Linia 500

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
La data de 20.08.2017 m-am intors in Buzau de la Nehoiasu.
Planul operatiunii ,,Namoloasa" era sa plec la Barbosi si de acolo la Marasesti, inchideam in acest fel linia 702 si trececeam pe 704. Zona aceea de tara ar fi fost aproape incheiata, mai raminea Bucuresti-Faurei.
Totusi am ezitat luind in calcul ca orice mica intirziere ar fi dus la esec, trenul de Marasesti asteapta pe cel de la Buzau in Barbosi deci era riscant.

Astfel dupa tipicul romanesc,,am intors armele" sau in termeni mai feroviari ,,am intors-o ca la Ploiesti" de fapt spre Ploiesti.
Am luat in calcul un plan B si in cadrul operatiunii noi -,,Viraj" -am purces spre Ploiesti.

Am nimerit un vagon la care se deschideau geamurile. Ce isi poate dori mai mult un pasionat de trenuri decit un geam care se deschide? desigur doua geamuri care se deschid, cite unul pe fiecare parte.

La plecarea din Buzau am pozat automotorul cu care am fost la Nehoiasu. Oricit de ciudat pare acolo linga el este o crisma ordinara.



un vagon care e acolo de citiva ani



in gara Baile SArata Monteoru, pe mina dreapta :roll: cum mergi spre Ploiesti este o baza a CFR



Ulmeni



am remarcat un canton cu doua locuinte, una pastra prispa originala insa a intrat un stilp in cadru. De altfel si garile au o arhitectura mai aparte, parca unele cu arcadele alea seamana cu ce este spre Videle...dar las pe cei care se pricep. Cladirile mari cu etaj sint destul de patratoase au un fel ...



Statia Clondiru este fosta Pietroasele(tezaurul de la Pietroasa)



Sahateni, se remarca arhitectura cladirii



dupa Sahateni urmeaza binecunoscutul Mizil.Avea doua castele de apa inseaman ca era oprire importanta pe vremea aburului.



Inotesti. Se observa 3 placi cu numele statiei probabil salvate de pe fostele cabine.



un colt al cladirii imi atrage atentia, este rotunjit.reusesc sa il prind



Tomsani



Cricov

in Cricov am vazut iar un canton cu doua locuinte, unul avea prispa inchisa cu lemn spre deosebire de cel din Ulmeni unde era zidita.



cealalta locuinta avea inca prispa.
Culmea ghinionului si deochiul alora de m-au vazut cu aparatul la git: exact ca la Ulmeni un stilp in cadru





Muru



Valea Calugareasca



Cladirea initiala a garii este cu arcade care acuma sint inchise si geamurile sint rotunjite.
Surpriza: biroul de miscare este in cladirea veche in timp ce cladirea noua pare nefolosita. Eu nu am mai intilnit o asemnea situatie, ca cladirea construita la electrificare si centralizare CED sa nu fie folosita.





gasesc si aici un canton cu doua locuinte dar nu imi dau seama daca a fost cu prispa si modificat sau asa a fost construit de la inceput



si inca un canton cu o forma mai cunoscuta



Urmeaza Ploiesti Est, deja sint marfare prin gara si nu pot poza chiar bine



aici arcadele nu sint inchise



Bucla de racord intre H 500 si L 701 peste M 500, se demonteaza catenara(sau poate se fura)



Am sosit in Ploiesti Sud dupa o calatorie frumoasa cu geamuri deschise, fluiere, troncanit de roti.Operatiunea Viraj s-a terminat.
 
Ceasul exterior l-am gasit si pe aici (in 2 variante) , la 4000 km ...

Paul Garnier

http://www.dezinteressante.com/wp-content/uploads/2011/07/22012006066.jpg

http://webrails.tv/tv/wp-content/uploads/2013/12/rel%C3%B3gio-esta%C3%A7%C3%A3o-de-vouzela.jpg

Fabricant local

https://www.flickr.com/photos/35248234@N04/6304307574
 
Uau, suportul de la Valea Calugareasca e la fel.
interesant cum CFR a dotat si garile mici cu ceas de la Paris.
Chiar si Gataia. Sau ceasurile bagate in perete, cu o singura fata nu erau Paul Garnier?

______
oare ce era la etajul garii Inotesti acolo unde e rotunjit peretele, salon sau casa scarilor?
 
Mecanismul ceasului era dincolo de zid. In interiorul cladirii gasim o pendula clasica, frumos protejata in cutie de lemn. Ce vedem afara, la peron, sunt cadranele, unul sau doua, cu 12 sau 24 diviziuni...miscarea ceasului transmitandu-se catre aceste cedrane prin cai intelese dar nefotografiate inca de mine. La Baile Herculane inca exista un astfel de mecanism complet...

