Racorduri feroviare

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Cindva pe fostul forum rfr, am deschis un topic despre racordurile feroviare din tara.
M-am gindit ca poate fi interesant de stiut unde sint, unde au fost, care sint folosite doar la marfa, etc.
La o prima ,,strigare" pot sa scriu despre urmatoarele racorduri.
Incep cu cele mai apropiate de casa :D

denumirea este atribuita de mine

Timisoara CET-Giroc a fost construit pentru a permite accesul fara rebrusment in Sud din directia Buzias, a trenurilor cu carbune pentru CET.Carbune atit de la Darova si Sinersig in Timis din statia Sinia cit si din Rovinari folosind racordul Textila Lugoj. Racordul nu a fost niciodata folosit si in prezent nu mai exista.

racordul Textila Lugoj. Permitea circulatia din directia Caransebes spre Buzias fara rebrusment in Lugoj. In livretele de mers mai vechi exista mentiune ,,Circula pe racordul Textila" astfel un tren din directia Buzias daca trebuia sa formeze mai tirziu un tren spre Buzias cu aceeasi locomotiva nu mai necesita manevra de intoarcere. In prezent este desfiintat.

racordul Ram. Modos-Ronat Tj
permite circulatia din directia Timisoara Sud si Vest spre fascicolul de linii spre Ronat Tj cit si spre Jimbolia.
racord Ronat TJ , permite circulatia directa din Ronat Triaj spre Jimbolia.

racordul Aradul Nou - Glogovat, este cunoscut pentru intersectia tren/tramvai

Racordul Holod Vest, permite circulatia fara rebrusment dinspre Ciumeghiu spre Beius

racordul Oradea Vest - Episcopia Bihor permite o tranzitare directa a tarii de la Halmeu la Stamora Moravita (pe racordul Ronat -ram Modos)

racordul Sacuieni Bihor, permite circulatia din directia Oradea spre Sarmasag

racordurile Abrami-Popesti, acum desfiintate permiteau circulatia garniturilor cu carbune de la Popesti spre Oradea si Zalau.

racordul Apahida

In Cimpia Turzii era un racord dinspre Turda spre Razboieni?

racordul Coslariu Grupa Podu Mures

racordul Simeria
Bucla de la Simeria

racordul Mintia. Linia Deva -Brad se ramifica din L 200 inainte de Mintia.pentru circulatia directa spre Arad a fost construit un racord chiar prin fata statiei Mintia, acum este demontat.

racordul Tirgu Jiu La intrarea in Tirgu Jiu din directia Turceni sau Tirgu Carbunesti se observa un racord care uneste aceste 2 linii.Practic un tren din Filiasi ar putea ajunge inapoi la Filiasi evitind Tirgul Jiu.Nu stiu in ce scop s-a construit si nici daca mai exista.

Racordul Filiasi (Gura Motrului) permite circulatia din directia Turceni spre Drobeta Turnu Severin.

Racordul Videle permite circulatia din directia Craiova spre Giurgiu.

Racordul Titu

racordul Tigoviste Nord

La intrarea in Ploiesti Vest am pozat in dezafectare racordul peste L 300 din directia Tirgoviste spre Pl Cring.

racordul Faurei spre Galati

racordul Buzau

in Adjud triajul se racordeaza la L 501 spre Ciceu printr-o supratraversare a L 500

racordul Marasesti

racordul Tecuci

racordul Suceava

Sint sigur ca mai sint insa acum nu mi le amintesc sau nu am circulat in zonele respective.
 
Raspuns pentru intrebarea tampa:
Racordurile sunt segmente de cale ferata cu lungimi ce pot ajunge si pana la 5km sau mai mult, care fac legatura intre sectii, magistrale, statii de cale ferata, statii si zone industriale, statii si triaje, etc pe care se circula in regim de trafic normal. Ele se mai pot numi si sectie de evitare al unui nod de cale ferata.
Exemple de racorduri a dat Dan mai sus. Cred ca sunt edificatoare.
 
racordul Golesti-Bradu de Sus, evita statia si orasul Pitesti

racordul Sabareni-Buftea, evita statia Chitila si permite accesul de pe linia Pitesti-Bucuresti pe linia Bucuresti Ploiesti inainte de Chitila

racordul (dezafectat) Dragos Voda - Calarasi, care permitea evitarea statiei Ciulnita pentru garniturile ce circulau pe relatia Bucuresti-Calarasi

racordul Chitila-Baneasa, asigura traficul dinspre Chitila spre magistrala Bucuresti-Constanta, folosit in special de trenurile de marfa iar vara si de sezonierele care vin din partea de sud a tarii si circula spre mare cu oprire in statia Bucuresti Baneasa (se evita patrunderea pana in Bucuresti Nord si rebrusarea)
 
Interesant topic.
dantm a spus:
Racordul Holod Vest, permite circulatia fara rebrusment dinspre Ciumeghiu spre Beius
Racordul se numeste : Ram. Tinca (cabina 3 Holod Vest) - Holod Vest
dantm a spus:
In Cimpia Turzii era un racord dinspre Turda spre Razboieni?
Da, este si acum.
 
