Linia 922 Timisoara Nord - Resita Sud

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
La data de 09-02-2008 am executat un turneu pe linia 922.
Asa ca pe vremuri.

Postez din Voiteni.

901 pendula intre Stamora Moravita - Voiteni, iar garnitura intre Voiteni-Timisoara Nord



901 spre Deta



Birda



Gataia



Statia Sosdea se vede din tren, e pe linia Buzias-Gataia.



Ghertenis



Berzovia



Bocsa Romana


Bocsa Romana halta



Vasiova



Bocsa Montana



Coltan



moniom


Cilnic



Resita Nord



la intoarcere o locomotiva in Moniom (acum nu mai este)



2 locomotive in CS Bocsa



Berzovia



Gataia



Voiteni



Am pus aceasta expeditie atit de veche, deoarece nu am gasit topic sa pun pozele de la Iam. Asa spre comparare.

Apoi mi-am dat seama ca mai am un drum la Resita cu stageexp,

http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=5169&postdays=0&postorder=asc&start=15

Si ca sa fie totul clar mai am un drum de Resita pentru linia 915. Ce lipseste? portiunea Resita Nord-Resita Sud.

Asta inseamna ca mai trebuie un drum de Resita.

Asadar la 26-02-2012 m-am intors de la Iam. (se poate vedea diferenta de clima din februarie)

pentru comparatie citeva poze din parcurs.





Maureni



Comparind si cu pozele din reportajul lui stageexp, se constata ca la urmatorul drum spre Resita am toate sansele sa pozez doar locul gol.


Sosdea, desigur :D



Gataia nu mai are atita importanta la Regiotrans de cind au loc in Timisoara Nord



Birda



peisaj de iarna cu vinat.


Voiteni, gara e identica cu Banloc, refacute dupa cutremur



vagoanele vechi din Jebel



A disparut acoperisul de lemn al turnului de apa, oare se pregateste si caderea rezervoarelor?



In Padureni Timis, nu mai este IDM



Cobor in Timiseni,



Asadar 2 in 1 , am combinat calatoriile, sper ca e permis, contrar adminii le pot corecta.
Expeditiile nu au dat probleme deosebite asa incit nu am ce povesti in amanunt, iar din 2008 am mai uitat unele maruntisuri.
 
dantm a spus:
Si ca sa fie totul clar mai am un drum de Resita pentru linia 915. Ce lipseste? portiunea Resita Nord-Resita Sud.

Asta inseamna ca mai trebuie un drum de Resita.

Asadar dupa ani si ani Resita revine in prim plan.

La data de 30.12.2016 de Ziua Republicii am efectuat un turneu la Resita cu scopul declarat de a ajunge la Resita Sud.
Chiar daca nu a fost la avarie, nu s-a reusit compunerea unei marsrute pentru expeditie asa incit am plecat ca un convoi in complex, mai degraba bruto de sectie aranjat geografic. Am fost eu, o nepoata si un nepot.Alta nepoata nu aceea cu care am fost la Curtici.

Operatiunea s-a numit ,,245 de ani foc nestins la furnale". Din pacate desi furnalele s-au aprins inaintea independentei SUA acum nu mai e decit amintirea din ele, unul a si fost detonat.

Am plecat cu Regiotransul si am coborit in Resita Nord.

Schimbarea mersului de tren a adaugat timp in Resita Nord, asa ca am plecat spre ceva mijloc de transport, Resita Nord nefiind deservita de transport local.

Cu un taxi am ajuns la Resita Sud.Gara a fost renovata complet insa din pacate nu mai sint multe trenuri.

DSCF1188_zps3cxf8p4e.jpg


alaturat cladirii garii e WC care era inchis(pentru boschetari) o doamna ne-a deschis iar apoi a deschis si sala de asteptare sa pozam.Chiar si trenul de la peron era inchis cu patrata, explicatia a fost ca vin boschetarii cu punga.Oricum fain.

DSCF1190_zpspqs5y0nz.jpg

DSCF1191_zpsutsdzvox.jpg
DSCF1193_zpstmefckwo.jpg


pe aici se poate trece la femei. Eu nu am trecut :oops: oricum nu era nimeni cita vreme a deschis pentru mine.

DSCF1194_zps8k6ppo6q.jpg


DSCF1198_zpsiv1phn3g.jpg
DSCF1200_zpsje0qowbj.jpg
DSCF1202_zpsscxhghe9.jpg


casa de bilete
DSCF1203_zpszlbw0xcv.jpg
DSCF1211_zpsxlqh4wvd.jpg
DSCF1212_zpsp1w9sxfq.jpg
DSCF1216_zpsyzdmqpp6.jpg


In timp ce pe la Botosani pentru 1 linie s-a facut pasaj subteran, aici pentru 4 linii s-a facut o trecere dintr-o parte in alta a orasului, imediat linga linii fiind o pasarela pietonala peste Birzava.

