Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Te mai miri ca CFR-ul e in pierdere, deunazi am trecut pe deasupra garii si am apucat sa vad sageata de venea cu asa zisii pasageri de pe Henri Coanda. Exact FIX 3 persoane. E rentabil ?

Vineri seara am plecat la Resita cu rapidul, trei sferturi din tren a coborat la Rosiori si Caracal. In tren era supracontrol. Mai mult de 90% din cei care au coborat in garile mai sus numite au dat spaga, nu la nas, la supracontrol. E rentabil ?

Are sens sa pun problema de personale sau accelerate ? Pe sezoniere si pe IC-uri merg cei care isi permit sa dea spaga groasa, sa nu crede-ti ca acolo totul e roz. Intradevar supracontrolul nu poate fi mituit asa usor dar merge.

Te intrebi de ce nu are CFR-ul bani si e in prag de faliment. E uite de ce.

Privatizarile sunt singura salvare....
 
sogard_2003 a spus:
Te mai miri ca CFR-ul e in pierdere, deunazi am trecut pe deasupra garii si am apucat sa vad sageata de venea cu asa zisii pasageri de pe Henri Coanda. Exact FIX 3 persoane. E rentabil ?

Vineri seara am plecat la Resita cu rapidul, trei sferturi din tren a coborat la Rosiori si Caracal. In tren era supracontrol. Mai mult de 90% din cei care au coborat in garile mai sus numite au dat spaga, nu la nas, la supracontrol. E rentabil ?

Are sens sa pun problema de personale sau accelerate ? Pe sezoniere si pe IC-uri merg cei care isi permit sa dea spaga groasa, sa nu crede-ti ca acolo totul e roz. Intradevar supracontrolul nu poate fi mituit asa usor dar merge.

Te intrebi de ce nu are CFR-ul bani si e in prag de faliment. E uite de ce.

Privatizarile sunt singura salvare....

Intr-o mica masura ai dreptate dar nu toate vin de la mersul cu nasul..
In primul rand e vorba de infrastructura cand faci de la Satu Mare la Bucuresti 14 ore sau de la Arad la Bucuresti 11 ore nu poti sa zici ca trenul e eficient..In a doilea rand sunt multi angajati in plus la CFR care taie frunze materialul rulant e vechi ma refer la locomotiva si ineficient in lloc sa ai rame electrice merge EA cu 2 vagoane si intretinerea acestor manca o gramada de banii .Poate CFR nu merge asa rau dar vor altii sa mearga daca s-ar intoarce toti banii din bilete inapoi la CFR nu s-a mearga in alte parti...
 
Acuma pana la urma trenul ala spre aeroport e oarecum strategic, in sensul in care suntem una din putinele tari din europa care nu au legatura directa cu cel mai important aeroport al tarii. Pentru ca struto camila romaneasca de genul: sui-te in autobuz (nu stiu de unde, presupun ca mergi ceva de la aeroport), dupa aia te sui in tren pana la gara de nord (da bagaje ia bagaje) dupa aia daca esti norocos si esti din provincie ai scapat 'usor' doar pana la celelalte peroane. Daca esti din bucuresti atunci mai cara niste bagaje pe scarile de la metrou. Nu-i de mirare ca sunt 3 oameni care folosesc asa ceva. Daca ar fi fost metrou ceva fix pana in aeroport, poate as fi luat si eu in calcul aceasta posibilitate, dar asa cum e acuma, fix in pix, mai bine merg cu masina personala, ca e mai comod si stiu ca nu pierd avionul din cauza 'lor'.
Ca exemplu la aeroportul din frankfurt (si asta era prin 2000), dupa ce m-am plimbat vreo juma de ora daca nu mai mult prin cladirea imensa 'care este', m-am trezit fix pe peronul cu ice-uri, mai jos erau parca peroanele de regionale. Ce-i drept, aeroportul nostru arata fata de al lor ca unul de ala de maidan (si compar de din 2000 cu ro din 2010, deci da), dar daca nu la mega gara sa ma astept, macar la un metrou sau regional express ceva, ca nu e mare branza sa faci 2 kilometri de linie si o gara, cu banii dati pe porcariile de ceasuri aurite si pe trecerile de pietoni cu mega atentionari care merg oricum aiurea se facea jumatate din investitie. Dar deh, trebuie vointa, si mai ales shpaga data cui trebuie.
Iar legat de shpaga la nash, ce sa mai zicem, ca stie toata lumea. Nu stiam de supracontrol, unde de obicei nu mergea, dar cum e criza, la fel e si foame mare, deci oricand se poate. Sa vina neamtul, sa cumpere tot (eu as da tot cefereul pe gratis, numai sa stiu ca face treaba buna). Si sa vedem db pe toate locomotivele si vagoanele noastre, ca tot sunt fan db (hmm, dar de fapt nu ar fi db, ar fi rb aka rumaenien bahn ... suna cam nashpa)
 
