Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-11 decembrie 2018, forumul o sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

"Moldovita" cu 230.516 in Bucovina - August 2011

Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Joi Aug 04, 2011 9:54 pm

@Dr2005 locomotiva nici nu are montate bielele de la pistoane la roti.

legat de fum, or fi pus vreun aparat dinala de scoate fum in disco sau la concerte :). extragand din context, sunt de acord cu dantm, mai bine puneau locomotiva la coada... sau nu rezistau vagoanele sa ramana la mijloc intre loco cu aburi si ldh la impingere?
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Aug 05, 2011 12:25 am

na-ti-o franta ca ti-am dres-o!

pana la urma o sa pune niste placute trase la imprimanta,ca tot nu isi da nimeni seama...asa cum au facut si cu autocolantele alea publicitare :(
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Vin Aug 05, 2011 4:52 pm

S-ar parea totusi ca zilele acestea vor veni meseriasi de la Depoul Iasi care vor monta bielele motoare pentru a putea remorca singura trenul. Vom vedea.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Lun Aug 08, 2011 6:58 pm

Minune mare, locomotiva este sub presiune, are bielele montate. Ca masura de siguranta a fost prezenta si o locomotiva LDH.

Astazi a facut Suceava - Putna, poze pe maine cand ajunge fratele meu acasa. Maine face Suceava - Cacica.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Mar Aug 09, 2011 12:18 pm

:aplauze: :aplauze: :aplauze: Surprinzator !!
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Aug 09, 2011 2:43 pm

Trenul "Moldovita" in Dornesti - 08.08.2011

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Aug 09, 2011 8:42 pm

Si video:

Avatar utilizator
SuciuAlex
Mesaje: 1
Membru din: Lun Aug 15, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures
Contact:

Mesaj de SuciuAlex » Lun Aug 15, 2011 11:30 pm

Locomotiva cu abur e baza pe aceasta garnitura. LDHul o ajuta doar sa urce o panta foarte abrupta umpic mai sus de Cacica si ii da apa. De asemenea LDHul duce garnitura pe tronsonul Vama - Vatra Moldovitei. Am filmat si am editat un clip din aceasta excursie, sper sa va placa.

Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Aug 16, 2011 8:34 am

Si filmarea fratelui meu, 28 minute in 2 zile, 13/14 august in Suceava, Cacica, Varfu Dealului, Vama, Darmanesti, Dornesti, Radauti, Putna, Gura Humorului, Parhauti, Todiresti, Solonet, Pirtesti, Galanesti.



Am sa pun si fotografiile in zilele urmatoare.
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Dum Aug 21, 2011 9:59 am

Sambata 13 august trenul a circulat pe traseul: Suceava - Cacica - G.Humorului - Vama - Vatra Moldovitei - Vama - G.Humorului- Cacica - Suceava.
Am urmarit trenul de la ora 09.05 din Suceava pana la ora 20.00 in apropiere de Darmanesti.

Foto de pe traseu:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In Vama 230.516 ramane singurica cat "Moldovita" merge trasa de LDH pana la Vatra Moldovitei si inapoi.

[Link Removed for Guests]

Catre V.Moldovitei:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Iarasi manevra,vine "neagra"
[Link Removed for Guests]

Inapoi cate Suceava:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Deja lumina e putina, inca 2 poze si ne despartim de tren:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Pe 14 august a circulat pe traseul Suceava - Darmanesti - Cacica - Darmanesti - Dornesti - Radauti - Putna - Suceava.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

In Cacica manevra pentru ca ne intoarcem spre Darmanesti:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Manevra in Darmanesti, se pun locomotivele spre Dornesti/Radauti

[Link Removed for Guests]


Sosire Dornesti:

[Link Removed for Guests]

Din Dornesti se merge cu cosul inainte pana la Putna:

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Capat de linie, Putna:
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Dum Aug 21, 2011 9:58 pm

...nu vreau sa fac polemica...dar e penibil...LDH-ul ala e ca "patrunjelu'n ciorba"...mai bine Flutur scria ceva cu niste oi pe dealuri...ca tiganeala asta de tren cu 2 locomotive arata penibil. Ori e tren de epoca, ori e zacusca...

Laudabila initiativa, nu am ce zice...dar mai bine puneau niste bani si reparau locomotiva cum trebuie si nu trebuiau sa faca, nu? carpeala asta aburoasa-hidraulica...
Ultima oară modificat Lun Aug 22, 2011 9:48 am de către claudiu_ne2000, modificat 1 dată în total.
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
TATRA
Mesaje: 559
Membru din: Mie Iul 07, 2010 12:00 am
Localitate: IASI
Contact:

Mesaj de TATRA » Dum Aug 21, 2011 11:09 pm

De acord cu Claudiu! E de rasul c.... . Nu inteleg de ce se foloseste LDH-ul, daca aburoasa este functionala :roll: :roll: :roll: Nu poate trage locomotiva asta 5 vagonete la deal?
Mai presus de asta, bannerul "Pelerin in Bucovina" se aseaza ca nuca in perete pe locomotiva. Totul s-a facut la trosneala, ca sa fie...
[Link Removed for Guests]
obiwan
Mesaje: 2684
Membru din: Joi Apr 24, 2008 12:00 am
Localitate: cluj
Contact:

Mesaj de obiwan » Mar Aug 23, 2011 3:33 pm

Daca aveau un capat de ICE 3 il puneau in fata, sa sparga aerul. Cica dieselele ar fi pentru siguranta, in caz ca-i crapa cazanul la 8 bari. Mai bine foloseau un V 36, nu era atat contrast...

