Linia 312 Oradea-Cheresig

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Miine se inchide linia Oradea -Cheresig.

A III-a oara, prima data a fost inchisa in socialism iar dupa citiva ani a fost redeschisa, apoi dupa 1997 a fost iar abandonata pina in 2013 cind in urma unor investitii(cica s-au luat 2 linii din Oradea Vest :roll: ) firma Via Terra Spedition a reluat traficul. De miine iarasi se inchide.

asa ca vineri am facut un efort sa ajung la Oradea.
Calatoria incepe de la Oradea Vest pentru ca altfel nu reuseam sa prind trenul.

In Oradea Vest am pozat atit gara veche cit si cea noua. Ambele neintretinute



Soseste si trenul



la drum, trecem peste Peta



trenul trece pe linga cartiere noi ai caror locuitori sigur n-au nevoie de cale ferata



Cred ca cladirea galbena e fosta halta Sintandrei



Se observa o cabina de acar, cladirea garii e la plopii aia pe stinga.

In Palota situatie e astfel: linia 1 si 2 in statie linia 3 intra in Nutrientul, unde e si LDH 70 415, apoi din Nutrienul pe poarta cealalta iasa 2 linii care vin in linia 2 apoi in linia 1 CFR pe de o parte, iar paralel alta linie industriala continua spre alta fabrica.




linia 2 acoperita



desi intra o linie in firma, ies 2 apoi una continua



mai apare o linie infundata, macazul e mai incolo in curba.. Nu am postat chiar tote pozele. Linia aceasta in curba s-a curatat la redeschiderea circulatiei dar nu stiu daca a mai mers ceva pe ea.




intram in Giris, s-au pastrat traversele lungi de la macazuri



Se observa ca cladirea are o arhitectura mai aparte in peisajul feroviar



am trecut pe linga aceasta cladire despre care cred ca a fost o halta dupa cum vad ca are si gardulet ornamental



trecem peste un canal, acesta ne urmareste o vreme, este un canal colector care incepe in Toboliu la Crisul Repede si merge pina in Tamasda la Crisul Negru



Firma a stabilit punctul de oprire mai aproape de sat fata de halta initiala. Dupa cum se vad urmele de traverse cindva pe acolo a fost linia.



Destul de departe de sat trecem pe linga fosta halta, trenul nu opreste, se observa ca cladirea pastreaza aspectul cladirii din Girisu de Cris chiar daca e mai mica,



Cap de linie, trenul opreste inainte de pasaj insa se observa ca liniile statiei au fost dupa pasaj asa incit nu imi dau seama daca la CFR se mai folosea cladirea veche a statiei ori s-a folosit cladirea aceea care se vde in poza?





probabil o piedica in calea uitarii



ultimul tren care se intoarce dupa amiaza la Oradea. Cu un singur calator.



canal colector



trecind pe linga sosea



trenul are slabe sanse in fata autobuzelor.Am intilnit 5 in traseu



tot in Giris prind un canton



Pozez Palota sa se vada ca nu e in L ci in T



Oradea Vest



linia 310



cabina de acar



alta cladire veche si un canton



racordul Episcopia Bihor



in gara Oradea niste vagoane vechi. Nu mai tin minte dar nu erau mai multe?



suna ciudat dar mai sint si niste vagoane vechi...mai noi





pleaca trenul spre Debrecen, duce grupa pentru un tren local, mecanicul de treaba ma saluta





Nu prea am poze cu gara, ca nu am avut timp si nici nu e cazul doar nu se inchide




Nici in Timisoara , nici in Arad si iata nici in Oradea microbuzele nu pleaca din parcarea din fata garii, adica de la usa garii. Sint mutat citiva metri mai incolo.

 
Ultima editare de un moderator:
Aceasta cale ferata, in lungime de 17 km (intre Cheresig h si Oradea Vest), a fost construita inainte de anul 1917.

Din punct de vedere a infrastructurii, are (si dupa refacerea din 2013) sina de tip 40 kg/ml, traverse din lemn, prindere directa.
VS era in 1995 de 40/km intre Cheresig HM- Oradea Vest si de 70 km/h intre Oradea Vest- Oradea, trenurile parcurgând atunci traseul Oradea- Cheresig HM in cca 40 minute.

Pe sectie existau 3 puncte de sectionare

-Post Ajutor Miscare Paloda (de unde se ramificau linii ferate industriale pentru SC Drumuri si Poduri Bihor, Nutrientul Sa, Sc Madraguda si fostul complex de cresterea a porcinelor. Dintre acestea 4 unitati astazi doar SC Nutrientul Sa mai are cale ferata industriala)

-Fosta HM Girisu de Cris, cu 4 linii. Aici exista si o rampa de marfuri de unde se incarcau/descarcau in vagoane sfecla de zahar, var, materiale de constructii, mobila, etc.
Nu stiu in ce an a fost retrogradata ca h (halta deschisa pentru traficul de calatori fara vanzator de bilete). In Mersul trenurilor din anii 1988/1989 aparea ca hc.

-Fosta HM Cheresig. Aveea 3 linii.
In anul 2013, cu ocazia refacerii liniei, este retrogradata ca h.

Din punct de vedere a semnalizarii feroviare, era si este sectie cu conducere centralizata, punctele de sectionare fiind deservite de un revizor de ace.

Din punct de vedere a materialului rulant utilizat in trecut, s-au folosit locomotive diesel-hidraulice clasa 80 cu 3-4 sau chiar 6 vagoane (in 1995) , apartinand seriei 29-20 (dimitroave). Ocazional s-au utilizat si locomotive diesel-electrice clasa 64 (mule).

In anul 1997 SNCFR anuleaza trenurile de calatori de pe aceasta linie, ulterior linia degradandu-se puternic.

In anul 2013, gestionarul privat de infrastructura feroviara Via Terra Spedition reface linia (dar fara lucrari de mare anvergura care sa permita ridicarea semnificativa a vitezei de circulatie fata de cea care exista când linia era operata de SNCFR), iar in perioada 21 august 2013- 15 martie 2015, linia este deservita de trenuri de calatori apartinand operatorului privat Interregional Calatori, compuse din automotoare.

Din pacate la 15 martie 2015 Interregional Calatori renunta la operarea acestei linii.