CFR Marf㒠. Transport T.I.R. cu trenul..

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
09.04.2011
Cuseta CFR RO-LA in Zarnesti atasata la o garnitura de vagoane de marfa tip Tals

63 53 95-30 005-1


Foto Bogdan
 
In legatura cu vagonul de sus - intamplator am dat de el in halta Zarnesti - judetul Brasov, atasat la o garnitura de marfa , fara locomotiva.
Insotitorul din vagon mi-a spus ca din cate a auzit el o sa vina o firma "straina" si o sa inchirieze ei toate vagoanele de acest tip sa le foloseasca impreuna cu vagoanele de transport RO-LA.
Garniturile ce se preconizeaza sa circule pe teritoriul Romaniei (inca nu se stie anul ) o sa aiba in compunere vagoane pentru transport TIR (maxim 24 bucati) si un vagon Cuseta . Mai multe info nu am.
Momentan aceste vagoane sunt inchiriate de MAI - cum este si acest caz . :|
 
Vă’d c㒠au schimbat în grab㒠regimul, în loc de 61 au pictat 63, dar cifra de control nu au modificat-o (ar fi trebuit s㒠o fac㒠9). Având în vedere c㒠se plimb㒠pe la Ză’rneşti şi au regim de vagon privat, nu m-ar mira s㒠le fi cumpă’rat Regiotransul şi ei s㒠le închirieze, c㒠pentru vagoanele aduse de la francezi nu au primit autorizaţie, deşi T2S-urile erau ca cele de la CFR.
 
Nu prea inteleg ce cauta vagoane RO-LA la Zarnesti. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sincer zona respectiva mi se pare viabila cel mult pentru niste automotoare, ca probabil traficul e destul de redus. Iar trafic de marfa nu prea vad pentru ce, cu atat mai putin vagoane de tir-uri, nefiind nici la o magistrala mare de cale ferata (brasov-ul e la cativa zeci de km), nici de cine stie ce sosea 'strategica' (pe dn73 din cate stiu nu circula extraordinar de multe tir-uri, cel putin nu ca pe alte dn-uri mult mai traficate)
 
Anul trecut era un zvon ca CFR MARFA ar vinde toate vagoanele pentru transport TIR-uri. Ungaria si nu mai stiu ce tara sunt interesate de vagoanele noastre.

Acuma cele 160 de vagoane stau si ruginesc in Arad si Simeria


Vremuri bune pentru vagoanele CFR.

Austria 2005
http://www.railfaneurope.net/pix/at/electric/1116/035-039/1116_036_Pm_41348_03_09_2005.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/at/electric/1044/red-white/060-069/1044_062_Huetteldorf_15_01_2005.jpg

http://www.railfaneurope.net/pix/at/electric/1044/red-white/060-069/1044_068_Hf_41348_02_10_2005.jpg

Austria 2006

http://www.railfaneurope.net/pix/at/electric/1044/red-white/060-069/1044_063_Hf_41348_18_03_2006.jpg
 
Hmmmm....deschid pagina..... si ca "unul din guvernul actual" nu ma uit la data primelor postari ; drept consecinta, ramin interzis cind vad "testul" cu garnitura RO-LA......plin de uimire cad in "sapagat"....scutur din cap, pentru pentru a-mi reorganiza "biblioteca" si revin la realitate.

Nu stiu din ce motive ,dar se pare ca si prin "vecini" sistemul RO-LA nu prea are cautare, desi pe la ei trenurile au ceva viteza. Spun asta, gindindu-ma retrospectiv si reactualizind ceea ce am putut vedea in ultimii doi ani la Nadlac si Bors in timpul in care asteptam sa-mi vina"agabariticul".
Toate discutiile ascultate (dehhhh...trasul cu urechea) pe statia de radio, discutiile avute cu cei de la "cintar" (CNADNR-Frontiera), discutiile avute cu soferii de pe capetele tractor, volumul de trafic vazut pe sensul de intrare in tara (la ambele puncte de frontiera atit din terminalul unguresc, unde faceau pauza mare cei pe care trebuia sa-i preiau, cit si in terminalul romanesc) arata ca acest sistem, pentru moment este in regres.

Cauzele pentru RO sint preabine cunoscute, taxe mari, timp de parcurs mare, imbarcare / debarcare greoaie si lunga in timp, puncte de imbarcare / debarcare in parcurs (pentru diferite orase, fata de frontiera) ca si cum n-ar fi, pentru ca multi TIR-isti (cam 85%) au marfa pentru 2-3 chiar 4 destinatii. Eu ,in conditiile unui transport cu 4-4,50 m latime, de la Nadlac sau Bors la Bucuresti fac in medie 16-17 ore, cu tot cu treversarea Vaii Oltului..si ce sa va zic...unde sintem in siguranta si nu exista nici un pericol, avem o medie orara de 60-65 km/h ; pe cind pe tren - la marfa-chiar daca-i "naveta RO-LA" nu cred ca scoate media de 50 km/h

Deci tot "visul" asta, cu toate avantajele lui, mai are de asteptat ; pina atunci mai fac unii niste afaceri (vind vagoanele) si cind va fi sa fie ceva nu vom avea cu ce.:aplauze:
Aaaaaa....si am uitat ceva , in pozele din 2005 si 2006 si atunci, din pacate, garnitura este jumatate plina, acum depinde la care jumatate va uitati (de la locomotiva in colo...camioane, iar de la jumate.....pauzaaaaa!
 
macleod a spus:
Nu prea inteleg ce cauta vagoane RO-LA la Zarnesti. Nu vreau sa jignesc pe nimeni, dar sincer zona respectiva mi se pare viabila cel mult pentru niste automotoare, ca probabil traficul e destul de redus. Iar trafic de marfa nu prea vad pentru ce, cu atat mai putin vagoane de tir-uri, nefiind nici la o magistrala mare de cale ferata (brasov-ul e la cativa zeci de km), nici de cine stie ce sosea 'strategica' (pe dn73 din cate stiu nu circula extraordinar de multe tir-uri, cel putin nu ca pe alte dn-uri mult mai traficate)

Daca citeai mai atent ai fi vazut ca vagoanele sint inchiriate de MAI.In zona sint fabrici care lucreaa pt MAI si probabil asteptind sa fie atasate la un tren militar au fost garatye in Zarnesti care de bine de rau e oras.
 
Ei bine si MAI inchiriaza, mea culpa ca nu am facut legatura directa intre MApN si fabricile din zona.

Un vecin al meu a lucrat in trecut insotitor pe cuseta ROLA si mergea la sfirsitul saptaminii la Wells, am vorbit cu el si a prins vremuri cind tot asa era inchiriata de Jandarmerie cuseta. Mi-a spus ca odata a stat o saptamina la Giurgiu si alta data in gara Bucurestii Noi (16 Februarie 1933).
 
In aceasta seara in Brasov:

http://www.youtube.com/watch?v=GeAb3Iqg-z0&feature=player_embedded

cica se duce la Constanta.
 
Da de le-o venit mintea la loc şi la CFR şi la tiristi.

Ambii au de castigat, si dupe ei, noi toti. (poluare mai putina, etc.)