festivitate la Busteni si Predeal

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Serban

Active Member
Trenulist
28 Decembrie 2008
106
1
Bucuresti
LOCATION
Bucuresti
In statia Busteni puteti admira prima locomotiva electrica din Romania construita in anul 1913 (de fapt 1907 ...) care a fost in serviciu intre anii 1894 - 2003.
http://www.adevarul.ro/locale/brasov/EXCLUSIV_Brasov-_50_de_ani_de_la_primul_stalp_electrificat_0_398360201.html
 
Multumim pentru link.

O poza proasta facuta din tren, rapidul a ajuns cu intarziere si nu a stat cat as fi vrut eu.

 
In octombrie am fost in vizita pe la fabrica si portarul imi spusese ca s-ar putea sa fie expusa in fata primariei.
In decembrie, cand am trecut cu trenul, m-am uitat dupa ea in curtea fabricii, dar disparuse. In schimb, m-am bucurat s-o regasesc in gara, inca si cu un vagon! :D
Ii felicit pe aceasta cale pe cei care au avut initiativa mutarii ei intr-un loc "la vedere".
 
trenul a fost in serviciu intre anii 1894-2003,insa locomotiva cat si vagonul au fost fabricate in 1913 :confused: ...scrie in articol,dupa spusele ing.Radu Bellu ....imi scapa mie ceva?

iar mai jos,singurul comentariu spune de linia Arad-Ghioroc-Podgoria,ca fiind prima linie electrificata din Europa de Est...pana la urma care este realitatea?
 
buna,

de salutat "profesionalismul" jurnalistilor de la Adevarul si cel al "expertului" dl. Bellu... ma mira de asemenea informatia privind activitatea acestuia in cadrul Regionalei CFR Brasov, pentru o persoana trecuta de 70 de ani si aflata la pensie...
in fine... "nous sommes ici aux portes de l´Orient, ou tout est possible", chiar si calatoria prin timp a unei mici locomotive industriale care a supravietuit (pana acum)...
 
pacat ca evenimentul de la Brasov nu a fost anuntat din timp - sunt convins ca ar fi fost numerosi doritori sa asiste, mai ales in aceste zile de (relativa ...) vacanta ..
 
Arad-Ghioroc (cu ramificatiile Radna/Pancota) a fost a 8a cale ferata de uz general electrificata (in 1913).
Cea de la Busteni era numai pentru uz industrial si avea o lungimea mica (vreo 3 km) si probabil n-a fost pusa la socoteala. Materialul rulant care functiona pe aceasta linie a fost achizitionat in anii premergatori primului razboi mondial, dar n-a fost luat tot deodata.
Probabil ca omul a vrut sa spuna ca linia a functionat intre 1894 si 2003, dar ca locomotiva si vagonul din gara au fost facute in 1913.
 
@Serban: probabil ca nu s-a dorit o "mediatizare" prea intensa, ca si in alte ocazii...

@Radu: Arad-Ghioroc nu face parte din Vechiul Regat si de aceea nu este probabil privita de "expert" (daca ne luam dupa alte lucrari ale sale) ca ceva "romanesc" si "autentic", desi prin importanta sa - ca trafic si ca lungime - este cu mult inaintea caii ferate industriale de la Busteni...

in fine... asta e trupa, cu asta defilam, tovarasu' maior! :roll:
 
buna Daniel,

acele "numeroase si prestigioase" actiuni pseudo-cultural-istorice orchestrate de "expertul" sus-numit, la care participarea se face pe baza de invitatie si de care poporul afla dupa aceea prin presa... au fost cateva chiar si in Banat...
 
Da, sigur, ca de aia am si intrebat, se pare ca au fost si citiva care au stiut, despre actiunea orchestrata de maestrul de ceremonii, uite dincolo imagini, dar tu esti persona non grata pe acolo, daca nu ma insel
http://forum.transira.ro/viewtopic.php?t=4394
 
Foarte frumos :D
Pe scurt si fara perdea "cat a fost cotizatia si care a fost interesul?"
Daca cine citeste aceste randuri nu intelege nimic dau un exemplu concret "Dracula Express" si alegerile din acea perioada.
Apropo acum 2 saptamani am fost la Muzeul Locomotivelor cu Aburi de la Sibiu , sincer va spun cu :( mergeti si mai fotografiati cat mai gasiti acele piese rare inca pe osii .
Daca pun pozele la aceleasi locomotive facute in fiecare an incepand cu 2005 pana in prezent o sa intelegeti la ce ma refer.
Pentru a avea accesul la a fotografia ce este acolo chiar daca este "Muzeu pentru publicul larg" trebuie sa mergi cu vre-un ministru cu tine sau cu vre-un ilustru si maestru de ceremonii, ca altfel nici o sansa.
Singurul lucru pozitiv este ca s-a salvat locomotiva , ne trezeam azi maine ca se transforma in Logan :D
 
@bogdan: cred ca depinde de care dintre oameni dai la muzeul din Sibiu; am fost la inceputul verii, am vorbit cu seful de tura, mi-a permis sa fac poze cu marea rugaminte (a se citi impunere) sa nu pozez nimic din depoul nou. Am calarit in fel si chip toate locomotivele - prin marchize, pe tendere, am intrat in vagonul de deszapezit pe la un cap si am iesit pe la celalalt, cu poze in interior si tot tacamul. mai trecea cate un muncitor cu o mimica de genul "inca un disperat...", dar nu mi-a zis nimeni nimic.
 
buna,
uite dincolo imagini, dar tu esti persona non grata pe acolo, daca nu ma insel

ei, nu chiar asa, am cont de utilizator acolo, mi se intampla sa citesc ce se scrie si chiar sa mai scriu si eu cate ceva... numai ca adevarurile mele nu corespund neaparat cu ale unor useri de acolo... :D

privind actiunile orchestrate de "maestrul de ceremonii" si micii sai gudurai, nu am ce sa zic, decat ca ma amuz sincer cand vad reportajele care rezulta in urma lor si cand citesc articolele respective.

