142.044 la Oradea

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

060-EA

Well-Known Member
Trenulist
10 Mai 2016
861
0
Oradea
railcrisana.wordpress.com
WEBSITE
https://railcrisana.wordpress.com/
YAHOO
paul_c_92
LOCATION
Oradea
Din data de 4 Iulie 2010 locomotiva cu aburi 142.044 se afla la Oradea. A fost adusa de la depoul Arad pentru a fi expusa in gara Oradea, astfel ca dupa o luna in care a fost curatata si revopsita, astazi 12 august 2010 locomotiva a fost amplasata in fata fostei mesagerii CFR, langa biroul politiei TF. Cuponul de sina urmeaza sa fie si el amenajat in cel mai scurt timp.

cateva imagini din 04.07.2010


12.07.2010
Locomotiva era proaspat spalata si gata de vopsire


29.07.2010
142-ul era revopsit aproape in intregime


12.08.2010
Gara Oradea


Un articol de pe site-ul Primariei Oradea despre evenimentul de astazi
 
Chiar ma bucur sa vad ca cineva se mai implica in asa ceva si nu ajung toate locomotivele istorice la fier vechi. Bravo lor si la mai mare ...

:D Acum 10 ani locomotiva era functionala....
Numai ca in loc sa se gaseasca niste bani pentru reparea ei s-a preferat expunerea ei in aer liber (asta echivaleaza cu o condamnare la moarte) in gara Oradea.
Mai bine o vindeau si pe asta la austrieci.

P.S.

Astept o implicare de genu' asta si pentru 231.065.....
 
macar asa putem sa o vedem decat sa ajunga direct la fier vechi, asa cum au ajuns sau vor ajunge mai toate locomotivele noastre; sa traiasca wood-rea si restul de conducatori minunati cu capete patrate pe care ii avem, ca in curand o sa ne uitam la modele de ea-uri si o sa zicem wow, locomotiva asta circula pe vremuri la noi
 
Elef a spus:
Mai bine o vindeau si pe asta la austrieci.

E locomotiva de patrimoniu :wink:
Numai ca in loc sa se gaseasca niste bani pentru reparea ei s-a preferat expunerea ei in aer liber (asta echivaleaza cu o condamnare la moarte) in gara Oradea.

Nu cred ca e cazul sa fabulam. Sau sa intreb si eu ce sa traga si pentru cine? Vezi cazul Dracula Expres :?
 
E locomotiva de patrimoniu

Chiar crezi ca nu stiam?Si tocmai ca fiind de patrimoniu pericolul ca sa ajunga intr-o gara vopsita ca o sorcova era foarte mare.Da' pana la urma asta s-a si intamplat.
Nu cred ca e cazul sa fabulam. Sau sa intreb si eu ce sa traga si pentru cine? Vezi cazul Dracula Expres

Nu e vorba de fabulat, ci de o locomotiva foarte valoarasa si culmea completa.Iar trenuri turistice se pot face, locomotive sa fie.Numai ca in numele alegerilor si al "salvatului" aproape tot ce exista in 1996 a fost facut praf ;).
 
Chiar crezi ca nu stiam?
Daca faci astfel de afirmatii legate de vanzare....ce pot sa mai cred :roll:
Si tocmai ca fiind de patrimoniu pericolul ca sa ajunga intr-o gara vopsita ca o sorcova era foarte mare.Da' pana la urma asta s-a si intamplat.
Nu e vorba de fabulat, ci de o locomotiva foarte valoarasa si culmea completa.Iar trenuri turistice se pot face, locomotive sa fie.Numai ca in numele alegerilor si al "salvatului" aproape tot ce exista in 1996 a fost facut praf

Te-as ruga sa o lasi balta ca sau daca vrei sa faci senzatie du-te la minister,la STF..nu aici pe forum.
Mai sunt locomotive expuse si ingrijite si in alte gari si depouri si n-am vazut pe nimeni sa fie deranjat de treaba asta :confused: oricum stim cu totii ca mai mult de atat niste pasionati nu pot sa faca.
 
Mda, ca altele o sa rugineasca prin fata garilor.
Nu sunt de acord cu datul la altii, chiar daca ei au grija de ele.
Da asa e la noi , pasionatii le pun in fata garilor, pentru ca sunt singurii carora le pasa si atata pot face. Acuma o sa fie liber la furat metale de la ea. In cativa ani o sa fie inccompleta. :wink:
 
Vedem in decursul anilor daca mai bine statea pazita in depoul Arad sau mai bine ca a fost cat de cat restaurata de o mana de pasionati si expusa in gara Oradea. Felicitari celor ce au lucrat la ea.
E o prostie sa zici ca ajungea la fier vechi sau vanduta la austrieci, era una din cele mai bine intretinute locomotive cu aburi de la CFR, doar cazanul era expirat
 
