Linia 402 Satu Mare - Oradea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
La data de 29-02-2012 ma aflam in Baile Felix, obligatiuni de serviciu.

De fapt cum le spune acuma treining. Eu credeam ca treiningul e echipamentul care trebuia sa-l avem pe noi la ora de educatie fizica in scoala generala. Cum ar veni eram la reciclare sau specializare.
Prin urmare am zis sa dau o fuga pe linia Carei-Sarmasag.

Nu se facea sa ajung la 07.35 in Oradea pentru R 4333 care circula pina la Valea lui Mihai sa stau acolo 2 ore.

Am ,,aplicat" pentru microbuz.Adica am zis ca prind o masina de ocazie sau microbuz ca circula des.
Hehehe si microbuzelea astea , nu circula asa cum cred unii.

Adica am vrut sa ajung la timp in Carei pentru ora 12.23.

In fata garii Oradea microbuzul pleaca la 12.00. ieeee.
Ma uit in mers vad un tren de dupa amiaza care ajunge la carei 10 minute dupa trenul de Jibou, probleme de intors. renunt.

Mai tirziu imi vine ideea sa fac linia 402. iau microbuzul. Eheheee nu-i asa cum zic astia, ca se urca lumea la gramada. Soferul numara biletele si zice am dat 11 mai am 7 hai care urca sa-si ocupe loc?

La drum.

Ajung in Satu Mare la 10 minute dupa trenul de Jibou.
Domle nu mi se arata sa fac linia asta.

Autogara Satu MAre este dezafectata si urmeaza a fi transformata in hotel, zona garei si autogarei arata jalnic. Va mai amintiti sigla Autotransport de pe biletele de autobuz? e si pe autogara.



Oare la banii care se arunca pentru ,,reabilitarea" unor gari gen Slobozia, nu s-a avut in vedere gara Satu Mare?

uau uite o gaura in tavan ca la mine la gara de tara care am prezentat-o deunazi, dar usa de la intrare.



in statie sint niste vagoane vechi, pozez mai cu grija



Plec cu R 6813, conductorul are grija sa-mi spuna ...



Gara de sud trenul intra in abatere pentru peron, apoi Satmarel



Cum statea linistit, hop Ghilvaci, aparatul e pe stand by, deschid geamul, nuu e cu piedica...
in final terasamentul liniei inguste de la Ghilvaci si un fost vagon de marfa



vad niste cladiri peste linii, si unde e IDM acum erau liniile inguste pe vremuri



Si la Moftin vad ceva cladiri specific feroviare



Ne apropiem de un santier, l-am remarcat la dus. Asadar coliba aia linga linie e un container albastru, cabina pentru acarul de la bariera si de la semnal. Acuma la ce o folosi semnalul acolo in curenta? pe fosta cabina de bariera o placa cu numele, apoi o pescarie pe dreapta si o poza inapoi spre Satu mare pe stinga.
Statia Domanesti este locuinta



Ajung la Carei unde pierd din ochi un eventual racord, pozez linia de jibou si apoi spre Ungaria. Cobor cu gindul sa ajung la monument.Prin gara politia de frontiera.



Gara e trista acolo la marginea urbei, nu gasesc un taxi la gara o iau pe jos dar nu ajung decit pina la biserica, ma intorc sa prind R 4336 pentru Oradea.

Din pacate vine Desiro.dar din fericire partida trenului e de treaba.



Marna. numele ma duce cu gindul ala batalia de pe Marna, hehehee doar asa cu capul, e totusi greu sa pozez din Desiro, dar vorba aia, trenurile sint pentru calatori nu pentru fotografi.



La Sanislau facem cruce

.

Valea lui Mihai. pozez dar politia de frontiera e la peron in fata mea. Aleg sa stau locului.

La 4336 se cupleaza inca un Desiro din loco.

Statia Valea lui Mihai are semnale MAV, un mister pentru mine cum au rezistat din 1918 sau poate sint un lot importat din CAER
:D :D



Soseste R 6816 din Ungaria, locomotiva MAV si CFR una a adus alta preia trenul spre Satu Mare, soseste IR 1742 pentru Bucuresti Nord.



Marfarul MAV are liber



cine zicea ca nu sint cismele?


La plecare vad un vagon vechi, o cabina mare ca pentru o gara mare si???? semnal de manevra MAV, asta e nu sint din CAER ci de la Dicatatul de la Viena.



Desi in mers vad Simion, pe placa vad Simian, care e adevarul?



in Silindru stam la cruce, deja e noapte, nu mai pozez,



Vine supracontrol, apoi ne dam in vorba impreuna cu partida. Despre legumicultura nu despre CFR. Cam atit, simplu fara provocari majore.
Hm ramine de facut totusi linia de Carei-Sarmasag.
 