[...] editat de moderator.
Avatar utilizator
ICRA
Mesaje: 600
Membru din: Mie Aug 24, 2011 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de ICRA » Vin Oct 07, 2011 5:02 pm

Si de ce LDH-el nu merge la distanta de 230.... Daca crapa atunci sa intervina :)) sau e chestie de consum? 230 trage si LHD-ul? :))
mishu88
Mesaje: 666
Membru din: Mar Mai 13, 2008 12:00 am
Localitate: Falticeni, Pascani, Bucuresti
Contact:

Mesaj de mishu88 » Mar Oct 18, 2011 10:56 pm

Vreau s㒠prezint felicită’rile sincere pentru G-Mean, Gam3 şi Că’tă’Steaua pentru faptul c㒠au fost la faţa locului şi au înscris în paginile forumului înc㒠un episod FeRoviaR de pe că’ile ferate române.

Pe de alt㒠parte, permiteţi-mi s㒠v㒠spun şi s㒠nu risc în a intra cu voi, colegii mei de la care am învă’ţat atâtea lucruri, c㒠230.516, aşa cum a spus şi Suciu Alex, a fost ”Baza”! Aşa cum a vă’zut şi Că’tă’Steaua şi Mircea Dorobanţu şi alţi pasionaţi care au vrut s㒠se lă’mureasc㒠dac㒠chiar ”aburul” era de formă’, 230.516 este o locomotiv㒠ce aparţine Societă’ţii Feroviare de Turism, s-au investit şi se investesc bani în ea. Interiorul este curat, toate echipamentele de control sunt revizuite şi puse la punct.

Nu sunt susţină’tor al nimă’nui din punct de vedere politic, dar am spus şi o mai spun, că’lă’toria cu trenul de epoc㒠”Moldoviţa” a fost o experienţ㒠extraordinar㒠pe care nu o s㒠uit niciodată’. Abia atunci (cam târziu, ştiu), am avut ocazia s㒠înţeleg ce înseamn㒠aia o ”locomotivă’”, s㒠vă’d ce e ă’la lucru mecanic, ce e aia forţa aburului şi ce e aia meseria de mecanic de locomotivă’, respectiv mecanic ajutor şi fochist.

Bielele i-au fost montate, aşa cum spune Florin-Dej, iar locomotiva a putut s㒠urce cu micuţul trenuleţ de ~200 de tone panta caracteristic㒠de 23 la mie de la Pă’ltinoasa - Vârfu Dealului. Placa de identificare s-a montat pe capacul cazanului, fumul de care spuneaţi c㒠era anemic a fost înlocuit de un alt fum mai gros, un abur fierbinte şi eficient, care a dezvoltat putere şi a creat spectacol. Ba mai mult, ca fapt divers, la coborârea de la Vârfu Dealului la Cacica, saboţii locomotivei diesel-hidraulice s-au supraîncins şi au luat foc!! Mecanicii de pe 230.516 au dat dovad㒠de operabilitate şi au pus în funcţiune compresorul de aer cu aburi, iar în 5 minute limba roşie a indicatorului conductei generale de aer a locomotivei cu aburi s-a apropiat valorii de 10 bari. Ră’gaz de câţiva kilometri, trenul a coborât în deplin㒠siguranţ㒠NUMAI datorit㒠efectului de frânare produs de 230.516, în timp ce mecanicii de pe H se uitau neputincioşi la saboţii care erau roşii.

Iubesc şi respect tracţiunea diesel-hidraulică’, dar în acel moment am fost şi eu, ca şi mecanicii de pe H, uşor ”complexaţi” de KD2-ul mânuit cu atâta pricepere de d-nul mecanic de pe 230.516, ajungând cu Trenul de Epoc㒠”Moldoviţa” în deplin㒠siguranţ㒠în staţia Cacica. Veţi spune: ”nu e mare şmecherie”. Nu e, ci e pasiune!

Aşadar, v㒠rog s㒠luaţi cele de mai sus nu ca un contraargument a ceea ce aţi gândit şi aţi exprimat fiecare despre ”experimentul nereuşit”, ci ca o interpretare personal㒠a realită’ţii din ziua în care am avut şansa, ca şi mulţi alţii, s㒠că’lă’torim cu un tren care ne-a umplut de zgură’, care ne-a afumat, care ne-a impresionat, care ne-a fă’cut s㒠fim mândri (apropo, c㒠spunea obiwan de ICE3) c㒠suntem susţină’tori ai unui transport capabil de 574,8 km/h.

Ală’turi de materialele media propuse de colegii mei, completez biblioteca virtual㒠cu o serie de clipuri dedicate excursiei cu ”Trenul de epocă’: Moldoviţa” tractat de 230.516: . într-un film viitor care va apă’rea cât de repede veţi gă’si dovada a tot ceea ce am afirmat mai sus.

PS: Acul indicatorului de presiune din cazan ară’ta 11, 12 bari în mod constant.

Imagine
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”