In ceea ce priveste o linie la aeroportul Otopeni, eu cred ca acolo la minister sau la CFR nu sint creiere care sa se uite pe o harta (plan de incadrare in zona)

Sa construiesti un metrou cred ca e destul de dificil acum in Romania, care se pare ca se chinuie sa fructifice tunelurile de metrou deja executate, insa ar fi posibilitatea construirii unei linii din halta Odaile paralel cu canalul acela intre Institutul Ana Aslan si fostul Metro sau construirea unui racord intre M 700 si linia de petrol a aeroportului in zona gunoaielor de acolo, precum si o reconfigurare a liniei la aeroport pentru a prelua calatorii.

Dar daca de atitia ani nu s-a gasit pamint pentru a construi rampele de acces la podul DEJA CONSTRUIT de la Gradistea ce sa mai vorbim despre dezvoltarea CFR si o linie spre aeroport.
Cum bine spunea un user mai sus ce rost are sa te urci in tren, apoi in autobuz. Ca la cai.

Sau...poate daca se apuca de un metrou spre Otopeni, cu pamintul rezultat o sa faca rampele de acces la Gradistea.
 
Metrou nu inseamna neaparat ca trebuie sapat pe sub pamant. Planul sau planurile din prezent par la prima vedere destul de viabile (pe sub pamant pana pe undeva pe la baneasa, si apoi la suprafata). Dar toata lumea discuta, facem studii de fezabilitate pe care se dau bani buni, si nu se intampla nimic, decat poate peste vreo 20 de ani cand probabil nu va mai fi nevoie de el.
 
Stiu ca metroul nu inseamna nea parat pe sub pamint, dar a prezentat cineva un plan, un studiu din care sa rezulte ca ar fi pe la suprafata?

Daca s-ar dori o legatura feroviara a maeroportului cu orasul, cea mai facila in acest moment este folosire M 700
 
Da, au prezentat planuri peste planuri (de fapt idei de planuri), dar trebuie neaparat chemati experti sa faca studii de fezabilitate, sa mai ia si firmele 'care este' niste bani pe degeaba (vezi nu stiu ce imbunatatire a electrificarii pe un tronson care nici macar nu era electrificat).
 
Eee, lasa aia ca au zis , O firma executa studiul de fezabilitate, si mai stiu eu ce.
Au luat banii si au plecat.

A aparut cineva sa spuna, domne, noi ne-am gindit asa, sa facem un metrou pornind de la punctul A pina in punctul B de unde iese la suprafata pina in C etc. Costul estimat este de...th_th_th_
Alta varianta ar fi folosire M 700 din punctul X la Z insa implica traversarea DN 1 etc.

Asa planuri ca o sa facem si o sadregem pot fi scrise mereu la rubrica Planuri ca altfel ar fi pagina goala.

Doar si linia Vilcele este mereu in planuri pentru executie nu-i asa?
 
Cu riscul de ma repeta: linia pana la Otopeni exista de cand exista si aeroportul. Momentan este folosita exclusiv pentru marfa, mai exact pentru a transporta combustibilul destinat avioanelor in vagoane cisterna. Daca cineva are curiozitatea sa intre pe Google Earth o gaseste cu usurinta.

Ce lipseste este un terminal de pasageri (nu poti lasa calatorii in mijlocul tancurilor de combustibil). Noul terminal de la Otopeni costa 60 milioane de euro si probabil ca in proiectul de reabilitare al aeroportului (proiect in curs) o minte luminata si cu ceva viziune de viitor din MT putea solicita si un terminal de calatori pe o linie care exista de 30 de ani si despre care se tot discuta, electoral sau nu.
 
