Linia 418 Ilva Mica -Rodna veche

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
In data de 17-03-2007 am plecat cu Razvan zis Breinu sa facem un tur de forta pe liniile patriei.
Am luat acceleratul de Iasi insa nu am reusit sa ne luam bilet, asa incit am rezolvat cu conductorul pina la Arad.Ideea a fost de a merge pe linia de Brad.
Pe drum ne-am razgindit si am zis sa mergem la Satu Mare sau la Vascau.
In Arad eu m-am pus la coada la bilete insa ar fi fost culmea sa si ajung la casa, aglomeratia fiind de nedescris si desigur putine case deschise.
Ne-am gindit sa vorbim cu conductorul daca putem rezolva pina la Cluj Napoca urmind ca acolo sa vedem noi.
Deja timpul trecea si nu ne puteam decide unde sa mergem odata ce am plecat de acasa.Asadar ne-am gindit sa mergem pe linia mica de Rodna Veche ca si asa acceleratul mergea prin apropierea ei.
Zis si facut, am luat cafeaua obligatorie si am urcat in tren.
Acesta cu 65-0920-0 la tractiune a plecat din Arad.Azimut Cluj Napoca, inca ne puteam razgindi in privinta traseului.
Pe drum am facut uneori si poze
in Arad citeva locomotive



va mai amintiti trenul care a lovit un TIR compus din vagoane MAV

in Utvinisul Nou Unifertrans aduce carbune pentru CET Arad care are 3 locomotive


In Ciumeghiu parca eram intr-un centru important din toate punctele de vedere, 5 trenuri la un moment dat se aflau intr-o gara situata la marginea unei comune. Personalul de la Oradea pentru Vascau era sosit cuplat cu cel pentru Arad insa cu 83 la urma.Prin urmere 83 este dezlegata si se retrage pe ultima linie pentru ca la urma trenului sa se cupleze motorul 973 sosit de la Sintana la Ciumeghiu. Este decuplat si trenul de Vascau care ia distanta.83-0400-8 asteapta ca trenul de Vascau sa plece pentru a se cupla la trenul de Arad.
In tot acest timp acceleratul de Iasi asteapta Sageata Cluj Napoca - Timisoara Nord pentru a avea cale libera




in Salonta intilnim localul MAV

Va mai amintiti vagoanele vechi din Oradea

Liber din Oradea

trecem prin Triajul Oradei

un LDH de la MAV la depozitul MOL din Tileagd

intre Vadul Crisului si Suncuius



In Suncuius facem cruce cu un personal si la EM pozez un LDH ...galben, nu e ceva nou insa cu ani in urma am pozat si unul rosu care nu mai e pe acolo


de la Suncuius la Stina de Vale





Ne apropiem de Ciucea

cimentare vechi


liber din Ciucea

castelul lui Octavian Goga fost prim ministru o scurta perioada.Desigur aparatul de clima e mai nou :lol:

Cariera de Poieni a fost o buna perioada de timp furnizor de piatra pentru CFR.Cind CFR era ceva in tara asta.Traiasca prietenia intre popoare, suuus de tot am zarit un BELAZ, dar poza nu e prea buna trenul avind viteza



in Huedin niste vagoane vechi

spre Aghires peisajul e frumos printr-o succesiune de curbe trenul coboara spre Cluj Napoca




in Aghires, Bega Grup la fel ca in Suncuius are locomotive



tot in Aghires erau unii la lucru la materialul marunt, dar ghinion nu am prins decit puradeii

Baciu Triaj este electrificat

Sosim in Cluj Napoca
un vagon de bagaje, cindva aveau multe pe o linie in statia mica

si inca unu care e deja veteran

40-0699-5 de Depoul Suceava Nord este cuplata la garnitura

la drum, heeei ce e cu aceasta basculanta NIKE mai ales ca forma este sudata intre nervurile benei

Dej Calatori



in Dej calatori sint si vagoane vechi

Ne continuam drumul pina la Beclean pe Somes cunoscind faptul ca mai exista Beclean pe Olt

