Linia 516 - Dornisoara - Floreni [2011]

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

mishu88

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2008
668
8
Falticeni, Pascani, Bucuresti
trenuriromania.blogspot.com
WEBSITE
http://trenuriromania.blogspot.com
LOCATION
Falticeni, Pascani, Bucuresti
Plimbare cu Automotorul Malaxa no. 944 pe ruta Dornişoara - Floreni<i></i>

Deşi are o mas㒠de doar 24 de tone, istoria automotorului din videoclip este una cu greutate. între anii 1930 şi 1940 s-au construit la fabrica "Malaxa" un numă’r de 178 de automotoare pe 2 osii. Multe dintre acestea înc㒠se mai regă’sesc pe că’ile ferate române.

Deşi iniţial au fost înzestrate cu motoare Ganz de 120 de CP, care cu ajutorul unei transmisii Mylius în 5 trepte de vitez㒠reuşeau s㒠ating㒠70-75 km/h, acum aceste automotoare sunt supuse unui proces de modernizare. în acest sens, amintim de compania PetroUtilaj Câmpina care a obţinut un contract de modernizare a acestor vehicule feroviare.

Cele 54 de locuri pentru pasageri sunt împă’rţite în câte dou㒠camere, între acestea fiind amplasat motorul şi transmisia. Automotorul este dotat cu dou㒠posturi de conducere, fiind disponibile 4 uşi de acces. De altfel, conceptul acestui tip de automotor a fost bazat pe echiparea cu motor şi transmisie a vechilor vagoane de că’lă’tori. Vehiculul astfel rezultat putea circula pe secţiile secundare de circulaţie, unde traficul de că’lă’tori era redus.

Sursele documentare indic㒠realizarea legă’turii pe ecartament normal între Vatra Dornei şi Dornişoara la 1 august 1915, dintre caracteristicile liniei amintindu-se raza minim㒠a curbelor de 150 de metri şi o declivitate maxim㒠de 20 mm/m între staţiile Floreni şi Poiana Stampei.

A se ţine cont de faptul c㒠staţia Dornişoara se afl㒠la 1032 de metri altitudine, în timp ce staţia Predeal, considerat㒠a fi cel mai înalt vârf de pant㒠din România, se afl㒠la aproximativ 1050 de metri.

Vizionare plă’cută’!

26 aprilie 2011 = Automotorul Malaxa 944 pe M516, Floreni - Dornişoara<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=uXsldKXU33E

26 aprilie 2011 = Excursie FeRoviaR㒠M516, Dornişoara - Floreni - Vatra Dornei<i></i>
http://www.youtube.com/watch?v=7QE5iq78biU
 
In Dornisoara se mai vad ceva urme ale fostei linii care ajungea la Bistrita Birgaului?
 
dantm a spus:
In Dornisoara se mai vad ceva urme ale fostei linii care ajungea la Bistrita Birgaului?

Nu ştiu acest aspect, dar aceeaşi întrebare mi-am pus-o şi eu aş vrea s㒠merg cu câţiva pasionaţi la var㒠pe acolo... Pe lâng㒠vizita peisajului de acolo, ochim şi obiectivul despre o cercetare FeRoviaRă’. Au trecut totuşi aproape 70 de ani de la desfiinţarea liniei, cine ştie ce a mai ră’mas........
 
Altii au cautat si au gasit urmele

http://www.academia.edu/28956273/PE_URMELE_TRENULUI_BENZINO-ELECTRIC_DE_LA_TIHA_B%C3%82RG%C4%82ULUI_LA_DORNI%C8%9:confused:ARA_CENTENAR_1915-2015