linia 310 Timisoara Nord - Oradea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Astazi n-am sa va prezint o linie secundara ci una care in prezent e destul de importanta.

Dupa cum ati remarcat am pus citeva poze pe ici pe colo din data de 2 martie. Dupa ce am facut acele poze am plecat la Arad cu 13024 Tirgu Jiu.

Linia nu iasa in evidenta decit prin faptul ca e simpla si destul de aglomerata de cind cu CORIDORUL. Exceptind fotul PO apoi h Pavilioanele CFR care e desfiintat si cele doua opriri in zona triajului Ronat, toate statiile au IDM si linii pentru cruce. Practic nu se poate desfiinta nici o gara fara afectarea timpilor de mers.

La plecarea din Timisoara Nord am remarcat ca o macara garata la magazie care nu mai are vagonul portcatarg. :D





In triaj pe linga locomotivele CFR Marfa, siruri de vagoane, printre ele si remorca de automotor MEVA, am postat-o cindva, dar nu am am mai vazut vagonul acela scurt de calatori.

interesant ca in triaj mai sint si semnale mecanice


intr-un personal nu avem semnal GPS



in Sinandrei aglomeratie mare
un marfar cu piatra, R 14319 Nerau



si R 2604





trenul ajunge in Carani statia numita Baile Calacea



parazapezile sint garduri acum, trenurile pot sta inzapezite



in Ortisoara natura recistiga dreptul ,,de proprietate"



M-am straduit sa prind biserica din Vinga, dar se observa, si periferia localitatii



aici facem cruce cu 2606



in Vinga e si un turn de apa care sta sa cada



noua moda dupa imobiliare, panourile solare, acapareaza tot terenul agricol



In Sag e o naveta cu autoturisme



Cladirea din Sag pare a fi refacuta complet fata de celelalte de pina acum



Valea Viilor are doar liniile 2-3 active folosite pentru incrucisari.
Dar opresc si personalele acolo



Aradul Nou, vagonul este de fapt vestiarul, biroul si dormitorul probabil echipelor de ciocanari de la Timisoara care lucreaza in Aradul Nou de cind trenurile sint limitate acolo. Nu pot sa mi imaginez o prostie mai mare decit aceasta detasare. pai trenurile nu se pot intoarce la Timisoara ca si cum ar pleca dintr-o alta statie?



IDM vine la mine si intram in vorba:

,,domle m-a sunat un coleg ca pozezi"
,,ok si?"
,,nu stia pentru ce, esti de la presa?"
,,nu"
,,pe Brad ai pozat?"
,,da, alea...alea"
,,ai vazut? ar trebui sa le trimiti la minister sa vada cum se ruineaza"
,,etc, etc" Nu am avut probleme.

Arad

CORIDORUL

intrebare: pentru ce s-a inatalat TMV daca acum a trebuit demontata aproape toata semnalizare, nu puteau astepta modernizarea asta? care e cistigul imediat al TMV montata in Arad?



Aradul are si o rampa auto destul de faina si acolo in gara nu la dracu la magazie



in zona era o locomotiva straina

si misca garnitura asta



afisajul garii



o parte care va disparea



lucrari, nu insist cu ele ca au pus altii poze mai bune dar sub macaraua portal se vede acoperisul unei locomotve Mula.



spre casa cu 2608



fara trenuri pot prinde gara Sinandrei



Apoi am ajuns in Timisoara Nord.Am mai pozat semnalele intre Ronat Triaj Gr D si Gara de Nord dar nu le pun acuma, nu stiu daca intereseaza pe cineva asezarea lor.

dar ziua nu avea sa se incheie o data cu sosirea in gara de nord.
 
Mula 150-009 fosta Daewoo. Doar carcasa e vopsita.

Am vazut si eu locomotiva aia straina vara trecuta


Si cateva vagoane


Tare mult as vrea sa ajung in triajul ala, am vazut cateva vagoane interesante pe acolo. Remorca anul trecut se vedea printre vagoane.
 
La data de 26-05-2013 am executat un drum la Oradea cu 1834. Pret 47 lei. 06.50-10.01.
Ca sa imbin drumul cu utilul am vrut sa pozez pina portiunea Arad-Sintana urmind a face alt drum Oradea-Sintana cu personalul pentru restul rutei. Nu s-a putut, din varii motive pozele de Sintana au iesit rau iar retur am venit cu 1833.

In linii mari calatoria a decurs dupa cum e consemnat in jurnalul de bord.Cu mentiunea ca nu am avut nimic ,,la bord".

