S-au furat sase locomotive !!

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Oct 26, 2013 6:22 pm

De fapt nu ar trebzui sa stie pentru ca nu intra in atributiile lor, insa ar trebui sa exista si experti impartiali prezenti la sedinta in cauza ca sa poata evalua nivelul de cunostinte si cultura generala a persoanei convocate cu scopul de a i se revoca atestatul de expert.
toate cele bune,
HR
GeorgHocevar
Mesaje: 129
Membru din: Joi Dec 24, 2009 12:00 am
Localitate: "Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape".
Contact:

Mesaj de GeorgHocevar » Sâm Oct 26, 2013 8:52 pm

Horia, mare dreptate ai.

Dar pe mine ma intereseaza mai mult de ce IPJ Hunedoara este interesata de acest circ. Este destul de interesant, dosarul este inchis, inculpatii sunt achitati, ce drept mai are Politia sa se implice?
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Oct 26, 2013 9:12 pm

Buna seara Georg,
Dar pe mine ma intereseaza mai mult de ce IPJ Hunedoara este interesata de acest circ. Este destul de interesant, dosarul este inchis, inculpatii sunt achitati, ce drept mai are Politia sa se implice?
Drept, niciunul. Interes, da, si cred ca nu e greu de inteles de ce.

Imi permit sa fac o mica speculatie, si anume ca la IPJ Hunedoara exista cel putin un cadru care s-a implicat personal, cu mult zel (de altfel nejustificat) in respectivul dosar, care a mers departe (pe cont propriu sau mai degraba "impins din spate") si care nu este deloc multumit nici de modul in care justitia a pus sfarsit respectivei poveste si nici de soarta sa personala in urma implicarii in acest dosar. Ba daca mi-ar placea jocurile de noroc, as paria chiar ca e vorba de mai multe asemenea persoane si nu doar de una singura.

Nu ti se pare plauzibil?
toate cele bune,
HR
GeorgHocevar
Mesaje: 129
Membru din: Joi Dec 24, 2009 12:00 am
Localitate: "Tineti prietenii aproape si dusmanii si mai aproape".
Contact:

Mesaj de GeorgHocevar » Joi Dec 19, 2013 7:31 am

Proces Verbal

la sedinta CMNC din data de 29.10.2013



Dl. presedinte Oberlander a solicitat membrilor prezenti acordul pentru a- reaudia pe domnii Ciuca si Lacriteanu. Toti membrii prezenti au votat pentru respectiva propunere.

Dl. presedinte l-a rugat pe dl. Bellu sa prezinte modul in care a fost implicat in ancheta.

Dl. Bellu a oferit bibliotecii MNIR mai multe monografi ,ale sale despre Caile Ferate Romane si le-a prezentat succint d-nului presedinte Oberlander si intregii comisii.

Apoi ,dl Bellu a afirmat urmatoarele:

- nu a solicitat si a refuzat sa realizeze expertiza .A inaintat d-lui presedinte niste documente in acest sens;

- a fost implicat in ancheta fara a cere sa fie platit;

- patrimoniul de locomotive a ajuns la 111 buc;

- nu putea sa stea deoparte cand locomotivele plecau “pe capete”

- are o vechime de 53 ani in Ministerul Transporturilor ;

- a publicat o”Istorie a Locomotivelor cu Aburi”;

- nu a avut niciodata nici o reclamatie ;

- a publicat 79 de titluri;

-este membru al Academiei Romane cu drepturi depline ;

- a prezentar o scrisoare de multumire de la dl. Oberlander ,in calitate de director al U.N.T.R. , si a lasat-o la dispozitia CNMC , impreuna cu alte copii ale unor documente ;

- a facut clasari fara sa castige bani”doar nopti nedormite”,deoarece dorea sa pazeasca locomotivele ;

- a adus o diploma de la Primaria Teius pentru implicarea in salvarea locomotivelor ;

- a fost invitat de mai multe ori (chiar inainte de a fi atestat ca expert) la Ministerul Culturii in calitate de cunoscator si astfel a ajuns la concluzia ca trebuie sa se faca expert .

