Liniile 901+201

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
în data de 24 iunie 2007, am executat o deplasare pe ruta Timisoara Nord –Craiova cu acceleratul 1692.
Din Craiova am luat un personal pina in Sibiu undeva pe la ora 05,00. Ca orice deplasare pe care o fac, scopul este da poza cite ceva din fiecare oprire de pe traseu.
Cum era dimineata nu am umblat prea mult la setari, deoarece luminozitatea se schimba permanent trenul nu stationa mult, viteza era destul de buna.Dupa cum probabil banuiti, din tren unghiul de incadrare nu e cel mai bun, insa pentru mine a contat in special faptul ca am trecut prin zona.
Chiar daca cu deosebita intirziere am sa postez un articol care poate intereseaza pe cineva macar pentru anumite comparatii ale schimbarilor din zona.




Statia Plaiu Vulcanesti nu o am



Trenul alearga spre Piatra Olt, soarele rasare peste sudul tarii

iar dupa putin timp intra in Piatra Olt.Din pacate un tren mi-a obturat posibilitatea de a poza cladirea garii.


.
Trenul nu stationeaza suficient ca sa pot cobori si porneste in sus pe Olt pe vechiul drum roman.Acum insa insa forturile romane lipsesc insa multe hidrocentrale strajuiesc calea.Unele incepute si abandonate.
Prima oprire Ganeasa



In Colibasi nu a mai ramas nimic din cladire




In Dragasani reusesc sa pozez o parte de istorie, vechiul ceas CFR este inclus intr-o cladire de tip nou.
 
  • Like
Reacții: elm
Din Dragasani trenul pleaca grabit spre destinatie

Urmeaza Zavideni, unde facem cruce cu personalul pereche, olala, e Desiro, ce noroc pe mine. Statia are un alt fel de nume inca din vremurile cind nu era noua grafie.


In zare vad o hidrocentrala

Nu pot sa pozez statia Ionesti pentru ca un tren este deja acolo


Imediat dupa Slavitesti linia de la Alunu insoteste linia veche pina la Babeni.
Pe de la Piatra Olt pina la Sibiu am remarcat foarte multe puncte deservite de femei, lucru care mi-a placut.Alta linie unde am remarcat multe femei in serviciu a fost Tulcea Oras-Medgidia, dar parca nu erau atitea.

In Babeni o mare activitate din ciclul ,,Tarii cit mai mult carbune!”am vazut un fel de tragere sau statie tehnica dupa ce am trecut de Tatarani.



Alta gara alt tren imi blocheaza vederea. Govora. Ma multumesc cu o cisterna veche.


Pina in Rimnicu Vilcea linia este prin oras, dar pina in oras mai prind o marfa.


Intr-un final trenul se opreste in Rimnicu Vilcea, nu stationeaza mult, insa ofera o clipa de ragaz pentru o cafea. si pentru un schimb de cuvinte cu mecanicul care s-a mirat ca pozez insa m-a atentionat ca nu mai am timp sa pozez si din lateral.Pacat.

 
  • Like
Reacții: elm
Dane nici nu stii cata bucurie mi-ai facut. In anii copilariei cand ajungeam la Dragasani la bunici de cateva ori pe an, nu-mi mai dezlipeam ochii de la tot ce inseamna cale ferata. Tot in Dragasani urmaream indeaproape activitatea acarului care manevra bariera, semnalele, macazele, vedeam cum le incuia constiincios cu chei si fugea repede in canton la telefon, urmaream cum faceau trenurile cruce, etc. Tot acolo am deslusit de mic indicatiile semnalizari mecanice cu mult timp inainte sa imi cada in mana vreo instructie.
 
Florine, imi pare rau ca nu am mai multe poze cu Dragasani, ti le-as fi remis cu placere.
 
Prezint in continuare traseul pina la Sibiu.
La plecarea din Rimnicu Vilcea un depou in agonie, apoi inca o statie in oras.


Luat cu privitul am uitat sa pozez podul liniei de la Vilcele
Probabil ca cladirea noua din Bujoreni s-a construit odata cu indroducerea noii semnalizari




Dupa cum spuneam linia urmeaza vechiul drum roman, urmele romanilor mai sint vizibile din loc in loc, desi defileul se ingusteaza si sint hidrocentrale construite sau doar incepute.

Statia Cozia este doar punctul unde se termina linia dubla, in planul secund nu este un pod ci apeductul Bradisor.


Inainte de Lotru zaresc un pod al unei linii industriale.


Trec pe linga podul nou si inainte de Betel fac un zoom spre viaductele rutiere de pe Olt.Api desi in mers apare Betel HM intilnesc niste ruine.

Apoi inainte de Cornet, linia trece pe sub un schit, rezulta ca e sfintita mereu?poza nu e reusita pentru ca in ultimul moment am vazut.

 
(Fosta) Linia ce se desparte înainte de Lotru este, probabil, cea ce duce la Brezoi. în '98 când am trecut ultima oar㒠prin Brezoi mai mergea ceva marfă’. Interesant e că’, prin Brezoi, linia mergea paralele cu strada, prin faţa caselor (ca linia de Moldoviţa). Pe linia aia zică’-se c㒠ar fi circulat ,,trenul negru" în anii '60, da' toţi care au avut de'a face cu el au murit prea tineri ca s㒠îi mai putem întreba: http://www.formula-as.ro/2007/777/acasa-1/trenul-negru-8141
 
Nu iese fum fara foc, insa nu trebuie sa uitam ca aurul nu este asa ca nisipul, poftiti de luati aur! hai in vagoane cu el!
Grame de aur se extrag din tone si tone de minereu prin procedee tehnice si chimice.
Mai degraba cred prin zona respectiva circulau trenuri de marfa care duceau minereul undeva la prelucrare, trenuri care aveau un orar stabilit, sau care circulau cind erau incarcate un anumit numar de vagoane. si ...... asa a aparut povestea asta cu trenul negru.Ca sa nu mai spun ca se cauta senzationalul, nemti, cosoni, prostii si mai ales ce e ala abrig? o fi vorba de fapt de un abriht?

In orice caz linia a fost folosita pentru marfa pentru ca exista podul acela de tip mai nou.

Dar din Cornet eu am circulat in continuare spre Sibiu.
Pe traseu alte cladiri sint de tot abandonate si distruse. Apoi linia trece pe linga o hidrocentrala in finisare, pe linga un pod nefolosit decit pentru umbra, pina apa lacului il va inunda si ajunge la Ciineni
Dupa Ciineni urma fosta statie de frontiera Riu Vadului.
Din pacate desi opinez ca linia s-ar preta pe unel portiuni la turism cu vagoane de epoca si aburoasa, tot ce tine de istoria feroviara este abandonat in Riu Vadului, cu exceptia citorva cladiri care sint locuinte.



Din Ciineni spre Riu Vadului linia ajunge iarasi linga sosea apoi trece pe linga o hidrocendrala la stadiul de fundatie. Valea Oltului este de fapt un imens muzeu sau laborator nu stiu cum sa ii spun, sint hidrocendrale in diverse faze de executie de la fundatii pina la exploatare.Sigur ca cele neterminate sint abandonate
 
Dan,

pana in '60 de la Brezoi s-a carat doar lemn, in Brezoi existand una din cele mai mari antreprize private de exploatare si prelucrare a lemnului din Vechiul Regat. Acolo a muncit si micuta N3 de la Sfantu Gheorghe....

Din 1967 a inceput exploatarea feldspatului din zacamantul de la Vasilatu care prin macinare dadea feldspat sodic, utilizat in industria portelanului dielectric si menajer, produse abrazive, industria sticlei si ceramica.

Asta a fost dintotdeauna industria Brezoiului, si ce a gasit distinsul ziarist e fosta colonie muncitoreasca. Vagoane intregi de aur nu se extrag dintr-o amarata de gaura in munte, fara sa stie nimeni si carate la miezul noptii.

Dragos, ai adus in discutie unul din multele "reportaje" decente din publicatii de genul Libertatea, Formula As. Nu cred ca merita.

Revenind la Valea Oltului, intreaga linie e superba. E frumos din tren dar la fel de frumos este si din masina (si sa ai posibilitatea de a opri des) pentru ca in multe locuri cele doua cai de transport merg foarte aproape una de alta si poti admira lucrarile de arta pe care altfel, din tren, doar le intuiesti. Nu-ti ajunge o zi de mers sa fotografiezi tot, dar merita.

