Linia 413 Sacuieni Bihor-Sarmasag

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
In data de 10 martie 2007 am executat o deplasare pe linia Sacuieni Bihor-Sarmasag -Zalau - Jibou.
Scopul a fost de a face fotografii ale statiilor de pe traseu.De altfel acesta este scopul deplasarilor mele, in principal, insa acum voiam sa pozez si Dimitrovul din Jibou.
Am plecat cu acceleratul Timisoara Nord -Iasi.
In Oradea m-am intilnit ci Zsizsi de pe Transira, care m-a dus cu masina pina la locul unde trebuia sa fac autostopul spre Sacuieni Bihor CFR neavind legatura spre Satu Mare la acceleratul de Iasi.
In fine, dupa o binemeritata asteptare am prins o ocazie pina in Sacuieni, de unde am luat localitatea la picior pina la gara.
In ceea ce urmeaza am sa incerc o prezentare succinta a deplasarii.

Racordul direct spre Sarmasag si punctul de oprire.

personalul de Jibou era format in statie

Am dat o raita prin zona, statia veche


din cite stiu megalo inseamna statie.mai mica decit gara mare care este palyudvard.
cladirea CED

o remiza

o gazeta de perete, insa se poate observa si decorul.(peretele este zugravit de tipul ,,dat cu rolul")

Dupa plecarea trenului, apar surprizele, viteza e buna sint si ceva calatori si desi erau doar doua perechi de trenuri pe zi unele statii au IDM :shock:
Tirgusor Bihor HM




Se observa semnalul mecanic cu design MAV.
urmeaza statia Bolcas

Abramut

Petreu


Marghita




Halta Chiribis este chiar in drept cu o trecere la nivel


cam ghinion sa stai cu salvarea la bariera

se lucreaza la autostraaada

la nu momend dat zaresc un racord in curenta, fac poze si surpriza: alt racord in sens invers.ambele abandonate.Se vad urmele semnalelor mecanice cu care erau acoperite.




misterul se lamureste imediat, statia Abrami, asadar erau racordarile spre Oradea respectiv Zalau din directia Popesti, exploatarea miniera Voivozi.
Se pare ca acum linia ferata nu mai prezinta interes.


Trenul alearga in continuare spre Jibou
Marginea Bihor este de asemenea la o trecere la nivel si pina e gata autostrada se sta la bariera


halta Sadalbagiu


Balc


in Suplac vad o chestie interesanta pe cabina de acar scrie Suplacu de Bîrcau in schimb pe statie e denumirea asa cum o stim cu totii Suplacu de Barcau.
In statie era o garnitura de cazane cu locomotiva impingatoare 68-1404-0 si la tractiune 60-1111-8.
Sau invers??






De la Suplacul de Barcau pina la trecerea la Ip firele de telefon si unele lucrari de arta(podete) arata vechiul traseu al liniei. Aceasta este amplasata actualmente pe un traseu de coasta.






halta Porti, dupa alta trecere la nivel terasamentul vechi se indeparteaza de linie






statia Ip binecunoscuta de orele de istorie din scoala generala


Nusfalau


dupa Nusfalau pe o portiune linia are alt amplasament, se observa linia veche

Aproape la limita timpului de pozare zaresc o locuinta a carei arhitectura si amplasare par sa indice faptul ca a fost cindva o statie in care oprea trenul

la intrarea in Simleul Silvaniei o halta


Desi trenurile sint foarte rare, iata ca unul cu care am facut cruce m-a impiedicat sa pozez cladirea statiei Simleul Silvaniei, fiind astfel singura de pe traseu care imi lipseste


in statie se racordeaza o linie industriala cred

Trenul nu stationeaza mult si isi continua trasa
Uileacu Simleului


surpriza.. alta cladire care pare ca a fost cindva o statie CFR

Giurtelec

si in final ajungem la Sarmasag, la timp pentru o pauza de cafea.



pina la Jibou, alt topic
 
Frumos "colaj".

Peisajul nu s-a transformat prea mult fata de anii '80 - '90. Doar cladirile CFR s-au degradat, of course. Si bine-nteles, absolut toate garile/haltele erau animate de calatori atunci... Nu cred ca se depasea 60 Km/h, iar din Balc pana la Magura Simleului se cam urca. Daca erai cu masina, aveai toate sansele ca din Chiribis pana in Simleul Silvaniei sa stai la toate barierele (5 sau 6) :-x .

Mult am strabatut si eu aceasta ruta. De fapt facea parte dintr-un traseu mai mare:
- Hunedoara - Simeria - Cluj (sau uneori Arad) - Oradea - Sacuieni - Halta Porti -> asta la inceputul vacantei :D
- Halta Porti - Sarmasag - Jibou - Dej - Cluj - Simeria - Huneadoara -> la sfarsitul vacantei :(
In Sarmasag aveam legatura pana in Teius la acc. la Satu-Mare - Bucuresti (1842 cred.... nu mai stiu) si vre-o 3 minute la dispozitie. Saream ca samburii de lubenita din tren (vorba lui Nea Marin) sa fugim sa luam supliment si normal ca in picioare, nu prindeam loc (sau cand il prindeam eram doi la el - de, ca doar nu eram informatizati atunci). La accelerat stateam mai multi calatori decat populatia Sarmasagului... Iarna era crunt, canci caldura...

Revenind, "pe vremuri" Sacuieni - Sarmasag avea doar vagoane Dimitrov, 5 uneori 6 de cl.2 si unul de cl.1, trase de LDH. Erau doua pe zi. Acum cred ca sunt autobuse mai lungi decat ce garnituri circula pe aceasta linie...
Pe langa astea mai este (sau era) si un personal Jibou - Sarmasag - Sacuieni - Oradea, care uneori forma alt numar de personal in Oradea si mergea pana la Cluj-Napoca, unde si aici uneori forma alt numar de personal si mergea pana in Teius. Am mers odata cu el, iar la cat dura calatoria de la Sarmasag - Sacuieni - Oradea - Cluj - Teius iti venea sa crezi ca esti in tabara...

PS
Legat de trenuri personale, stiu ca era un personal Satu-Mare - Oradea - Teius - Bucuresti (parca ulterior i-au decupat traseul pana in Teius). Pleca dupamasa din Satu-Mare si stiu si pe un tip care chiar a mers pana la Bucuresti. A zis ca asa-i face placere, nu sa se inghesuie la acc. ci sa stea linistit sa citeasca (era profesor) ... si deci un adevarat pasionat de calatoria cu trenul :D
 
Era 4002 care pleca pe la 19-30 din Oradea, mergeam cu el pina la Suncuius.

Linia Sarmasag este acum privatizata.Distrugerile sint mai mari.