Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Mai bine asa. Oricat s-au straduit sa explice si s-o dea intoarsa la SFT, oricat s-ar spune ca lautarii au facut parte din cultura unei epoci, asemenea manifestari nu trebuie asociate cu Trenul Regal.

Daca boierul Sapca din Vaitatii din Deal facea petreceri cu sprit si lautari in 1928 asta nu inseamna ca si Regele facea la fel.
 
  • Like
Reacții: SSL și cosmin78
Aici se vede ca DA-ul e o constructie 100% elvetiana. Posturile de conducere s-au pliat exact asa cum se intampla la Ae 6/6 si la mai recentele Re 4/4 II si III la asemenea coliziuni frontale.
 
S-au indoit ca si cum ar fi construita modula, s-a stricat doar cabina.
 
S-au indoit ca si cum ar fi construita modula, s-a stricat doar cabina.
Chiar așa sunt construite. La reparațiile capitale, la RELOC, vedeam bine aspectul ăsta, mai ales când locomotive ce suferisera ciocniri frontale, erau fără cabină, ce era adăugată ulterior și sudată la restul cutiei.
 
Cum se poate distruge o institutie functionala din interese meschine ale unor persoane puse acolo doar ca sa faca rau.

Pacat de munca de zeci de ani a atator oameni care risca sa se duca naibii.
 
  • Like
Reacții: mrpuf și cosmin78
Argumentele prezentate contra muzeului sunt efectiv halucinante. Nu cumva exista un interes imobiliar ascuns , pe acolo?
 
Exista interese meschine, insa nu neaparat de ordin imobiliar sau cel putin nu in sensul unei operatiuni imobiliare pe situl cladirii muzeului.
 
Si ca o completare: priviti activitatea Cenafer de la numirea actualului director general, acum un an. Priviti ultimele rapoarte de activitate. Un om a reusit sa faca in sase luni cat n-au facut altii in 20 de ani, un altul a reusit sa distruga in 12 luni o munca de 50 de ani, pentru ca asa a fost sarcina pe linie de partid si de stat.

Daca n-ar fi de plans, as rade cu lacrimi.
 









 

"Trenul Regal ajunge la Tulcea, pentru a marca aniversarea a 85 de ani de la intrarea primului tren în orașul de pe malul Dunării.

În urma solicitării Consiliului Județean Tulcea privind sprijinul în promovarea turismului și a istoriei feroviare în zona de nord a Dobrogei, sub patronajul Ministerului Transporturilor şi Infrastructurii, este organizat evenimentul „85 de ani de la intrarea primului tren în Orașul Tulcea“ în cadrul festivalului Delta Waves, eveniment cu ocazia căruia va fi inaugurată faleza din Tulcea.

Evenimentul are ca scop promovarea tradițiilor feroviare, implicarea interactivă a personalului din sistemul feroviar şi a unor specialişti din acest sector în procesul de informare corespunzătoare a opiniei publice despre istoria feroviară, se arată într-un comunicat dat publicității marți de Regionala Constanța a CNCF CFR SA. La scară largă, întregul eveniment al municipiului, cât şi evenimentul feroviar au ca scop promovarea națională şi internațională a turismului în zona Dobrogei de Nord și a valorilor culturale ale acestei zone. În cadrul manifestării vor fi organizate concerte, expoziții de fotografii vechi, proiecții de filme de arhivă și prezentări de meşteşuguri tradiționale.

Trenul Regal ajunge la Tulcea săptămâna viitoare

Atracția principală a evenimentului „85 de ani de la intrarea primului tren în Orașul Tulcea“ va fi Trenul Regal, care va sosi în gara Tulcea Oraș în dimineața de 28 iulie și va putea fi vizitat până pe 30 iulie, de către persoanele interesate.

În interiorul Gării CFR Tulcea va fi organizată o expoziție de fotografii vechi de pe linia Medgidia – Tulcea. Ultima dată, Trenul Regal a ajuns în Dobrogea în data de 15 iunie 2018 și s-a oprit în gările Fetești, Cernavodă, Medgdia și Constanța. A fost marcată astfel împlinirea a 140 de ani de la unirea Dobrogei cu România și 160 de ani de la începerea lucrărilor liniei de cale ferată Cernavodă – Constanța.

Calea ferată Medgidia-Tulcea, dată în funcțiune în 1938

Linia 804, Medgidia – Tulcea a fost finalizată pe 25 martie 1938, după inaugurarea ultimei porțiuni dintre Babadag și Tulcea. Tulcea era ultimul oraș reședință de județ de pe teritoriul actual al României care nu era legat prin cale ferată de restul țării.

Studiile complete până la Tulcea s-au terminat în anul 1914. Paralel cu studiile au fost începute și lucrările de construcție, pornind de la Medgidia, în primăvara anului 1911, iar în anul 1912 au ajuns până la Cogealac la km. 55,400. În iunie 1923 a apărut primul jurnal al Consiliului de miniștri, prin care se acorda pentru construcția liniei Hamangia-Babadag un credit de 30.000.000 lei. În august, în urma licitației pentru terasamente şi lucrări de artă s-a decis că ar fi mai avantajoasă executarea terasamentelor cu soldați, iar pentru lucrările de artă s-a publicat o a doua licitație.

La data de 1 octombrie 1925 a fost dată în exploatare și porțiunea Târgușor – Dobrogea- Babadag. Lucrările au fost din nou întrerupte și reluate în anul 1935, când s-a ales alt traseu decât cel inițial. Proiectul tunelului Cataloi, lung de 950 metri, construit în anul 1916 în proporție de 20%, care ar fi ușurat coborârea traseului spre Tulcea, a fost abandonat. După patru ani, la data de 25 martie 1938, a fost inaugurată și ultima porțiune a liniei Medgidia – Tulcea, între Babadag și Tulcea.

În prezent, secția de circulație 804 este într-o avansată stare de degradare, fapt ce se reflectă în viteza scăzută a trenurilor."
 
  • Like
Reacții: AdyAero