A aratat copii dupa scrisori in acest sens;

- a prezentat o lista cu 35 de locomotive care au plecat di cauza d-lui Hocevar si o lista cu 29 de locomotive pe care le-a salvat de la fier vechi si care au fost ulterior expuse in garii

- la Busteni a salvat si reparat o locomotive care in present este expusa in gara;

- nu are nimic inpotriva expertizelor nimanui, considera ca este dreptul fiecarui expert sa scrie ce doreste;

- a fost chemat de procuror si i s-a cerut sa faca o expertiza muzeistica ,daca locomotivele sunt susceptibile de a fi clasate;

- o locomotive plecata din tara ca fier vechi a fost vanduta cu 123.437 euro;

- locomotivele care au fost clasate de el nu au mai putut fi vazut pentru ca au plecat din tara. Is-au prezentat fotografi relevante ,iar unde fotografiile nu au fost clare ,in cazurile respective nu s-a pronuntat;

- a identificat 7 locomotive unicate universale ,dintre care 2 bucati au fost scoase din tara;

- i s-a cerut pentru linia de la Viseu sa claseze linia de cale ferata.A prezentat “Istoria Cailor Ferate Forestiere “ o lucrare care descrie situatia trista a acestora si a daruit cartea d-lui presedinte Oberlander.

- a facut clasarea caii ferate de la Sibiu;

- a facut clasarea pentru 16 locomotive ,depusa la Resita si asteapta sa fie clasate pentru a le pune sub “umbrella”legii;

- Uzina 16 Februarie de la Cluj era in faliment “Acolo a clasat , la cererea d-lui Cublesan, 2 locomotive si 6 vagoane ,care au plecat in Turcia cu certificate de export ,iar banii i-a incasat Hocevar;”

- “Toate locomotivele au sarit peste articolul 12 din Legea 182 ,au plecat fara acordul statului roman .Sunt numeroase locomotive exportate fara certificate de expert ,ca fier vechi.HG525/2008 nu a fost respectata;”

- a fost trimis sa se pronunte pentru locomotive 230.301 la Viena unde a observat ca acesta avea o usa noua;

- trebuie san e gandim ca san u se creeze un precedent sis a ramanem fara locomotive, pentru ca urmeaza privatizarea unor societati mari de cai farate;

- “exista colectii valoroase pe care s-au pus ochii “

DL. presedinte Oberlander spus ca au doua intrebari:

Desi nu este in traditia acestei comisii sa ceara parerea unui expert asupra expertizei altor experti, il roaga pe dl. Bellu sa se pronunte cu privire la expertizele celor 2 colegi aia sai:d-nul Ciuca si Lacriteanu.

Dl. Bellu a raspuns ca ar fi nedrept sa vorbeasca fara sa vada acele expertise.In ceea ce priveste expertiza d-lui Lacriteanu nu se va pronunta ,iar in privinta d-lui Ciuca nu-l cunoaste si doreste sa sa se abtina.Apoi a adaugat urmatoarele:

- Considera ca realitatea este evidenta pentru oricine ,chiar necunoscatori;

- Nu mai este nevoie de expertise pentru ca era sufficient faptul ca nu a avut acordul statului roman pentru export;

- Punctajul a fost realizat pe documente ,in mod serios;

-locomotiva 230311 are o valoare documentara ,fiind cea cu care a plecat regale Carol ,apoi regale Mihai sip e care a folosit-o chiar Gheorghiu Dej.

- a facut Muzeul de la Sibiu unde face restaurarea la drezina regelui Carol si la multe altele;

- 2)Dl. Presedinte Oberlander l-a intrebat in cat timp crede ca ar putea clasa cele mai importante locomotive care mai exista in tara.

Dl Bellu a raspuns ca daca nu i se ridica atestatul isi da cuvantul de onoare ca,in data de 31 decembrie a.c.,ne depune documentatia de dosare pentru tot ce a mai scapat neexportat din tara .

