“Zilele Feroviare” Summitul Feroviar SEMN 2010

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
http://summit.club-feroviar.ro/wp/wp-content/uploads/2010/Pliant_ZF2010_ro.pdf

Observ ca un zvon se adevereste, locomotiva din mesajul lui Florin va fi prezenta.
 
Inca un zvon se pare ca se confirma, va fi prezentata locomotiva Bombardier Traxx 185 683-0

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1406538&lang=1&file=bomb_185683_53&action=image&position=4
 
91-53-0-480-001-3 "TransMONTANA":

http://www.youtube.com/watch?v=JBoTApLQXtg&feature=recentlik
 
Primul exponat de la Arad plecat acolo este un vagon restaurant maro, inmatriculat 84-90 001 :D
firstu.jpg

El e alaturi de un vagon portocaliu Arena Ways
 
O mica idee pusa in aplicare cu ocazia Zilelor Feroviare:

http://www.youtube.com/watch?v=0HGn0HphNak
 
Locomotiva 91-53-0-480-001-3, cea mai surprinzatoare aparitie.

Este dotata cu motoare asincrone, putere de 8200 kW, camera video in locul oglinzilor, perne de cauciuc in locul arcurilor...


cMichael
 
Sa faci o locomotiva noua nu e, cu siguranta, o treaba usoara. Iar la noi in tara putini sunt cei care ar putea ridica mana sa zica ca au posibilitatea. Iar de facut - aici doar Softronic poate spune "da". Dar sa faci o locomotiva de la zero? Un proiect nou? Aici e o problema.
Se pare ca romanului ii place frecarea! Si pe oricine ai opri pe strada ti-ar spune ca nu-i plac galetile :lol: ! Deci formula de succes e: 6 osii cu 20 de tone sarcina pe fiecare. De ce? Pentru ca nu costa nimic - proiectul e facut de altii si cumparat de "altii". 8200 kW! Ce inseamna asta in cai-putere? Daca ii intrebi pe insotitorii locomotivei in gara ti se va raspunde obraznic sa-ti faci singur calculul. Iar pe la spate iti vei lua si un snop de lucrusoare de-alea pitite de barbati prin chiloti. Sunt convins ca insotitorii locomotivei cunosteau puterea locomotivei si in CP, dar dar or fi facut ei transformarea? Niste obraznici, ce sa mai vorbim! Numele locomotivei sugereaza puterea. Iar cum tara noastra are de toate, o bobica se va numi cu siguranta Miss Litoral - e ceva mai usurica!
Deci, ce a facut Softronic? A copiat cutia si boghiurile (insotitorii afirmau cu mandrie ca toate s-au facut in uzina proprie), a montat motoare de tractiune asincrone trifazate cu toate instalatiile de comanda si pe urma, ca orice roman, cateva rele! Fata aminteste de seria 43 bulgareasca - urata cu spume! Un exercitiu de design foarte nereusit! Traversa frontala poarta o cusma ce aduce cu defuncta serie 64. Geamul lateral al mecanicului e foarte mic! Arcuri elicoidale cred ca n-au mai avut de unde sa cumpere! In locul unui culoar central si mai larg s-a pastrat vechea solutie de la EA cu doua culoare laterale mai inguste! De ce? Poate pentru ca transformatorul este neschimbat si nu incapea sub sasiu, unde mai e si cuplajul transversal dintre boghiuri ca de, avem 6 osii!
Pentru cine e facuta locomotiva asta? Pai pentru intern apreciez ca puterea e prea mare! Pentru extern? Greu de crezut ca mai cumpara cineva un CoCo la pret de nou! Tot prin Romania va ramane, in lipsa de altceva! Dar pe cand un BoBo?
 
eu nu sunt chiar asa de nfipt ca WeepingEye, dar as avea cateva obsevatii: daca tot s-au pus perne de cauciuc, puteau sa modifice si cadrul sasiului astfel incat sa nu ramana locul ala gol (si care acum arata urat); a doua, pe cand frane cu disc? a treia: vad ca se tot insista pe farurile cu led-uri. chiar fac treaba asa de buna?

legat de putere, ma intreb daca are si ceva sisteme echivalent TC/ESR sau se demareaza tot (exclusiv) cu nisiparnita. altfel, e fara rost.

ca design mi se pare chiar ok.
 


