mecanic de intrare in statie
Are doua brate si o paleta galbena.

-semnal mecanic prevestitor
Are un singur brat si o paleta galbena.

-baliza de avertizare
are o singura paleta galbena

-Semnal mecanic repetitor
Are un singur brat

-Semnal mecanic de manevra
Are o singura paleta albastra.

Toate semnalele mecanice sunt dotate cu felinare cu petrol (cele de iesire- unul sau doua felinare, cele de intrare-trei felinare, iar cele prevestitoare, repetitoare si de manevra -cate un singur felinar), folosite noaptea.
 
Te contrazic un pic, teoretic cica ar putea avea 3 si chiar mai multe brate, in functie de cate directii exista (cel putin asa scrie in manual). Concret insa, n-am vazut pe nicaieri la noi cu mai mult de 2, eventual un prevestitor (dar deja ala e la intrare). In schimb parca am vazut niste poze cu semafoare cu 3 brate (parca pe la olandezi) sau daca nu ma inseala memoria am vazut si cu 4 sau 5 brate intr-o poza mai veche de la englezi (pe vremea aburoaselor).
Paleta galbena este prevestitorul (practic ce descrii tu acolo este un semafor compus dintr-un semafor de intrare si unul prevestitor). Un semnal "normal" de intrare are una sau doua palete (in functie de cat de complexa e statia) si cam atat.
Ce-mi pare rau ca n-am vazut pe nicaieri noaptea functionand semafoarele de genul asta (decat la produsele de la viessman :p).
 
Mai mult de doua brate nu are,nici macar teoretic. Cat despre indicatia de noapte,inchipuie-ti ca sunt concepute pentru lampi cu petrol,acum "modernizandu-se" in stil DIY cu becuri de 12v :lol:
 
ba se pare ca da, si uite cine zice :D

Warning! The following article is from The Great Soviet Encyclopedia (1979). It might be outdated or ideologically biased.

a fixed signaling device used on railroads equipped with semiautomatic block signaling, staff systems, and centralized switches and signals. One, two, or three arms are mounted on a semaphore tower together with signal actuators to change the position of the arms. A particular position of the arms signals the locomotive engineer that he is cleared to proceed, has orders to stop, or must change speed. At night or when the visibility is poor as a result of fog, snow, or rain, semaphores are supplemented with signal lights

caut acuma sa vad pe unde am vazut pozele alea cu 3 si 4 brate la semafoare, sau daca doar a fost in mintea mea
 
Nu neaparat ca-mi place sa am intotdeauna dreptate, dar macar stiu ca-mi place sa ma corectez daca cumva o iau pe aratura. Uite ca aveam dreptate, macar in teorie exista semnale cu 3 brate, vezi aceasta poza
http://i84.photobucket.com/albums/k13/robertanasa/Instructia%20de%20Semnalizare%20CFR/IMG_3549m.jpg
ii multumesc si de data aceasta lui Robert, ca ne-a facut un mare bine si a pus sus instructia de semnalizare de la 1900 toamna; o fi ea outdated, dar pentru cultura generala e muuuuuuuuuuuult mai eficienta decat cea actuala, de unde n-am inteles mare lucru (macar aici arata in poze ce e aia viteza stabilita si redusa, nu ma lasa sa banuiesc si sa intreb pe toata lumea ce e aia - banuiam oricum bine, dar una e sa fie scris negru pe alb si alta e sa stii dar sa nu fii sigur)

si tot topicul lui Robert, chiar merita citit
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1966
 
vezi si linkul asta, unde scrie negru pe alb ce-am zis mai devreme; sunt curios si in noua varianta (cea actuala) de semnalizare cum s-a schimbat, dar sunt cam obosit la ora asta si nu mai stiu pe unde era linkul cu instructia de semnalizare din 2000 toamna (parca era ceva pe railwayfan, sigur era pe trenulete.info, dar sa vad daca o mai gasesc)
 
acuma iti dau dreptate si tie, am citit regulamentul actual de semnalizare (http://trenulete.info/regulament%20semnalizare.pdf), si intr-adevar ...
Semaforul de ieşire are un braţ, dac㒠dintr-un capă’t al staţiei se iese într-o singur㒠direcţie şi dou㒠braţe dac㒠se poate ieşi în .... direcţii, caz în care indic㒠şi direcţia de mers.

dar dupa cum spuneam, regulamentul actual mi se pare scris cu picioarele (cel putin fata de ala mai vechi, care vorba aia, parca era scris pentru prosti); cu alte cuvinte exact ca mersul de la bucuresti la constanta, am ajuns inapoi in 1900 toamna (din pacate, de fapt e chiar mai rau)
 
Eheeee, aia e istorie,multe de acolo nu mai sunt valabile :lol:
De ceva zeci de ani nu mai exista asa ceva.
Uite aici Regulamentul actual.
Si e destul de bine explicat ce e viteza stabilita si ce e redusa :razz:
 
Mdea, de data asta am gasit si eu destul de usor (ce-i drept, acuma am dat cautare in pdf :D).
Asa ca ori nu mai stiu eu exact ce nu mi-a convenit la varianta actuala (diferente sunt multe, vezi multitudinea de diagrame de gari si semnale in varianta veche), ori nu stiu ce sa mai cred. Oricum e clar ca varianta veche m-a lamurit in foarte multe privinte, in timp ce dupa citeli si rasciteli ale variantei noi eram mai cheaun ca inainte.
Bine macar ca ai dat un link in care textul e mult mai lizibil. Sa vedem cand am timp sa-l citesc din nou, poate de data asta va fi pe gustul meu (dar nu promit nimic :D).
 
E si o versiune mai apropiata de cartea in sine. Daca ai neintelegeri iti stau la dispozitie in pm,ca aici suntem off topic de mult :roll:
 
La intrare in Piatra Neamt dinspre Bicaz:

DSCF1499_zpsxeoqjsmh.jpg


DSCF1500_zpshhfauial.jpg


DSCF1505_zpsz29bjpml.jpg


DSCF1502_zps9groa413.jpg


DSCF1501_zpsnivvxdzm.jpg


DSCF1514_zpsi6zlucun.jpg