Plimbare Dracula Express

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Dr2005 , pe site-ul lui Regio ai urmatoarele date de contact :

DIRECTOR
FLORIN HADAREAN
0720 001382

SECRETARIAT
TEL./FAX: 0268 429315

RELATII CLIENTI SI INFORMATII SUPLIMENTARE

DEPARTAMENT COMERCIAL

Informatii zilnic intre orele 8-20

COJOCARU ERMINA
0729971271
0368 446130 - luni-vineri intre orele 8-16.

CIOCALAU ANA
0730119670
0368 44613
 
Nu m-am simitit neaparat atacat, dar ma doare cand vad ca in "epoca" asta de distrugere a patrimoniului, in loc sa fie sprijinit, un proiect de asemenea amploare, care deschide drumul si pentru alte zone trusistice, e criticat in modul in care a facut-o Dr2005.

M-am suparat putin, am spus ceea ce aveam de zis si acum vreau sa revenim la "relatiile" amicale...

E clar ca nu poate fi toata lumea multumita, dar Florin a prezentat exact situatia zonei. Asta e! Chiar daca e greu si unii sunt tentati sa critice programul trenului, in fond un adevarat pasionat e gata oricand sa faca sacrificii: sa conduca "indracit", sa stea o intreaga noapte pe tren, sa se aventureze la ore mici din noapte in aventura de a sta in cine stie ce gara uitata de lume, doar pentru a se bucura de placerea pe care ne-o ofera "batrana aburoasa" si trenul turistic...

Daca aici la Brasov, care totusi e un oras mare, in centrul tarii, e greu de ajuns... atunci Viseul, care e un mic orasel, unde "se agata harta in cui", pentru care ca sa ajungi la tren, trebuie sa petreci o noapte pe accelerat, si unde mocanita merge pe o vale superba dar groznic de izolata...
 
romrail a spus:
Daca tu vrei sa tranformi acest subiect intr-o disputa politica si sa arunci cu "noroi" in Presedintele Consiliului Judetean, e dreptul tau, dar sa nu te astepti la reactii pozitive... :twisted:

E foarte usor sa critici, fara sa te informezi, dar te-ai gandit oare ca fara implicarea personala a domnului Cancescu, acest proiect n-ar fi prins niciodata viata...
Nu am negat implicarea personala a d-lui Cancescu. Implicare care are loc, ca o coincidenta, exact in campania electorala in care dumnealui candideaza la un nou mandat. Am negat insa faptul ca acest tren nu are scop electoral, dat fiind ca, Cancescu, ca un mare pasionat de vehicule feroviare ce se da acum, nu a miscat un deget cand Scripcaru a scos tramvaiul din Brasov. Si cu asta inchei politica.
1. Orice om care pleaca cu trenul turistic, vrea sa se si intoarca de unde a plecat. In fond, la Viseu, biletele nu sunt tot dus-intors. Nu te opreste insa nimeni sa iti faci programul asa cum vrei tu si sa cobori pe parcurs.
Da... insa orice turist e musai sa aiba domiciliul in Brasov? Adica... daca, prin absurd, as locui in Rasnov... ar trebui sa ma duc cu duba la Brasov ca sa pot sa urc in tren. Eventual sa platesc un bilet dus-intors Bv-Zarnesti (presupun ca nu o sa fie gratis tot timpul) chiar daca eu la intoarcere cobor la Rasnov?

