Linia Târgu Mureş - Braşov

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Ah... linia Tirgu Mures - Brasov, lunga domn'le!

Statii importante: Tirgu Mures, Reghin, Toplita, Gheorgheni, Izvorul Muresului, Miercurea Ciuc, Baile Tusnad, Sfantu Gheorghe, Brasov.

Compunere: Magistrala secundara 405 (Deda - Razboieni) si 400 (Brasov - Satu Mare).

Noduri de cale ferata: Deda (intre 405 si 400) si Siculeni - fostu' Ciceu (intre 400 si 501)

Infrastructura: Ca parere proprie - varza. Intre Tirgu Mures - Deda limitarea maxima de viteza este de 70 km/h, aflata pe unul din sectoarele din linia curenta dintre Tirgu mures Nord si Dumbravioara. Apoi o limitare aiurea de viteza intre Reghin si Brancovenesti de 30 km/h. Urmand ca intrarea in Deda sa se faca cu aproximativ 65 km/h... Portiunea aceasta de linie Tirgu Mures - Deda fiind neelectrificata. Regimul de circulatie divers: intre Tirgu Mures si Tirgu Mures Nord existand BLA, iar apoi Cale libera prin comenzi telefonice, cu semnale mecanice, exceptie facand Reghin unde exista luminite :). Apoi intre Deda si Brasov este linie electrificata, dar si aici se gasesc limitari mici de viteza pe distante lungi. Ca exemplu "pozitiv" daca pot sa-i spun asa, ar fi pe sectorul Rastolita - Stanceni (kilometri 219 respectiv 193) de 30 km/h, spun pozitiv deoarece ofera posibilitatea de a admira defileul Muresului.

Trenuri de legatura directa:
Sens X: 4011, 1641/1843, 549 (ramura a 531);
Sens Y: 4014, 4016, 1844/1642, 540 (ramura a 532).

Timpul de deplasare pe intreaga relatie de 282 km.
Personal: ~7h :50min
Accelerat: ~6h :40min
InterCity: ~5h :50min
 
Tot legat de aceasta ruta, astazi din lipsa de ocupatie de dimineata, am initiat un e-mail catre mirifica noastra companie CFR Calatori, la care banuiesc ca nu voi primi raspuns, dar ma simt... corect... din punct de vedere civic.

Revenind la ideea de baza, aduc fragmente din acel e-mail, cu scop informativ, despre ruta in cauza...


To:
[email protected]

Buna ziua,

(... lipsa - date personale)

Traficul feroviar din Tirgu Mures cu precadere spre Deda inregistreaza probleme. Sunt trenuri care circula pline si altele care circula goale de tot.

Exemplu 1: A1844 (Tirgu Mures - Bucuresti Nord - ramura a 1642) care circula pe relatia Tirgu Mures - Deda in regim de personal. Acceleratul acesta are 3 vagoane, in care pe relatia Tirgu Mures - Deda intra si calatori de cursa lunga - Brasov- Bucuresti, cat si riverani pana la Deda. Acceleratul pleaca la 20:05, cu vagoanele pline. Apoi la orele 22:20 sa plece personalul P4516 cu 8 vagoane complet goale. Ca regim de completare ,inteleg, ca trebuie trimise vagoanele la Deda pentru trenurile de a doua zi, dar 4 dintre acele vagoane pot fi introduse pe A1844 (ca in mersul trenurilor 2008-2009) astfel incat sa se asigure confortul calatorilor de cursa lunga cat si locuri oamenilor care locuiesc in statile aferente relatiei Tirgu Mures si Deda.

Exemplu 2: Dimineata, inaintea A1843 (Bucuresti - Tirgu Mures), pe relatia Deda - Tirgu Mures circula un personal ~4511~ iar acceleratul circula, culmea, tot in regim de personal la 30 minute dupa personalul specificat, masura nejustificata care dauneaza confortul calatorilor veniti de la Bucuresti, Brasov, etc..

Exemplu 3: IC549 (Brasov - Tirgu Mures), ramura a 532, intarzie, in mod regulat - daca pot spune asa, cu aproximativ 1 ora... ar trebui ca in mersul viitor din Decembrie anul curent, sa fie introdusa intarzierea in program.