La mijlocul anilor '60 s-a realizat o serie de imagini foarte frumoase de pe dealurile din zona care surprind Valea Oltului inainte de constructia hidrocentralelor si a altor stabilimente industriale, practic inainte de uratirea ei (chiar daca scopul functional este unul de necontestat). Uite una din ele, care ""prinde" tocmai linia de Brezoi:

 
Catalin mersi pentru completari.Din pacate pe anumite portiuni acum nu mai prea avem ce poza decit distrugeri sau eventual lucrari abandonate.
Cind am fost eu multe erau napadite de vegetatie. Dovada ce a mai ramas din statia Riu Vadului, unde aproape nimic nu mai aminteste de activitatea feroviara intensa la margine de Imperiu.
La fel de adevarat este ca pozele din tren nu pot surprinde in mod artistic frumusetea zonei.



La o bere si un mic linga vestigii istorice, dar cum ar fi sa pozezi o aburoasa trecind pe linga vestigii?


Gata! am trecut pasul Turnu Rosu, apar alte vestigii ale altei epoci, apoi statia de frontiera Turnu Rosu. Cladirea e imensa pentru o gara din mediul rural, nu stiu daca e mai mare decit Ghimes. Acum gazduieste Arhiva CFR, dar si locuinte. Statia mai are cladiri tehnice care probabil au fost dormitoare ale personalului cindva precum si o remiza.
Mai multe despre zona pe site ul
http://www.turnurosu.ro/
 
Salut din nou Dan,

linia de pe Valea Oltului este un muzeu in aer liber, din pacate, in degradare. Linia a fost una din cele mai bine gandite, proiectate si construite cai ferate din Vechiul Regat. Nu a necesitat nici o schimbare de traseu, exceptand cele dictate de amenajarea Oltului si de dublarea ei pe anumite portiuni, de cand a fost data in exploatare. Vezi povestea liniei de pe Valea Prahovei si vei vedea la ce ma refer.

Ce nu poti vedea din tren (si nu, nu ma refer neaparat la latura artistica a pozelor) sunt lucrarile de arta: podurile, cladirile, remizele, alte instalatii. Unele dintre ele sunt bijuterii, vezi si reportajul de la Jiblea.

Nu uita aici de vechiul pod Lotru, cel mai lung pod curb de cale ferata din Europa si care, dupa amenajarea Oltului, oferea calatorului o experienta unica pentru ca apa ajungea foarte aproape de tablier. A fost in trafic pana la deschiderea recenta a podului nou, cel pozat de tine.

Gara de la Turnu Rosu a fost construita de MAV ca si statie de granita, de unde si masivitatea ei. Aduce putin cu vechea si disparuta statie a Brasovului.

Ma bucur ca ai surprins remiza de la Riu Vadului -dupa parerea mea cea mai frumoasa remiza construita vreodata in Romania. Cand te gandesti ca aici a existat unul din cele mai mari depozite de locomotive CFR scoase din uz si ca acum abia mai vezi cateva amarate de sine printre buruieni.....

Da, linia are un potential turistic imens. Din pacate initiativa de a organiza trenuri cu abur pe linie a existat, au existat si cateva trenuri tractate de 231.065 cu turisti straini insa asemenea initiative au ramas fenomene rare. Pana cand vom vedea noi trenuri cu abur pline de pasionati pe liniile din Romania, nu ne ramane decat sa facem poze si sa ne documentam, asa cum putem. Unii din tren, altii de pe soseaua de langa.

Respect !
 
Toata zona merita o excursie de vreo saptamana cu masina si cortul la modul pui cortul, mergi 10km pe linie in sus, 10km in jos (te mai ajuti si cu masina/trenul) apoi strangi cortul si te muti 20km mai incolo, reiei a doua zi.
O masina mai gasesti dar are cineva pe aici cort si sac de dormit?, ca la dormit in personale stiu ca suntem primii...
 
Da, am gresit un pic, si cu 2mil te duci si iei cort si saci pentru 3 persoane, sa reformulez, este cineva disponibil sa stea o saptamana la cort, adica fara pat / baie / dus?
 
Hai sa nu cadem in lamentare, va rog. Stim foarte bine ca cei care se incumeta sa descopere calea ferata, altfel decat prin google ii numeri pe degetele de la o mana. Si nu de bani, cort sau conjuncturi astrale e vorba.
Si o spun cu toata convingerea, indiferent de cata "simpatie" am parte.
Si probabil, pentru a nu devia subiectul deschis de Dan, ar trebui sa ne oprim aici.