In Timisoara Nord IR 78 avea urmatoarea compunere, fiind la peronul alaturat lui 1834

Traxx 006 + 19 91 305 2 dom Budapest Kel+21 86 019 4 dom Brasov+2190 038 8 dom B. Grivita

Pina la Aradul Nou trenul a avut 66 de calatori din care 3 ceferisti dupa cum arata uniforma lor.
imediat dupa plecare a venit supracontrolul, avea un ecuson cu un numar, nu am cerut legitimatia de serviciu dar data viitoare imi scot la imprimanta un asemenea ecuson sa le arat ca n-are valoare cita vreme era nestampilat.

in Aradul Nou era ca pe vremuri
linia 1 libera, vagonul ala de vestiar cred ca e bagat in trafic, linia 2 RGT, apoi 1765 apoi noi si doua marfare CFR unul cu cazane altul cu masini. uuuu toata gara ocupata.



In Arad intram pe CORIDOR, domle pe coridor, dar coridorul fiind de transport e diferit de ,,colidorul" de acasa asa ca echipele sint la lucru.





Datorita coridorului panoul cu meresiul trenurilor parca e avizierul formatiei PSI



de cind nu ati mai vazut sudori ca pe vremurile bune, poate doar muncitorii de pe peretii garii Arad



Eheee buldozerele nu mai sint ceau fost acum au GPS



dar basculantele sint romanesti



Oare de ce au demolat turnul de pa din Arad? nu era pe traiectul liniei



pentru ca nici asta destul de jerpelit nu este pe traiectul liniei noi.



basculantele astea oare au fost la canal, la Motru, la hidrocentrale? cred ca sint prea noi.



e pe aici un constructor care sa ne spuna ce cauta compactoarele astea cu care se lucreaza cind iti faci o casa, aici in santier? mai urmeaza sa vedem betonierele de 160 de litri de la Metro. Parca s-ar face o alee in parc din pvaje si acuma pregatesc terenul ,nu o linie de 160 km/h. ca la cai





Spre Arad Vest



Daca trenul merge pe liniile fostului triaj vad si o cladire interesanta, ce o fi fost la origine?





Pina la Utvinisul Nou firul din dreapta nu este folosit



Halta Utvinis a fost mutata putin mai la sosea



Zimandul Nou o am pe undeva pozata mai bine inclusiv magazia de marfa



Va mai amintiti de acesti martori tacuti ai aparitiei, evolutiei si acum ai decaderii caii ferate romane? uneori ei au cazut inaintea liniei pe care au deservit-o



Cindva pe aici era o fabrica de caramida care avea si o halta, ba chiar si o linie de incarcare.Nu am pozat chiar locul fostei cladiri dar asa de principiu...



Sintana. Toate trenurile opresc aici, Se observa ca linia nu are peron. E dincolo dar nu l-am pozat



In Sintana 2 peroane vor sa dea un bagaj la mecanic dar un tip vine din locomotiva la seful trenului in primul vagon, cupeu de servicu carevasazica, si il depune acolo.In Oradea mi-am dat seama ca nu era mecanicul.



Nu m-am uitat pe partea cu gara in Chisineu Cris.

Ca pe vremea lui Stalin trenul opreste in Ciumeghiu, probabil pentru tiganii cersetori care se urca acolo si cersesc pina la Oradea. doua femei venite cu masina asteapta trenul si iarasi remit un bagaj pe locomotiva care e indrumat spre cupeul de serviciu ,,pina la Cluj"

trenul opreste in Salonta, legatura MAV



Pe partea cu MAV alte bagaje sint urcate pe locomotiva.

pe partea cu statia turnul de apa



Estimp ce pozez si IDM vine cu un bagaj mare la cupeul de serviciu, ,,de mă’gan" separat adica de cei care erau pe partea opusa la usa locomotivei.

In Oradea Vest 2 linii se demonteaza: zvon: cica pentru Cheresig.


Vagoanele vechi din Oradea au fost mutate pe alta linie in locul lor un convoi de vagoane albastre 47/55/57 asteapta repausarea.



revizia e plina de locomotive si automotoare.Atunci ce este in depou? sau e de marfa?



persoanele din poza nu vor sa urce, toate au fost la locomotiva cu niste bagaje mari si dupa cum se vede sint indrumate de catre cineva din locomotiva la compartimentul de serviciu.Daca s-ar impune un tarif fix si pentru asta 20 de lei bagajul sau 50? in compartimentul de serviciu desigur.



Mai fac doua poze si plec din gara. O gara de altfel destul de ingrijita, trenurile sint anuntate frumos exista birou de informatii chiar daca e si casa de bilete.Nu ofera informatii despre privat din cite am constatat stind pe linga el.



