Intrebari diverse

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Intrebare: care este inclinatia maxima a unei linii CFR, in curbe, in linie curenta? Nu ma refer la panta/rampa, ci la inclinatia centripeta.
 
Daca te referi la suprainaltarea din curbe, in linie curenta cea pe care o stiu eu cea mai mare se afla pe linia Predeal - Brasov inainte de statia Timisul de jos chiar pe unde traveseaza peste Dn1. Sper sa nu ma insel. Dupa parerea mea unghiul dintre peretele lateral al vagonului si sol ajunge sa depaseasca 7 grade. Spun asta pentru ca acolo e o raza foarte stransa in curba de pe firul 1 (cel care coboara). La un moment dat ai impresia ca pici din vagon daca trenul merge prea incet.

Poate stie colegul nostru Catalin. Esti pe frecventa Catalin ? :D
 
Uite am gasit ceva, dar e multa lectura si sunt niste calcule teoretice:
citez:

"32.Insuficienta si excesul de suprainaltare :
In curba viteza maxima este impusa de faptul

ca exista acceleratie necompensata.

Efectul fortei centrifuge un este compensat in totalitate.

Acc necompensata la cfr:γ=0.65m/s2.

La viteze reduse acc necompensata poate fi spre interiorul curbei.

In cazul traficului mixt trenurile circula cu diferente de viteza.

De regula trenurile de marfa circula cu o viteza mai mica decat viteza de echilibru incarcand excesiv firul interior de sina.

Unele trenuri circula cu exces de suprainaltare E iar treburile de calatori circula de obicei cu insuficiente de suprainaltare.

E=h-11.8th_V2min/R

h=suprainaltare efectiva;E=suprainaltare teoretica pt viteza minima.

Excesul minim pt trenurile de marfa e 50-70mm.

Cu cat intensitatea zilnica a traficului trenurilor de marfa este mai mare cu atat excesul admis este mai mic, astfel protejandu-se firul interior de sina.

I=11.8V2max/R-h –suprainaltare teoretica pt viteza maxima.I<=70mm """

poate te ajuta... :D

http://www.scritube.com/tehnica-mecanica/CALEA-DE-RULARE321323126.php
 
Stie cineva unde sunt fă’cute urmă’toarele 3 poze?

wiadukt.jpg

tunel2t.jpg

tunel1l.jpg


întrebarea am primit-o prin MP pe un alt forum (la fel şi pozele), de la cineva din afara ţă’rii.

Bă’nuiala mea e c㒠undeva pe Deva-Brad sau Alunu-Seciuri, dar las cunoscă’torii s㒠ră’spundă’.
 
railway-salva--viseu.jpg


http://badorgood.com/articole/2010-in-imagini-70/1
Poza cu numarul 80.

http://badorgood.com/foto/railway-salva--viseu-302659

Nu pare a fi din 2010. Stie cineva mai multe?
 
E posibil sa fie facuta dupa 90',poate chiar prin anul 93', cind inca se mai circula pe acolo cu

locomotivele cu abur, ca intr-una din pozele de aici de pe forum era o locomotiva asemanatoare,

in gara din Salva.

Poza era facuta in anul 1993, dar nu o mai gasesc.

Il rog pe detinatorul fotografiei sa o posteze ca sa o poti vedea.
 
Pai pe railpicture scrie clar. septembrie 2005.
A fost pesemne un tren special comandat.
 
La ce folosea constructia de beton de pe M800 din dreptul Strazii Gherghitei, cam pe unde va supratraversa Autostrada A3 calea ferata?
Presupun ca are legatura cu calea ferata, de vreme ce la modernizarea magistralei 800 nu a fost demolata sau mutata. In orice caz este pozitionata extrem de aproape de linie.

cimg5329.jpg


cimg5330.jpg


cimg5331g.jpg
 
Pe unele vazute pe aici in aceeasi forma scrie PSS (post de sub sectionare) E a celor de la IFTE.
___________
Am raspuns la aceasta intrebare deoarece am intrat intimplator aici.
De fapt cautam mesajul unde am scris ca sint convins de faptul ca la CFR sint oameni care nu au habar de calea ferata.
Am dat si un exemplu dintr-un raport OIFR in care un INSTRUCTOR vorbea de statia Tirgoviste Sud.