"hei-rupismul" domnului Sintea este remarcabil, se pare ca actiunea a fost pe deplin apreciata.

din pacate, in Romania de azi, la fel ca si in Romania de ieri, si de alaltaieri si dintotdeauna, de cand termenul "Romania" inca nu se inventase. exista doua tipuri de oameni: cei care tac, fac, se zbat si reusesc, chiar daca nu sunt nascuti pe aceste meleaguri fericite si cea de-a doua, cei care le pun primilor bete in roate, mai ales daca primii nu sunt nascuti pe aceste meleaguri fericite.

asa ca... raman la "asta e trupa, cu asta defilam, tovarasu' maior!" (sau poate intre timp colonel, se mai inainteaza si acolo in grad, odata cu varsta) si mai adaug si un "exista Dumnezeu si el le vede pe toate" retoric la sfarsit.

acum astept sa vina sa ma ridice de acasa si sa ma duca in Volga (Dacia) neaga intr-un loc necunoscut de nimeni. daca nu mai postez nimic, stiti ce mi s-a intamplat, fratilor.
 
Iote pe ce va consumati voi energia si neuronii
Oare nu o fi ceva mai bun de facut?

La multi ani!

Ne auzim/citim peste o zi, adica la anul

p.s.Nu te ridica nimeni, Horia, nu au de ce.
Eu sunt sigur ca ai mai vrea sa vezi cum se sta intr-o Volga :D
Iti spun eu. Se sta la fel de bine ca pe vremea cand Volga era taxi. Poti sa ma crezi pe cuvant ca azi/ieri am avut ocazia sa ma plimb cu asa ceva.
 
buna Dorel si la multi ani!
Iote pe ce va consumati voi energia si neuronii
Oare nu o fi ceva mai bun de facut?

chiar daca nu le plac la toti, sunt adevaruri care da, trebuie spuse si repetate pana ce si cei mai orbi dintre "gudurai" si acolitii lor vor incepe sa deschida ochii... altfel, traiti (traim) intr-o lume in care totul este frumos, organizam toti festivitati de doi bani cu baieti de doi bani si in acest timp in spate toate se duc de rapa, in nepasarea cea mai totala.

in privinta "maestrului de ceremonii" sus numit, nu-l voi lasa din vizor pana ce nu va inceta cu comportamentul sau reprobabil de pionier de varsta a treia sau pana ce nu va inceta din viata. la fiecare din aceste "actiuni" imi voi exprima parerea, chiar daca aceasta nu face placere celor din jur. este poate exprimarea unei frustrari, aceea de a fi urmarit indeaproape alte "actiuni" demne de cele mai bananiere republici, "orchestrate" cu cinism din umbra in acest an de acest trist personaj, cu rezultate teribile pentru altii - altii care nu au facut nimic altceva decat de a face, in liniste, insa fara acordul dumnealui si mai ales impotriva vointei dumnealui.

privind comfortul unei "Volgi", daca la M23 te referi, am "testat" si eu, de mic :D - mi s-a intamplat atunci sa "testez" cam tot ce exista, de la Dacia 1100 la Dacia 2000 (Renault 20) cu multe antene... insa tot regret ca nu am mai prins "Pobeda" sau "Warszawa"...
 
Servus,

Nu este vorba ca nu ne plac discutiile si atentionarile de acest fel.
Cred, insa, ca i se da prea multa importanta unei persoane care nu merita.

Pobeda si Warszawa erau si ele pe la taxi.
Pe prima am prins-o de la Cluj iar a doua, pikup taxi la Obor si nu numai.
La fel de confortabile dar parca mai frumoasa Volga.
 
buna Dorel,
Cred, insa, ca i se da prea multa importanta unei persoane care nu merita.

ai o bere de la mine ;-)

cred, dealtfel, ca nu e prima...

am mai prins Warszawa, Pobeda si rudele mai mici, Moskwitsch 401 (de fapt un Opel Olympia) si mai modernul 403 in copilarie, le-am vazut pe strada insa n-am ajuns sa calatoresc cu ele.

privind Volga, M21 (cea "rotunda") am vazut foarte rar; mai des se intalneau M23 (cea patratoasa, de la sfarsitul anilor 1960 care a durat pana in anii 1980); am pe undeva cateva poze de la parintii mei cu asemenea Volgi de Militie (negre, cu bara cu doua girofare si sirena la mijloc) in Covasna si daca nu ma insel Radiodifuziunea mai avea inca acum 15 ani, cand am plecat din Bucuresti, Volgi break negre din aceeasi generatie.

din cate stiu, M21 avea cutie de viteze cu doar trei raporturi inainte; la M23 exista deja una cu patru, pesemne cele din anii 1980-90 dupa lifting aveau chiar cutie cu cinci... existau cateva in Bucuresti pe la ambasade.
privind Volga
 
Busteni:
14000365ab.jpg

sursa - http://www.drehscheibe-foren.de/foren/read.php?30,6354122,6354204,phorum_session_v5=c479724bff96c0895460554676d6587bmsg-6354204

Din pacate cel care a postat fotografia nu zice anul cand a fost facuta.