Returul l-am facut in alta zi cu 1833 dar a nu am amai stat la documentare, doar cersetorii cu care m-am dus de la Ciumeghiu s-au intors acasa cu 1833. Nu stiu daca cersesc in Oradea sau pe alte trenuri si cu INTERREGIO se intorc. dar IR opreste in Ciumeghiu pentru ei, nu?
 
Frumos reportaj! Imi place , mai ales ca foarte, foarte mult am circulat pe aceasta ruta acum cativa ani. Vad ca locomotiva LDH e tot acolo la Sintana. Inca odata felicitari. :D
 
Tren 1834, se tarifeaza regio(personal) pret 19 cu card tren plus. Timisoara Nord-Oradea 06.33-09.53
pina la Arad a fost intuneric.Trenul are in compunere doua vagoane 20 49 0**. Ce poti sa ceri mai mult cind e vorba sa pozezi?

prin compartimente nu se pot deschide geamurile( erau blocate, dar erau si calatori) dar usile se pot deschide.
Conductoarea imi spune sa inchid usa ca o sa cad din tren si le fac probleme.Spre norocul meu ea raspunde de vagoanele 20-76.

Seful de tren mai trece prin vagon si se mira de pasiunea mea.Am zis ca cine stie cind ajung eu cu un personal pe ruta Oradea la cum sint puse, asa incit am riscat pozind garile din mers.Astfel mai am o linie pozata in ,,palmares"

Liber din Arad

DSCF7881 by David Daniel, on Flickr DSCF7884 by David Daniel, on Flickr


Alaturat spre Curtici are liber 2203
DSCF7891 by David Daniel, on Flickr


intrucit trecerea la nivel se desfiinta cindva, cind se va finaliza pasajul, pe semnalul TMV s-a incropit un semnal de avarie la pasaj tip vechi BLA. De contra este agatat pe un repetitor TMV.Nu am apucat sa il pozezz

DSCF7896 by David Daniel, on Flickr DSCF7898 by David Daniel, on Flickr

probabil tot legat trafic dupa desschiderea pasajului, in zona se face un drum
DSCF7899 by David Daniel, on Flickr

urmeaza garile, pozate din mers fara mari pretentii artistice sau estetice.

DSCF7901 by David Daniel, on Flickr

DSCF7906 by David Daniel, on FlickrDSCF7908 by David Daniel, on Flickr

aici a fost halta Caramidarie

DSCF7909 by David Daniel, on Flickr

Sintana

DSCF7912 by David Daniel, on FlickrDSCF7914 by David Daniel, on FlickrDSCF7915 by David Daniel, on Flickr

oare semnalul asta nu trebuia sa aiba indicatorul ,,lipsa distanta de frinare"?

DSCF7918 by David Daniel, on Flickr

si iarasi la drum

DSCF7926 by David Daniel, on Flickr DSCF7929 by David Daniel, on Flickr

La Nadab pozez un autobuz care se straduieste sa ajunga trenul,

DSCF7930 by David Daniel, on Flickr

din pacate pentru tren, il ajunge si il depaseste

DSCF7932 by David Daniel, on Flickr

DSCF7934 by David Daniel, on Flickr DSCF7936 by David Daniel, on Flickr DSCF7939 by David Daniel, on Flickr DSCF7942 by David Daniel, on Flickr

Abia la descarcarea pozelor am vazut ca la Boiu Bihor am prins si o calatoare care astepta pe 3114. Putin mai incolo era cindva limita intre RCF Timisoara si RCF Cluj. Era o tabla pusa intr-un soclu zidit in care erau citeva flori. Ar fi imposibil de vazut prin boschetii din prezent... daca mai o fi acolo.

DSCF7944 by David Daniel, on Flickr

despre motivele opririi acceleratelor in Ciumeghiu..., hai sa zicem ca face cruce cu 3114

DSCF7945 by David Daniel, on Flickr DSCF7946 by David Daniel, on Flickr DSCF7950 by David Daniel, on Flickr
 
pentru cei care sint pasionati de vestul salbatic, alaturat sint bizonii dar nu cei din trafic cu beamveuri ci bizonii de Salonta

DSCF7952 by David Daniel, on Flickr

DSCF7960 by David Daniel, on Flickr DSCF7961 by David Daniel, on Flickr

DSCF7965 by David Daniel, on Flickr DSCF7968 by David Daniel, on Flickr

la Gepiu nu mai opreste nici un tren

DSCF7969 by David Daniel, on Flickr

DSCF7970 by David Daniel, on Flickr

Am incercat sa pozez fosta gara Nojorid

DSCF7971 by David Daniel, on Flickr

Oradea Vest am postat-o la linia de Cheresig, in Oradea nu am pozat ci m-am dus intins la microbuzul de Carei. Scopul expeditiei a fost sa ajung in sfirsit la Carei.