In cateva cuvinte inafara de Traxx cam nimic nou.189-le a fost fost si anul trecut.Grivita si Remar au venit cu tradionalele vagoane vechi luate la mana a doua si chituite de mama focului, Astra a venit in mare cu aceleasi vagoane ca si anul trecut( da' macar astea sunt noi), Softronic se intrece intr-un razboi al kilowatilor(de parca ar putea sa impresioneze prea multa lume cu o parte mecanica de acum 45 ani).A si mai fost si Remarul cu locomotive cosmetizate( de ce naiba le-or da nume atat de pompoase ?), ca si softronic dovendind o lipsa maxima de imaginatie....
 
Ca tot am stors ultimele picaturi de benzina din Ferrari meu mic si am mers sa vad LDE2300, pana la urma nu a ajuns pe acolo, chiar nici o parere, toti cu electrica aia mare si nefolositoare? E ca data trecuta cu Pheonix, mare, colorata dar fara folos. Adica avem la CFR Marfa zeci de EA ce stau din lipsa de comenzi si apar altele noi mai scumpe. Desigur daca CFR Marfa nu vrea sa le vanda decat cu comision mare e indreptatit sa apara :D
WeepingEye a spus:
Fata aminteste de seria 43 bulgareasca - urata cu spume! Un exercitiu de design foarte nereusit! Traversa frontala poarta o cusma ce aduce cu defuncta serie 64. Geamul lateral al mecanicului e foarte mic! Arcuri elicoidale cred ca n-au mai avut de unde sa cumpere! In locul unui culoar central si mai larg s-a pastrat vechea solutie de la EA cu doua culoare laterale mai inguste! De ce? Poate pentru ca transformatorul este neschimbat si nu incapea sub sasiu, unde mai e si cuplajul transversal dintre boghiuri ca de, avem 6 osii!
Daca DAcia in anii '90 cu "fatza noua" era zambetul lui Iliescu, asta seamana cu zambetul stramb a lui Basescu :D
 
CFR Calatori a cumparat una d-asta noua, acuma o fi venit timpul si la CFR Marfa din toata saracia sa ia una care sa traga garniturile pe ,,liniile grele de munte" 8)
Mai ales ca vad iarasi intr-o poza un vagon de transportat masini. Desi nu RO-LA.

Frontal in zona farurilor am vorbit de ieri cu un prieten ca seamana ci Skodele de la bulgari, in pliant am observat ca are arcuri elicoidale, intre timp in executie s-a adoptat alta solutie.

Asadar avem avem o locomotiva noua.Desi Electroputere o sa devina mol, mai exista resurse?? dar nu exista ideei.

Practic fiecare exemplar nou nu e decit o combinatie intre ceea ce s-a folosit de la inceput in constructia locomotivelor, cu ceea ce mai vedem pe la altii si cu ceea ce altii vor sa ne vinda astfel incit sa concuram cu locomotivele lor.

Se pare ca Romania nu poate sa produca de la zero o noua locomotiva.Dupa ce s-a decis asimilarea in productie a locomotivelor DA si EA, aproape fiecare incercare de a face ceva nou nu a fost decit o incercare nereusita de a mixa componente deja folosite la aceste locomotive cu unele care erau produse strict pentru noul model si nu a iesit nimic bun, exemple sint cu duiumul, in atitea serii sau prototipuri nu cred ca e cazul aici sa le enumar.

La capitolul design dar probabil si la anumite dotari se pare ca fiecare vine cu cite o idee pe care si-o impune probabil cu pretul sau.

Am vazut citeva poze cu bordul care e un combinatie de monitoare, becuri, butoane iar puterile astea tot mai mari exprimate in KW, seria e 48 deci nu mai are 6 sa ti se spuna ca de fapt are 6 osii in final la ce folosesc?
locomotiva cu toata electronica si informatica din ea urmeaza sa circule pe multe linii cu viteze inferioare venerabilelor 142, 150 sau 230 care, desigur,erau mult mai simple.

Am fost la o expozitie feroviara cu ceva ani in urma, cind a fost si o rama SBB, FLIRT de la Stadler. De atunci vad ca s-a renuntat la ideea unor altfel de vehicule feroviare, an de an se prezinta vagoane de calatori noi sau refacute care la rindul lor sint pline de ultimele noutati :x urmate de locomotivele astea Phoenix in ceea ce priveste transportul de calatori. Asta in conditiile in care in prezent circula trenuri formate din EA+2(3) vagoane.

Poate, poate... la o expozitie in viitor o sa apara si o firma care sa prezinte utilaje de reparat calea pentru a o aduce la la anumite standarde si daca tot se desfiinteaza Electroputere poate ca le ia cineva rama din curte sa incerce o ,,combinatie" cu ea asa cum a aparut Acvila.:p deoarece si rama intra in categoria incercarilor de care am scris mai sus.


Sigur, circotasi vor fi mereu nu-i asa? :(
 
http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=6484&postdays=0&postorder=asc&start=0
fara comentariu
 
Din fericire (sau poate din pacate) expozitia nu s-a rezumat la noua locomotiva Softronic!
In primul rand Astra Arad a prezentat un nou vagon facut pentru Italia. Oamenii astia chiar stiu sa faca treaba si nu pricep cat va mai putea merge magaria asta de a achizitiona vagoane SH din afara in vederea modernizarii (vezi Grivita) cand ai asa o mandrete de fabricant in tara! Pe langa acest nou vagon au mai adus vagonul cel mai ieftin (cel gri), un vagon de clasa 1 si restaurantul maro de anul trecut (despre restaurant pot spune ca este de o rara finete si eleganta).
Apoi urmeaza trei vagoane modernizate de Grivita (daca tot am amintit de ei), unul de clasa 1, unul de clasa 2 (ambele prezentate si anul trecut, de o calitate si un confort mai reduse decat cele de la Astra) si un vagon pentru handicapati. Undeva spre mijloc are o usa culisanta similara cu cea de la vagoanele cu compartiment de bagaje pe care le vedem pe la altii. Acolo este montat un lift care pe langa faptul ca serveste la imbarcarea/debarcarea carucioarelor cu rotile, mai serveste si la acoperirea manerului interior al usii culisante (si o face cu succes).
Pascani: rama TE Acvila (tot fara usi de intercomunicatie), etajatul modernizat (la fel de inghesuit) si inca o modernizare pentru un bou-vagon (din care au halit destul de mult spatiu cu 2 toalete, 1 compartiment pentru nas, 3 dulapuri pentru 3 surse si 2 strapontine in dreptul unuia dintre dulapuri). Si uite asa au ajuns sa puna cate 4 scaune pe latimea vagonului pentru a compensa lipsa de spatiu, desi vagonul este de clasa 1! Explicatia rateului a fost oferita de un reprezentant al atelierului: CFR a refuzat amplasarea toaletelor in alta parte decat la capete (ce stupid, avand in vedere ca pe linga lipsa de sustinere a acestui moft cu argumente, nu cred ca la Desiro s-a discutat acest aspect) iar modificarea s-a facut in 2 saptamani! Un reprezentant al exploatarii a sustinut montajul surselor in interior si nu dedesubt (cum am sugerat eu) deoarece intretinerea pentru montajul dedesubt este greoaie mai ales pe vreme rece si in lipsa canalului (oare de ce trebuie sa lipseasca canalul si oare ce se strica atat de des la o electronica deja banala?). Tot reprezentantul exploatarii a afirmat ca AFER are niste norme care au impus ca vagonul etajat sa fie atat de inghesuit! Din cate stiu, orice norme prevad conditii minime, dar favorizarea confortului este permisa! Singurul punct bun al acestui bou-vagon a fost decorarea interiorului - tonuri de verde si portocaliu imbinate foarte prietenos. In schimb usile ce separa saloanele au balamale (nu sunt glisante, nu sunt servo-asistate) si se deschid intr-un singur sens.
 
Sa trecem la restul de exponate.

Tractiune

92 53 0 84 1024 8


60-1035-9


91 53 0 472027-4


91 53 0 478-001-7


185 683-0


189 700-8


40-2004-6



Vagoane

Astra Arad

61 83 22-90 952-3 - ARENAWAYS - Italia


61 53 84-90 001-0

Cel mai frumos vagon construit la noi in tara, pacat ca CFR-ul nu il vrea.
Vagonul este al Astra Arad.


61 53 10-70 107-8


61 53 20-87 004-6


Remar Pascani

50 53 20-68 003-4


50 53 10-31 001-4


50 53 36-16 016-1


TE 002


Grivita Bucuresti

Un fost vagon DDm de la DB sau OBB inbunatatit
50 53 98-83 001-6


50 53 84-83 005-3


50 53 20-83 022-5


50 53 19-87 002-6


Remarul 16 Februarie Cluj
614 016-4


Diverse