Ce gasim azi prin gari sunt ramasite ale vechilor cadrane exterioare, legate sau nu la mecanismul interior, daca acesta mai exista...
In perioada interbelica, anii in care aceste masinarii erau montate in garile noastre, seful de gara avea misia de a regla ora exacta, dar intretinerea era acordata prin licitatie celor mai buni ceasornicari din targ....in marea lor majoritate meseriasi de calibru, adevarati bijutieri.......
 
Ce vremuri, se dadea ora exacta si toti trebuiau sa fixeze ceasurile.Probabil era un obicei preluat de la alte administratii.
Oare unde au disparut pendulele din garile acum distruse sau disparute pe care le mai pozez?

Catalin, la Baile Herculane as putea poza mecanismul? acolo oricum mai este de pozat si un termometru vechi si cine stie ce se mai gaseste.(daca ma gindesc bine doar la Faurei , recent, am mai vazut termometru).

Se pare ca urmatoarea operatiune trebuie sa fie ,,Sissi" azimut Baile Herculane.
 
Da, era un obicei preluat de la alte administratii. Ca dupa obiceiul nostru stramosesc, o simpla orientare dupa soare era de ajuns...

Unde au disparut ? Pai....teoreticienii conspiratiilor spun ca prin vest, pe la pasionati. Personal nu am niciun motiv sa cred asta. Cred ca au sfarsit la gunoi, majoritatea mult inainte de '89. Vorbim de mecanisme care necesita revizii periodice, ingrijire si dedicatie. Revizia unui astfel de mecanism o face numai un profesionist, nicidecum Gigi acarul. Cred ca o perioada aceste mecanisme au functionat in virtutea calitatii producatorului, dar cum ele nu mai erau ingrijite periodic de un profesionist (asa cum se facea in perioada interbelica) cu timpul au cedat. E firesc. Cadranele lor au ramas marturii ale altor vremuri, golite insa de continutul lor tehnologic si simbolistic.

Sa fac o paranteza, era acum cativa ani un articol pe internet (poate inca mai este) despre performanta sefului de gara din Mizil care a inlocuit mizeria de ceas Paul Garnier cu o chestie chinezeasca cu quartz.... Da, probabil e mult mai precis ca batranul orologiu francez si nu necesita decat o baterie AAA de 1,5 V, de provenienta evident asiatica.
Azi, in majoritatea oraselor din tara nu mai gasesti nici macar un ceasornicar, nu din ala care sa-ti schimbe bateria la un Casio ci sa-ti faca revizia la un Vostok.... Nu mai vorbim ca nu au vazut un Longines sau Omega original in viata lor, ca sa enumar numai cei mai cunoscuti furnizori de ceasuri ptr CFR in alte vremuri....

Acum fiecare judeca si socoate, plecand de la premisa ca progresul e inevitabil si oarecum mai ieftin.

Ce o sa mai gasesti la Herculane ? Pai...nu stiu, sincer. Nu am mai fost pe acolo de ceva timp. Sper, in primul rand, intelegere. Pendula si mecanismul interior este chiar in sala garii intr-o cutie alba (desi ele initial erau maro), dar important e ca exista. Si daca ajungi, fa poze cat cuprinde la cladirea statiei. Poate ne mobilizam la o schita.... Modelistii poate la o macheta....

later edit, sa nu uit Dane.., ce ai pozat tu este compresia a 150 de ani de evolutie si istorie feroviara romanesca. Ai colo edificii din vremea concesiunii prusace, ai acolo gari din perioada interbelica ce se regasesc si in Basarabia (Inotesti), ai acolo interpretari comuniste ale scolii arhitecturale romanesti de la 1900 (Mizil), ai acolo Ulmeniul, sora a dragului meu Panciu, ai acolo locul unde s-a nascut mitul obiditului cascator de gura devenit erou national (Vintileanca, actual Sahateni). Acarul Paun, evident, despre el vorbesc, purtator de mit national. Si gata, ma opresc,aici, sa nu mai destram o legenda, cea a baiatului bun ingenunchiat de sistem.
 
Mersi pentru completari.Interesante ca de obicei.Oarecum deplasarile din zona m-au purtat printr-o mare varietate de cladiri.Linia 701 are o anumita forma, scrisul insa a fost la fel ca pe Videle -Giurgiu sau Dorohoi-Iasi.

