Se reamenajeaza muzeul de la Resita?

Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Mar Sep 18, 2012 11:32 am

DA-001 este mai important ca 230,e primul din serie.Bine ca a fost restaurat,personal ma bucur ca a fost adus el si nu altul.Ceva piese originale mai sint in el nu stiu cite.ca o observatie,iar fi bine sa stea intr-o remiza inchisa,deja a inceput sa iasa rugina de sub vopsea,in schimb vagoanele sint perfect conservate la Mogosoaia.
23o.516,daca asta e numarul real,e fabricata la Resita,Malaxa a facut de la 520 la 530 si alea cu distributie Caprotti.Are doua placute una pe dom din 1926.probabil pusa in locul celei originale si o mai are pe asta
[Link Removed for Guests]
Las specialistii sa zica cit de originala e.
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Mar Sep 18, 2012 3:04 pm

Dupa multa vreme va salut pe toti si as vrea sa lamurim problema aparitiei in compunerea trenului a locomotivei diesel. Locomotiva cu abur 230.516 are pompa de aer defecta, cazanul expirat si mai grav un plumb de siguranta din cutia de foc curgea. Astfel s-a luat hotararea de catre organizatori ca locomotiva cu abur sa aiba un rol mai mult simbolic iar restul deci remorcarea trenului sa se faca cu DA-001. practic 230.516 nici nu mai are certificat de siguranta valabil, deci prezenta ei in continuare nu prea mai este legala. Cazanul locomotivei a fost reparat in anul 1998 + 5 ani = 2003 ! Am inteles ca peste o luna va trebui sa remorcheze un tren care va veni din Germania. De remarcat delasarea celor care pastoresc aceasta locomotiva si care au adus-o destul de murdara si cu placile de identificare lipsa, la fel cum a circulat si in Bucovina anul trecut.
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2773
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Mar Sep 18, 2012 3:59 pm

Amiralul scrie:DA-001 este mai important ca 230,e primul din serie.(...)23o.516,daca asta e numarul real,e fabricata la Resita,Malaxa a facut de la 520 la 530 si alea cu distributie Caprotti.Are doua placute una pe dom din 1926.probabil pusa in locul celei originale si o mai are pe asta
[Link Removed for Guests]
Las specialistii sa zica cit de originala e.
e bine sa ne documentam putin inainte de a scrie...

230 a fost produs din 1932 atat de Resita cat si de uzina bucuresteana Malaxa. La final uzina resiteana a construit 139 locomotive, bucurestenii 91. Date foarte complete si exacte le gasesti in lucrarile d-lui Serban Lacriteanu si Ilie Popescu. Da, uzina bucuresteana a incercat si utilizarea distributiei Caprotti la masinile 520-530, o idee revolutionara in vreme dar care nu a dar rezultate in timp din diverse motive, care nu merita discutate aici.

230.516 este construita la Resita, nr de fabricatie 372/1936, chiar daca pe domul de abur poarta o placa imprumutata de la o masina construita la Malaxa. La restaurare, pentru ca placile originale erau "disparute" sau imprumutat placi de la alte epave.

Personal ma bucur ca 060 DA 001 este la Dej, chiar daca o pisca rugina. Stiu ca acolo, spre diferenta de remiza Mogosoaia, poate sa fie admirata de pasionati. Si mai stiu ca daca o pisca rugina, acolo are cine sa aiba grija de ea. Incerca tu, ca un simplu iubitor de cale ferata (ma agaseaza deja cuvantul "pasionat") sa ajungi la remiza Mogosoaia si eventual sa mai ai si "tupeul" sa ceri sa faci poze ....

Cu asta eu inchei off-topicul lasadu-va sa va bucurati de acest eveniment si de parcul resitean, atat de frumos si valoros.
All aboard !
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mar Sep 18, 2012 4:39 pm

Probabil ca s-au facut mai multe poze, eu unul am o pondere egala intre cele doua masinarii pentru ca sunt un fan declarat al DAurilor in general in detrimentul aburoaselor. De altfel chiar acum se gaseste un DA cu un weathering exceptional in depou.

Ca nu se posteaza toate imaginile, se poate datora diferitelor cauze, multe din ele specifice forumurilor, pentru ca acolo erau sute de oameni care faceau sute de poze. In rest fiecare cu defectele lui, ca de, nu putem fi toti perfecti.
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Mar Sep 18, 2012 4:46 pm

Iata un filmulet cu sunetul inconfundabil al motorului diesel.



Si inca unul cu tractiunea realizata de diesel in prezenta impunatoareai totusi aburoase.

Avatar utilizator
maus5
Mesaje: 124
Membru din: Dum Feb 14, 2010 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de maus5 » Mar Sep 18, 2012 11:15 pm

Salut!Placuta de pe 230.516,cu Nr.Fab.498-1939,apartinea lui 50.795 Dep.Glt.
Avatar utilizator
catalin_gym
Mesaje: 148
Membru din: Joi Dec 20, 2007 12:00 am
Localitate: Resita - Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin_gym » Mie Sep 19, 2012 10:17 am

DA-ul a sosit la muzeu cu motorul pornit si in sarcina.
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Mie Sep 19, 2012 2:17 pm

De data asta (ca si de multe alte ori) Florin-Dej are dreptate, iar ce-a scris el e 100% adevarat si corect.

Si pentru ca vad ca se plange lumea ca 230.516 a "furat prim-planul", majoritatea publicului indreptandusi atentia catre ea, fiind atras de miscarea bielelor, de sunetul fluierului si de coloana neagra de fum ce se inalta din cosul sau, am sa pun mai jos cateva poze facute pe parcursul zilei, cu DA-ul care a dus "greul" manifestarii.

Imagine
Sosirea locomotivei Diesel in statia Resita Nord.

Imagine
In timpul manevrei pentru cuplarea la tren.

Imagine
Seara, in statia Resita Nord, pregatindu-se sa plece acasa...
Ultima oară modificat Mie Sep 19, 2012 8:16 pm de către romrail, modificat 1 dată în total.
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Mie Sep 19, 2012 7:33 pm

Dragi prieteni, vreau sa fac doua precizari: la Resita nu s-a inaugurat cel mai mare muzeu de locomotive in aer liber iar DA-001 nu este echipata cu primul motor diesel fabricat la Resita. Motorul are seria 989. Toate acestea au fost livrate presei de catre un dobitoc pe numele lui Radu Belu.
Va doresc o seara placuta tuturor.
Avatar utilizator
adrian78hd
Mesaje: 375
Membru din: Sâm Iun 19, 2010 12:00 am
Localitate: Hunedoara
Contact:

Mesaj de adrian78hd » Lun Sep 24, 2012 6:43 pm

Dr Tr Severin
230-516 89-10 010 vagon cu cabine de dormit si un mic salon si 89-10 011 vagon salon

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Joi Noi 08, 2012 12:32 am

[Link Removed for Guests]
stageexp
Mesaje: 1260
Membru din: Lun Ian 14, 2008 12:00 am
Localitate: Timisoara
Contact:

Mesaj de stageexp » Joi Noi 08, 2012 8:24 am

Este o porcarie ceea ce se intampla la nivel national din acet punct de vedere, sau mai simplu spus este specula. O solutie in situatia in care nu se va gasi alta mai buna, este mutarea unui astfel de muzeu pe o noua locatie. Teren inca se mai gaseste pe ici pe colo, pe la tot felul de societati care inca mai au legatura cu statul, si relocarea poate deveni singura posibilitate in conditiile unui permanent santaj locational ca sa-i spun asa.
Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Dum Noi 18, 2012 12:05 am

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Acestea ar fi locomotivele de cale ingusta.
Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Dum Noi 18, 2012 12:08 am

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Locomotive folosite pe linii industriale,ultima fiind folosita de MAV,CFR si UDR.
Amiralul
Mesaje: 150
Membru din: Dum Mai 17, 2009 12:00 am
Localitate: Resita
Contact:

Mesaj de Amiralul » Dum Noi 18, 2012 12:10 am

[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]
[Link Removed for Guests]

Locomotivele construite pentru CFR ...
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator