Se reamenajeaza muzeul de la Resita?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
DA-001 este mai important ca 230,e primul din serie.Bine ca a fost restaurat,personal ma bucur ca a fost adus el si nu altul.Ceva piese originale mai sint in el nu stiu cite.ca o observatie,iar fi bine sa stea intr-o remiza inchisa,deja a inceput sa iasa rugina de sub vopsea,in schimb vagoanele sint perfect conservate la Mogosoaia.
23o.516,daca asta e numarul real,e fabricata la Resita,Malaxa a facut de la 520 la 530 si alea cu distributie Caprotti.Are doua placute una pe dom din 1926.probabil pusa in locul celei originale si o mai are pe asta

Las specialistii sa zica cit de originala e.
 
Dupa multa vreme va salut pe toti si as vrea sa lamurim problema aparitiei in compunerea trenului a locomotivei diesel. Locomotiva cu abur 230.516 are pompa de aer defecta, cazanul expirat si mai grav un plumb de siguranta din cutia de foc curgea. Astfel s-a luat hotararea de catre organizatori ca locomotiva cu abur sa aiba un rol mai mult simbolic iar restul deci remorcarea trenului sa se faca cu DA-001. practic 230.516 nici nu mai are certificat de siguranta valabil, deci prezenta ei in continuare nu prea mai este legala. Cazanul locomotivei a fost reparat in anul 1998 + 5 ani = 2003 ! Am inteles ca peste o luna va trebui sa remorcheze un tren care va veni din Germania. De remarcat delasarea celor care pastoresc aceasta locomotiva si care au adus-o destul de murdara si cu placile de identificare lipsa, la fel cum a circulat si in Bucovina anul trecut.
 
Amiralul a spus:
DA-001 este mai important ca 230,e primul din serie.(...)23o.516,daca asta e numarul real,e fabricata la Resita,Malaxa a facut de la 520 la 530 si alea cu distributie Caprotti.Are doua placute una pe dom din 1926.probabil pusa in locul celei originale si o mai are pe asta

Las specialistii sa zica cit de originala e.

e bine sa ne documentam putin inainte de a scrie...

230 a fost produs din 1932 atat de Resita cat si de uzina bucuresteana Malaxa. La final uzina resiteana a construit 139 locomotive, bucurestenii 91. Date foarte complete si exacte le gasesti in lucrarile d-lui Serban Lacriteanu si Ilie Popescu. Da, uzina bucuresteana a incercat si utilizarea distributiei Caprotti la masinile 520-530, o idee revolutionara in vreme dar care nu a dar rezultate in timp din diverse motive, care nu merita discutate aici.

230.516 este construita la Resita, nr de fabricatie 372/1936, chiar daca pe domul de abur poarta o placa imprumutata de la o masina construita la Malaxa. La restaurare, pentru ca placile originale erau "disparute" sau imprumutat placi de la alte epave.

Personal ma bucur ca 060 DA 001 este la Dej, chiar daca o pisca rugina. Stiu ca acolo, spre diferenta de remiza Mogosoaia, poate sa fie admirata de pasionati. Si mai stiu ca daca o pisca rugina, acolo are cine sa aiba grija de ea. Incerca tu, ca un simplu iubitor de cale ferata (ma agaseaza deja cuvantul "pasionat") sa ajungi la remiza Mogosoaia si eventual sa mai ai si "tupeul" sa ceri sa faci poze ....

Cu asta eu inchei off-topicul lasadu-va sa va bucurati de acest eveniment si de parcul resitean, atat de frumos si valoros.
 
Probabil ca s-au facut mai multe poze, eu unul am o pondere egala intre cele doua masinarii pentru ca sunt un fan declarat al DAurilor in general in detrimentul aburoaselor. De altfel chiar acum se gaseste un DA cu un weathering exceptional in depou.

Ca nu se posteaza toate imaginile, se poate datora diferitelor cauze, multe din ele specifice forumurilor, pentru ca acolo erau sute de oameni care faceau sute de poze. In rest fiecare cu defectele lui, ca de, nu putem fi toti perfecti.
 
Iata un filmulet cu sunetul inconfundabil al motorului diesel.

http://www.youtube.com/watch?v=Ndo96Ilwofs

Si inca unul cu tractiunea realizata de diesel in prezenta impunatoareai totusi aburoase.

http://www.youtube.com/watch?v=q8G-2FH3BY4
 
De data asta (ca si de multe alte ori) Florin-Dej are dreptate, iar ce-a scris el e 100% adevarat si corect.

Si pentru ca vad ca se plange lumea ca 230.516 a "furat prim-planul", majoritatea publicului indreptandusi atentia catre ea, fiind atras de miscarea bielelor, de sunetul fluierului si de coloana neagra de fum ce se inalta din cosul sau, am sa pun mai jos cateva poze facute pe parcursul zilei, cu DA-ul care a dus "greul" manifestarii.

img0013hj.jpg

Sosirea locomotivei Diesel in statia Resita Nord.

img0017qa.jpg

In timpul manevrei pentru cuplarea la tren.

img0037rk.jpg

Seara, in statia Resita Nord, pregatindu-se sa plece acasa...
 
Dragi prieteni, vreau sa fac doua precizari: la Resita nu s-a inaugurat cel mai mare muzeu de locomotive in aer liber iar DA-001 nu este echipata cu primul motor diesel fabricat la Resita. Motorul are seria 989. Toate acestea au fost livrate presei de catre un dobitoc pe numele lui Radu Belu.
Va doresc o seara placuta tuturor.
 
Este o porcarie ceea ce se intampla la nivel national din acet punct de vedere, sau mai simplu spus este specula. O solutie in situatia in care nu se va gasi alta mai buna, este mutarea unui astfel de muzeu pe o noua locatie. Teren inca se mai gaseste pe ici pe colo, pe la tot felul de societati care inca mai au legatura cu statul, si relocarea poate deveni singura posibilitate in conditiile unui permanent santaj locational ca sa-i spun asa.
 
Ma uit la imagini, ma uit la descrierea ce insoteste exemplarele reale si ma intreb cine a scris textele.
Ma intreb pentru ca, in conditiile in care avem acum literatura de calitate si care se poate cumpara la preturi modice despre locomotivele cu abur, vad aceste descrieri cu greseli si ma intreb....cine ?

Dand in gluma ma gandesc sa fac un joc de felul: identificati 5 greseli in textele de mai sus si primiti aprecierea mea :).

Sincer, sunt dezamagit sa vad ca perpetuam confuzii de genul (sa nu zic prostii de genul, pentru ca ma feresc sa folosesc epitetele ce-mi trec prin minte...) locomotivele 50 Steg "cea mai comuna si numeroasa" locomotiva CFR. Oare unde am mai citit asta ?

Eu stiu, va las pe voi sa ghiciti unde.
 
catalin a spus:
Sincer, sunt dezamagit sa vad ca perpetuam confuzii de genul (sa nu zic prostii de genul, pentru ca ma feresc sa folosesc epitetele ce-mi trec prin minte...) locomotivele 50 Steg "cea mai comuna si numeroasa" locomotiva CFR. Oare unde am mai citit asta ?

E clar ca persoana care a scris textele baga toate locomotivele seria 50 intr-o singura "oala"... si nu face deloc diferenta intre subcategoriile ei... Asta asa, "la prima vedere"...
 
La data respectiva i-am amintit expertului de renume national B.R. ca numarul 230.128 de pe locomotiva 230.163 este pus ca sa fie . Inclusiv in desccriere apare ca fiind fabricata in anul 1935. Nu prea am avut succes asa ca Dumnezeu cu mila...