Galati-Birlad
http://adevarul.ro/locale/galati/foto-fantomele-marginea-caii-ferate-fac-praf-pulbere-garile-istorice-linia-galati-barlad-1_571774595ab6550cb82dc5d3/index.html

Nehoiasu si Maneciu au fost particulare, nu au cladiri foarte impresionante dar sint diferite de un standard CFR.
Am facut planul pentru o deplasare la Herculane insa nu poate fi in urmatoarele doua saptamini.
 
Avind in vedere orientarea puternica spre modelism a forumului, zic sa intreb: deunazi in cadrul operatiunii,,Bicaz" am pozat linia 500 pe postiunea Pascani-Bacau. Ar fi cineva interesat, sa pun aici garile?
 
  • Like
Reacții: Radu161
In cadrul operatiunii ,,Bicaz" am plecat cu 1838 de la Timisoara Nord la Pascani.
Am stationat 2 ore in Pascani, timp in care am dat o tura pina la scarile cele mari ale orasului. Practic nu mai trebuie sa merg la Odesa.
DSCF4913.jpg


Apoi am dat o tura prin zona garii
DSCF4928.jpg


am gasit un vagon vechi



un plug



fosta gazeta de perete



gara proletara

DSCF4973.jpg


interiorul, asa pe fuga

 
Ultima editare:
Am plecat spre Bacau, am urmarit stinga-dreapta complexul feroviar, apoi triajul unde trenul nu opreste si nu am pozat peronul Pascani Triaj.

Nu am intimpinat probleme deosebite, o calatorie cu etajatul, tip : nu poti sa deschizi usa, nu poti sa deschizi geamul, vai si amar turneu de pozare.

A venit controlul si dupa multa vreme de lipsa expresia: nu aveti voie sa pozati, am auzit iarasi lozica asta. Daaar de data asta a fost ceva nemaiauzit: domnule, nu aveti voie sa pozati in tren.

Deci m-am linistit instant, eu pozez cu precadere DIN tren spre exterior.

azimut Bacau...

cladirile statiilor au forma mai aparte, nu stiu daca sint ale ,,concesiunii" sau ale dezvoltarii socialiste.Acuma nu mai imi amintesc daca am vazut pe undeva cladiri la fel. desi parca cele de dupa 1950?...Zerind, Nadab?

Stolniceni, aici cladirea e din epoca post-1990, destul de ecologica, cu multa verdeata..



Muncel



DSCF4979.jpg


Mogosesti






Halaucesti, o cladire interesanta, pacat ca nu i se poate da o folosinta de 2-3 apartamente care sa fie inchiriate/vindute





pe partea opusa am gasit o cladire despre care cred ca e a fostei statii, sigur e a concesiunii dupa forma.Am mai vazut in sus spre Suceava forma asta.




Mircesti





 
Sabaoani





La intrarea in Roman pe dreapta cred ca a fost o antestatie pentru fabrica de tevi, acuma scrie maaaaare Arcelor Mital( o fi gresit scris)

dar treaba a fost serioasa acolo, am cautat sa prind semnalele, deci era BLA







apoi pe mina stinga pozez linia care vine de la Buhaesti



si iar pe dreapta un semnal



statia Roman, va amintiti? am pozat aici cindva trenul fabricii de tevi compus din vagoanele etajate IVA. Oare pozele or mai fi sau sint afectate de problema photobucket?

trenul acela pleca de niste peroane mai indepartate. Le-am prins in poza, in amintirea clipelor care trec cu repeziciune



gata cu nostalgia,










totusi tristetea insoteste nostalgia, cind vad niste ruine.





 
Trifesti





Sacuieni Roman








Galbeni

cladirea garii seamana cu cladirea garii Crasna, daca nu ma insel.Are arcadale alea la fel cum au si garile din sudul tarii pe linia 900 ici colo. PArca si pe linia Rovinari undeva intr-o gara e acelasi tip de cladire.









Serbesti





Itesti




Bacau

racordul spre Piatra Neamt



revizia



linia de la Piatra Neamt





unde am mai vazut terminal de transuri incropit in zona garii? la Miercurea Ciuc oare?





20190831_142032.jpg


Operatiunea Bicaz s-a incheiat brusc in Bacau.
La fel ca si alta data, nu recomand gara Bacau pentru stationare.
 
Ultima editare:
  • Like
Reacții: AdyAero