Acum am citit alt raport al aceleaiasi institutii care probabil se inspira din anchetele NTSB de la Nat Geo. :-?

Aici vad un raport OIFR
in care se foloseste o harta incorecta

apar urmatoarele statii

Magura Simlă’dului - corect Magura Simleului
Glurtelec in loc de Giurtelec
Cimpina Salaj- corect Cimpia Salaj
Poptelc - corect Poptelec
Clocmani in loc de Ciocmani
Bă’rbuşteni in loc de Bă’buţeni
Gladu Somesului in loc de Glodu Somesului

Cum este posibil sa se aprovizioneze o unitate cu o harta avînd atitea greseli?
cum se semneaza receptia?
cine o distribuie subunitatilor?
exista certitudinea kilometrarii corecte?
daca doar in extrasul publicat apar atitea greseli ce se poate prezuma ca e la nivelul intregii harti?

cite alte documente sau materiale cu erori sau defecte este posibil sa fi intrat in folosinta unitatilor feroviare, producind efecte?

O fi vorba de comisioane?

Cum e posibil sa fie folosite in rapoarte oficiale?

Ca sa nu mai vorbesc de limbajul folosit si de repetitiile facute.
http://www.afer.ro/rom/OIFR/rap_investigare_finale/Raport%20final%20%20Zalau%20Mirsid%2019%2008%202012.pdf

Dar sa nu uitam ca un om de cultura, istoric CFR a scos niste carti pline de date incorecte.Sint pe aici pe undeva pe forum.

Alt raport
http://www.afer.ro/rom/OIFR/rap_investigare_finale/Raport%20final%20acc%20Costesti%20Parvu%2002%2008%202012.pdf

observati

pe distnţa între staţia Jiu şi Costeşti nu a intrat nici o protecţie şi nu a avut probleme în funcţionarea utilajului;

ce protectie nu a intrat? e greu de scris fata de cei de la NTSB

a frânat de urgenţ㒠şi a încercat s㒠sting㒠incendiul care izbucnise din zona motorului de cale cu instinctoarele din dotare

Oare nu e corect ,,extinctoarele"?
EXTINCTÓR, -OÁRE, extinctori, -oare, adj., s. n. 1. Adj. Care are proprietatea de a stinge. 2. S. n. Aparat care serveşte la stingerea incendiilor; stingă’tor. – Din fr. extincteur, lat. extinctor, -oris.
Sursa: Dicţionarul explicativ al limbii române, ediţia a II-a |

Deunazi am avut o discutie in holul garei cu 3 organe sau factori de decizie din CFR care supravegheau 3 femei pline de importanta gestului de a lipi neste afisuri prin gara.

Afisele erau cu preturile comparative ale biletelor si abonametelor pe rutele ramase la CFR de aici din zona.

Le-am sugerat sa le duca si in localitatile deservite de trenuri, contrar cine le citeste in gara cita vreme calatorii circula cu autobuzul.

Femeile mea zis: aici e spatiul nostru aici lipim noi.
Atunci am mers la cei 3 care le ziceau cum sa le lipeasca sa arate bine pe usile garii.

Domle lumea nu stie ca trenul e mai ieftin, trebuie puse si in sate.
Daaa domle am dus si la gara unde spui mneata.
da, dar acolo merg 3 ceferisti pe care ii stiu si mai trec eu din an in pasti, cine sa citeasca?
domle asta e, n-avem bani de publicitate, primarii sint mina in mina cu astia cu autobuzele.
Domle nu cred ca n-ar fi solutii.
E asta e,
unu care era mai sefut decit ei a si plecat plictisit atit de discutie, dar probabil si de faptul ca a trebuit sa iasa din birou in holul garii.

