Linii industriale

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

flo82

Well-Known Member
Trenulist
13 Mai 2010
257
27
Husi
LOCATION
Husi
Liniile industriale din Bucuresti (inclusiv cele desfiintate)
-De la Gara Bucuresti-Baneasa pentru: Combinatul Fondului Plastic, Mecapol, Depozite Butan-Gas, Depozite Jiului, Romexpo, Casa Presei Libere;
-De la Gara Bucuresti Nord Grupa AT: IFMA, Depozite Posta Romana, Fabrica de Bere Grivita, Fabrica de Paine Plevna, Fabrica ? (langa podul Grozavesti), Termocentrala
Grozavesti (podul feroviar peste Dambovita- desfiintat la sistematizarea Dambovitei, intre 1985-1987)
-De la gara Bucuresti Grivita: Uzinele Chimice Grivita, Romexpo;
-De la HM Pajura: Laromet;
-De la gara Chitila: doua linii industriale;
-De la gara Mogosoaia: Bere-Bauturi
-De la gara Bucuresti-Vest ("Ciorogarla"): platforma Industriilor (Cesarom, Urbis, Coca-Cola, Iremoas, Valrom, etc), Depoul Metrorex Industriilor.
-De la gara Cotroceni: Cet-Vest, Comatauto, Decomar, Fricogom, Faberom, Umeb, Semanatoarea, Pumac, Depoul Metrorex Ciurel.
-Ram. Razoare: Ventilatoare, Recom;
-fosta Gara Dealul Spirii: Romtrans, Bere Rahova, Vulcan, Electromagnetica.
-linia industriala a Rocar/Autobuzul.
-de la gara Bucuresti-Progresu: Energoutilaj, Procema, Otelul, Cet-Progresu.
-de la gara Jilava: Bumbacaria Jilava, portul Bucuresti-1 Decembrie (urma sa fie construita)
-de la gara Varteju: o linie industriala (ce deserveste ?)
-de la gara Berceni: IMGB, UMUC, Admeb, Silvour-Move. La iesirea din IMGB exista si un minitriaj.
-de la gara Popesti-Leordeni: Viscofil, Tmucb, Danubiana, Baduc, Depoul Metrorex IMGB.
-de la Ram. Titan: sere Bucuresti, Abator (linia care merge paralul cu Dambovita)
-de la Titan Grupa Marfuri: Cet-Sud-Vitan, Platforma Dudesti (Policolor, Chimopar, Stirom), Republica, Platforma Faur, o betoniera. La iesirea din uzina Republica exista si un
minitriaj, in zona strazii Ghetu-Anghel.
-de la Titan Grupa Calatori: o linie industriala
-de la Titan Sud HM: Granitul, Platforma Morarilor, Prodplast, + inca o linie industriala.
-de la gara Bucuresti-Obor: Frigotehnica, Sintofarm, Halele Obor, sectii a Electronica.
-de la Ram. Fundeni: o linie industriala (pentru ?)
-de la Pantelimon: o linie industriala, care merge paralel cu M800, si care deserveste: Heliatub, Armob, Platforma Pipera (UPA-Carpati, CIL-Pipera, Electronica; o intrebare: de ce
nu s-a prelungit aceasta linie industriala si peste Bdul.Dimitrie Pompei, pentru a deservi si: Iema, Conect- situate de partea cealalta a bulevardului).
-Ram. Baneasa: Panificatie Baneasa, Betoniera de langa strada Avionului.
Totusi, pentru a nu mai realiza si aceasta ramificatie in linie curenta M800, nu era mai simplu de prelungit linia industriala care vine de la gara Pantelimon, pana la Panificatie
Baneasa?
-De la gara Pasarea: Neferal, Acumulatorul.
-De la gara Balotesti: depozite de carburant a aeroportului Otopeni.

Pe fosta linie Bucuresti Baneasa-Herastrau-Bucuresti Obor (se ramifica din M800 intre fosta bariera de pe Soseaua Nordului si actualul pasaj Baneasa), mai existau si: Fabrica de Glucoza, fabricile din zona Tei, URAC.
De la fosta gara Bucuresti-Filaret o linie industriala deservea Romgaz, Electromontaj, Antefrig, uzina "Timpuri Noi".
Si o intrebare: fosta "Fabrica de Avioane" (Romaero) era deservita de cale ferata industriala?

Linii industriale in judetul Vaslui

Barlad: doua (una deserveste platforma FEPA-RULMENTII, si este folosita destul de rar, si a a doua deserveste o baza de receptie a cerealelor, situata langa gara);
-Vaslui: doua (una deservea fosta platforma Rediu- MECANICA, IAMC, HIDROM, CFS, Depozit Peco. In spatele acestor fabrici exista si un minitriaj. In prezent, linia nu mai
este folosita. A doua deservea fosta fabrica de mobila MOVAS. In prezent, grupa de triere a garii Vaslui a fost complet desfiintata)
-Husi: doua (una deservea depozitele CENTROCOOP. In 1990 se renunta la linie, in prezent aceasta fiind complet demontata din teren. A doua deservea Exploadarea
Forestiera si "Constructorul". In prezent este impracticabila- arbusti crescuti pe linie, sine ruginite si acoperite de pamant).
-Falciu Nord HM: liniile industriale pentru fosta fabrica de zahar, acum complet abandonate.