2. Daca ai fi intrebat, ti s-ar fi spus ca trenul are opriri in statiile dintre Brasov si Zarnesti si ca poti cobra in aceste gari.
M-ar fi interesat sa urc, nu sa cobor... Desigur, presupunand ca s-o mai gasi macar un loc in picioare pe la capatul vreunui vagon, ca doar n-o fi atat de plin.
3. Cine te impiedica sa suni la sediul Regiotrans, la informatii (nu se poate sa nu aiba un telefon la ghiseul din gara) sau sa dai un mail. Oare la Viseu cum e cu rezervarile???
Pe mine nu ma impiedica nimic sa sun.... ba chiar i-am sunat si m-au indrumat frumos sa sun la... CFR 0268.410.233, interior 124715. De acolo mi s-a spus ca trenul e ocupat si ca listele se fac doar la Gara Brasov. Dar ,,la inapoiere gasiti loc si de la Rasnov, ca sunt destui care coboara pe traseu si nu se mai intorc". Prin urmare... maine seara vedeti pozele.
e criticat in modul in care a facut-o Dr2005.
In general imi place sa imi expun puntul de vedere...
Noi am plecat la 3 noaptea din Cluj ca sa ajungem dimineata la tren
Ei... eu ar trebui sa plec la 23 din Bucuresti (desi sunt mult mai aproape de Brasov decat sunteti voi de la Cluj) si apoi sa stau de la 2 am la 9am intr-o gara plina de pungasi, boschetari, pesti etc.
cristiCFR a spus:
Dr2005 , pe site-ul lui Regio ai urmatoarele date de contact :
Da, stiam si eu sa citesc de acolo. Si, daca te uiti mai bine, o sa vezi ca au inventat numarul de telefon cu 9 cifre in loc de 10 :D 0368 44613
Daca aici la Brasov, care totusi e un oras mare, in centrul tarii, e greu de ajuns... atunci Viseul, care e un mic orasel, unde "se agata harta in cui", pentru care ca sa ajungi la tren, trebuie sa petreci o noapte pe accelerat, si unde mocanita merge pe o vale superba dar groznic de izolata...
Da, insa la Viseu e organizat orarul mocanitei in asa fel incat sa o prinda cei care vin cu trenul respectiv (si care e cam singurul mod de acces in zona). Pe cand, in Brasov, dintr-un foc, Bucurestiul (ca Pannonia vine la 9:22) e omis, Targoviste la fel (la 9:15 vine autobuzul de la Targoviste), Clujenii trebuie sa faca o noapte in tren etc.. Deci un numar mare de pasionati e impiedicat sa ajunga la tren.... iar in conditiile in care vor trebui cumparate bilete, nu cred ca le va conveni orarul actual. Ca, atunci cand nu va mai fi gratis, mai mult de jumatate dintre calatorii de acum vor disparea.
M-am suparat putin, am spus ceea ce aveam de zis si acum vreau sa revenim la "relatiile" amicale...
Bun. Atunci poate ne intalnim maine si discutam la o bere.
 
Mai bine sa vedem cateva poze...

Intoarcerea de la Zarnesti






Gara "de epoca" Rasnov








Inainte de punerea in functiune a trenului, gara Rasnov era o semi-ruina, parcul era un teren prafuit....

PDI
 
daca observam pozele astea pe un alt site, unul din strainatate, de ex., sigur ziceam ca e pe undeva prin germania sau austria...

BRAVO LOR BRASOVENILOR...


PS "imediat se schimba locul de unde se da ora exacta..."
 
După mult mers pe jos (am luat un autobuz până la RâÂşnov, dar am coborât la capătul traseului... la vreo 50 de minute de mers pe jos de gară)... iată trenul Dracula Express ieri la RîÂşnov. O singură persoană s-a urcat de acolo (Âşi nu am fost eu... tot cu autobuzul m-am întors), aând probabil parte de ceva scandal de la naÂşi, care urlaseră la el în gura mare ,,Nu te urca dom'ne, ce n-ai bani să mergi cu trenu' normal?"
Sper să mai circule Âşi săptămâna viitoare (atunci mă voi băga Âşi eu cu tupeu).
Oricum...acum Âştiu mersul autobuzelor Âşi pot ajunge la ZărneÂşti până să plece DE înapoi.

