Linia Costesti -Rosiori Nord

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Stimati calatori,
din mai multe motive in ultima vreme nu am mai circulat pe liniile patriei.

Cautind ceva prin poze am dat de pozele linie Costesti -Rosiori Nord.
pozele le-am facut cind am fost la expozitia feroviara. Avind prea mult timp de la sosirea in Bucuresti pina la intilnirea cu vechea garda, am dat o raita. Am mers cu Desiro pina la Costesti apoi la Rosiori Nord cu Servtransul si la Bucuresti cu alt personal.

Pe acest traseu calatoria nu mi-a dat emotii cu privire la pozat sau alte probleme.

Nu am pozat gara Costesti datorita principiului ca fiind pe o linie principala, aceasta nu se va inchide si voi poza alta data.



E ciudat cum linia merge pina la Mirosi prin cimp desi mai la est sint insirate cam 10 sate.

Asadar 2 gari abandonate, iar in prezent trenul nu mai opreste deloc acolo.



Colt H e la o intersectie cu soseau si deserveste Coltu si Satu Nou



Ce scriam zilele trecute despre denumirile statiilor?
iata una.
Mirosi. dar gara este in Caldararu. Tipic la CFR



peisaj de toamna. Dar nu natura moarta.






Urmeaza Balaci. De aici voia Moromete sa isi cumpere cai dupa ce baietii lui au fugit cu caii. Silistea Gumesti e la 5 km

Tot aici a fost un aeroport militat si niste blocuri ale armatei dupa arhitectura mi s-au parut de sorginte stalinista. Conform wikimapia, blocurile sint acum ale unei manastiri. Asta da conversie de la cele lumesti cu armele in mina la cele sfinte cu armele blindetii. (dar neplatitoare de impozit)



urmeaza alte cladiri care erau devastate atunci, cum or fi acum?



Adevarul este ca nu mai stiu daca si atunci era Beuca Sat sau acum Regiotrans s-a gindit sa aiba o oprire in sat nefiind folositor sa aiba gara dupa ce trece cu trenul pe linga sat. tot ceva tipic CFR.

Gara Papa (iarasi ce v-am spus la denumiri ca putem face propozitii cu denumirile garilor).
Papa am prins-o in ultimul moment pentru ca ... nu mai stiu cred ca era aparatul pe stand by si eu vorbeam cu conductorul.



Si gata am ajuns in Rosiori Nord.

Desigur am si pozele pina la Bucuresti cu personalul, dar facute in alte conditii: lasa-ma sa cobor, ce pozezi? inchide usa e corent, unde te duci?

Era mai multa lume in tren deja si garile au aproape toate cite 2 cladiri, cea veche si cea noua de la electrificare.

Daca vreti o sa le pun si pe alea.
 
Salut Dan,

mai bine mai tarziu decat niciodata. In acest caz, 7 ani mai tarziu....

Vreau sa te felicit pentru ca ai postat aceste imagini. In primul rand ca o "aducere aminte" ca mai exista aceasta linie. In al doilea rand pentru ca, in momentul in care eu am am vizitat-o, in 2005, avea inca extrem de multe elemente originale si valoroase pentru amatorul de istorie feroviara.

Doar cateva dintre ele: cladirea garii Costesti -una din singurele ramase aproape nemodificate din perioada de pionierat a CF in Romania, cu un veac jumatate "pe umeri", remiza Costesti, castelul de apa si rampa de marfa din Costesti, garile model standard (vezi desene Misha), etc...

Nu am mai ajuns de ceva vreme in zona si nu stiu ce a mai ramas din toate acestea. Nu-mi fac prea multe sperante...
 
Pat. 109932, adic㒠Patrimoniu...CFR? (în poza cu clă’direa Burdea).

Mulţumim pentru poze.

La mine...dup㒠mult timp de stat degeaba desenul a avansat şi este aproape gata de tă’iat cu laserul - varianta Pantelimon. Voi tă’ia revizia 0 s㒠vă’d dac㒠am erori de proiectare şi pe urmă’... producţie de mas㒠:D ... sper.
Castelul de ap㒠de la Miroşi era tot un proiect standard, nu?
îi lipseşte ceva la partea superioară’?
Mulţumesc anticipat pentru ră’spunsuri.
 
Fosta gara Papa, in ultima vreme stiu ca nu mai opreau trenurile Servtrans-ului aici, deserveste satul Brebina ce tine de comuna Scrioastea. Intreaga linie, continuata pana la Turnu Magurele, data in folosinta in 1897,are acest specific-ocoleste satele, in continuarea spre Turnu, desi avea ceva statii intr-o vreme doar Salcia deservea satul Baneasa ce tinea de comuna mai sus numita. Beuca era statia trecuta pe biletele de carton in epoca de aur a CFR-ului, ca via, deservea satul Plopi, Servtrans facand un punct de oprire in satul Beuca. Acesta tinea pana in 2004 de comuna Zimbreasca, in anul sus mentionat fiind declarata comuna. P.O Zambreasca e cam la 3 KM de sat, pe un drum care cand ploua sau ninge e impracticabil.
 
Acuma linia a revenit la situatia de odinioara, Costesti -Turnu Magurele.