Florin Tuica a spus:
racordul Chitila-Baneasa, asigura traficul dinspre Chitila spre magistrala Bucuresti-Constanta, folosit in special de trenurile de marfa iar vara si de sezonierele care vin din partea de sud a tarii si circula spre mare cu oprire in statia Bucuresti Baneasa (se evita patrunderea pana in Bucuresti Nord si rebrusarea)

- Mai era si racordul 16 Februarie - Mogosoaia, din păcate dezafectat astăzi(acum doi ani i s-a luat si suspensia catenară!!)
- Racordul Ploiesti Est - Ploiesti Nord(acum 3 ani, când se lucra la un pod, trenurile de Măneciu rebrusau în Ploiesti Est si apoi mergeau spre Nord pe racordul respectiv).
- Racordul Ploiesti Nord - Ploiesti Crâng, limitat din anii 80 în zona RATP. Din păcate, linia care e între depoul de tramvaie RATP si gara Ploiesti Crâng a fost scoasă în 2001, când s-a făcut complexul INTEREX.
- Racordul Ploiesti Crâng - Buda(zona fabricii Coca-Cola).
- Racordul Barbosi care face legătura între liniile 704 si 700
- Racordul Pascani Triaj care face legătura între 500 si 606
 
parca exista un racord si la dej, practic cred ca face parte din magistrala 400, de la dej triaj direct spre baia mare.
adica un tren venind de la baia mare si mergand spre beclean evita rebrusarea in dej calatori. este o amintire foarte vaga, sper ca nu mixez doua amintiri; ultima oara am fost in vara 2004 in zona respectiva....asa ca imi cer scuze daca m-am aberat. :(
racordul (electrificat) spre turda dinspre razboieni in octombrie 2008 inca exista, si semnalele erau functionale. ma intreb doar ce mai circula pe el. :?:
si despre racordurile din zona brasov nu a scris nimeni?
dinspre darste :?: pleaca un racord spre dreapta, linie dubla electrificata, si face legatura cu magistrala 400 (spre Harman) si cu triajul Brasov; un tren venind dinspre predeal si mergand spre harman evita rebrusarea in gara Brasov, iar un tren format BV in triaj merge la bucuresti fara sa rebruseze in gara Brasov (oare daca i-as zice Brasov Centrale ca sa evit confuziile? :D ). oricum, sistemul feroviar din brasov este mult mai complicat decat il descriu eu acum, dn racordul acesta de care vorbesc eu acum se desprindeau mai multe linii spre fostele fabrici ale brasovului....da' devin OT deja.
poate pot confirma (sau infirma) cele spuse de mine brasovenii de pe forum.
cu stima si respect,
tudor g.
 
din fericire pe google earth se pot observa destul de bine toate racordurile si statiile din zona Brasov
 
33

<t>Corect cu racordul de la Dej unde trenurile merg de la Baia mare la dej triaj si evita statia Dej Calatori<br/>
<br/>
a r mai fi racord Jibou pt Baia mare -Zalau ---evitarea statiei Jibou<br/>
2.Racord Baia mare--evitarea st Baia Mare din directia Jibou si continuarea catre Satu Mare .<br/>
3. racord Botiz trenurile care vin de la Baia Mare/Jibou ajung la Halmeu evitind rebrusarea la Satu Mare<br/>
4.racord siculeni dinspre Toplita catre Adjud evitarea statiei Siculeni</t>
 
Nu am scris despre racordurile din Ploiesti si Bucuresti pentru ca sint zone foarte complexe si trebuie explicate de cei care cunosc mai bine amplasamentele.
Racordul peste L 300 din Pl. Cring spre Tirgoviste este demontat, cel spre Buda si cel spre Pl. Vest mai exista?
Din Dimbu exista racord spre Mizil direct si inca unul pentru celalalt fir peste L 500(ca la Filiasi )precum si racord spre Urziceni.

Zona Bucuresti este deja SF pentru mine, oricit am incercat sa-mi dau seama ce e acolo, circulind in toate directiile (Craiova, Titu, Ploiesti, Urziceni, Fetesti) e complicat daca nu esti de al locului, apar linii din dreapta, stinga, peste linia pe care esti, pe sub ea, unele se demontau, altele erau inierbate, unele chiar cu apa peste sine.

Am uitat de racordurile Pitesti, Siculeni, Baia Mare , Jibou si Dej Triaj cred ca din cauza faptului ca sint folosite in special de marfa.
Nu stiam deloc de racordurile Banu Maracine si Botiz.

Racordul Barbosi ce fel de legatura face intre 704 si 700? nu e o ramificatie directa?Galatiul cred ca are racorduri multe.

Racordul Dragos Voda ma dus cu gindul la Slobozia, mi se pare ca si acolo e un racord spre Tandarei.

Din Faurei spre Tecuci se poate circula din ambele capete, cred ca pentru circulatia directa dinspre Urziceni spre Tecuci s-a construit racord.

In mersul tocmai expirat pe linia Veresti -Botosani aparea Ram. Belcea, acum nu mai apare, este cumva un racord spre Dorohoi?

Statia Constanta este o statie in bucla cu traficul de marfa separat, banuiesc ca si acolo trebuie sa fie racorduri.

Incet, incet le dibuim pe toate.
 
Va ajut eu cu zona Bucurestiului.
Totusi nu am inteles prea bine ce intelege-ti voi (sau ce se intelege in general) prin "racord".
 
Racord este in linii mari un triunghi.
Adica din statia Videle liniile continua spre Giurgiu si spre Rosiori Nord.
Asa au fost construite.
Mai tirziu s-a constatat ca traficul de marfa si/sau calatori s-a dezvoltat din directia Rosiori pentru directia Giurgiu.
Pentru evitarea rebrusarii in statia Videle s-a construit un racord intre cele 2 linii care permite unui tren de la Giurgiu sa ajunga la Rosiori Nord direct fara rebusare in Videle.
E doar un exemplu.
Un exemplu mai concret este Coslariu.Pentru a nu intra in Teius, trenurile de la Blaj intra pe racord direct spre Vintu de Jos.
 
Cel mai clar este racordul (neelectrificat) dintre 901 si 300-500 de la Chitila.
Unul mai important (si electrificat) este Atarnati - Mogosoia, pe care trenurile de pe 300-500 pot intra pe centura fara sa treaca prin Chitila (folosit imporpru pentru trenurile Bucuresti Nord - Constanta deviate).
Mai e si linia Chitila - Baneasa care ar putea fi considerata racord.

Chitila - Baneasa este cea pe sub care cred ca a trecut Dan tm, cand mergea spre Urziceni. Liniile peste care a trecut si erau acoperite cu apa cred ca erau liniile directe de din Bucuresti Triaj spre Mogosoaia, care era si electrificata dar este acum parasita.
 
dantm a spus:
Racordul peste L 300 din Pl. Cring spre Tirgoviste este demontat, cel spre Buda si cel spre Pl. Vest mai exista?

Dacă ce descrieĂži voi prin Pl. Crâng e ce cred eu că e (acea linie care se ramifică în dreptul depoului de trolee, Âşi care, pe vremuri, traversa oraÂşul până la depoul de tramvaie apoi la PloieÂşti Nord): Racordul spre PloieÂşti Vest este funcĂžional, inclusiv catenara Âşi utilizat frecvent. Pentru conformitate, un LDH pozat din depoul de trolee:


Racordul spre Buda nu mai are catenară (câĂživa rromi totuÂşi au mierlit-o încercând să o fue când mai era, crezând că e scoasă de sub tensiune). ÂŞinele par OK, chiar am văzut odată un LDH Âşi pe acolo, deÂşi cred că făcea manevre.

-----
Apropo de BucureÂşti... există racord ca trenurile care vin dinspre Buc. Nord să intre în Obor fără să rebruseze la Pantelimon.
 
dantm a spus:
Racordul peste L 300 din Pl. Cring spre Tirgoviste este demontat, cel spre Buda si cel spre Pl. Vest mai exista?


PL.Crang - Podul.Inalt - Macaz - Stana de oi de langa RATP si Coca.Cola - Linia 300 spre Buda. ( toata distanta e cam vreo 2 - 2,5 km )

detalii :

1) Pl.Crang - Podul.Inalt ( linie electrificata si folosita )

2) Podul.Inalt - Macaz ( linie electrificata si folosita )

3) a) Macaz - Gara. Ploiesti.Vest ( linie electrificata si folosita )

3) b) Macaz - Stana de Oi ( linia exista dar deasupra macazului reteaua ptr linia asta a fost demontata , mai incolo reteaua apare din nou insa este nefolosita de ani buni )

4) De la stana de oi si pana la linia 300 linia exista insa cand trebuie sa intalneasca magistrala 300 ea nu mai exista la fel ca si reteaua.

Totul s-a produs atunci cand s-a mordernizat linia 300 , cand pe racordul Pl.crang - peste linia 300 cu iesire spre linia 302 treceau camioane incarcate cu panamt , piatra etc.


un alt racord desfiintat in urma cu vreo 2-3 ani este cel pe care trenurile de marfa il foloseau din linia 904 in linia 302 mai precis Aninoasa - Targoviste.Nord. Pe 302 abia mai trece un marfarel la cateva zile.
 
Fain, poate ar trebui sa explici si despre celelelate racorduri ale Ploiestiului.
 
dantm , am terminat harta, sa vad cum fac sa o pozez ca so trimit, sa o pui tu pe site.