Ca off-topic: canicula de ieri, combinată cu curentul din trenul de întoarcere... mi-au adus o febră de 38,7 grade Celsius, pe care o mai am Âşi acum :evil:



 
Dracula Express ramane momentan fara iz de fum si abur :(
Datorita unor "probleme financiare" aceasta garnitura circula trasa de un DA 060 obosit doar in conditii "speciale" si ocazional sambata si duminca
:( :( :( :( :( :( :( :( :( :(
 
Cu trenul de epocă,
la RâÂşnov
Cea mai incintantă parte a vizitei premierului României a fost călătoria pe ruta BraÂşov - RâÂşnov cu trenul de epocă "Dracula Expres"; - o altă realizare a Consiliului JudeĂžean. Călin Popescu-Tăriceanu a fost întâmpinat pe peronul Gării BraÂşov de inginerul Radu Bellu, specialist Âşi istoric al căilor ferate, cel care i-a spus povestea trenului. Oaspetele nu a rezistat tentaĂžiei Âşi s-a suit în locomotiva cu aburi Pacific 231065, construită la uzinele Maffai din Germania, în anul 1922, care Âşi acum se prezintă în condiĂžii foarte bune. Ea este un unicat la nivel european, după cum i-a explicat Radu Bellu. Tăriceanu a aflat cu surprindere că o altă locomotivă de acest gen nu mai există în Ăžară :confused: Âşi că din totalul de 5.800 de locomotive cu aburi pe care le-au avut Căile Ferate Române, mai există doar 111. El a stat de vorbă cu mecanicii Âşi s-a interesat de modul cum funcĂžionează locomotiva. Locomotiva Pacific este o piesă nu numai istorică, dar Âşi de mare performanĂžă tehnică. La vremea ei era cea mai rapidă Âşi mai performantă locomotivă. Îmi pare rău că celelalte au fost distruse. Din păcate, n-a existat suficientă grijă pentru păstrarea patrimoniului tehnic al României, a remarcat premierul. Apoi, primul ministru a luat loc în vagonul-salon, construit în 1934 pentru regele Carol al II-lea.:D Respectivul vagon include un salon pentru servirea mesei, cuÂşete pentru dormit Âşi chiar o instalaĂžie de baie cu cadă Âşi cu toate cele necesare pentru igiena personală a călătorilor de lux. Trebuie spus că cel de-al doilea vagon din componenĂža trenului a fost fabricat în 1924, în Italia, :Diar ultimul vagon a funcĂžionat în perioada interbelică, în trenurile Pullman Orient Expres, pe relaĂžia BucureÂşti - Paris. :lautar: [/i]După o călătorie care a durat 25 de minute, premierul a ajuns la RâÂşnov. Pe peron, a fost primit cu pâine Âşi sare de primarul oraÂşului, Adrian VeÂştea, Âşi de numeroÂşi localnici. Printre ei, Âşi câteva cunoÂştinĂže ale lui Călin Popescu-Tăriceanu, cu care primul ministru s-a întreĂžinut amical, preĂž de câteva minute.
Data: 14 nov 2008

Articol din
Buna ziua Brasov http://www.bzb.ro/index.php?page_name=stire_detalii&id_stire=44754
 
Ma racaie subiectul asta cu vagonul salon al regelui Carol al II-lea de ceva vreme...
Citind presa vremii si ceva din memoriile fostului monarh,am aflat faptul ca acesta folosea in deplasarile sale un WL al CIWL din baza Bucuresti, pe care il inchiria in totalitate. Tot cu acest vagon a si parasit tara, in exil.
Vagonul CIWL exista si astazi, face parte din garnitura nostalgica Orient Express si poate fi admirat cand trece prin Bucuresti.

Eu nu stiu sa fi avut vreun salon Hecht, dar repet, poate ma insel.

Dupa lansarea acestui tren la Brasov, informatia a fost preluata de toata presa, si acum acestui vagon i se atribuie acest statut nobiliar. Imi pare rau, insa nu pot lua informatia asa cum e ea furnizata, si vreau sa aflu mai multe despre acest Hecht.

Ii poate atribui cineva fara urma de tagada istoria recent vehiculata in presa ?
 
