Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

festivitate la Busteni si Predeal

Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

festivitate la Busteni si Predeal

Mesaj de Serban » Mar Dec 28, 2010 3:56 pm

In statia Busteni puteti admira prima locomotiva electrica din Romania construita in anul 1913 (de fapt 1907 ...) care a fost in serviciu intre anii 1894 - 2003.
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5043
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Mar Dec 28, 2010 5:55 pm

Multumim pentru link.

O poza proasta facuta din tren, rapidul a ajuns cu intarziere si nu a stat cat as fi vrut eu.

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mar Dec 28, 2010 6:20 pm

In octombrie am fost in vizita pe la fabrica si portarul imi spusese ca s-ar putea sa fie expusa in fata primariei.
In decembrie, cand am trecut cu trenul, m-am uitat dupa ea in curtea fabricii, dar disparuse. In schimb, m-am bucurat s-o regasesc in gara, inca si cu un vagon! :grin:
Ii felicit pe aceasta cale pe cei care au avut initiativa mutarii ei intr-un loc "la vedere".
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Mar Dec 28, 2010 10:43 pm

trenul a fost in serviciu intre anii 1894-2003,insa locomotiva cat si vagonul au fost fabricate in 1913 8O ...scrie in articol,dupa spusele ing.Radu Bellu ....imi scapa mie ceva?

iar mai jos,singurul comentariu spune de linia Arad-Ghioroc-Podgoria,ca fiind prima linie electrificata din Europa de Est...pana la urma care este realitatea?
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Mie Dec 29, 2010 5:15 am

buna,

de salutat "profesionalismul" jurnalistilor de la Adevarul si cel al "expertului" dl. Bellu... ma mira de asemenea informatia privind activitatea acestuia in cadrul Regionalei CFR Brasov, pentru o persoana trecuta de 70 de ani si aflata la pensie...
in fine... "nous sommes ici aux portes de l´Orient, ou tout est possible", chiar si calatoria prin timp a unei mici locomotive industriale care a supravietuit (pana acum)...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Serban
Mesaje: 106
Membru din: Dum Dec 28, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Serban » Mie Dec 29, 2010 9:48 am

pacat ca evenimentul de la Brasov nu a fost anuntat din timp - sunt convins ca ar fi fost numerosi doritori sa asiste, mai ales in aceste zile de (relativa ...) vacanta ..
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1728
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Mesaj de Radu161 » Mie Dec 29, 2010 10:04 am

Arad-Ghioroc (cu ramificatiile Radna/Pancota) a fost a 8a cale ferata de uz general electrificata (in 1913).
Cea de la Busteni era numai pentru uz industrial si avea o lungimea mica (vreo 3 km) si probabil n-a fost pusa la socoteala. Materialul rulant care functiona pe aceasta linie a fost achizitionat in anii premergatori primului razboi mondial, dar n-a fost luat tot deodata.
Probabil ca omul a vrut sa spuna ca linia a functionat intre 1894 si 2003, dar ca locomotiva si vagonul din gara au fost facute in 1913.
Dor de duca, sa te-aduca...
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Dec 30, 2010 1:06 am

@Serban: probabil ca nu s-a dorit o "mediatizare" prea intensa, ca si in alte ocazii...

@Radu: Arad-Ghioroc nu face parte din Vechiul Regat si de aceea nu este probabil privita de "expert" (daca ne luam dupa alte lucrari ale sale) ca ceva "romanesc" si "autentic", desi prin importanta sa - ca trafic si ca lungime - este cu mult inaintea caii ferate industriale de la Busteni...

in fine... asta e trupa, cu asta defilam, tovarasu' maior! :roll:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Dec 30, 2010 8:44 am

Care alte ocazii???
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Dec 30, 2010 9:02 am

buna Daniel,

acele "numeroase si prestigioase" actiuni pseudo-cultural-istorice orchestrate de "expertul" sus-numit, la care participarea se face pe baza de invitatie si de care poporul afla dupa aceea prin presa... au fost cateva chiar si in Banat...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1871
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Dec 30, 2010 10:06 am

Da, sigur, ca de aia am si intrebat, se pare ca au fost si citiva care au stiut, despre actiunea orchestrata de maestrul de ceremonii, uite dincolo imagini, dar tu esti persona non grata pe acolo, daca nu ma insel
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Joi Dec 30, 2010 10:53 am