Am spus celorlati doi ca automatul de bilete nu ma lasa sa imi aleg ruta (via) ci imi da el legatura si trenurile, trebuie sa iau biletele pe bucati, pierd avantajul fidelitatii etc, etc

unu din ei l-a trimis pe cel mai tinerel, domle inginer la calea ferata nu orice, cu mine la automat ca oricum n-avem noi ce-i face

domle puteti transmite sesizarile la factorii de decizie.

vina ala, tasteaza de doua ori si la fel de sictirit ca trebuie sa piarda vremea cu mine, conchide:
Domle asta nu e al nostru, programu l-a facut o firma, acuma sa-l schimbe costa zeci de mii de euro si pleaca.

Ce mai asteptam de la CFR?

Am ramas acolo pe hol ca aia din nuvela Prostii de Liviu Rebreanu.
Adica mai apoi m-am luminat, ce mi-a trebuit sa ma bag in vorba?

http://www.google.ro/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&source=web&cd=2&ved=0CCgQFjAB&url=http%3A%2F%2Fwww.limpede.com%2Fuploads%2F8%2F1%2F3%2F4%2F81345%2Frebreanu-liviu-prostii.doc&ei=FV2aULCNEY_HswbrnIDYCw&usg=AFQjCNFzQbZZ9SqctLQO-2HqcnPUFK5k4Q
 
Pornind de la niste discutii pe alt forum am ajuns la situl CFRcalatori

Acolo am gasit aplicatia servicii in statii.
E facuta la sictireala fara nici o legatura cu realitatea.

Am remarcat ca mai sint statii care au birou de informatii: Birlad, Alba Iulia, Petrosani in timp ce alte statii nu au birou de informatii Timisoara Nord, Arad.

Unele statii au toaleta Braila in timp ce altele nu au Bucuresti Nord

unele statii au bar la 50 de metri, banca la 100 metri(Timisoara nord) or daca nu sint in gara nu sint servicii oferite de gara.

Am mai gasit statia Ilva despre care nu stiu unde este.dar are bar la aproximativ 50 m.

Desi nu mai este operata de CFR in lista gasim statia Hunedoara.
Statia Sibiu este in curs de modernizare , daca nu ma insel nu cu multa vreme in urma statia a fost un santier.

Statia Gura Humorului Oras figureaza cu birou de informatii si bagaje de mina, dar eu nu le-am vazut anul trecut cind am fost pe acolo.

_________________

dar ca sa fiu sigur ca CFR habar n-are ce e aia cale ferata am intrat pe aplicatia

"RETEAUA CFR CU LOCALIZARE STATII CFR PE HARTA INTERACTIVA".

Atentie va rog!!! sa imi spuna cineva de cind este aplicatia implementata.

Am gasit urmatoarele elemente de cale demontate din teren dar prezente in A PLI CA TI E

Racordul textila Lugoj, linia Buzias -Buzias bai, Racordul Timisoara Sud.
minat de fiorul cunoasterii si de bucuria descoperii APLICATIEI prin bunavointa CAII Ferate Romane am purces la a studia harta interactiva.

Am descoperit linia ingusta Ghilvaci-Ardusat cu tot traseul si statiile
Linia Huedin --Calatele,
Statia Baia Sprie fara linie ferata de legatura cu reteaua feroviara.

In Maramures am gasit Feresti si Berbesti fara linie, Berbesti cu o poza probabil a Berbestilor din Vilcea.

Liniile inguste muresene, linia Tandarei-Giurgeni cu statiile aferente, Oradea est- Holod, Dobresti Rogoz, Mintia -Brad(demontata)

Ma opresc aici, dar daca mai adaugam faptul ca pe infofer gasim de asemenea toate aceste linii si unele ramificatii, e dovada ca CFR nu stie de .... ei.


Iar intre timp am gasit si statia remus Opreanu si linia veche spre Negru Voda, probabil saitul de cultura este si pentru cei care studiaza evolutia caii ferate in timp.
 
Oare cine a facut saitul asta CFR? chiar nu stie geografie? nu stie ce are CFR in parohie? numele statiilor?

Pe aplicatia de mai sus am gasit u n traseu care incepe de la limita judetului Caras Severin incit am crezut ca e delimitate de judet, dar e o cale ferata am gasit statiile Tismana, Borosteni, Bradiceni, Cornesti linia trece peste linia de Amaradia si intra in statia Preajba.