linia 924 Oravita -Iam

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

dantm

Well-Known Member
Trenulist
5 Martie 2008
2.051
87
Stimati compatrioti!

Toata lumea voieste sa mearga pe linia Oravita -Anina, si astfel neglijeaza bucata de linie care a mai ramas din fosta linie Oravita -Bazias, prima linie ferata de pe teritoriul actual al tarii.

Avind in vedere aceste considerente, in aceste momente de restriste si chiar de jale pentru calea ferata, am executat o deplasare printre ruinele Imperiului.

Am fost insotit in aceasta expeditie de cristi CFR si bobby tm.
Asadar la 03.40 urcam in trenul Regiotrans azimut Oravita.

Sigur ca o calatorie de noapte nu aduce nimic special, dar bobby tm descopera un anunt in tauleta trenului



Daca becul nu se potriveste acasa, iata ca oglinda poate fi folosita de unde si raspunsul ,,Dar oglinda da"



Sosim in Oravita si ca un veritabil nod feroviar trenurile de legatura sint gata de plecare,
prima surpriza: o sa calatoresc prima oara intr-un tren format din locomotiva si un vagon,
a II-a surpriza o sa calatoresc pentru ultima oara intr-un tren incalzit cu abur.

R 9689
dupa plecare urmeaza a III -a surpriza, partida trenului e formata din sef de tren si conductor :lautar:

La iesirea din Oravita e o bariera cu acar, la o strada mai incolo alta bariera cu acar si in Racajdiuta halta alta bariera cu acar care vinde si bilete. 6 trenuri pe zi :D

plecarea din Oravita


Statia Racajdia are IDM care vine sa inchida bariera, nu stiu daca silozul mai foloseste linia , dar semnalul de intrare din directia Iam e deja pe liber pentru intoarcere, probabil ca nu se mai oboseste nimeni sa mearga la capat sa-l actioneze. Am vazut tabla cu Racasdia si asa am scris pe poze in loc de Racajdia. parca as fi de la CFR sa nu stiu ce am in curte.



ruinele



se da plecarea regulamentar, nu am vazut de multa vreme.
De altfel, faptul ca eram in tren 3 care pozam iar eu aveam rucsacul primit la zilele feroviare cu CFR Calatori, toti calatorii au primit bilet.



oare daca in Baragan erau astfel de tufe nu actionau ca parazapezi? ca aici inchid ,,automat " usile si te izbesc peste miini



dupa ultima curba


sosim in Iam, distrugerile sint mari, doar dormitorul a mai ramas.
Atentia la detalii a fost mare chiar si pe schimdurile magaziei.



canton cu magazie sau grajd


dormitorul


peste linii


casa de bilete, locuintele


fosta scara spre pod



un beci, plin de gunoi, si aripa cealalta era beci


S-au demontat podele si teracotele


Cantonul cu grajd de mai devreme



spatele garii sau cum e spre strada





s-a luat si placa comemorativa


la intoarcere pozez conducta de abur care e fisurata la cot fiind sudata


pe drum vad ca in Oarvita se instaleaza eoline dar vremea nu e buna de poza



prevestitor, repetitor si intrarea in Oravita pe vestitul viaduct din Oravita Romana



Un drum prin Oravita ne scoate in cale vechiul hotel unde a stat Imparatul (O . Goga - La tine vin nevestele să’-şi plângă’
Feciorii duşi în slujb㒠la-mpă’ratul,)
cu aceasta ocazie vad ca viaductul e si pe stema Oravitei



La intoarcerea in gara, ca simbol vedem desigur o cruce, doar ca a fost pusa ca o premonitie la capatiul primei linii ferate din Romania. La asta ne pricepem la cruci si sfintiri cred ca ar fi posibil sa fie sfintite si ruinele ramase.



soseste trenul de la Anina.

Noi ne urcam in trenul de Berzovia.
Ruinele de pe linie vor urma in alt articol.
Pozele nu sint artistice fiind cu titlul de prezentare, scopul calatoriei fiind acela de a fi pe linie.