Foarte frumos :-D
Pe scurt si fara perdea "cat a fost cotizatia si care a fost interesul?"
Daca cine citeste aceste randuri nu intelege nimic dau un exemplu concret "Dracula Express" si alegerile din acea perioada.
Apropo acum 2 saptamani am fost la Muzeul Locomotivelor cu Aburi de la Sibiu , sincer va spun cu :-( mergeti si mai fotografiati cat mai gasiti acele piese rare inca pe osii .
Daca pun pozele la aceleasi locomotive facute in fiecare an incepand cu 2005 pana in prezent o sa intelegeti la ce ma refer.
Pentru a avea accesul la a fotografia ce este acolo chiar daca este "Muzeu pentru publicul larg" trebuie sa mergi cu vre-un ministru cu tine sau cu vre-un ilustru si maestru de ceremonii, ca altfel nici o sansa.
Singurul lucru pozitiv este ca s-a salvat locomotiva , ne trezeam azi maine ca se transforma in Logan :-D
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
manlif2_0
Mesaje: 548
Membru din: Vin Oct 30, 2009 12:00 am
Localitate: Craiova
Contact:

Mesaj de manlif2_0 » Joi Dec 30, 2010 8:28 pm

@bogdan: cred ca depinde de care dintre oameni dai la muzeul din Sibiu; am fost la inceputul verii, am vorbit cu seful de tura, mi-a permis sa fac poze cu marea rugaminte (a se citi impunere) sa nu pozez nimic din depoul nou. Am calarit in fel si chip toate locomotivele - prin marchize, pe tendere, am intrat in vagonul de deszapezit pe la un cap si am iesit pe la celalalt, cu poze in interior si tot tacamul. mai trecea cate un muncitor cu o mimica de genul "inca un disperat...", dar nu mi-a zis nimeni nimic.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Dec 30, 2010 10:14 pm

buna,
uite dincolo imagini, dar tu esti persona non grata pe acolo, daca nu ma insel
ei, nu chiar asa, am cont de utilizator acolo, mi se intampla sa citesc ce se scrie si chiar sa mai scriu si eu cate ceva... numai ca adevarurile mele nu corespund neaparat cu ale unor useri de acolo... :-D

privind actiunile orchestrate de "maestrul de ceremonii" si micii sai gudurai, nu am ce sa zic, decat ca ma amuz sincer cand vad reportajele care rezulta in urma lor si cand citesc articolele respective.

"hei-rupismul" domnului Sintea este remarcabil, se pare ca actiunea a fost pe deplin apreciata.

din pacate, in Romania de azi, la fel ca si in Romania de ieri, si de alaltaieri si dintotdeauna, de cand termenul "Romania" inca nu se inventase. exista doua tipuri de oameni: cei care tac, fac, se zbat si reusesc, chiar daca nu sunt nascuti pe aceste meleaguri fericite si cea de-a doua, cei care le pun primilor bete in roate, mai ales daca primii nu sunt nascuti pe aceste meleaguri fericite.

asa ca... raman la "asta e trupa, cu asta defilam, tovarasu' maior!" (sau poate intre timp colonel, se mai inainteaza si acolo in grad, odata cu varsta) si mai adaug si un "exista Dumnezeu si el le vede pe toate" retoric la sfarsit.

acum astept sa vina sa ma ridice de acasa si sa ma duca in Volga (Dacia) neaga intr-un loc necunoscut de nimeni. daca nu mai postez nimic, stiti ce mi s-a intamplat, fratilor.
toate cele bune,
HR
LDH
Mesaje: 6938
Membru din: Sâm Sep 03, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de LDH » Vin Dec 31, 2010 1:52 am

Iote pe ce va consumati voi energia si neuronii
Oare nu o fi ceva mai bun de facut?

La multi ani!

Ne auzim/citim peste o zi, adica la anul

p.s.Nu te ridica nimeni, Horia, nu au de ce.
Eu sunt sigur ca ai mai vrea sa vezi cum se sta intr-o Volga :grin:
Iti spun eu. Se sta la fel de bine ca pe vremea cand Volga era taxi. Poti sa ma crezi pe cuvant ca azi/ieri am avut ocazia sa ma plimb cu asa ceva.
Toate cele bune,
LDH
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”