DSCF1220_zpsxdiavg6w.jpg
DSCF1228_zpsnwdfey0r.jpg


Am luat un autobuz si am plecat la muzeul de locomotive. Deoarece am stat cam mult dupa autobuz si am mai pozat fosta oprire Resita Noua nu am mai pozat toate locomotivele.

DSCF1232_zpslr9fxlbt.jpg
DSCF1257_zpspdx8qa1y.jpg


Apoi presati de timp am ajuns la Resita Nord.
O statie trista, cu sali transformate in magazii, chiar si mersul de tren e scris de mina

DSCF1263_zpsga1fh5p1.jpg
DSCF1265_zps4jdw6qb9.jpg
DSCF1266_zpsuhi0nk23.jpg
DSCF1276_zpsfdtkwm0m.jpg
DSCF1281_zpshjvwdkye.jpg


cisterna nituita este inca pe pozitie
DSCF1282_zpsike1svtu.jpg


Fosta halta Cilnic e locuita de tigani.

DSCF1287_zpsv5m7b8uq.jpg
DSCF1291_zps9mgje0w8.jpg


in Moniom nu mai sint locomotive deci nu am pozat pe partea aia, am luat in schimb un canton pentru cazul ca mai apar discutii despre arhitectura

DSCF1295_zpsrxpbzzpd.jpg
DSCF1299_zpsq3edbrwt.jpg
DSCF1301_zpsatk0lqyy.jpg


Coltan

DSCF1308_zpsnxi4r7ji.jpg


Bocsa Montana

DSCF1319_zpsu64hxtdg.jpg


Prin Bocsa era un canal din Birzava care acum dupa constructia unui prag de fund ca un stavilar nu mai este alimentat cu apa, alaturat niste constructii vechi

DSCF1321_zpswrcily6e.jpg


DSCF1324_zpsepje4pfy.jpg
DSCF1327_zpsiyczlfzv.jpg
DSCF1328_zpspof4tx6b.jpg


Apoi vad un prevestitor, si un fost semnal de intrare, trec pe linga o cabina de acar la o bariera. Liniile abandonate din dreapta si din stinga imi amintesc faptul ca de acolo se manevrau cindva vagoanele pentru Combinatul Metalurgic Bocsa.Avea chiar si o linie de funicular.

DSCF1337_zpsittcdmis.jpg
DSCF1338_zpszvb6fg2i.jpg
DSCF1340_zpstkuacuxv.jpg


desi pare de necrezut natura a acaparat chiar si traseul podurilor rulante, locomotivele pe care le-am prezentat cu ani in urma sint tot acolo, dar le-am prins greu.

DSCF1342_zpsqhbcf4qf.jpg
DSCF1344_zpsf9xxqxde.jpg
DSCF1345_zpsmzi4woh9.jpg


Apoi intram pe cunoscutul traseul al liniei, pe strada

DSCF1350_zpsqlwg3xyq.jpg


nu vad la timp, dar pozez de contra fostul prevestitor al statiei Bocsa Romana

DSCF1351_zpslxwamkn7.jpg
DSCF1354_zpsjtehtjrp.jpg
DSCF1359_zpsaxytut2y.jpg


semnalul de intrare in Bocsa Romana. Oare cablurile erau la suprafata prin oras sau erau printr-un canal de cabluri?

DSCF1361_zpsqtmy0pkl.jpg


In Bocsa Romana nu mai opresc de multa vreme trenurile fiind desfiintata. Se vede insa ca cladirea a devenit locuinta

DSCF1362_zpskieysohb.jpg


Din pacate din Berzovia spre Oravita nu mai merg decit ceva marfare si locomotivele CFR pentru Anina

DSCF1367_zpsqhaq417c.jpg
DSCF1369_zpstiaabvoo.jpg
DSCF1371_zps0otr1xr9.jpg


situatia s-a schimbat in Ghertenis, partea nefolosita aproape s-a darimat

DSCF1377_zpshe1holuj.jpg

dantm a spus:
Maureni



Comparind si cu pozele din reportajul lui stageexp, se constata ca la urmatorul drum spre Resita am toate sansele sa pozez doar locul gol.

Chiar daca nu mai pot accesa postarile lui stageexp, iata ca la Maureni gara a disparut complet
DSCF1379_zps7mnndphi.jpg


ma straduiesc pina la limita si imi consum acumulatorii sa focusez spre gara Sosdea pe o linie abandonata

DSCF1383_zpsja76tzlc.jpg


Desi este o linie cu semnalizare mecanica, Regiotrans a montat in anumite locuri bariere electrice si prin urmare si semnalul de avarie la pasaj aferent. E interesant la Gataia ca intre prevestitor si semnalul de intrare, ambele mecanice se interpune un semnal luminos.

