Linia Pascani - Iasi 145 de ani

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Semafor

Well-Known Member
Trenulist
21 Februarie 2011
750
19
Pascani
LOCATION
Pascani
Ieri 01 iunie 2015 s-au implinit 145 de ani de la inaugurarea liniei Pascani-Iasi.
< ....Exact “ la 5 3/4 oare dupa ameada trenul cu locomotiva imbracata serbatoresce a facutu majestoasa sa intrare in orasul nostru” fiind intampinat cu muzica “ de o banda militara si una nationala” si primit cu strigate de ura si prin saluturi cu “palarii si cu basmalele damelor”, nota emotionat cronicarul “Curierului de Iassi” din 21 mai(st.vechi).
In tren se aflau directorul general al companiei, Victor von Ofenheim, reprezentantii mai multor ziare straine, notabilitatile din Galitia, Bucovina si din directiile de la Viena si Lemberg, cat si invitati din diferite gari de pe linie.... (pag. 32)>
Din cartea: Un veac prin gara Iasi-autor Ion Mitican ( care de trei ani isi doarme somnul de veci in cimitirul Petru si Pavel din Iasi intr-un mormant ...modest).
 
Linia a fost dublata la sfarsitul secolului 19 intre statiile Iasi si Letcani (pe atunci Cucuteni), si dupa 1970 intre Letcani si Ramificatia Pascani Triaj.
A fost electrificata in anul 1988, când primul tren cu tractiune electrica ajunge in Iasi.

VS era in 1984 100 km/h Iasi- Podu Iloaei, 95 km/h Podu Iloaei- Targu Ffrumos, 90 km/h Targu Frumos- Ruginoasa si 95 km/h Ruginoasa- Pascani.

-Minute restrictie: 1.30 Nicolina, 2 Iasi, 3 Letcani, 2.30 Sarca, 3 Targu Frumos si 3 Pascani.


Compunerea trenurilor cursa Ciurea- Nicolina- Iasi- Pascani in 1984/1985: 11 vagoane (9 Ba, 1 Aa, 1 TA), 550 tone, 44 de osii, domiciliul statia Pascani. Stationare doua minute in CUG Iasi PO, 2 minute in Nicolina, 19 minute in Iasi , 7 minute in Targu Frumos si in rest 1 minut. Tractiune: 060-DA sau 060-DA-1, iar dupa electrificarea liniei probabil 040-EC intre Iasi- Pascani.

Pentru comparatie, astazi trenurile regio care circula pe aceasta liniei (Iasi-Pascani, Iasi-Suceava, Iasi-Bacau, etc) au numai doua sau 3 vagoane!
 
Castelul de apa din Podul Iloaiei, Iasi.
Constructie din beton cu rezervor din beton cu capacitatea utila de 32 mc. Locomotivele se puteau alimenta cu apa la coloana hidraulica situata in incinta remizei.
In 17 septembrie 1968 s-a montat o coloana hidraulica , capatul spre Sarca, intre linia II si III. Inainte de montarea acestei coloane, alimentarea locomotivelor ce remorcau trenurile spre Harlau si Pascani, se facea cu dezlegarea locomotivei de la tren pe linia placii turnante, necesitand un timp de 15-20 minute pentru o alimentare.









Dormitorul remizei de locomotive si locuinta sefului de remiza din fostul depou/remiza si districtul din Podul Iloaiei, Iasi.












Cladire distric

Turnul de apa este la o distanta de 290 m de gara veche. Pe partea stanga alte 2 cladiri district. Undeva intre liniile II si III se gasea coloana hidraulica.
Capatul spre Pascani.


In limita timpului o sa revin cu un desen al liniilor si al depoului.