Daca apar probleme de vizualizare a forumului, un simplu clear la cache-ul browserului rezolva problema.

Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu

Discutii despre liniile din Romania, ieri, astazi, maine.
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu

Mesaj de kltrainlover » Mar Mai 12, 2009 2:58 am

Ia uitati-va ce proiect interesant am descoperit cautand de fapt altceva:

Scurtare Apahida - Campia Turzii prin modificare traseu
Harta cu cele trei variante de rectificare a traseului că’ii ferate.
[Link Removed for Guests]
In esenta ar fi vorba de o scurtare cu 8 - 12 km prin modificarea actualului traseu
în scopul optimiză’rii traseului că’ii ferate, se iau in calcul trei variante de rectificare a acestuiacare necesit㒠efectuarea urmă’toarelor lucră’ri majore:
1. Devierea de la Ploscoş spre vest, cu stră’baterea dealului Straja Mic㒠printr-un tunel.
- Avantaje: evitarea virajelor ample, scurtarea traseului cu circa 5 km.
- Dezavantaje: necesitatea realiză’rii unui tunel de circa 4 km lungime.
2. Traversarea dealului Lobodaş prin intermediul unui tunel de circa 2 km lungime, cu ieşire în zona de obârşie a Vă’ii Florilor, iar în continuare un al doilea tunel de circa 2 km lungime, ce traverseaz㒠dealul Straja Mare.
- Avantaje: este traseul cel mai rectiliniu, evitând virajele şi schimbă’rile de pantă’.
- Dezavantaje: necesitatea să’pă’rii a dou㒠tunele de câte 2 km lungime.
3. Urmă’rirea cursului Vă’ii Florilor pe traseul actual al că’ii ferate, traversarea sectorului superior al Vă’ii Florilor între punctul La Rupturi şi Boju Că’tun prin intermediul unui viaduct, ocolirea dealului Straja Mare, traversarea sectorului superior al Vă’ii Mă’ră’loiu prin intermediul unui viaduct şi racordarea la traseul actual în apropiere de Cojocna.
- Avantaje: evitarea unei curbe de 180 grade, ce se întinde pe circa 2 km, evitarea schimbă’rilor de pantă’.
- Dezavantaje: necesitatea realiză’rii unui viaduct de circa 1 km lungime şi a unuia de 0,5 km lungime.
Cel mai probabil traseu de rectificare ar fi 2, urmat de 1 şi 3.
Avatar utilizator
kltrainlover
Mesaje: 324
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de kltrainlover » Lun Mai 18, 2009 6:32 pm

Are cineva idee daca CFR-ul are printre obiectivele sale realizarea unui asemenea proiect? Informatia pe care am postat-o am citit-o intr-un studiu al unui conferentiar universitar , nu din datele CFR-ului.
fantt
Mesaje: 48
Membru din: Dum Aug 28, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de fantt » Mar Mai 19, 2009 2:00 pm

greu de crezut ca ar avea un asemenea obicetiv, obiectivul CFRR si mai ales al ministerului transporturilor (coincidenta, mai ales atunci atunci cand are o conducere portocalie) este de fapt de a inchide si desfiinta cat mai multe linii, nu de investi si a dezvolta reteaua feroviara din pacate
Scrie răspuns

Înapoi la “Liniile din Romania”