Saptamina asta am vazut emisiunea Mark Williams on the rails.Era o reluare, subiectul fiind aparitia transportului de calatori cu trenurile, dupa ce transportul carbunelui luase avint.
Pornind de la primele vagoane care semanau cu calestile, trecind prin vagoanele de marfa cu citeva banci de lemn, s-a ajuns la George Nagelmachers, un belgian care a calatorit prin SUA avind intilniri cu Pullman.
La intoarcerea in Europa a fondat CIWL si a introdus Orient Expressul.
Pe fondul imaginilor cu Orient Express in miscare,a fost urmatorul comentariu:
,, Acesta este vagonul th_th_th_th_ , a apartinut regelui Carol al Romaniei, care l-a folosit in diverse scopuri ....Mai tirziu l-a folosit ca sa paraseasca tara impreuna cu toate comorile, s-a si tras asupra lui la granita, deci a avut de toate"

Adevar sau fictiune?
emisiunea Mark Williams on the rails se difuzeaza pe Discovery World.
scuze pt off topic
 
Salut Dane,

in toate lucrarile despre OE si in toate brosuricile despre acest tren, acest vagon, CIWL Lits Nr. 3425 (construit 1929 de Birmingham Railway Carriage and Wagon Company, Birmingham UK) este trecut ca vagonul regelui Carol al II-lea.
Uite-l aici :

http://forum.lokomotiv.ro/poze/3425.jpg

Tocmai din acest motiv m-a surprins aparitia anul trecut a inca unuia, in celebra garnitura Dracula !
 
catalin a spus:
Eu nu stiu sa fi avut vreun salon Hecht, dar repet, poate ma insel.
?

Nu te inseli ! In componenta trenului regal vechi nu a existat niciodata vreun vagon Hecht, doar Breda, OM si ASTRA.
Vagonul din "Dracula" a fost transferat Regionalei Brasov in anul 1992 si inclus in componenta trenului istoric care a circulat la 22.11.1992 cu ocazia aniversarii centenarului caii ferate Fagaras - Sibiu.
Este vorba despre vagonul salon nr. 106 (numar vechi 10 038), constructie Gorlitz 1924, care a apartinut Directiei Regionale CFR (Bucuresti) Avea initial 4 cabine cu 2 locuri, apoi 3 cabine cu 1 - 2 locuri si un "salon" Salonul era dotat cu o masa de lucru din stejar lacuit, acoperita cu un plus verde (unde o fi acum ???), si locuri de sezut pe banci de-a lungul peretelui si pe scaune. Caloriferele, dispuse pe culoar de'a lungul peretelui si in capine, erau mascate cu tabla din alama stantata cu diverse modele. Incaperea de baie avea cada, iar pe jos placute de gresie/faianta in forma de "piscot", albe si negre. Vagonul mai era dotat cu o soba alimentata cu carbuni, pentru instalatia de incalzire cu apa calda si un mic oficiu dotat cu aragaz, masa si "Racitor" pentru pastrarea alimentelor (un dulap izoterm, captusit cu tabla zincata, in care se puneau blocuri de gheata )! Dupa anul 1970 vagonul a fost inzestrat cu boghiuri Minden Deutz si frana KEs care a inlocuit frana originala Westinghouse. La data respectiva era apt RIC.
Ideea trenurilor de epoca este foarte buna, numai asa acestea pot fi puse in valoare atat pentru turism cat si pentru fanii cailor ferate Dar, consider ca acest lucru se poate face si fara denumiri kitsch sau povesti fanteziste de prost gust care nu prea mai impresioneaza pe nimeni ...
Partea buna este ca vagoanele au fost reparate (ajunsesera intr=o stare deplorabila). Poate garnitura se va completa si cu vagonul TF in care am organizat Cupa Mocanita in anul 1992 si apoi expozitii cu tematica feroviara! Atunci eram mai tineri, mai PRIETENI si mai entuziasti...
 
Da,

e confirmarea de care aveam nevoie.
Detaliile de interior sunt bine-venite cu atat mai mult cu cat vagonul, in starea jalnica in care se afla, l-am examinat pe exterior de multe ori in anii cat a stat in Sibiu (cunoscatorii stiu zona, vizitabila doar iarna cand buruienile nu trec de gat). La Sibiu era cuplat cu acel TF de care vorbesti si pe care subsemnatul l-a vazut ultima data in trafic tot intr-un tren istoric, dar de la Buzau la Marasesti, dupa 231.065.

Sigur, este laudabila punerea in functiune a acestor vagoane. Ce nu am inteles este de ce, cu aceleasi eforturi financiare si umane, s-a ales ca aceasta reconditionare sa se faca fara a se respecta nimic din aspectul exterior al Hecht-ului. Culoarea este complet aiurea. Verdele cu care era initial vopsit vagonul era mult mai potrivit. Hecht maro, eu nu am vazut. Culoarea si inmatricularea nu au nimic de a face cu schema de culoare a CFR.

