Cand nu mai ai locomotive cu aburi, le construiesti...

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

aturgen

Active Member
30 Decembrie 2008
79
0
Bruxelles
LOCATION
Bruxelles
Prima locomotiva cu aburi din Anglia, dupa 50 de ani

<r>Cu toate ca sunt mai la inceput in lumea trenurilor si nu stiu mare lucru despre ele, locomotivele cu aburi au aprins in mine o pasiune.Principalul motiv,cred eu ca tine de partea mecanica . Este o vorba din romani, "mi se face piele de gaina" . Exact asta simt eu cand vad bielele unei locomotive cu aburi in miscare.<br/>
Recent am vazut la stirile protv ca a iesit in circulatie prima locomotiva cu aburi din istoria Angliei, a carei constructie a durat in jur de 19 ani.<br/>
Ca sa nu va mai plictisesc eu , mai bine vedeti o filmare reusita a locomotivei , chiar cand ajunge in gara King's Cross<br/>
<br/>
<URL url="http://stirileprotv.ro/stiri/international/din-istoria-cailor-ferate-direct-in-gara-king-s-cross.html"><LINK_TEXT text="http://stirileprotv.ro/stiri/internatio ... cross.html">http://stirileprotv.ro/stiri/international/din-istoria-cailor-ferate-direct-in-gara-king-s-cross.html</LINK_TEXT></URL></r>
 
Hm....
Poate asa trebuia sa zici:
Prima locomotiva cu aburi construita in Marea Britanie in ultima jumatate de secol

Despre "stirile" pro-tv numa'...bine! :lol:
 
In Marea Britanie, in 1947, inginerul sef al London and Nort East Railway (LNER) - unul din cei "The Big Four" - a proiectat locomotiva cu aburi din clasa A1 (formula rotilor 4-6-2 - Pacific - si avand o lungime de peste 22 metri, incluzand si tenderul).

In 1948 si 1949 au fost construite 49 de locomotive de acest tip. Au circulat pe caile ferate ale British Railways pana in 1966 cand au fost retrase din serviciu activ si, din pacate, absolut toate 49 au fost duse la fier vechi - se intampla si la case mai mari, nu numai in Romania.

Diferenta a constat, insa, in faptul ca mai multi pasionati s-au unit intr-o asociatie, au reusit sa stranga 3.000.000 (trei milioane) de lire sterline si sa CONSTRUIASCA DE LA ZERO toata locomotiva.

Adaugand ca am am avut bucuria sa vad locomotiva in realitate acum cateva zile, trecand prin orasul in care locuiesc, va invit sa cititi istoria completa pe site-ul asociatiei: The A1 Steam Locomotive Trust.

Nu pot sa inchei fara sa remarc cu bucurie ca si in Romania se misca ceva in directia pastrarii si restaurarii patrimoniului chiar daca nu datorita autoritatilor ci unei maini de adevarati pasionati (se stiu ei :) ).
 
Colega, aia au bani si-s bine intentionati, nu ca la noi in PAPUA unde-s numa' ciupercute si bisericute. Anglo saxonii vor conduce lumea, pentru ca sunt corecti. Daca imi cumpar o loko pe abur reala si o pun pe trotuar ca neamtul ala, a doua zi imi lasa baietii veseli numai cazanul, ca ala e greu de carat. restul e de mult la topit sa faca tzaranii gard din fer forjat (forjat cu aparat electric de sudat) ca asa se cauta , mancati-as! :D
 
felippe a spus:
Diferenta a constat, insa, in faptul ca mai multi pasionati s-au unit intr-o asociatie, au reusit sa stranga 3.000.000 (trei milioane) de lire sterline si sa CONSTRUIASCA DE LA ZERO toata locomotiva.
Nu se poate asa ceva, m-am tavalit pe jos de ras, dupa care mi-am dat seama ca se poate, asa ca am mai bagat o tura de ras...
:confused: :) :lol: :D =))
 
That was our concept when we launched the project to build Tornado in 1990. Supporters could covenant (donate) just the monthly equivalent of the price of a pint of beer per week (then £1.25 a pint in the North East!). Much of the locomotive has been funded by this means.

Foarte tare.
Ma intreb la noi cati ar dona un sandwich de mcdonals pe saptamana sau o bere.
Sau mai bine nu ma intreb.
 
Florinn a spus:
That was our concept when we launched the project to build Tornado in 1990. Supporters could covenant (donate) just the monthly equivalent of the price of a pint of beer per week (then £1.25 a pint in the North East!). Much of the locomotive has been funded by this means.

Foarte tare.
Ma intreb la noi cati ar dona un sandwich de mcdonals pe saptamana sau o bere.
Sau mai bine nu ma intreb.

Treaba la noi sta altfel, sa luam exemplu televiziunea un pas important pentru a obtine bani prin teledoane organizate de tatulici, andreea marin, raduleasca aia cu retragerea si asa mai departe...ideea e simpla se trimit semeseuri de dragoste, de pasiune, de injuraturi, de oricevreti voi, se presupune ca suma pentru constructia unei locomotive sa zicem 4-5 miliaone de euro (la noi e mai scump ca la altii) deci televiziunea trebuie sa aiba acelasi profit sau poate chiar dublu pentru a organiza astfel de evenimente iar constructia pe urma ar fi floare la ureche in 30 poate 40 de ani luand in calcul pierderile pardon furturile poate o sa reusim sa scoatem o osie completa CU SPITE turnate !!!!
Sau nooi am mai putea face o chestie, ii punem pe Andreea sau pe Alexandru la boala grea si cerem bani la stat sa o operam ... de cancer la sanul nedezvoltat inca, ca a fost descoperit printr-o metoda revolutionara premiera in romania si veche de 30 de ani in orice alta tara....ups alexandru ce problema ar trebui sa aiba sa necesite asa vreo 5 - 6 milioane de euro, fond de reparatii...