Daca faci astfel de afirmatii legate de vanzare....ce pot sa mai cred

Sincer nu vreau sa crezi nimic.Singura chestie care mi-o doream era ca 142.033 sa mai functioneze si sa am placerea de a o vedea in presiune.Si altii au avut muuuult mai multa grija de masinile pe care le-au cumparat de la noi.Chiar au avut tupeul sa le repare sa la faca functionale....
Te-as ruga sa o lasi balta ca sau daca vrei sa faci senzatie du-te la minister,la STF..nu aici pe forum.
Mai sunt locomotive expuse si ingrijite si in alte gari si depouri si n-am vazut pe nimeni sa fie deranjat de treaba asta Shocked oricum stim cu totii ca mai mult de atat niste pasionati nu pot sa faca.

Ma faci sa rad.Orice locomotiva expusa afara se degradeaza.
Daca am fi vorbit de o locomotiva care a stat la gard 20 de ani si acum e descompletata precum 230.039 la Sinaia, da as fi zis ca s-a facut ceva.Dar cand ai o locomotiva completa,care a functionat recent si sa o scoti afara din depou sa o expui in aer liber zicand ca s-a salvat o locomotiva mi se pare un pic mai mult.
Daca iar fi pasat cuiva de masina asta iar fi gasit un locsor intr-o remiza ca sa nu stea afara ca sa fie expusa intemperiilor (mai ales alea cu 2 picioare) pana se vor fi gasit bani de reparatie .
Dar deh suntem in Romania........

P.S.
Am vazut ulterior postul lui Srazvi.Daca doar cazanul este expirat inseamna ca ne meritam soarta.....
 
Pai nu i-a expirat cazanul ieri, sta de cativa ani buni in starea aceasta. Dupa tine cati ani ar trebui asteptat sa se gaseasca bani pentru reparatie si poate atunci o sa afli ca nu mai e cine sa o repareca sa nu mai vorbim si de exploatare.
Iti mai spun o data, vezi cazul Dracula Expres, unde exista locomotiva in presiune, exista si vagoane si totusi nu circula.
N-am spus ca s-a salvat, salvata era ea demult.
"Intemperii (mai ales alea cu 2 picioare)" se gasesc din pacate si prin depouri, din fericire nu in toate.
 
Pai nu i-a expirat cazanul ieri, sta de cativa ani buni in starea aceasta.

Cazanul se poate repara.Mult mai usor decat alte componente.
Norocul masinii a fost ca nu a stat afara prea mult si nu a apucat sa se degradeze foarte mult.

Dupa tine cati ani ar trebui asteptat sa se gaseasca bani pentru reparatie si poate atunci o sa afli ca nu mai e cine sa o repareca sa nu mai vorbim si de exploatare.

Si 100 de ani daca este nevoie.Atata timp cat masina este conservata cat de cat.Atata timp cat masina este completa, atat timp cat nu sunt probleme la frem, cilindrii, osii.Cazanul se reconstruieste.Iar bani poate se gaseau.Cum s-au gasit pentru 060-DA-001.Dar acum totul s-a rezolvat nu?Viitorul este asigurat si nu trebuie sa ne facem probleme ca nu mai are cine sa o repare sau sa o conduca....
Iti mai spun o data, vezi cazul Dracula Expres, unde exista locomotiva in presiune, exista si vagoane si totusi nu circula.

Dracula Express a fost una dintre aberatiile politicianiste pt alegeri.Si nu s-a studiat deloc problema.Ti se pare normal ca Dracula Express sa plece inainte ca sa ajunga primul tren din Bucuresti?Mie nu....Poate mai prindeai niste oameni.....
 
Stimati colegi pasionati. Ma bucur foarte mult sa vad aceasta frumoasa locomotiva expusa in gara Oradea, carede altfel e foarte aproape de sufletul meu. Ma bucur din mai multe motive: in primul rand datorita faptului ca am vazut o in Depoul Arad anul trecut, intr o stare relativ buna, in al doilea rand ca am asistat la tractatrea ei din Arad spre Oradea prin gara Santana, fiind martot asa cum am spus la aceasta actiune si in al treilea rand pentru faptul ca a fost curatata si expusa intr o gara frumoasa, pentru a fi admirata si de oameni care nu stiu prea multe de perioada tractiunii cu aburi in Romania. Felicit pe toti cei care s-au implicat si sa o vedem in starea aceasta multi ani la rand, poate chiar si in stare de functionare, nu se stie. Respect
 
Elef a spus:
Cazanul se poate repara.Mult mai usor decat alte componente.
Norocul masinii a fost ca nu a stat afara prea mult si nu a apucat sa se degradeze foarte mult.
Pai uite ca la momentul de fata nu avem unde...in tara
Elef a spus:
Cazanul se reconstruieste.Iar bani poate se gaseau.Cum s-au gasit pentru 060-DA-001.Dar acum totul s-a rezolvat nu?Viitorul este asigurat si nu trebuie sa ne facem probleme ca nu mai are cine sa o repare sau sa o conduca....

S-a pus mai intai problema ca nu este cine sa o repare si asa sa ajuns in situatia asta nu invers...cum gandesti tu. Tocmai ca au fost promisiuni cu multi ani in urma dar nu sa materializat nimic. Tin foarte bine minte in 2004 cu ocazia trenului Schwarzmeer Express, directorul STF se lauda ca cu banii castigati cu evenimentul respectiv va repune in functiune chiar pe...ai ghicit 142.044(l-am auzit personal pe peronul garii Episcopia Bihor stand si asteptand trenul). Mai are importanta sa-ti spun ca de atunci nu mai circula nici 150.025 si 140.117 (care rugineste in depoul Sibiu)... sau ca de ceva vreme a fost trasa la gard si 230.516 care zace si ea la BC Triaj cu cazanul expirat si alte defectiuni??? Pai atunci nu esti ridicol cand spui ca "bani se vor gasii" si mai compari reparatia unei locomotive cu aburi cu un diesel???
 
060-EA a spus:
Elef a spus:
Cazanul se poate repara.Mult mai usor decat alte componente.
Norocul masinii a fost ca nu a stat afara prea mult si nu a apucat sa se degradeze foarte mult.
Pai uite ca la momentul de fata nu avem unde...in tara

La partea asta te cam inseli. Problema este ca nu exista oameni cu bani carora sa le pese de fiarele noastre vechi. Ateliere si oameni priceputi sunt destule te asigur. Dar ca peste tot in tara asta cand se pune problema reconditionarii unei astfel de locomotive care cu siguranta nu e ieftina deloc, apar intrebri de genul: " Mie ce imi iese din asta ? " Iar mana de pasionati care a reconditionat atat cat a putut aceasta locomotiva este demna de respect, sunt sigur ca daca ar fi avut mai multi bani ar fi facut tot posibilul sa o readuca in stare de functionare. Stim cu totii vorba aia: traim in Romania....
 
Pai uite ca la momentul de fata nu avem unde...in tara

Chiar crezi ca nu se gaseste in Romania vreo firma care sa fie autorizata pentru schimbatoare de caldura la presiune de 16atm?
Ma indoiesc ca nu s-ar gasi...
Chiar nu exista vreun plan al locomotviei dupa care sa fie reconstruit cazanul?Cred ca exista...
Chiar nu se pot instrui mecanici pentru abur?Eu cred ca se poate ....
S-a pus mai intai problema ca nu este cine sa o repare si asa sa ajuns in situatia asta nu invers...cum gandesti tu. Tocmai ca au fost promisiuni cu multi ani in urma dar nu sa materializat nimic. Tin foarte bine minte in 2004 cu ocazia trenului Schwarzmeer Express, directorul STF se lauda ca cu banii castigati cu evenimentul respectiv va repune in functiune chiar pe...ai ghicit 142.044(l-am auzit personal pe peronul garii Episcopia Bihor stand si asteptand trenul). Mai are importanta sa-ti spun ca de atunci nu mai circula nici 150.025 si 140.117 (care rugineste in depoul Sibiu)... sau ca de ceva vreme a fost trasa la gard si 230.516 care zace si ea la BC Triaj cu cazanul expirat si alte defectiuni??? Pai atunci nu esti ridicol cand spui ca "bani se vor gasii" si mai compari reparatia unei locomotive cu aburi cu un diesel???


In primul rand nu am spus ca se vor gasi bani.Am spus-o ca POATE se vor gasi bani.E o diferenta de nuanta daca reusesti sa sesizezi.

In al doilea rand stiu si ce s-a promis stiu si ce mai circula si ce nu.
Oricum precum banuiesc ca stim amandoi in momentul e ca toate locomotivele au cazanul expirat.Dar asta nu un motiv sa le tragi la gard si nici sa le expui in vreo gara.
Tot ce se putea face in momentul asta ar fi fost sa se gaseasca vreo 5 linii intr-o remiza circulara in care sa fie garate locomotivele.Si cred ca nu era imposbil....
 
Normal ca era bine daca se reconditiona o aburoasa mai degradata, sau de exemplu daca se salva cea de la Curtea de Arges, care a fost taiata, dar nu poti pretinde unor pasionati sa reconditioneze o locomotiva degradata, gratis, oricate pasiune ar avea, asa ca s-a luat cea mai apropiata si cea mai intreaga(nu ma intrebati de ce nu s-a luat de la Cluj, unde sunt vreo 5 la Remaru si una in depou, mai ales ca-i aceeasi regionala, ca doar domnul Erata stie :lol: )
 
Daca am ajuns la Oradea nu puteam sa ratez locomotiva 142.044.


Iulie 2012