Transportul intermodal in Romania

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

nelutu

Well-Known Member
28 Decembrie 2008
273
9
Bucuresti/Fogia
LOCATION
Bucuresti/Fogia
Salutare tuturor,

De ceva timp ma pasioneaza transportul intermodal si anume trasportul de containere, cutii mobile si semiremorci. Mai exact partea care ma intereseaza cel mai mult din transportul intermodal (maritim, fluvial, rutier sau feroviar) binenteles ma intereseaza cel feroviar.

Se pare ca transportul intermodal a inceput adevarata dezvoltare undeva prin anii 60 odata cu aparitia containerelor mari precum si standardizarea lor.

Exemple de dimensiuni ale containerelor:
https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/9/9d/Container_Stacking.jpg

Cineva de la noi in anii 70 a evaluat corect aceasta dezvoltarea astfel incat in acei ani s-au construit 26 de terminale feroviare care binenteles astazi marea majoritate stau nefolosite din cauza infrastructurii si echipamentelor de operare invechite. Dar mai ales probabil din nepasare. La aceste 26 de terminale se adauga alte 19 private sau industriale.

Aici si o situatie cu marea majoritate a acestor terminale:

http://www.cfrmarfa.cfr.ro/images/stories/RCF7/terminale.pdf

Un document oficial legat de strategia Romaniei in acest domeniu puteti citi si aici:

http://mt.gov.ro/web14/documente/strategie/strategii_sectoriale/strategie_de_transport_intermodal_text.pdf
 
In Romania operatorii feroviari folosesc urmatoarele tipuri de vagoane pentru transportul containerelor:

-vagon pe boghiuri Sgns
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/S/31_RIV_53_RO-CFR_4556_018-1_Sgns-Chiajna-001.jpg

-vagon Sgs pe boghiuri cel mai probabil rezultat din modificarea vagoanelor Rgs
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/S/31_RIV_53_RO-CFR_4542_082-4_Sgs-Chiajna-001.jpg

-vagon pe doua axe Lgs, Lgns

https://forum.lokomotiv.ro/viewtopic.php?t=8283

Acestea trei fiind din cunostintele mele singurele vagoane dedicate doar pentru containere
 
In urma cu multi ani vedeam containere in vagoane pe 2 osii cu obloane rabatabile si vagoane pe boghiuri cu aceleasi obloane. Nu sunt pe un PC sa pot exemplifica seriile sau imagini. Se mai folosesc astfel de vagoane?
 
Da binenteles!

In afara vagoanelor sus mentionate se mai folosesc si urmatoarele:

-vagoane Ks pe doua osii:

https://forum.metrouusor.com/download/file.php?id=78996&sid=edffcc22f6ee820bc756bb135d238b44
de pe forum.metrouusor.com

-vagoane pe boghiuri Rgs:
http://www.railfaneurope.net/pix/ro/car/freight/R/31_RIV_53_RO-CFR_3555_687-6_Rgs-Predeal-001.jpg

Vagoanele pe boghiuri cu obloane de care iti amintesti probabil sunt Regs insa eu nu le-am vazut pana acum.
 
Iata si programul cu rutele periodice de la cateva terminale pentru cei care vor sa le prinda la fotografiat.
http://www.railcontainer.ro/ro/important/rute-periodice

Cei care mai au informatii despre navetele periodice sunt rugati sa posteze
 
Terminalul Brasov:
Brasov.jpg

Iasi:
Iasi.jpg

DSC_0712.jpg

Am fost de atatea ori in jurul lor dar nu am facut poze.

La Bacau descarcarea se face si langa gara, se foloseste o macara EDK 300.
DSCF7600.jpg

DSC_3910.jpg

DSC_3870.jpg

DSC_3873.jpg

DSC_3876.jpg

DSC_3881.jpg


Vagoane Lgns in Dornesti, Suceava.
DSC_2517.jpg

DSC_2595.jpg