Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
Momentan sunt probleme cu trimiterea email-urilor spre yahoo, va rugam sa folositi seciunea Contact daca aveti probleme cu primirea email-urilor de resetare a parolei sau activarea contului

Dracula Express (Brasov-Zarnesti)

Avatar utilizator
victorian
Consilier Istoric
Mesaje: 2224
Membru din: Dum Oct 21, 2007 12:00 am
Localitate: Constanta
Contact:

Mesaj de victorian » Dum Iun 01, 2008 12:00 pm

Ca vechi admirator al acestor masini, inca de pe vremea cand ele erau in uz curent prin garile romanesti, iar subsemnatul doar un pusti in pantaloni scurti, topit dupa manevrele lor, va pot spune ca manevra de "patinare" a rotilor este ceva ce am vazut in mod normal facut de foarte multi mecanici la plecarea locomotivei de pe loc.

Am vazut-o facuta nu numai la roti de diametru mare, cum este acest "Pacific", ci si la locomotivele tender cu roti de diametru mai mic folosite pentru manevra in ultimii ani in garile din Ardeal.

Cand trebuiau sa "urneasca" din loc un tren greu de marfa cu o locomotiva mica de manevra, mecanicii dadeau mai intai cu spatele incet, impingand tampoanele unul in altul (legaturile erau lasate mai lungi exact in acest scop). Apoi inversau sensul de mers si "rupeau aderenta" facand rotile sa se invarteasca repede doua-trei ture, apoi foloseau impulsul creat de miscarea rapida pentru a continua miscarea incet, iar garnitura castiga treptat in viteza, pe masura ce miscarea "lua" vagoanele unul cate unul. Daca n-ar fi facut asa, n-ar fi reusit sa urneasca din loc trenul!

Trebuie sa va spun de asemenea ca sentimentul pe care-l ai cand esti langa o locomotiva cu aburi care face manevra asta brusca este de nedescris, asemanator poate senzatiei pe care o ai intr-un montagne-russe cand vagonetul in care esti se lanseaza spre abis in plina viteza!

E totodata o spaima brusca ce te cuprinde cand locomotiva incepe sa scuipe aburi, cand simti cum greutatea ei face sa tremure pamantul si vezi rotile invartindu-se repede in gol, si totodata stii ca toate aceste forte uriase sunt precis tinute sub control de mana sigura a mecanicului!

Nu pot decat sa ma bucur ca acest venerabil "Pacific" reinvie in secolul acesta prozaic parfumul garilor de odinioara, iar voua va multumesc pentru filmele care ne ingaduie sa gustam acest farmec!

Salutari din Constanta,
Dorin
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Dum Iun 01, 2008 3:44 pm

Ma refeream la depasirea vitezei maxime de circulatie permisa pe sectie.
Avatar utilizator
Florinn
Site Admin
Mesaje: 5545
Membru din: Mar Ian 17, 2006 10:06 pm
Localitate: Cluj Napoca / Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florinn » Dum Iun 01, 2008 10:43 pm

@shoppy, pot sa iti spun 98% sigur ca acest lucru nu s-a intamplat ;), cel putin in timpul celor 2 zile cand am fost noi acolo.
Florin - Trainsylvania Railway Club, Cluj Napoca
shoppy
Mesaje: 655
Membru din: Mie Mai 02, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti, s. 1
Contact:

Mesaj de shoppy » Dum Iun 01, 2008 10:55 pm

Pai si nu mai ziceti in gura mare :-? , mai aude mai stiu io ce om dus cu mintea la plimbare :lautar: (ca de dastia nu ducem lipsa :-x ), si dupaia are probleme domn mecanic sau RegioTrans (si ramanem fara tren).
Iar limitarea aia acolo o avea si ea o justificare, nu e bine sa o taie fiecare pe scurtatura pe unde nu intelege motivul sau i se par inutile limitarile...
Avatar utilizator
kfbu
Mesaje: 18
Membru din: Vin Mai 30, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de kfbu » Mie Iul 02, 2008 9:39 pm

Patinare in Zarnesti, la manevra. Oare fara o patinare, cat de mica, deliciul aburului ar mai fi asa mare?
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
claudiu_ne2000
Mesaje: 278
Membru din: Lun Apr 07, 2008 12:00 am
Localitate: DEVA
Contact:

Mesaj de claudiu_ne2000 » Mie Iul 02, 2008 10:26 pm

faine filmuletze...le asteptam demult, sunt curios daca mai merge trenul acum...din cate stiu eu alegerile au fost piatra de incercare, dar cum presdinte de consiliu judetean a iesit aceeasi persoana, trenul mai fumega?????...nu de alta dar ma arde in talpa de un drum pana la brasov

numai bine
Sa se-nvarta roata<br>
Avatar utilizator
kfbu
Mesaje: 18
Membru din: Vin Mai 30, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de kfbu » Mie Iul 02, 2008 10:43 pm

claudiu_ne2000 scrie:faine filmuletze...le asteptam demult, sunt curios daca mai merge trenul acum...din cate stiu eu alegerile au fost piatra de incercare, dar cum presdinte de consiliu judetean a iesit aceeasi persoana, trenul mai fumega?????...nu de alta dar ma arde in talpa de un drum pana la brasov

numai bine
a fumegat weekendul trecut si se pare ca va fumega in continuare. se poate calatorii pe baza de bilet la pretul de 10 ron/bilet, iar varianta redusa este de 5 ron. trenul circula la Zarnesti, din pacate nu si la Intorsura, si se pare ca dupa orarul practicat la inceput (plecare la ora 9).
sa ne vedem la tren! :wink:
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 5022
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Iul 03, 2008 10:03 am

Fata de ca a scris kfbu mai adaug ca la pretul de 10 lei lumea nu se mai inghesuie ca inainte cand era gratis. Sambata trecuta daca au fost calatori de un vagon. Daca lucrurile merg asa nu stiu cat vor mai tine garnitura in functiune.