Lasand la o parte acestea, poate cel mai dureros pentru mine este sa constat cum se inventeaza povesti, se atribuie istorii care nu exista si se dau la prostimea care crede.
Cand vezi asemenea demersuri te intrebi de ce dracu se te mai chinui sa cauti prin munti de hartii, prin poze de la bunici si prin podurile caselor, sa cauti prin cadavre de vagoane, prin anticariate, prin muzee !
 
Catalin a scris:
Ce nu am inteles este de ce, cu aceleasi eforturi financiare si umane, s-a ales ca aceasta reconditionare sa se faca fara a se respecta nimic din aspectul exterior al Hecht-ului. Culoarea este complet aiurea. Verdele cu care era initial vopsit vagonul era mult mai potrivit. Hecht maro, eu nu am vazut. Culoarea si inmatricularea nu au nimic de a face cu schema de culoare a CFR.

Probabil ca explicatia consta in nivelul cultural "la genunchiul broastei" al persoanelor care decid culoarea si schema de inmatriculare. Atunci cand asemenea "amanunte" sunt decise de "Gigi de la scularie" nu trebuie sa ne miram ca apar scheme absolut inedite, care vor da batai de cap indisolubile istoricilor din viitoarele generatii.

Cat despre inventarea povestilor, ele fac parte tot din recuzita nivelului redus de cultura al persoanelor care le inventeaza.

De fapt, nu este nimic nou sub soare. Intr-o carte care m-a facut pe mine sa ma indragostesc de Constanta veche, intitulata "Amintiri de marinar" o carte superba scrisa de capitanul de mai tarziu Nicolae Ionescu-Johnson, acesta povesteste cu mult umor cum, in urma cu mai bine de o suta de ani, a fost adus in fata statuii poetului Ovidiu de catre un zelos ofiter, care a povestit intregii trupe de elevi marinari cum Ovidiu este un strasnic comandant de osti, fireste, stramosul nostru care s-a luptat cu dacii, drept care s-a ridicat aceasta statuie ca noi romanii sa fim pururea mandri ca ne tragem din asa os viteaz...

Iata cum in mileniul al treilea, istoria continua, iar somnul natiunii naste monstri...
 
Eeeeeee....cita apa s-a dus pe vale....anul trecut,prin mai,unii am avut bucuria sa ne "dam" cu......



.....tren,care atunci arata precum in pozele de mai jos.....



....si care tren as vrea sa stiu din cea mai sigura si verificata sursa,pe unde "odihneste (in cita ?) pace",atit locomotiva cit si vagoanele ???
Asa cum la noi.... (sint codrii verzi de brad-zice poetul)....minunile tin foarte putin,asa si "Dracula Express" a fost "un vis de .....printre anii trecarori".....destramat ca.....



....fumul ramas in urma trenului..........
Sa fiti sanatosi si sa traiti......cum puteti !!!

P.S. A trebuit sa fac o stersatura pe placa vagonului...ca sa nu zica cineva ca fac publicitate electorala !
 
Istorie.....:(

Brasov-Zarnesti:

http://www.youtube.com/watch?v=-uA5mvtijjY

231.065 se retrage dupa o cursa Brasov-Zarnesti-Brasov la depou:

http://www.youtube.com/watch?v=OwiQUJOJTs0


Filmari din vara trecuta.
 
Of of of ..... intradevar istorie
eu am o propunere pentru vara lui 2010 , haideti sa vedem cati doritori ne-am strange si de cati bani am fi dispusi sa dam poate reinviem istoria intr-o zi frumoasa de vara si facem o plimbare cu aceasta garnitura pe ruta Brasov - Intorsura Buzaului .
Stiu din surse sigure ca oricand aceasta garnitura sta la dispozitia celor "cu bani" pentru o plimbare cu parfum de epoca .
Daca ne strangem mai multi nu o sa ne "usture" buzunarele asa mult .
Este o idee ........