Intrebari diverse

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

cata

Active Member
Trenulist
14 Mai 2008
155
1
bucuresti
LOCATION
bucuresti
Buna ziua!
Poate sa-mi spuna cineva care sunt caracteristicile de baza ale vagoanelor de calatori Y, Z si X?
 
buna,

pe scurt, un UIC X este un vagon dezvoltat in anii 1960 dupa vagoanele germane (DB) de 26,4m din 1953 si care se defineste prin urmatoarele dimensiuni:
- lungimea totala, 26400mm
- inaltime maxima, 4050mm
- distanta intre pivoti, 19000mm

au existat la DB si X-uri mai lungi, de exemplu WR4Ăźm-62 (WRmh132) sau BctĂźm256 (actualul AcBcmee CFR) care ating 27500mm!

standardul UIC Y a fost dezvoltat din Osshd B al tarilor comuniste (Osshd Y/B) insa a fost folosit si de Franta (exemplu, B9c9x) sau Danemarca (Bm). un vagon Y are lungimea totala de 24500mm, multe Y-uri din tari comuniste erau (sĂ­ sunt) mai inalte (4230mm)

standardul UIC Z (inca actual) a fost dezvoltat in 1970 si se bazeaza pe UIC X, insa cu confort sporit si mult mai modern; se diferentiaza Z1 (climatizate) si Z2 (neclimatizate), ca dimensiuni este exact ca UIC X:
- lungimea totala, 26400mm
- inaltime maxima, 4050mm
- distanta intre pivoti, 19000mm

de exemplu, un B11 AVA200 CFR este un Z1, un Bmee 21-80.0 CFR construit de DWA Bautzen este un Z2, iar un Bmee reconstruit 21-70 este un Z1!

HTH :)
 
Multumesc mult! Dar totusi mai am o intrebare : exceptand dimensiunile, cum as putea sa le deosebesc, macroscopic vorbind, intr-o gara: nr. de geamuri, diferente intre forma boghiurilor, acoperis mai tuguiat sau nu sau din profil tabla sau tabla cudata, etc.?
 
cata a spus:
Multumesc mult! Dar totusi mai am o intrebare : exceptand dimensiunile, cum as putea sa le deosebesc, macroscopic vorbind, intr-o gara: nr. de geamuri, diferente intre forma boghiurilor, acoperis mai tuguiat sau nu sau din profil tabla sau tabla cudata, etc.?

Păi... în general (dar nu întotdeauna, vezi vagoanele de dormit) vagoanele diferite sunt încadrate în serii diferite...
 
cata,

exista vagoane UIC X si UIC Z foarte asemanatoare, greu de deosebit; ca regula generala, un Z are la clasa I 9 compartimente si 11 la a IIa, un X are 10 compartimente la clasa I si 12 la a IIa iar un Y 9 compartimente clasa I sau 10 clasa a IIa...

trimite pozele pe care le ai si discutam cum le poti invata... ;)
 
Salut,

Eu fiind implicat in fenomenul trainz si ca un constructor de rute as vrea sa aflu mai multe despre Caile ferate romane pentru a traspune cat mai bine realitatea in trainz. Asa ca pe parcurs am sa va pun mai multe intrebari legate de acest domeniu.

Pentru inceput as vrea sa stiu ce fel de limitari de viteza exista in Romania si unde sunt amplasate acestea. Si va spun din experienta ca pe ruta Bucuresti Ploiesti Brasov pe care am circulat cel mai des nu am vazut niciun semn care sa indice o viteza. Nu doresc sa imi dau cu presupusul asa ca va las pe voi sa-mi dati mai multe detalii. Niste poze ar fi de mare folos deoarece in caz ca in trainz nu exista voi avea material pentru a mi le face singur.

Cu stima si respect,
Va multumesc anticipat.
 
Poti incerca sa scotocesti putin semnalizarea de pe adresa aceasta: http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=17 mai nou pe bucuresti campina se utilizeaza semnalizare cu TMV (trepte multiple de viteza) si semnalizare BLA cu doua trepte de viteza. Indicatoare de viteza gasesti in aceiasi pagina la rublica Indicatoare Feroviare.
 
La noi nu prea sunt indicatoare de viteza, asa cum vezi in rutele de Trainz de pe alte meleaguri. Viteza este trecuta in ordinul de circulatie. La noi sunt multe limitari (indicatoarele galbene dreptunghiulare) si multe indicatoare VN (viteza normala).
 
Care este semnificatia codului de litere de pe vagonul din imaginea de mai jos? Fotografia imi apartine:

wtu_811_206_718.jpg
 
am si eu o intrebare. cate vagoane etajate 26-26 se modernizeaza/ transforma in 26-16 si 36-16 ??

citisem pe undeva ca ar fi vorba de 120.
acum 26-16 a ajuns la 087 iar 36-16 la 024.

multumesc.
 
:?:
Nu sunt Hecht-uri. Dintre toate tipurile de vagoane, H. sunt cele mai usor de recunoscut datorita formei cutiei.
Cele din poza de mai sus sunt adevarat constructii italiene, puse in serviciu la FS prin anii 1938-1940 ( a existat si varianta cu compartiment de posta) si care au ajuns dupa o vreme la liniile albaneze, care sunt de altfel un adevarat mozaic de vechituri cu diverse origini.