Niste poze si de la mine, mai multe cu vagoanele.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Amintiri din copilarie, vagoanul HECHT si BREDA:
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
dantm
Mesaje: 1869
Membru din: Mie Mar 05, 2008 12:00 am
Contact:

Mesaj de dantm » Joi Iul 03, 2008 11:11 am

Uaaaau cu vagonul Hecht de clasa I am facut naveta in clasa a IX -a (1988-1989)
Venea de la Oravita pentru Timisoara atasat la urma personalului.
Fiind dimineata conductorul ne lasa mai ales iarna ca era foarte cald.

----------------------------------------
Lumea nu se mai inghesuie acum fiind cu plata, dar fac pariu ca pina la Zarnesti merg cu autobuzul si de acolo la Bran.

Poate intreb o prostie:

Regiotrans nu ar putea sa implementeze un sistem care sa includa in pret transportul si intrarea la castelul Bran si /sau cetatea Risnovului?

un fel de pachet turistic?
In Viena de exemplu, ai reducere la muzee pe baza cardului de transport in comun, aparent fiind doua chestiuni complet diferite.
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Joi Iul 03, 2008 11:39 am

Nu Regiotransul ar trebui sa implementeze asa ceva... Regiotrans se ocupa doar de exploatarea trenului...

O asa idee s-a discutat la Consiliul Judetean si se va pune in practica...

Plus ca trenul poate fi inchiriat de agentii de turis, pentru grupuri organizate, excursia feroviara putand fi astfel inclusa in cadrul unor pachete turistice mai complexe. Totul depinde de solicitarile pe care le vor lansa operatorii turistici...
Avatar utilizator
Florin Tuica
Mesaje: 328
Membru din: Joi Apr 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Florin Tuica » Joi Iul 03, 2008 1:09 pm

Sunt curios cati dintre operatorii turistici, care au in vedere zona turistica Brasov, stiu de existenta acestui tren :roll: Cand a adus Aghaton palmierii la mamaia a stiut o tara intreaga despre acest fapt fiindca a fost mediatizare intensa.

Ideea cu un pachet turistic tren-bran nu este rea deloc. De la Zarnesti se ajunge la Bran in cca 20 minute cu un autocar. Ma gandesc la un circuit: Brasov-Zarnesti tren, Zarnesti-Bran autocar, vizitare castel, Bran-Brasov autocar (fiindca nu se mai poate prinde cursa retur a trenului cu abur).
"Toate pantografele sus!"
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Joi Iul 03, 2008 1:45 pm

La cata publicitate i s-a facut la lansare, ar trebui ca majoritatea operatorilor turistici ce au sedii in Brasov sa fie deja informati despre existenta acestui tren... Iar acest tren e doar o parte a unui proiect mai amplu... Pe scurt: din Rasnov, ar trebui sa plece o linie ingusta turistica, umand ca traseul sa ajunga pana la Bran...

Din pacate, insa, visele noastre nu se potrivesc totdeauna cu realitatea, iar intr-o zona unde constructiile "infloresc" pe zi ce trece (pensiuni, case de vacanta, vile de lux) e cam greu sa gasesti terenul necesar constructiei acestei linii...
romrail
Mesaje: 183
Membru din: Lun Apr 11, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de romrail » Joi Iul 03, 2008 1:50 pm

mpursu scrie:Intrebari de baraj - mi se pare mie sau locomotiva Pacific a fost cuplata cu cazanul spre vagoane? A circulat cumva cu tenderul inainte?
Probabil ca pana acum ai primit deja, chiar si indirect, raspunsul la "intrebarile de baraj":

Da! La intoarcerea din Zarnesti, Pacificul circula cu tenderul inainte (in Zarnesti nu exista posibilitatea intoarcerii locomotivei)...
Avatar utilizator
kfbu
Mesaje: 18
Membru din: Vin Mai 30, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

si care e oferta?

Mesaj de kfbu » Joi Iul 03, 2008 2:16 pm

Atat publicul cat si agentiile de turism stiu de existenta trenului special. Nu stiu cati bin Brasov, dar din Bucuresti sunt destui care au deja pe masa programe ce includ acest tren.
Problema este urmatoarea. Promovarea este un proces de durata si care implica mai multe resurse. Deci in primul rand trebuie sa existe o oferta din partea operatorului, apoi conditii pentru agentia care aduce grupurile, apoi aceasta oferta trebuie sa fie facuta pentru cel putin 4 luni de acum inainte.
Cei care pleaca in concediu in iulie si august au deja programul facut. Nu vine nimeni sa se dea cu trenul cand afla cu 3 zile inainte. Cu atat mai mult strainii pentru ca pe langa tren mai este nevoie de cazare in Brasov, transport etc.
Asa ca sa vedem oferta ca sa avem ce promova, apoi agentiile sa-si faca planurile si calculele si peste o luna-doua probabil vor fi si turisti. Parerea mea! :wink:
Avatar utilizator
kfbu
Mesaje: 18
Membru din: Vin Mai 30, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: si care e oferta?

Mesaj de kfbu » Vin Noi 07, 2008 11:06 pm

Sper sa va placa un mic photo blog pentru Dracula Express
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”