Locomotiva cu cremaliera 40.007D la Depoul Dej

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Florin-Dej

Well-Known Member
7 Mai 2011
390
3
Dej
LOCATION
Dej
Dragi prieteni, numele meu este Florin Nan, si lucrez la Depoul Dej. Este la prima si sper nu si ultima mea postare pe acest forum. Vreau sa va informez ca din data de 06.05 locomotiva 40.007D cu cremaliera impreuna cu un vagon de marfa fabricat in anul 1917 se afla la Depoul Dej pentru a fi expuse in parcul expozitional.
Daca imi spune cineva procedura o sa postez si niste fotografii.
 
Bun venit pe forum!

Va felicit pentru tot ce faceti la Dej si nu numai.

Pentru postarea pozelor puteti folosi http://photobucket.com/, http://imageshack.us/ , http://www.postimage.org/

Mai jos aveti ajutor:
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=1027&postdays=0&postorder=asc&start=0
 
Incercam niste poze:
http://i825.photobucket.com/albums/zz174/florin-dej/P1140305.jpg
 
este exact ce trebuie pentru 40.007D...in vremurile in care pretul tonei de fier vechi face dezastre...
vad ca ati gasit pana la urma vagonul dezafectat pe care il cautati :aplauze:
ceva mai multe amanunte despre provenienta vagonului...? :roll:
 
Despre vagon pot sa va spun doar ca am gasit pe sasiu o eticheta care atesta o revizie efectuata in anul 1929 iar pe osii este inscriptionata sarja si anul de fabricatie 1917. Din constructie vagonul nu a avut instalatie de aer doar frana de mana.
 
E un vechi vagon pentru transport carbune (cocs), inmatriculate in vechile serii K. Dupa parerea mea este construit undeva in jurul anului 1900 in fostul Imperiu Autro-Ungar.
Cand exista posibilitatea, trebuie masurate principalele cote:

distanta intre osii, lungime peste tampoane, inaltime obloane, etc...

Doar astfel putem spera la o identificare cat mai corecta. Osiile (si restul consumabilelor) pot sau nu sa apartina vagonului original.
 
Intrucat luni nu sunt la depou, marti voi face masuratori si le voi posta. La o prima apreciere lungimea este peste tampoane in jur de 7 m.
 
Bravo! Ma bucur tare mult sa vad ca sunt oameni care fac ceva efectiv pentu salvarea patrimoniului si se gandesc la valoarea acestor obiecte. Si daca ne gandim doar din punct de vedere finaciar, aceste "fiare vechi" pot aduce mult mai multi bani decat luand drumul otelariei.
Important este ca sunt exemple, iar puterea exemplului e mare. eu cred ca incet, incet se va forma si la noi cultura de a pastra lucrurile vechi si valoroase si de a le integra in prezent.
 
...incet incet tot parcul de la Subcetate se muta...oare ce se va intampla cu cealalta locomotiva, 40.005, daca nu ma insel...cenusareasa...le da dumnezeu minte si celor de la Simeria sa o expuna pe undeva pe langa gara.
 
Azi s-au incheiat lucrarile de vopsire la locomotiva. Din pacate datorita timpului foarte comprimat nu am reusit sa fac poze. Cei interesati sunt asteptati luni la actiunea de amplasare a locomotivei in fata depoului. Mai sunt de montat felinarele, turbina si farul central.
 
Dragi prieteni, pot sa va aduc la cunostinta ca incepand cu data de 08.08 orele 10.30 locomotiva cu abur 40.007D se afla expusa la intrarea in Depoul de locomotive Dej. Actiunea nu a fost lipsita de peripetii.La un moment dat a trebuit demontat cosul pentru a putea trece pe sub o linie de curent de 6 KV. manevra s-a facut (fara absolut nici o exagerare cu o toleranta de 1 mm). De fapt nu a crezut nimeni ca va trece. o alta problema majora a aparut la o manevra de ripare a liniei cand a aparut o escaladare a liniei cu prima osie cuplara. Toate problemele au fost pana la urma rezolvate. Urmeaza sa aducem o coloana de apa de la Baia Mare care va fi amplasata langa locomotiva. Urmeaza sa realizam si iluminarea pe timp de noapte cu doua proiectoare si cu felinarele din dotare iar la urma va fi instalat un gardulet din lemn baituit. iata si cateva poze din timpul actiunii:




 
Felicitatari, dar nu ati mai salvat o bucata de cremaliera sa o puneti sub locomotiva, chiar daca nu mai are mecanismul necesar? Ar arata mai bine :D
 
Din pacate nu mai exista nici o bucata de cremaliera. Mai exista doua mecanisme in remiza la Subcetate dupa care va trebui sa mergem, iar unul va fi expus in depou pe un postament.
 
Eu am cautat cremaliera prin padure, dar am ajuns dupa cei care au dat-o la fier.

aici o poza de undeva de pe traseu
http://www.railwayfan.ro/images/usr/dan%20tm/Boutari/DSC01708.jpg

Toate pozele din 2 ianuarie 2007 pe rfr
http://www.railwayfan.ro/index.php?ml=102&t=82&postdays=0&postorder=ASC&sr=10

Se pare ca singura bucata e aceea de la Muzeul CFR. Ar mai putea fi pe la localnici ca stilp sau grinda la vreun sopron.
 
In aceasta seara la orele 17.30 am aprins farurile la locomotiva . In cercam ca pana de sarbatori sa aprindem luminile si pe 230.299. Pana atunci vom monta ghirlandele multicolore pe locomotivele expuse.