Pe data de 28 martie 2008, a fost introdusă în dezbatere publică pe site-ul Ministerului Transporturilor o modificare a OrdonanĂžei de urgenĂžă a Guvernului nr. 12/1998 privind transportul pe căile ferate române Âşi reorganizarea Societatea NaĂžională a Căilor Ferate Române. Prin această decizie, deosebit de importantă pentru sistemul feroviar românesc s-ar aloca printr-un contract transparent dintre CFR Âşi statul român sumele necesare pentru mentenanĂža infrastructurii, sub forma unei &8222;subvenĂžii sociale&8221;.
AsociaĂžia Industriei Feroviare (AIF) salută propunerea înaintată de Ministerul Transporturilor de a se plăti de la Bugetul de stat diferenĂža dintre Tariful de Utilizare a Infrastructurii plătit de operatorii de călători Âşi marfă Âşi Tariful real de utilizare a infrastructurii. Sperăm că o creÂştere a veniturilor CFR S.A. va duce în cel mai scurt timp la îmbunătăĂžirea infrastructurii feroviare din România. TotuÂşi, apreciază ÂŞtefan RoÂşeanu- Secretar General AIF &8220;prevederile actului normativ propus spre dezbatere, publicat de guvernul României ignoră existenĂža administratorilor de infrastructură privaĂži care au închiriat în ultimii ani infrastructura feroviară publică de la CFR S.A. De asemenea considerăm că utilizarea termenului de subvenĂžie socială este inadecvată în condiĂžiile în care plata de la bugetul de stat la care ne referim reprezintă contravaloarea unor obligaĂžii în calitate de proprietar a statului&8221;.
Conform actualelor prevederi OUG 12/1998, articolul 22, Compania NaĂžională de Căi Ferate CFR S.A. este responsabilă pentru întreĂžinerea Âşi asigurarea functionării infrastructurii feroviare din veniturile proprii. Principala sursă de venit a Companiei o reprezintă Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), venit estimate în nota de fundamentare care însoĂžeÂşte propunerea de modificare a OUG la 66% din total venituri.Veniturile bugetare au o pondere de 4%, restul de 30% nefiind acoperit. S-a ajuns astfel la situaĂžia problematică ca veniturile societăĂžii să fie mai mici decât cheltuielile de mentenanĂžă ceea ce duce la creÂşterea subfinanĂžării activităĂžii de mentenanĂžă Âşi în consecinĂžă la degradarea continuă a stării de bună funcĂžionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român.
AIF este o organizaĂžie non-guvernamentală Âşi non-profit ce îÂşi propune să contribuie la creÂşterea notorietăĂžii transportului pe Âşină în România Âşi promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marfă Âşi călători. AIF doreÂşte încurajarea competitivităĂžii în sectorul transportului feroviar Âşi de asemenea creÂşterea notorietăĂžii transportului pe Âşinã în România.
AsociaĂžia Industriei Feroviare (AIF) salută propunerea înaintată de Ministerul Transporturilor de a se plăti de la Bugetul de stat diferenĂža dintre Tariful de Utilizare a Infrastructurii plătit de operatorii de călători Âşi marfă Âşi Tariful real de utilizare a infrastructurii. Sperăm că o creÂştere a veniturilor CFR S.A. va duce în cel mai scurt timp la îmbunătăĂžirea infrastructurii feroviare din România. TotuÂşi, apreciază ÂŞtefan RoÂşeanu- Secretar General AIF &8220;prevederile actului normativ propus spre dezbatere, publicat de guvernul României ignoră existenĂža administratorilor de infrastructură privaĂži care au închiriat în ultimii ani infrastructura feroviară publică de la CFR S.A. De asemenea considerăm că utilizarea termenului de subvenĂžie socială este inadecvată în condiĂžiile în care plata de la bugetul de stat la care ne referim reprezintă contravaloarea unor obligaĂžii în calitate de proprietar a statului&8221;.
Conform actualelor prevederi OUG 12/1998, articolul 22, Compania NaĂžională de Căi Ferate CFR S.A. este responsabilă pentru întreĂžinerea Âşi asigurarea functionării infrastructurii feroviare din veniturile proprii. Principala sursă de venit a Companiei o reprezintă Tariful de utilizare a infrastructurii feroviare (TUI), venit estimate în nota de fundamentare care însoĂžeÂşte propunerea de modificare a OUG la 66% din total venituri.Veniturile bugetare au o pondere de 4%, restul de 30% nefiind acoperit. S-a ajuns astfel la situaĂžia problematică ca veniturile societăĂžii să fie mai mici decât cheltuielile de mentenanĂžă ceea ce duce la creÂşterea subfinanĂžării activităĂžii de mentenanĂžă Âşi în consecinĂžă la degradarea continuă a stării de bună funcĂžionare a elementelor componente ale sistemului feroviar român.
AIF este o organizaĂžie non-guvernamentală Âşi non-profit ce îÂşi propune să contribuie la creÂşterea notorietăĂžii transportului pe Âşină în România Âşi promovarea acestuia ca principal sistem de transport pentru marfă Âşi călători. AIF doreÂşte încurajarea competitivităĂžii în sectorul transportului feroviar Âşi de asemenea creÂşterea notorietăĂžii transportului pe Âşinã în România.