Exemplu 4: A1972-1 si 1973-2, ce se intampla cu ele pana la urma? Era vorba ca nu circula 5 zile, apoi... nu mai circula...

Exemplu 5: P4011 Brasov - Razboieni, circula cu 4 vagoane, vagoane care pe anumite sectoare de drum - Reghin-Ludus sunt pline, trenul ar trebui suplimentat cu 1-2 vagoane.

Exempul 6: P4013 Miercurea Ciuc - Tirgu Mures - ora veche sosire 21:11 (tren inexistent in mersul actual, competat anul trecut de 4012 Tirgu Mures - Miercurea Ciuc ~ plecare 2:50) a fost scos din circulatie in noul mers nejustificat, trenul avand calatori, si fiind un tren bun pentru navetele de seara. pe relatia Miercurea Ciuc - Toplita fiind inlocuit de P4505, iar pe Deda - Tirgu Mures, inlocuit de un personal RegioTrans Bistrita - Tirgu Mures 14526-1- daca nu ma insel in privinta numarului, care nu a circulat deloc.

(...)


Nota bene: A1972-1 si 1973-2 sunt cele pe relatia Galati - Tirgu Mures si invers.
 
Le-ai dat prea mult de gandit...
In fine, in legatura cu magistrala 400, prin octombrie, anu' trecut, mi se pare ca au schimbat linia in halta Androneasa, dar nu au marit deloc limita... ce sa fi facut oare ei pe acolo? E destul de nasol sa mergi 30 km cu... 30km/h de la Rastolita laToplita...
Tin minte ca acum 2 ani, limita de viteza era de 50km/h cam pe aceeasi portiune...
 
Da, frumos ca tot se mai adauga multe ore la vechiul mers si iese un nou mers de tren, avem timpi mai mari decat pe vremea aburoaselor care mai trebuiau alimentate cu apa, mai oboseau fochistii dar tot se miscau mai cu talent ca sa spun asa :(
 
srazvi a spus:
Da, frumos ca tot se mai adauga multe ore la vechiul mers si iese un nou mers de tren, avem timpi mai mari decat pe vremea aburoaselor care mai trebuiau alimentate cu apa, mai oboseau fochistii dar tot se miscau mai cu talent ca sa spun asa :(

Acuma, stii cum ii eu am scris doar pentru ca in real se intarzie oricum....
E absurd sa treci un timp pe foaie, care oricum nu se poate realiza...

Cat despre comparatii...declinu-i mare... infrastructura putrezeste....
 
Pai mai e o chestie, la mersul trecut au bagat timpii de intarziere in mers, apoi acum iar toate trenurile intarzie, de aici se vede ca infrastructura e tot mai proasta, restrictile tot mai multe si nu se face nimic pentru remediere :-? .
Am inteles ca prin minune de cand s-a schimbat ministrul ca au inceput lucrarile la toate calamitatile, la Carta, la Gradistea si la Ghimes. De aici vestile bune ca de la noul mers se mai deschid din ce era inchis :D . Mai a fost de ajutor si vremea ce a permis munca(asta depinde de cum se trezeste Dorel)
Daca tin minte, viteza de 30 la ora pe la Tusnad e de vreo 5 ani, la Toplita e mai recenta. Poate ar trebui IC sa plece din Brasov cu GM si sa nu stea decat 1' in Deda sa nu se simta asa mult marirea timpului de parcurs(asa au de gand cu Sighetu sa plece cu diesel de la Cluj si sa nu mai stea in Salva decat 1')
 
Srazvi, vezi ca asa a mai fost pe Salva -Sighetul Marmatiei.
Am mers eu si am prins diverse variante, s-a atasat diesel in Cluj Napoca dar am mai prins si varianta cu desel la roata si electrica pina in Salva.
Daca te uiti la reportajul scris de mine aici pe forum la ,,Liniile din Romania" >,,Linia 418 Ilva Mica -Rodna Veche" e o poza cu acceleratul Sighetul Marmatiei -Timisoara Nord sosit in Cluj Napoca cu GM.In anul 2007
http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Rodna%20Veche/DSC04585.jpg