Magistrala 300

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Top Modern Railroad in Romania, Comarnic - Predeal w/80 km/h [December, 2011] <i></i>

Valea%20Prahovei%20600px.jpg


Calea ferat㒠ce leag㒠Bucureştiul, capitala României, de Braşov, unul dintre cele mai importante municipii din Transilvania, reprezint㒠o legă’tur㒠important㒠feroviar㒠care apropie în mai puţin de 150 de minute Muntenia de Transilvania. Pe lâng㒠acest factor social şi economic, de legă’tur㒠între cele dou㒠provincii istorice ale României, tronsonul de cale ferat㒠Câmpina – Sinaia – Predeal, îşi face loc prin Valea Prahovei, una dintre cele mai atractive zone turistice din România.

Astfel, tronsonul feroviar Câmpina – Predeal, distanţ㒠de 48 de kilometri, a fost reconstruit integral. Multitudinea de curbe strânse, poduri şi podeţe fac din acest traseu unul dificil de parcurs pentru mecanicii de locomotivă’, extrem de greu de construit, îns㒠foarte frumos de admirat, atât pentru publicul că’lă’tor, cât şi pentru cei pasionaţi de domeniul transportului feroviar.

De asemenea, panta caracteristic㒠de 20 la mie între Câmpina şi Predeal dovedeşte diferenţa de nivel notabil㒠de peste 550 de metri între cele dou㒠localită’ţi. Totodată’, vârful de pant㒠de la Predeal şi cele peste 10 linii de aici ră’spund cu brio la traficul intens care se desf㒺oar㒠pe acest coridor Pan European nr. 4 (Constanţa – Bucureşti – Curtici).

Aşadar, nu-mi ră’mâne decât s㒠v㒠doresc vizionare plă’cut㒠la filmul de mai jos, în care apar în faţa dumneavoastr㒠peste 34 de kilometri de tronson proaspă’t refă’cut de la 0 şi capabil de 80 km/h. Ca o ultim㒠precizare, viteza de derulare a imaginilor este de 4x, aşadar puteţi deduce şi dumneavoastr㒠viteza de circulaţie a unui Tren Regio (fost Personal) pe acest tronson.

http://www.youtube.com/watch?v=IR6eJ6CFcvQ

M300.jpg
 
Heavy Freight Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]<i></i>

Compresoare de aer, roţi scrâşninde, osii solicitate la maximum, goarne, ză’pad㒠şi sute de vagoane de marfă’. Aceste sunt doar câteva "lucruri" pe care le puteţi urmă’ri în montajul urmă’tor!

Predealul, cel mai înalt punct unde trenul poate ajunge în România, reprezint㒠-- fireşte -- vârf de pantă’. Aici trenurile de marf㒠se descompun şi se recompun, primind sau cedând locomotive împingă’toare/de tracţiune. Compresoarele de aer sunt solicitate intens, dat fiind lungimile extreme ale trenurilor şi necesarul de suplinire a defectelor inerente ale instalaţiei de frânare. Aparatele de tracţiune, de legare şi de ciocnire sufer㒠cele mai urâte evenimente, erorile de fabricaţie nefiind permise aici.

Deloc cu o caroserie aerodinamică’, ASEA 060-EA totuşi reuşeşte s㒠urce de peste 40 de ani Predealul, singură’, în dubl㒠sau în tripl㒠tracţiune sute de vagoane zilnic, coborând cu ele în acelaşi timp pe panta că’tre Sinaia. Sau invers. Iar acest drum este realizat or㒠de oră’, zi de zi, an de an, astfel transportul feroviar de marf㒠face parte cu succes din veriga economiei!

Fie c㒠mii de vagoane cu produse petroliere sunt transportate de GFR, fie c㒠sute de containere sau vagoane cu că’rbune aparţin CFR Marfă’, jucă’torul momentului o reprezint㒠locomotiva electric㒠româneasc㒠Seria 40. Sau 47, dac㒠ne referim la variantele modernizate cu IGBT. Sau cea mai puternic㒠locomotiv㒠din Europa, 6600 kW!

Vizionare plă’cută’!

http://www.youtube.com/watch?v=1k7IArB7U3w

IMG_1114%20fff.jpg


///

Modern Passenger Trains @ 1000 meters altitude in Predeal [December, 2011]<i></i>

Cota de 1057 metri a Predealului presupune pante şi rampe periculoase, grele, solicitante (Predeal -- Câmpina, 20 la mie; Predeal -- Braşov, 26 la mie), iar sutele sau miile de tone sunt la mâna deciziei mecaniculului/mecanicilor de locomotiv㒠care deţin autorizaţie special㒠pentru a putea circula pe acest tronson.

Probabil c㒠nici într-un alt loc în ţar㒠nu se poate observa mai bine puterea de tracţiune de care d㒠dovad㒠locomotiva electric㒠ASEA 060-EA construit㒠de Electroputere Craiova. Sigur c㒠performanţele acestui model sunt acum întrecute cu brio de Taurus sau de alte locomotive de ultim㒠generaţie, dar istoria scris㒠de 060-EA-001 şi cele peste 1000 de surori ale ei este un fapt cu care ne putem mândri!

Cele 13 trenuri fotografiate în intervalul orar, 09:45 -- 17:15, pot fi observate în filmul de mai jos atât la intrare în Predeal dinspre Câmpina, cât şi la intrarea abrupt㒠dinspre Braşov. Fie c㒠a fost Internaţionalul de Viena, fie c㒠a fost InterRegio de Braşov -- Galaţi sau Braşov -- Iaşi, vedeta principal㒠de tracţiune este modelul 060-EA. Cele câteva sute de tone reprezentate de vagoane moderne şi oferind confort sporit că’lă’torilor sunt tractate fă’r㒠probleme de combinaţia mecanic vigilent / locomotiv㒠puternică’.

Aşadar, v㒠doresc vizionare plă’cută’! Lista trenurilor surprinse în cadre motrice este:

Regio Train 3001, Bucureşti Nord - Braşov
InterRegio Train 1582, Constanţa - Braşov
InterRegio Train 1732, Galaţi - Braşov
InterRegio Train 1763, Braşov - Iaşi
International Train 347, Wien Westbahnhof - Bucureşti Nord
InterRegio Train 1645, Bucureşti Nord - Târgu Mureş
InterRegio Train 1636, Braşov - Bucureşti Nord
InterCity Train 531, Bucureşti Nord - Oradea
InterRegio Train 14004, Braşov - Constanţa
InterCity Train 346, Bucureşti Nord - Wien Westbahnhof
InterRegio Train 1731, Braşov - Galaţi
Regio Train 3008, Braşov - Bucureşti Nord
InterRegio Train 1746, Satu Mare - Bucureşti Nord

http://www.youtube.com/watch?v=PHVNwVn5XuA

91%2053%200%20477%20785-6%20-%3D-%2011.12.2011%20-%20Predeal.jpg
 
Cateva imagini (multe) de pe magistrala 300. Imaginile sunt de dupa gara Cojocna (dupa Apahida), de la Tunel, Valea Florilor, Campia Turzii.

















Mig-urile si elicopterele de la Campia Turzii

Era bun un tele de 300mm, poate data viitoare.
 
Un fotoreportaj tare fain

http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,6406350

Cu aceasta ocazie am vazut ca se lucreaza si in in gara Sf. Gheorghe.
 
Mie imi place foarte mult sa merg cu trenul in portiunea Sinaia - Brasov. Imi place sa vad muntii de la fereastra deschisa a trenului. Portiunea Predeal-Brasov este bestiala, geniala, superba, merge trenul prin padure, glasul rotilor de tren rasuna prin vaile cu vegetatie abundenta, e superb, suberb. In schimb, in sectiunea Brasov-Sighisoara merge prea incet. Incet merge si in portiunea Sighisoara-Teius, unde am vazut ca sunt lucrari de modernizare a liniilor. Pe bucata Cluj-Oradea nu am fost, dar am inteles ca pe-acolo pe defileul Crisului iar e fain, e padure, peisaj fain.