Dl. presedinte a spus ca pentru acest lucru este nevoie de solicitare scrisa si ca CNMC va sesiza MC ca este nevoie de declansarea clasarii pentru intregul parc feroviar,locomotivele de toate categoriile existente in intregul parc romanesc.

Dna Fulga a cerut sa ia cuvantul . Aspus ca-l cunoaste demult pe dl. Bellu ,fiind din acelasi oras,sis tie ca acesta este un om onest si un iubitor de patrimoniu .

Dl.Florin Lupescu –Depoul de locomotive CFR Ploiesti si dl .primar Silviu Ponoran-Primaria orasului Zlatna,jud Alba l-au insotit pe dl. Bellu la sedinta si l-au sustinut.

Dl.Lupescu a prezentat pe scurt un caz in care dl. Lacriteanu a facut o expertiza in care s-au inlocuit o locomotiva cu alta prin inlocuirea placutelor.

Dl.Petac a spus ca acest procedeu este cel prin care s-a reusit scoaterea din tara a mai multor locomotive.

CNMC a hotarat ca va elabora si trimite raspunsul dupa epuizarea procedurilor de audiere a expertilor si analiza a datelor rezultate.
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Joi Dec 19, 2013 10:59 am

Si Dvs nu ati facut nimic in acest sens?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Joi Dec 19, 2013 11:23 am

Salut Georg!

Poate-mi dai şi mie adresa muzeului de la Sibiu, c㒠de câte ori trec pe acolo ba nu se poate, ba e inchis, ba e câni, ba e de toate.... Poate e un nou muzeu sub acoperire...

Pe 31 dec la ce ora depune documentaţia?
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2222
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Joi Dec 19, 2013 12:52 pm

Mi se pare ca textul de mai sus e un terci complet in care se amesteca jumatati de adevaruri cu observatii lipsite de consistenta si cu lucruri spuse cu vadita rea-vointa.

Ma refer la rautatea spusa la adresa lui Serban, cu inlocuirea unei locomotive cu alta prin inlocuirea placutelor si continuarea in care se sugereaza ca in felul acesta s-au exportat mai multe locomotive "unicat de valoare mondiala". Faptul ca aceste locomotive exista, in loc sa fi fost taiate ca fier vechi nu pare sa tulbure mintile putine ale unor to... adica domni.

La faza cu domnul Fulga care il cunoaste de mult pe domnul Bellu lipseste fraza tipica in care se subliniaza faptul ca acesta este un element de nadejde cu origine sociala sanatoasa. O omisiune inadmisibila!

Si cand ne gandim ca tot "membru cu drepturi depline" al aceleeasi Academii Romane era si Elena Ceausescu... :(
Dorin

"Dezvoltarea unui stat se masoara si prin starea retelei sale feroviare". Camillo Benso, Conte di Cavour
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Joi Dec 19, 2013 2:45 pm

Oricum ORIBIL!
Georg este un om cu mult prea mult bun simt... Eu ma caram din Romania de mult si scriam si peste tot aiureli despre tara datorita acestor neoameni...
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1830
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Dec 19, 2013 8:01 pm

Am mutat aici postarea de la mica erata.
Dl. Hocevar nu a prezentat aceasta mica erata din paginile anterioare ca o contraargumetatie la cele spuse de espert?

dl. Hocevar nu a prezentat mica erata din monografiile cailor ferate scrise de espert?

S-ar fi adunat de o culegere editie de buzunar.
PDI
Mesaje: 896
Membru din: Sâm Feb 27, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de PDI » Joi Dec 19, 2013 8:22 pm

@ Bogdanra


...Georg a VENIT in romania!
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Vin Dec 20, 2013 12:09 am

@PDI... Da, stiu foarte bine, de aceea spuneam. Este inca unul dintre cei care au venit dinafara si pe care noi ii tratam cu... Nu noi (tu, eu, membrii comunitatii noastre, etc) ci societatea, autoritatile etc...
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Vin Dec 20, 2013 9:17 am

ma simt atat de mic ... de umilit...
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] și 1 vizitator