DSCF1386_zpswn62os1o.jpg
DSCF1387_zpsru7apdyo.jpg


linia dinspre Buzias

DSCF1389_zpssc9pvmqg.jpg
DSCF1391_zps1rvmzz9h.jpg
DSCF1393_zpsztdefc8k.jpg
DSCF1394_zpsxyqkpynw.jpg


linia spre Jamu Mare

DSCF1396_zps1s4cjbnt.jpg


Abia dupa ce am ajuns in Birda am elucidat de ce se numeste hcv

la capatul spre Resita are un macaz pentru acces in curenta, dar cele doua linii sint infundate

DSCF1399_zpskffsdnjb.jpg
DSCF1400_zpscdoruapp.jpg
DSCF1401_zpsdgjmlurn.jpg


Voiteni

DSCF1406_zpskeqgyhmv.jpg


Jebel

DSCF1413_zps4uv7nfna.jpg


magazia asta din Jebel nu ar fi putut sa fie remiza pe capatul celalalt sau e prea aproape de oras? si apoi linia spre Liebling

DSCF1418_zpshpamddk6.jpg
DSCF1421_zpst7ya3drt.jpg


Padureni Timis este PM dar acarul are o cabina la capatul spre Timiseni si nu am reusit sa o pozez

DSCF1423_zpsxl5lf7oh.jpg


Timiseni, ciudat mi-am dat seama ca nu am pozat niciodata gara veche din Timiseni dar o sa merg sa pozez.

DSCF1426_zpszjbhmje1.jpg


Timisoara CET, nu prea pot poza prin tigania de acolo

DSCF1429_zpseb3gyafw.jpg


Timisoara Sud

DSCF1435_zpsuy7xempz.jpg


la Nord ce sa mai pozez?

DSCF1458_zpsmnnaaxj9.jpg


Inca o linie incheiata.
 
Acea cisterna nituita, cu osii cu spite trebuie salvata.
Este fabricata la ETABL.ARBEL DOUAI.
 
Eu am pus o poza cu ea si cu ani inainte, din pacate nu am ajuns sa o pozez de aproape.Nu stiu cind voi mai ajunge la Resita.
 
Linia 922 are si o extensie scurta Voiteni-Stamora Moravita.

Paradoxal desi situat aproape de mine nu am documentat acest segment nu l-am explorat.

Acum insa a sosit momentul, la data de 31 august 2017, intr-un convoi ,,bruto de sectie" am circulat pe linia asta pina la Virset.

am plecat cu trenul 7688 in ultimul drum al unui tren de calatori spre Sirbia, astfel incit m-am intors cu ultimul tren de aclatori in relatia Sîrbia - Romania. Dupa cum stiti trenurile de calatori nu mai circula de la 01-09-2017 cel putin pina la noi dispozitii.

partea proasta a calatoriei a fost motorul Desiro si soarele, asa ca pozele nu sint prea bune.



in Timiseni se incarca cereale, o firma italiana din Peciu Nou nu are trafic de marfa pe linia Cruceni si incarca aici



pentru ca restul statiilor sint postate incep cu Deta



Denta pastreaza inca ceva de odinioara



Stamora Moravita



ce a fost cladirea asta?



apoi trecem podetul care a fost bombardat de NATO, intr-o parte se mai vede fierul beton dar nu l-am putut prinde in poze.



Vatin, arhitectura MAV



aceste dealuri se vad si de la noi din Timiseni cind e vremea buna



linia care venea de la Ilia, acum intrerupta la Jamu Mare



si linia care venea de la Boka. Din Boka o linie mergea la Giera iar alta la Iasa Tomici( fost Modos). Din Modos o linie ajungea la Cruceni si alta prin actualul teritoriu al Romaniaie , ajungea la Ionel si de acolo la Jimbolia. Nebanuite au fost caile (ferate) Imperiului.



din cauza mai multor factori( restrictie de canicula 50 km/h la noi 40 la sîrbi, controale vamale) am avut putin timp in Virset.



pe cladirea garii sint multe portrete si diverse instrumente cum ar fi compasul, este foarte lunga si nu am reusit sa o pozez toata.Nu am avut timp sa ma preport pe acolo si asa politia nu a vrut sa ne mai ia buletinele la control zicindu-ne sa mergem cu taxiul si sa pozam tot Virsetul.Cica am venit prea tirziu sa le dam la control.




arhitectul garii a fost Ferecz Pfaf un arhitect important al MAV



la intors am incercat sa prind mai bine podetul bombardat dar nu am reusit


Acesta a fost un turneu scurt in fosta Iugoslavie.