Eu am parcurs linie in vreo 6 excursii diferite, imprastiate cam in tot 6 ani. Pe baza unei simple harti am notat zonele in care am fost si zonele in care nu, pentru a fi descoperite la urmatorul drum prin zona. Asta a fost solutia mea, destul de imperfecta, dar care nu a provocat crize celor cu care eram in masina (ca am disparut cu orele pe linie) si mi-a permis sa vad anumite zone care ma intereseaza mai mult. Nu spun ca e cea mai buna solutie, spun doar ca asa fac eu si am aplicat "tehnica"la multe linii.

Dan, din tren nu poti admira asa ceva, podul OLT III, o bijuterie ! Soseaua trece chiar pe sub el si poate fi admirat fara problema. Este neschimbat si astazi, un veac dupa ce a fost construit. Il admir de fiecare data, oricata mizerie aduce Oltul si o depune la picioarele lui, oricate gratare de mici vor mai aparea langa el :



poza de mai sus are aproape 50 de ani. Mai jos, o poza de acum 5 ani:



si apropos, are cineva poze cu ruinele (fosta halta/canton) aflate imediat la sud de acest pod ????
 
Intradevar, linia este o lucrare de arta, de fapt se pare ca inainte se acorda mai multa atentie partii artistice ale lucrarilor cum se vede si in pozele podului Olt III.

Acum nu mai putem astepta asa ceva, dovada Riu Vadului unde din tot ce a fost a ajuns o simpla oprire in curenta.

Sint curios daca arhiva din Turnu Rosu nu a urmat la Remat sinele de cale ferata.

Spre Podu Olt mai pozez podurile ambelor linii.
In timp ce unii stau la umbra, trenul ia azimut Sibiu timp in care eu incerc o focusare spre Turnu Rosu.Apoi asa in treacat vad ceva ce mi se pare interesant, linie cf, sosea, riu,cimp cu vaci, munti, nori. :roll:
Din reportaj lipseste statia Vestem.Am incurcat fisierele si nu am incarcat-o.
Apoi din Mohu mai pozez urmele liniei inguste pina la intrarea in Sibiu.


Trenul circula prin Sibiu Triaj, timp in care pe linia care este in afara triajul, directa cum ar veni pozez o sageata albastra. Apoi oprire la Atelierul de zona, urmata apoi de alta oprire la Atelierul de zona.
Hm, cam lung atelierul asta sau sint mai multe.
Conform mersului de tren prima oprirea este de fapt Sibiu Triaj h desi pe placa scrie atelier de zona. O fi una recuperata, doar ca sa marcheze locul de oprire. Apoi pina in gara Sibiu am mai pozat, diverse, sint deja cunoscute depoul de locomotive si balariile din zona aferenta liniei inguste.Statia Sibiu era in lucru, nu am postat.
Atunci circula acceleratul Bucuresti Nord-Sibiu –Timisoara Nord cu care am ajuns acasa.
Scuze ca am despartit in atitea parti reportajul insa a fost in limita timpului disponibil.
De asemenea scuze pentru calitatea fotografiilor, scopul a fost de a prezenta oarecum succint un traseu feroviar.
 
Pentru cei care ne pot lamuri:

pe saitul pasionatilor de calatorii cu bicicleta am gasit un reportaj facut pe Olt.

tunelurile folosite sint foste tuneluri feroviare sau sint tunele ale vechii sosele pina sa fie mutata dincolo la constructia hidrocentralelor?Observ ca au un fel de zid de sprijin pe interior ca si cum ar sprijini tunelul nou alaturat.

De asemenea tunelurile de dupa halta Manastirea Turnu sint pur si simplu construite afara linga munte, se observa la poza luata de sus de pe bolta ca nici nu mai are priza cu portalul, se observa o fanta de lumina.

Apoi urmeaza un tunel despre care se spune ca are 1,5 km si coteste spre dreapta, se observa acelasi bloc de beton pe dreapta, e un vechi tunel feroviar?

Sint putin nedumerit ca daca e asa atunci contrazice pozele in care am vazut tunelurile vechi inundate. Sau poate depinde de debit.