Nu ai mai multe poze cu instalatia de incarcare a carbunelui din imaginea http://i397.photobucket.com/albums/pp51/dantm120/Carei%20402/P2292195.jpg ?
 
Nu am alte poze. Nu am putut deschide geamul si din mers sa fac reglaje pentru soarele din fata, nu am avut timp.
 
E patrimoniu industrial, asa cred.
Ar trebui ca marele om de cultura sa fac㒠demersuri sa-l conserve, pân㒠nu dau ţiganii iama pe la fier vechi.
 
Cine sa-l conserve?

Ai grija cu cuvintele.

Conserve se pot face din fier vechi recuperat , nu?
 
:D Sterge poza ca daca afla careva de existenta lui o sa dispara curand si o sa ajunga conserve ... mare pacat ca e atat de departe, sunt curios cate parti componente ale intregii instalatii se mai gasesc in zona respectiva. Cladirea din imediata apropiere ce rol are ?
 
Poate o pozeaza careva din zona, vezi ca la Carei e una pozata din partea cealalalta.

Dupa wikimapia in Valea lui Mihai dincolo de cabina statiei a fost o placa de intoarcere.

Totusi cum se explica semnalele MAV la Valea lui Mihai? (ca sa nu mai zic de cele ramase pe Oravita -Berzovia)
 
Domanestiul este post de reavizare si este deservit de IDM. Dupa terminarea supratraversarii se pare ca se va desfiinta postul de reavizare. In Valea lui Mihai semnalele MAV sunt doar in capatul de iesire spre Ungaria. Intrarile dinspre Satu Mare, respectiv Oradea sunt acoperite de semnale CFR.
 
Nu, nu, capatul spre Ungaria nu am putut sa-l pozez bine din cauza soarelui si capatul spre Satu Mare are semnale de iesire MAV.


Cum am scris si mai sus, masina MAV iasa de pe tren R 6816, masina CFR a adus R 6813 si acum preia pe 6816 iar alaturat soseste IR 1742. Se observa semnalele MAV.



Cum de au rezistat semnalele MAV? nu doar aici ci si pe Oravita-Berzovia au mai fost.

Asta e interesant, iar dta fiind forma lor diferita exista/a existat o reglemetare speciala privind mentinerea lor in uz, sau s-a considerat ca cele de la Videle ca sint conforme. Pe alt forum am citit un raspuns de la CFR ca semnalele respective au fost ,,aprovizionate din fostul CAER"
---------------------------------------

Nu credeam ca la CFR mai exista post de reavizare, mi s-a parut mie la dus din microbuz, ca acolo ar fi de fapt IDM dar nu am scris ca nu eram sigur.

Intrebarea care se pune e de ce sa fie IDM acolo si post de reavizare si la 2 km statia este desfiintata si trasformata in h?
 
La fel am zis si eu:intrarile sunt acoperite de semnale CFR. :D si iesirile spre Ungaria sunt semnale MAV. Nu este obligatoriu sa fie doar pe racordarea spre MAV semnale MAV. Locomotivele lor fac manevra si pleaca cu tren din statie de pe toate liniile, nu doar de pe o anumita linie(caz Halmeu linie larga UZ). Despre mentinerea lor in uz, am sa ma interesez, dar tinand cont ca sunt semnale la fiecare linie probabil s-a considerat ca indicatia lor nu poate fi dubioasa pentru mecanici, avand doar doua indicatii:pe oprire si liber. In legatura cu posturile de reavizare: mai exista inca destule pe reteaua CFR, doar ca se mai numesc si posturi de miscare(PM), de exemplu Miresu Mare, intre Satulung pe Somes si Ulmeni Salaj. Posturile de miscare mai deservesc, de obicei, si cate o linie din fostele statii, de obicei liniile de incarcare-descarcare. Postul de reavizare de la Domanesti a fost deschis dupa ce s-a desfiintat gara din Domanesti pe amplasamentul unui post de bariera din linie curenta, de aceea am zis ca dupa ce se va da in functie supratraversarea, mai mult ca sigur ca se va desfiinta, dar asta depinde si de volumul traficului pe linia respectiva, pentru a nu congestiona sectia.
 
Bine, faptul ca au toate liniile semnal de iesire, cred ca e o abordare locala, de exemplu sint statii care au un singur semnal pentru toate liniile si directiile, de exemplu Jebel.

Ce ma nira pe mine e mentinerea in uz. Daca nu ma insel si la Tinca tot MAV este.

Adica, au schimbat semnalele de intrare dar au pastrat cele de iesire.
 