Personajele din aceast documentar sunt pur fictive, si nu fac referinta la cazuri reale!!

Si da eu as da o bere pe saptamana pentru asa ceva!!!! cine se mai baga ?!
 
Locomotiva a fost inclusa si in debutul noii serii a unuia dintre cele mai mari evenimente de televiziune la ora actuala adica emisiunea Top Gear. (la noi ar fi insemnat sa fie prezentata de esca, care apoi sa dea legatura lu raduleasca sau lu zana buna, ca sa-i repete inca o data prostiile, da de la fata locului)
Downlodati si voi s13ep01 din Top Gear, multe filmari cu locomotiva si din postul de conducere cu toate problemele cursei (pierderi de abur, de apa, de aderenta, toate la 75mph).
Puteti vedea si pagina cu orarul de circulatie al trenului, din cele 5 curse de pe luna iulie, doar la una mai sunt locuri http://www.a1steam.com/index.php?option=com_content&view=article&id=47&Itemid=148 .

Cat despre datul berii, daca singura solutie ramane vorbitul la telefon pentru stabilirea de comun acord a zilei, orei si locului tranzactiei, si asta doar daca ai noroc sa fii din acelasi oras, atunci dau si eu o cutie de bere. Goala.
 
si noi ???

<r>Da...in Anglia se poate, bineinteles ei au probabil mai multi trenulisti si mai ambitiosi si...poate ( sigur ) cu posibilitati financiare mai bune decit noi in tara . ( mai ales acuma in criza )<br/>
As fi curios daca la noi ar fi posibil de abordat as ceva ? <br/>
Poate ar fi interesant de abordat chiar si teoretic ! <E>:lol:</E> ce ziceti ?</r>
 
ar merita..

<r>sogard_2003 scrie:<br/>
Si da eu as da o bere pe saptamana pentru asa ceva!!!! cine se mai baga ?!<br/>
<br/>
Ar fi o ideie dar oare cite beri ar insemna la ora actuala cele 3.000.000 de lire?<br/>
....la cursul de azi 4,5447lei/ lira = 13.634.100 lei iar o bere ...stiu eu..la ~2 lei (sau nu?) rezulta =~6.817.050 beri. In continuare daca o impartim la numarul membrilor forumului ( 1188 in acest moment ) rezulta ~ 5.739 de caciula.<br/>
Si tot asa gindind maideparte, engleji au lucrat la locomotiva 19 ani deci.. impartim cele 5739 de beri la 19 ani rezulta.. ~302 beri / an, la care ar trebui sa renuntam...ce ziceti ?<br/>
Eu m-as baga ! (chiar daca consumul meu anual reprezinta poate 20% din asta dar as face un efort. NU SA BEAU ! <E>:-?</E></r>
 
Re: ar merita..

<r><QUOTE author="tiamat"><s>
tiamat a spus:
</s>sogard_2003 scrie:<br/>
Si da eu as da o bere pe saptamana pentru asa ceva!!!! cine se mai baga ?!<br/>
<br/>
Ar fi o ideie dar oare cite beri ar insemna la ora actuala cele 3.000.000 de lire?<br/>
....la cursul de azi 4,5447lei/ lira = 13.634.100 lei iar o bere ...stiu eu..la ~2 lei (sau nu?) rezulta =~6.817.050 beri. In continuare daca o impartim la numarul membrilor forumului ( 1188 in acest moment ) rezulta ~ 5.739 de caciula.<br/>
Si tot asa gindind maideparte, engleji au lucrat la locomotiva 19 ani deci.. impartim cele 5739 de beri la 19 ani rezulta.. ~302 beri / an, la care ar trebui sa renuntam...ce ziceti ?<br/>
Eu m-as baga ! (chiar daca consumul meu anual reprezinta poate 20% din asta dar as face un efort. NU SA BEAU ! <E>:-?</E><e>
</e></QUOTE> <E>:(</E> <E>:(</E> <E>:(</E> <br/>
Daca la ei a durat atit si probabil o bere este vreo 2 lire,la noi poate merg stranepotii cu ea! <E>:cry:</E></r>
 
Bravo. Cinste lor.
La noi, dupa ce ai facut rost de fonduri, in prima faza, pana sa te apuci de loko, trebui sa construiest un gard tapan, ca "e multi si iuti".
Referindu-ma strict la mine, nu am mai apucat sa ma duc sa imi vad rudele, dar sa respect un astfel de angajament. Oameni au avut si bani dar si TIMP.
Cinste lor.
 
Hm...cred ca noi aici in Rominia avem o problema cu munca, incercam sa gasim tot felul de motive si scuze numai sa nu ne apucam de lucru.
Cred ca engleji nu au asemenea probleme altfel si acuma ar sta in birt la o bere,doua sa discute amplasarea si inaltimea gardului.
Apai fratilor asa nu se face nimic niciodata! :-?
Nu credeti ca ar trebui as ne apucam sa si muncim nu numai sa-i invidiem pe alti care lucreaza? :?: :?: valabil in toate domeniile de activitate,chiar daca rodul munci noastre o vor culege nepotii nostrii. :lol: