Linia 219 Valcele - Ramnicu Valcea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

kltrainlover

Well-Known Member
Trenulist
21 Octombrie 2007
329
1
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
Salutare tuturor!
Am cautat pe tot forumul un astfel de subiect fiindca doream sa abordez si eu niste probleme legate de aceasta linie atat de utila dar inca nerealizata. Fiindca nu l-am gasit nicaieri m-am gandit sa deschid chiar eu acest subiect , aici pe lokomotiv.
Motivul meu se datoreaza unei mari nelamuriri. Iata ce text am gasit pe site-ul http://trenuri.uv.ro/Linii/Valcele.htm

"In 1989, desi lucrările nu erau în totalitate finalizate, linia a fost deschisă, fiind prezentată ca o mare realizare a vremii. Alunecările de teren si furturile au dus la închiderea liniei în 1998, la nici 9 ani de la darea ei în folosintă. De altfel, închiderea a fost simbolică, deorece trenuri de călători au circulat doar în 1993, din 1994 linia dispărând din mersul trenurilor. În mersul trenurilor din 1992-1993 apar 4 perechi de trenuri pe această sectie: 2 accelerate si 2 personale. Cele 2 accelerate erau Acc225 (Bucuresti-Arad) si un Acc sezonier pe ruta Arad-Mangalia. Dintre cele 2 perosnale, unul venea de la Bucuresti. Timpul de parcurgere al sectiei era de aprox. 60 de minute, indiferent de tipul de tren (deci o medie de 30 km/h... o viteză cam mică chiar si pentru un personal). Toate cele 4 perechi de trenuri erau facultative, în caz de alunecări de teren acceleratele erau deviate prin Sibiu - Făgăras - Brasov - Bucuresti, personalul de la Bucuresti era limitat la Pitesti, iar celălalt personal era anulat. Începând cu mersul trenurilor din 1993-1994 linia 219 nu a mai apărut, pe ea circulând doar trenuri de lucru până 1998, când sectia a fost inchisă, statia Vâlcele fiind retrogradată la rangul de HC (haltă călători), fiind deservită de vânzător de bilete"


Daca ma uit la aceste poze cu viaducte neterminate imi vine greu sa cred ca pe aici a circulat vreodata vreun tren care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la
Valcele la Ramnicu Valcea in intregime. Ce sa inteleg din poza de mai sus : ca acest viaduct a fost candva functional, ca pe el au trecut candva trenuri si ca apoi a fost partial demolat pentru a il vedea asa cum arata in poza de mai sus? Sau sa inteleg ( ceea c ear fi mai logic si mai realist) ca acest viaduct a ajuns doar la faza de constructie care se vede in poza si prin urmare locica pe el n-au putut trece vreodata trenuri care sa traverseze toata lungimea de 39 km a liniei adica de la Valcele la Ramnicu Valcea in intregime.

P.S. Ii multumesc lui Dr.2005 pt permisiunea de a folosi poza si apropopo si de restul pozelor de pe site-ul lui : foarte reusite , Felicitari !!
 
Linia nu a fost terminata niciodata,
Am fost impreuna cu Doctorul pe linia in cauza pina la iesirea din tunelul Gibei, alaturat exista citeva articole despre expeditie.
Un alt pasionat a executat un drum pornind dinspre Rimnicu Vilcea.
Ramin la ideea ca un drum la pas pe respectiva linie ar fi o provocare dar si o incintare.
Dar sa nu aiba soarta liniei Brad -Deva de unde s-au demontat si viaductele metalice pentru fier vechi.
http://www.railwayfan.ro/?ml=27&r=1
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=346&postdays=0&postorder=asc&start=0
http://forum.railwayfan.ro/viewtopic.php?t=3751
 
3

<t>salve<br/>
<br/>
<br/>
Cei de la Secol spa mi-au zis ca doar ei pot sa faca acea linie pt ca au cistigat procesul cu statul Roman iar liniile au fost luate deoarece trebuie un nou terasament si se pare ca si o noua ruta <br/>
<br/>
Liniile folosite acolo sunt linii moarte din gari si duse acolo ,</t>
 
658

<t>ei zic ca trebuie sa se faca aceasta linie dar ca statul nu are banii necesari dar orcum dupa parerea mea se va face fie ca vrea fie ca nu deoarece Valea Prahovei este saturata in plus noul pod de la Lotru este pt linie dubla .<br/>
<br/>
Problema cu alunecarile este in judetul Vilcea dupa parerea mea linia ar trebui facuta prin padure la fel ca la Apoldu de sus deoarece terenul este mai stabil datorita copacilor care tin pamintul <br/>
<br/>
<br/>
Incepind de la Viaduct trebuie schimbat amplasamentul in judetul Vilcea</t>
 
Sina (nu linia) folosita la linie e de tip 49, uzinata toata la sfarsitul anilor '80. Daca gaseai ragazul sa te uiti pe linkurile lui Dan-TM gaseai inclusiv fotografii ale stivelor de linii si ale insriptiilor de pe acestea.

http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/hg.jpg

Ciuperca sinei este noua si vorbim de sina montata de noua pe linie, asa ca nu stiu de unde ai scos povestea asta cu sina SH de pe liniile moarte.

Povestea cu scosul sinei pentru schimbarea traseului, da-mi voie sa-mi para o gluma. Linia a fost scoasa de peste tot, inclusiv din tuneluri si de pe viaducte. Nu-mi spune ca firma cu pricina va construi viaducte si tuneluri noi .....

Astazi stivele de sina au "disparut". Nu cred ca a fost dusa undeva unde sa fie ferita de frig.... A fost pur si simplu valorificata. Si cam la asta s-a redus activitatea acestei firme...

Da-mi voie sa-ti recomand o lectura aprofundata a link-urilor date mai sus de un cititor al forumului. S-a discutat bine si argumentat pe railwayfan.ro despre subiect, cu incursiuni la fata locului, poze si documentare, inclusiv cu mentionarea multelor "gogosi" din presa romaneasca, precum si cu mentionarea multelor motive pentru care linia nu cred ca va fi finalizata vreodata.

Cat priveste Valea Prahovei, ca toata reteaua CFR, nu mai are de multa vreme traficul din anii '80....
Nu mai intreb de unde legatura intre traficul de pe Valea Prahovei si podul dublu de la Lotru din Valea Oltului...

Sincer, nu cred ca are rost sa faci subiectul ghiveci cu informatii neverificate si anapoda.
 
In esenta dorinta de a aduce informatii noi la acest subiect nu este rea, insa trebuie corelate informatiile de la respectiva firma cu situatia din teren.
Pentru ca ne amintim cu totii imaginile de la tv cu Adrian Nastase, la ,,reluarea " lucrarilor la linia in cauza.
Lucrari care insemnau scoaterea liniilor, iar ,,ziaristii" nu au trecut niciodata dincolo de statia Vilcele ca sa vada situatia reala a terasamentului, stadiul lucrarilor etc.De fapt nu-i duce capul.

Normal ca acuma firma sa spuna ca vezi ca am cistigat procesul si vom face linia in continuare.Probabil ca daca pe traseu erau cu precadere viaducte metalice nu din beton erau deja ,,facute"
Ca cele de pe fosta linia Brad -Deva, pentru exemplificare http://trenuletz.myfreeforum.ro/reportaje-ale-pasionatilor-de-trenuri-f17/deva-valisoara-viaductul-luncoiu-t134.htm?sid=0d1d02071cc1ca109011f81561bcaa28
 
IATA SI VARIANTA OFICIALA A CFR SA REFERITOR LA VILCEA VILCELE



COMPANIA NAÞIONALÃ DE CÃI FERATE CFR &8211; SA
DirecĂžia pentru Managementul Proiectelor cu FinanĂžare Externă
Nr. 17/37/ 23.10.2008



Stimate domnule Flaviu DRAGHICI,

Urmare petiĂžiei dumneavoastră adresată Companiei NaĂžionale de Căi Ferate, avem onoarea de a vă informa:

CNCF&8221;CFR&8221;SA, în perioada 2005 -2008, a efectuat toate investigaĂžiile necesare elaborării schimbării soluĂžiilor tehnice Âşi reactualizarea indicatorilor tehnico&8211;economici ai obiectivului Linie nouă de cale ferată Vâlcele &8211;Râmnicu Vâlcea.

În aceeaÂşi ordine de idei, în Monitorul Oficial al României nr. 87/4.II.2008, partea I, a fost publicată Hotărârea Guvernului Românei nr. 104 din 30.01.2008 pentru aprobarea schimbării soluĂžiilor tehnice Âşi reactualizarea indicatorilor tehnico &8211; economici ai obiectivului de investiĂžii Linie nouă de cale ferată Vâlcele &8211; Rm. Vâlcea, urmând, totodată, să se revizuiască Âşi proiectul tehnic în vederea includerii a noilor soluĂžii tehnice aprobate conform HG 104/30.01.2008.

Prin luarea acestor măsuri se are în vedere armonizarea formei contractuale existente prin aducerea sa în concordanĂžă cu legislaĂžia română aplicabilă la această dată: OUG 34/2006 Âşi celelalte acte normative corelate cu acesta, precum Âşi Ordinul comun MEF/MT/MDLPL nr. 915/465/415/05.06.2008, prin care se stipulează obligativitatea utilizării clauzelor AsociaĂžei Europene a Inginerilor ConsultanĂži în ConstrucĂžii( FIDIC), în cadrul contractelor de construcĂžii.

În concluzie, după parcurgerea acestor etape Âşi în funcĂžie de fondurile primite de la bugetul de stat, lucrările la obiectivul Linie nouă de cale ferată Vâlcele &8211;Râmnicu Vâlcea vor continua până la finalizarea lor.

Cu stimă,


DIRECTOR
Sorin GAFIÞOI
 
6

<t>Stimate domnule DI MATEO, <br/>
<br/>
Urmare petiĂžiei dumneavoastră transmisă la căsuĂža electronică a SNTFC &laquo; CFR-CÃLÃTORI &raquo;SA Âşi redirecĂžionată către CNCF &laquo; CFR &raquo;SA, înregistrată sub nr. 1/4/05.01.2009, avem onoarea de a vă informa:<br/>
Iata si o alta veste buna pe linga cea data de tine <br/>
<br/>
<br/>
Linia cf Gura Humorului-Cacica a fost închisă ca urmare a calamităĂžilor naturale produse în anii 2005 Âşi 2008. În toamna anului 2008, s-au executat lucrări de consolidare a terasamentului Âşi refacere a elementelor afectate. Odată cu finalizarea acestor lucrării, în data de 09.01.2009, linia cf Gura Humorului-Cacica a fost redeschisă circulaĂžiei trenurilor, urmând ca SNTFC&8221;CFR-CÃLÃTORI&8221;SA să stabilească noile grafice de circulaĂžie.<br/>
<br/>
Cu stimă, <br/>
<br/>
Specialist în relaĂžii publice<br/>
<br/>
LaurenĂžiu NINU</t>
 
Se pare ca traseul initial al liniei se redeseneaza pe anumite portiuni plus ca exista si posibilitatea dublarii acestei linii. Oricum Valcele-Ramnicu Valcea este un subiect care tine de aproape 30 de ani si o sa mai tina.
 
Oricum Valcele-Ramnicu Valcea este un subiect care tine de aproape 30 de ani si o sa mai tina.
Amice, noi o sa mai prindem tren pe ruta aia?ca peste 30 de ani o sa imi fie greu sa iau terasamentul la picior ca deunazi cind am fost cu totii pe acolo.
 
Numai daca unul dintre noi ajunge prin Ministerul Transporturilor altfel nu o sa vedem tren nici peste 50 ani ;)