Oricum reportajul mi s-a parut senzational. Si mult mai dificil de facut un turneu decit cu trenul, cu priza, cu clima, cu compartiment.


http://www.ciclism.ro/forums/index.php/topic/16108-cealalta-vale-a-oltului/
 
Nu stiu cate tunele au fost pe linia initiala de pe valea Oltului si nici pozitia lor exacta, dar in functie de amenajarea hidrografica, e posibil ca unele sa fi ajuns sub nivelul apei, iar altele sa fi ramas la o cota superioara. A se vedea si vechiul pod din zona satului Proieni, ce a ajuns foarte aproape de nivelul apei, dar s-a pastrat traseul initial.
Cat despre blocurile de beton, tind sa cred ca sunt parte din sistemul de aductiune a apei ce se observa din loc in loc pe partea estica a vaii Oltului.
 
Acum vreo lun㒠şi ceva, trecând pe DN 7, pe podul rutier de la Brezoi, în drum spre Craiova, am ră’mas uimit când din mersul maşinii, am sesizat c㒠podul de cale ferat㒠paralel cu cel ruiter (pe dreapta celui rutier pe sensul spre Rm.Vâlcea) a.....dispă’rut cu totul..... Am mai trecut prin zon㒠de câteva ori dar fiind noapte şi având 4m lă’ţime nu am avut timp s㒠mai vă’d podul de cale ferată’, din cauza necesită’ţii asigură’rii traversă’rii celui rutier.....Nu pot preciza când a fost demontat acest pod, fiindc㒠pe la începutul acestui an era...la locul lui!
Am postat asta, ca urmare a datelor date mai sus de Că’tă’lin, legat de ramificaţia de la Brezoi, completând postă’rile lui "dantm" legate de Valea Oltului, în drumul lui spre Sibiu.
 
Salut,

In 1977 pe sectorul Oltului intre Calimanesti si Gura Lotrului au inceput ample lucrari de regularizare a albiei raului, fapt ce a impus schimbarea traseului soselei nationale si a caii ferate pe un nou amplasament. Despre modificarile aduse soselei nu e cazul sa mentionez aici dar despre calea ferata sunt cateva lucruri de spus.
Pe Valea Oltului a fost nevoie de o "ridicare" a liniei cu 2.5m pana la 11m pe versantul estic al vaii, nu foarte mult comparativ spre exemplu cu lucrarile de la Portile de Fier. Diferenta mica face ca portalurile vechilor poduri (mai exact partea superioara) sa fie inca vizibile in albia raului la anumite cote ale apei dar a permis si folosirea podurilor deja existente, cel mai cunoscut caz este cel al podului in curba de la Proieni, dezafectat acum cativa ani, unde apa ajunsese dupa amenajari foarte aproape de tablier.

Deasemeni la tunelul nou Turnu este mereu vizibila partea superioara a portalului vechiului tunel, foarte aproape de portalul nou.

Schita de mai jos va ajuta sa identificati exact tunelurile construite pe noul traseu (linie simpla dreapta) si cele abandonate pe vechiul traseu. Din pacate nu am momentan posibilitatea sa scanez schita si sa va o ofer un material mai bun de studiu.



cele doua segmente ale liniei, nou si vechi, se pot identifica usor si prin lucrarile de arta folosite precum si prin faptul ca parte din noile constructii au fost facute pentru linie dubla. Pozele lui Michael va pot ajuta sa identificati locul unde vechiul traseu lasa loc celui nou si invers.
Informatii despre lucrari gasiti in "Lucrari pentru transporturi in Romania" vol 1 de la pag 288, apartuta 1981.
 
Revin la ce am spus şi eu mai sus legat de podul de cale ferat㒠de la Brezoi, pe lâng㒠datele date de Că’tă’lin referitoare la calea ferat㒠din aceast㒠zonă’.......dac㒠odat㒠s-a construit, cu bani, cu trudă’, cu suferiinţe....astă’zi s-a demolat, c㒠nu-i aşa, nu ne mai trebuie.....,dar nu le putem lă’sa la locul lor, ferit-a sfântul !!

........cu puncte roşii este traseul liniei ce intra în Brezoi, iar cu galben amplasamentul podului, din care au mai ră’mas numai picioarele......
Dac㒠intraţi pe Google Earth şi "coborâţi" pe Brezoi, o s㒠vedeţi într-o poz㒠a lui Manoliu Ioan / 20.07.2013 de pe "Panoramio" ce a mai ră’mas din pod, iar dintr-o alt㒠poz㒠tot de aici, dar mai veche (2008), cum ară’ta podul.....