Aici intilnim personalul Bistrita Nord-Vatra Dornei.Decidem sa nu il luam ca sa avem timp de poze in Ilva Mica

ne atrage atentia cifra clasei de tip vechi din metal

dar parca tot vagonul e altfel, usile sint simple nu duble

desigur dintr-un tren paralel nu puteam sa prind tot vagonul

plecam si zaresc o tragere deja ,,privatizata" si ingradita

zona e cunoscuta pentru ca cei mai multi sint plecati in Europa la lucru, ei isi fac case

prea tirziu observ si pe unu din cei ramasi

Sosim in Ilva Mica

Surpriza, vechea gara e de tip MAV clasa a III- a semn ca zona a fost in Imperiu.Pacat insa ca nu e si ingrijita

In gara era o oarecare acalmie desi erau diverse locomotive, gasim pe o linie pe 40-0263-0 care a adus acceleratul Bucuresti-Ciceu- Sighetul Marmatiei si in speta si grupa de Rodna Veche, in mod ciudat iata ca CFR se ingrijeste ca pe linia Ilva Mica -Rodna Veche sa circule trenuri, deplasind pentru aceasta 4 vagoane tocmai din capitala.Acestea sosesc dimineata, locomotiva se gareaza pe o abatere se incuie :lol: , vagoanele penduleaza ziua remorcate de 89 iar seara electrica le preia si le duce in regim personal pina la Nasaud de unde devione accelerat se cupleaza in Beclean pe Somes cu grupa de la Sighet.






ce se intimpla aici? am uitat ca trebuie sa soseasca personalul lasat in urma, asa incit abia apuc sa pozez usa in cauza

trenul nostru

locomotive





ce sint astea?

Mergem si in spatele garii, gasim linii industriale la o fabrica de lemn, lucru destul de interesant sa circule tren si prin spatele cladirii, dar de fapt care e spatel si care e fata garii??



AVIZ
S'a redeschis restaurantul garei.
Servire de calitate
Bauturi si licheruri fine!

Asadar ne-a luat frigul si oboseala si noi nici macar nu am inceput calatoria de 24 km pentru care facusem deja 461 km.Unirea poporul a facut-o.


Dupa ce am iesit din restaurantul garei am luat personalul spre Ilva Mica
linia spre Vatra Dornei ramine in dreapta



prima oprire
Singeorz Bai

Cormaia

Maieru


Anies

si cap de linie Rodna Veche



Modernizarea ajunge si aici

aici se termina linia la Rodna Veche

era si o locomotiva de manevra


Se lasa seara in munti, e frig mai e ceva timp pina pleaca trenul, aici nu era restaurant in gara, pe linga o masina de muncitori

gasim o crisma locala

Uite capatul liniei, asta-i drumul garii

Ajungem in gara luam trenul si plecam, in Ilva Mica 40-0263-0 preia trenul, noi coborim in Salva si luam acceleratul de la Sighetul Marmatiei care cu 65-1013-5 ne duce la Cluj Napoca.

mai trece repede una de la marfa

Dimineata ajungem in Timisoara Nord
Rapidul de la Bucuresti era sosit

si ca de obicei in garile noastre diverse ciori sau cioroi

Aparat foto Sony DSC-H2
 
Bunica mea este din Rodna Veche și de fiecare dată când mergeam la ea îmi plăcea să merg și în gară, ba chiar o dată când eram mic (prin 2007-2008) m-am și urcat într-un tren ce staționa și am rămas fermecat. După aceasta linia a mai funcționat o perioadă până prin 2010 după care a fost privatizată până în 2013 și după o pauză de 4 ani s-a redeschis cu mare fast la 1 august 2017 pentru a circula cu 30 km/h, cu o medie de 11 călători pe zi, timp de 5 luni. Evident linia nu aducea mari profituri pentru CFR, dar era și normal ca la un moment dat să se desființeze din cauza numărului crescut de mașini și autobuze ce înlocuies vechiul tren. Pentru mine acest segment de linie mi-a marcat copilăria profund și nu cred că s-ar mai putea redeschide vreodată.
 
Nu stiu cum era in perioada vacantelor scolare, dar in timpul cursurilor, in 2017, duminica ultimul tren ce mergea la Cluj era plin cu studenti si cu greu te puteai urca in sageata. Am coborat la Ilva Mica pentru a face cateva fotografii si era sa raman pe jos, nemaifiind loc in tren. Nu stiu cum un astfel de tren nu poate fi profitabil.
 
Cladirea veche , cred ca e ultima de tipul MAV pe linie spre Suceava. Nu-mi dau seama de ce nu o vind sau nu o tranbsfera catre primarie.