Linia 402 Satu Mare - Oradea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Nu stiu ce ai inteles tu.

Din mersul de tren am dedus ca pe Satu Mare -baia Mare se circula incet, am intrebat cit e viteza incoace pe spre Oradea.
Apreciez ca sint portiuni cu 60-70 km/h.

Spre Oradea dupa Sacuieni Bihor parca nu mai e asa.
 
Viteza maxima pe Oradea - Satu Mare e de 100 km/h.

Cand iesi din Episcopia Bihor spre Biharia, ai o limitare de 70 km/h la prima trecere la nivel. Urmatoarea limitare e la intrarea in Tamaseu, e de 50 km/h. 70 la ora pe o portiune mica intre Diosig si Cadia. Inainte de Sacuieni cu cativa metri ai o limitare scurta de 50. Sacuieni - Silindru e de 80. Mai departe de Valea lui Mihai mai sunt parca 2-3 restrictii de 70 si in medie se circula cu 80 la ora.
 
Cu gindul sa fac si linia Carei -Sarmasag am ajuns pe meleaguri bihorene.
Dar n-a fost sa fie, asa incit am ales sa fac portiunea Sacuieni Bihor-Oradea. data trecuta am pozat pina aproape de Sacuieni.
Cum in perioada a plouat, intr-o fereastra cu vreme buna am ajuns in Oradea. Cind am coborit din tramvai a inceput sa ploua.

Noroc cu gara Oradea ca are pasaj subteran din statia de tramvai pina in gara, ba chiar mai departe pe sub linii pina in strada.

Sub o ploaie torentiala am ajuns la tren. Oooo ce credeti? trenul era plin ca pe vremurile alea cind navetam eu.

Planul era sa cobor in Sacuieni Bihor sa vin la racordare si sa ma intorc cu VTS.



Mecanicul imi spune ca ,,boschetarii sint la urma" si imi sugereaza sa cobor in Cadia h si sa urc cam catre postul de conducere.

Probabil pentru ca trenul de 4343 care pleca dupa o ora e anulat, trenul e plin la refuz, pe holuri, pe scari peste tot. Anulez planul de a poza pe traseu si aplic planul ,,Sarpele de casa" urmind a poza la intors. Trenul are scari in interior deci navetistii stau pe ele ca pe scaune si beau bere.
In interior joaca cruce ca pe vremuri dar doi elevi joaca... sah.

Cum sint destul de obraznici si de derbedei nu i mai deranjez pentru poze.Vine nasul:,,abonament" zice unu ,,da-l sa-l vad, sa-l gauresc, da-l incoace" ma vede cu aparatul perforeaza biletul: ,,la Rosiori se mai goleste o sa gasiti loc"

In Biharia ne incrucisam cu trenul de la Debretin care face pe personal in Romania.
Intr-un moment de respiro pozez niste utilaje.



Trenul intirzie pentru ca asteapta si trenul VTS intirziat.

Cobor in Cadia



Interesant ca statia Diosig are semnale luminoase dar macaze manuale, dar asta e CFR, pe 501 gasin linie electrificata si semnale mecanice. :lol:




iata o sina sudata dar care are si eclisa.



vine si trenul VTS 15870



trenul ma surprinde cu ce viteza soseste si cit de brusc frineaza. De altfel viteza urmeaza a fi un impediment la pozare, pentru ca are usile alea care se deschid in ambele parti curentul le i,pinge si se inchid.Dar seful de tren are o tableta si o imprimanta si in 20 de secunde imi si elibereaza biletul. Nu mai scrie, nu mai completeaza nimic.





preocupat sa pozez cumva gara si tabla cu numele, mi-a scapat un marfar cu 2 DA Unifertrans, se observa acarul care schimba macazul.
dar asta nu e totul, avind 2 DA la tractiune marfarul ma surprinde si cu ... DA impingatoare.



peisaj :roll:



trenul trece in viteza pe linga Rosiori Bihor



si opreste ceva mai incolo. Numele bilingv este Biharfelegyhaza


trenul intra in Tamaseu, cladirea e acolo unde sint copacii



Pozez inapoi pentru ca trenul opreste in alt loc, mai accesibil, la fel ca dincolo in Rosiori





intre timp m-am mutat mai in fata unde usile culiseaza, cu gindul sa pozez dar si pentru ca la urma trenul salta pe ultimul boghiu incit abia ma tin pe picioare. In Biharia ne intilnim cu trenul de Debretin si desigur oprirea e in dreptul lui. Ma grabesc sa fac o poza prin geam ca sa prind totusi ceva. In ultimul vagon MAV plin de tigani care beau.



printr-o curba larga trenul schimba directia: din N-S se indreapta V-E spre Oradea, cabina garii Episcopia Bihor este identica cu cabina din Oradea Vest care e locuinta in prezent, in dreapta pe linga linia de Ungaria e un fel de statie tehnica plina da Falsuri verzi.
In gara sint niste utilaje si chiar un plug de zapada.



Aceeasi problema, trenul opreste dincolo de gara. Declar expeditia un esec si concluzionez ca imi trebuie alt aparat foto.



Oradea are doua CET uri in asta de la Episcopia vad muuulte vagoane de marfa si chiar frigorifice,

Racordul 402-310 Episcopia Bihor-Oradea Vest



Racordul are la un moment dat un macaz si o linie spre un opritor fix dar n-am reusit sa pozez.



In zona depoului Oradea e imposibil de pozat din cauza vegetatiei. Am zarit urmele unei linii(acolo unde e scrisul)



care cobora pina in dreptul unor ziduri de beton ca si cum ar fi fost pentru incarcare



Un sir de vagoane asteapta taierea



Oradea nu are linii infundate deci ,,lipsa distanta de finare"



asta a fost turneul. statia Sacuieni nu lipseste pentru ca e la linia Sacuieni Bihor -Sarmasag de pe vreme cind era CFR. Mai ramine Satu Mare -Halmeu si cine stie, poate o sa reusesc si 412 Carei-Sarmasag.