Daca e sa facem misto, ii lasam sa intre cum vrem noi si le dam drumul sa iasa cum stiu ei, sa nu se rataceasca!!! :D
Serios vorbind, s-ar putea sa existe ceva conventie sau acord cu MAV in privinta asta. Prea multe amanunte nu stiu, dar promit sa ma interesez. :D
 
Un posibil raspuns: instalatia de centralizare este CEM tip MAV. Tinand cont de faptul ca semafoarele de iesire dau aceleasi indicatii (adica liber in directia 1 sau 2, asa cum se vede intr-o poza, semaforul avand 2 brate, si liber sau opreste la semafoarele cu 1 brat) s-a considerat ca nu trebuie schimbate. Statia era prevazuta pentru centralizare, in vremurile bune ale CFR, si probabil s-a considerat ca nu merita investitia doar pentru niste semnale si fac toata gara de la A la Z. De exemplu, semaforul de intrare nu are paleta prevestitoare asupra indicatiei semaforului de iesire, ceea ce denota faptul ca statia era prevazuta sa fie centralizata sau macar semnalele sa fie luminoase( ca la Halmeu- CEM+ semnale luminoase). Cred ca acest lucru trebuia sa intample dupa ce au terminat cu st. Carei (care avea semafor de intrare cu 3 brate si semafoare de iesire cu 2 brate), dar..... nu s-a mai intamplat si a ramas asa. Ceva despre centralizare se mai auzea cand se lucra la RK in Baia Mare, dar totul se rezuma la bani.
 
Semafor de intrare cu 3 brate?

Dimpotriva cred ca la Carei se potrivea semafor cu 3 brate la iesire spre Satu Mare, Sarmasag, Tiborsalas.
 
dantm a spus:
Semafor de intrare cu 3 brate?

Dimpotriva cred ca la Carei se potrivea semafor cu 3 brate la iesire spre Satu Mare, Sarmasag, Tiborsalas.
Scuze: de iesire, nu de intrare. Viteza :oops: Am vrut sa scriu: de iesire cu 2 si 3 brate, dar nu stiu la ce mi-a stat capul atunci si a iesit ineptia aia.
 
sogard_2003 a spus:
:D Sterge poza ca daca afla careva de existenta lui o sa dispara curand si o sa ajunga conserve ... mare pacat ca e atat de departe, sunt curios cate parti componente ale intregii instalatii se mai gasesc in zona respectiva. Cladirea din imediata apropiere ce rol are ?

instalatia respectiva este un elevator de carbune tip Kaiser. Am mai discutat despre acest tip de instalatii acum ceva timp pe acest forum si un exemplar a fost documentat intr-o expeditie la Calafat (cauta tot pe forum).
Un exemplar complet, pana la liniile si vagonetii de alimentare cu carbune, gasesti in statia Giurgiu. Cladirea adapostea motorul de actionare a liftului de ridicare. Initial aveau motoare termice insa dupa 1956 (din memorie) au fost adaptate motoare electrice.

Se mai gasesc inca, in diverse stadii de conservare, in majoritatea remizelor care au gazduit candva tractiune cu abur.

vezi si aici:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=3176&highlight=kaiser
 
Frumoase poze. Am reusit sa fac si eu o serie de instantanee intre Sacuieni Bihor si Satu Mare, puse chiar pe acest forum. Cladirile care pastreaza vechea atmosfera, cladiri numite tip MAV, sunt f frumoase si ar necesita renovare, inclusiv gara din Satu Mare care are niste elemente de arhitectura clasice. Si nu numai. O atentie mai mare ar trebui sa fie acordata acestora fara a neglija insa si infrastructura care lasa f mult de dorit pe aceasta linie 402. Respect
 
Electricul a spus:
Frumoase poze. Am reusit sa fac si eu o serie de instantanee intre Sacuieni Bihor si Satu Mare, puse chiar pe acest forum. Cladirile care pastreaza vechea atmosfera, cladiri numite tip MAV, sunt f frumoase si ar necesita renovare, inclusiv gara din Satu Mare care are niste elemente de arhitectura clasice. Si nu numai. O atentie mai mare ar trebui sa fie acordata acestora fara a neglija insa si infrastructura care lasa f mult de dorit pe aceasta linie 402. Respect
Fata de linia 400 Baia Mare - Satu Mare 402-ul este linie de TGV!!!!!
 
Pai se vede ca in gara Satu Mare pica tavanul.

Care e viteza pe linie, 60-70 km la regio ?
 
dantm a spus:
Pai se vede ca in gara Satu Mare pica tavanul.

Care e viteza pe linie, 60-70 km la regio ?
Hai cu trenul dinspre Satu Mare spre Baia Mare, daca preferi cu 1743, de la Timisoara, si o sa vezi diferenta. Stai in gara de la sosire si pana la plecarea inapoi cu 1744 si o sa te convingi de cele scrise. Maxim 21 de ore dureaza toata experienta. Mai mult ca sigur ca o sa-ti schimbi parerea. PS: Nu am vrut sa fiu tendentios, doar am spus adevarul.