In anii 1987-1988 apare un proiect de constructie a unei linii industriale, care sa lege gara cu platforma industriala a orasului Husi (SUC, MOLDOTEXT, HUSANA, IPILF, Filatura de Bumbac, Sectia Lemn, Fabrica de Conserve, Abator, ICIL). S-au analizat doua posibilitati de traseu: unul care sa plece de la fosta HM Podgoriile Husului, sa urmeze terasamentul fostei cai ferate inguste (Podgoriile Husului- Bucovat, construita intre 1916-1918 si desfiintata intre 1940-1944), sa strabata dealurile Sara si Dric (s-ar fi impus defrisarea unor vii), sa mearga paralel cu strada Ana Ipatescu, sa iasa in spatele cimitirului si sa ajunga in zona industriala.
A doua varianta de traseu (care se pare ca a si fost preferata): linia urma sa se desprinda de la linia 8 a statiei Husi, sa iasa in zona vaii Saca, sa treaca pe langa Combinatul de Vinificatie, sa se intersecteze cu strada Calarasi, sa mearga paralel cu cartierul Brosteni ( pe 'coama" dealului), paralel cu strada Fundatura Viilor, apoi sa intersecteze strada Capitan Carp, apoi paralel cu paraul Draslavat, sa ajunga in apropiere de cismeaua "Dragoi", dupa care sa strabata cartierul Plopeni (se impunea demolarea unor case), sa intersecteze strada A.I.Cuza in dreptul SUC (Sectia de Utilaj Complex, actualul Petal SA; la capatul strazii AICuza exista si singurul pod rulant pentru transcontainere din Husi), sa treaca paraul Raesti in zona Abatorului, sa intersecteze drumul Husi-Falciu in dreptul bazei de receptie a cerealelor, si sa ajunga in spatele fabricilor, unde urma sa fie amenajat si un minitriaj. Din acest minitriaj urmau sa se desprinda linii pentru fiecare fabrica in parte.
In 1989, dupa spusele unui cunoscut, acesta ar fi insotit o echipa de ingineri, care studiau traseul.
Dupa 1990, in contextul falimentarii fabricilor din Husi, proiectul este abandonat.
 
Vin cu niste completari:
de la Gara Dealul Spirii mai era si o ramificatie catre Dealul Arsenalului (pe locul actualului Parlament)
De la Gara Filaret, o ramificatie catre fabrica de chibrite si una spre timpuri noi. (la uzinele Lemaitre de atunci) cu o ramificatie spre Uzina de Gaz de langa parcul Carol. De aceasta din urma nu stiu prea mult chestii pentru ca am vazut-o doar pe una sau 2 harti si se pare ca n-a avut viata lunga)

Later edit: Prima aparitie e pe o harta din 1891, intre 1923-1935 mai aparea linia de la Filaret doar pana la Uzina de Gaz, dupa care, in 1947 iar apare linia pana la Timpuri noi, aparent si cu o ramficatie in zona observatorului astronomic. Cred ca in hartile anterioare doar s-au omis aceste detalii.

De asemenea, am o mare curiozitate, a vazut cineva vreo poza cu podul de cale ferata de la Grozavesti? Eventual daca poate sa ne-o arate, ar fi si mai bine. :)
 
Aceea de la gara Filaret mergea paralel cu strada Constantin Istrati, trecea pe la "fantana Zodiacului" (la intrare in parcul Libertatii/Carol), apoi cobora spre sud paralel cu strada general Candiano Popescu (si de aici se ramificau liniile industriale, pentru ceea ce astazi este trecut pe harta ca "ROMGAZ", "ELECTROMONTAJ" si "ANTEFRIG"), apoi mergea paralel cu strada Frigului si strada Lanariei, trecea peste Bdul.Dimitrie Cantemir, apoi paralel cu strada Lanariei si Bdul. Gheorghe Sincai, trecea podul peste Dambovita, oprindu-se la uzina Timpuri Noi (pana in 1948- Lemaitre).
Aceasta linie ferata industriala a fost desfiintata in anii 50', sub motivul ca "incurca circulatia".
 
Radu161 a spus:
De asemenea, am o mare curiozitate, a vazut cineva vreo poza cu podul de cale ferata de la Grozavesti? Eventual daca poate sa ne-o arate, ar fi si mai bine. :)

Imaginea este luata de pe actualul Splai, malul drept. Constructiile din stanga imaginii sunt proaspat inaugurata centrala Grozavesti si in planul doi vezi podul si rambleul spre Cotroceni. Podul avea 3 tabliere metalice, doua gemene peste malurile raului si un tablier central (cel care se vede si in poza) peste luciul de apa.



O imagine generala a podului gasesti si in lucrarea "Constructii pentru transporturi in Romania" vol 1, pagina 343.