Linii de cale ferata inchise pentru traficul de calatori

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
dantm a spus:
Si acum ca a luat VTS linia, se reface ceva in Baia Mare Sud?
Nu stiu ce sa zic! Daca se merge pe principiul investitie minima-profit maxim nu se va face mai nimic. In afara de 1-2 macazuri, care ar fi absolut necesare pentru incarcare la rampa, nu cred ca vor mai investi in ceva. Costurile ar fi mai mari decat profiturile. S-ar putea sa fie si ceva de genul,, vrei ceva ce se vinde bine, dar cumperi si ceva ce nu se vinde,, adica vrei Oradea V. - Cheresig sau Turda - Campia Turzii, dar cumperi si Baia Mare - Baia Mare N. Asta e parerea mea, tinand cont de starea de fapt a liniei Baia Mare - Baia Mare N. S-ar putea sa gresesc si totusi sa fie pe bune licitatia si o viitoare investitie. Timpul ne va arata daca am sau nu dreptate.
 
http://www.emaramures.ro/Stiri/58497/GESTIONAR-NOU-Redeschiderea-caii-ferate-Baia-Mare-Baia-Mare-Nord-o-garantie-ca-Romplumb-isi-va-continua-activitatea-
 
lapuseanul a spus:
http://www.emaramures.ro/Stiri/58497/GESTIONAR-NOU-Redeschiderea-caii-ferate-Baia-Mare-Baia-Mare-Nord-o-garantie-ca-Romplumb-isi-va-continua-activitatea-
Sa dea D-zeu sa aiba dreptate! Dar raman la parerea ca timpul ne va arata daca preluarea de catre VTS va revigora aceasta sectie de circulatie.
 
Am pozat un livret din 1992

avea totusi 60 km/h, mai mult decit multe linii de azi

 
flo82 a spus:
O lista cu toate liniile de cale ferata, inchise pentru traficul de calatori sau desfiintate (numai cele de ecartament normal si larg/incalecat):


7.Regionala Cluj

-Huedin- Calatele
Ultimul tren a circulat pe aici in 1997, iar, zece ani mai tarziu, linia este complet demontata, chiar de catre CFR-Infrastructura. Construita in perioada interbelica, avea 14 km si statiile: Zamu Bihorului hc., Calata h., Calatele HM.

-
Zilele trecute am revazut ramasitele acestei linii.
Amintesc faptul ca vacantele de vara le-am petrecut in comuna Sincraiu care avea halta Zamul Bihorului (de ce al Bihorului nu am inteles) si ca atare multe amintiri placute am legate de calatoria pe aceasta linie. Imi amintesc de calatoriile de prin 1971-1972 cand trenul avea locomotiva cu abur iar vagoanele erau din vremea tineretii bunicilor. Ba chir mai exista vagon care candva apartinuse clasei a III-a (salon comun cu bancute din lemn).
Cu timpul garniturile au devenit mixte: vagoane de marfa si un singur vagon pt. calatori.
Am dat de imagini triste cu aceasta linie aici:
http://www.forumtrenuri.com/t131-huedin-calatele-13032008

Azi arata mai rau. Atasesz si eu cateva poze cu gara din Calatele , podul de pe raul Calata (intre Sincraiu si Calata, cladirea haltei Zamul Bihorului , incluziv magazia de bagaje.

Podul in discutie, cunoscut ca Podul de Fier, era locul preferat de scalda in anii copilariei si adolescentei mele. Citeam cu uimire inscriptiile in maghiara care aratau ca era construit undeva pe la 188... .

Aceasta linie a fost construita pentru a se asigura accesul la exploatarile forestiere si gaterele din zona Calatele si Belis, proprietati ale unor familii evreiesti. Bunicul meu chiar a lucrat in adolescenta la un astfel de gater din Belis. Din nefericire aceste familii au ales sa traiasca in Ungaria dupa Dictat, lucru care le-a fost fatal. Granita era chiar la marginea satului Sincraiu. Tragico-comic era faptul ca cimitirul ungurilor ramasese in Romania.

Trebuie corectat faptul ca linia nu a fost construita in perioada interbelica ci pe la 1898.

June25201309.jpg


June25201305.jpg


June25201303.jpg


June25201302.jpg


June25201311.jpg


June25201310.jpg


June25201312.jpg