China înregistreaz㒠un noi record pe că’ile ferate: 421 km/h'

China a înregistrat un record de vitez㒠pe linia Shanghai-Hangzhou, trenul circulând cu viteza de 421 km/h, îns㒠va circula de obicei cu viteza de 354 km/h. Purtă’torul de cuvânt al Ministerului Că’ilor Ferate a declarat c㒠tehnologia, proiectarea şi echipamentele trenului CRH380 aparţin companiilor chineze. „Acum alte state doresc s㒠coopereze cu noi şi vor s㒠implementeze tehnologiile noastre”, a precizat reprezentantul ministerului.
Autorită’ţile au anunţat c㒠se vor elabora proiecte tehnologice pentru sporirea vitezei de circulaţie a trenurilor cu peste 502 km/h.
Una din cele mai mari linii de mare vitez㒠Beijing-Shanghai se afl㒠în construcţie, iar finanţă’rile necesare se ridic㒠la 32,5 miliarde de dolari. în lungime de 1.326 km, linia va fi dat㒠în folosinţ㒠în 2012.
 
Catalin, tocmai despre linia de combustibil am scris intr-un post anterior.Cu wikimapia.com se gasesc si denumirile obiectivelor din zona, asa am aflat ce sint.

dantm a spus:
In ceea ce priveste o linie la aeroportul Otopeni, eu cred ca acolo la minister sau la CFR nu sint creiere care sa se uite pe o harta (plan de incadrare in zona)

Sa construiesti un metrou cred ca e destul de dificil acum in Romania, care se pare ca se chinuie sa fructifice tunelurile de metrou deja executate, insa ar fi posibilitatea construirii unei linii din halta Odaile paralel cu canalul acela intre Institutul Ana Aslan si fostul Metro sau construirea unui racord intre M 700 si linia de petrol a aeroportului in zona gunoaielor de acolo, precum si o reconfigurare a liniei la aeroport pentru a prelua calatorii.
 
La data de 13 noiembrie, un tren special, cu locomotiva cu abur MAV 424 merge de la Budapesta pina la Oradea si retur.

Asteptam poze de la cei din Oradea :D

Multumesc Mark!
 
Dupa ce pana luni in gara Arad la linia 3 se bagau P de Oradea, P de Curtici si P de Timisoara unu dupa altul, s-au lecuit. Mai intai P de Timisoara-Resita nu avea loc, era trecut de indus si a trebuit sa se miste celelalte :lol: . Apoi pentru ca au anuntat ca P de Oradea e in stanga si cel de Tm in dreapta, toti cei ce nu fac neveta sau urcat in P de Curtici desi vroiau sa mearga la Tm :lol: . Apoi pleaca P de Tm, dupa ce iese din gara se opreste brusc. Vin cei din P de Curtici ce s-au urcat gresit si urca in trenul bun :lol: . Intr-un tarziu pe la 14:40 pleaca si P-ul spre Tm si Resita :D . Dupa acest incident nu mai baga la linia 3 decat P de Oradea si P de Tm :lol:
 
Cum pana mea sa bagi frate 3 trenuri pe aceeasi linie ? Mie si 2 mi se par destul de multe, dar sa zicem la vremuri de criza oferte de criza. Dar 3 ? Doar in romania se putea intampla.
Asta incepe sa semene a in bancul ala cu blonde, in care numai locurile de la geam merg la oradea, restul la timisoara :-d
 
Ia-ma, nene, cu marfaru'!
Imagine incredibila in Petrosani. In timp ce asteptau la bariera, mai multi soferi au vazut cum trenul se opreste si da inapoi pentru a lua un adolescent la plimbare.
Grabit. Pustiul alearga spre tren Ajutor. Mecanicul ii da mana sa urce in locomotiva Succes. Ajuns "la bord", tanarul e gata de plimbarea pe calea ferata
Trenul, compus din 30 de vagoane cu carbune, a oprit, marti dupa-amiaza, in camp. O defectiune a locomotivei, si-au spus soferii care asteptau cuminti la bariera. Misterul a fost deslusit dupa circa zece minute de asteptare, cand marfarul s-a pus in miscare, dar nu inainte, ci inapoi! Un baiat alerga spre tren, iar mecanicii il indemnau sa se grabeasca. Prietenosi si zambitori, l-au luat pe baiat in cabina mecanicului de locomotiva pentru a-l "face" o plimbare. Soferii s-au crucit si comentau ca trenurile de marfa au ajuns mijloace de transport "de ocazie".
http://www.cancan.ro/actualitate/intern/ia-ma-nene-cu-marfaru-130854.html
 
In Caras Severin, barierele la trecerea peste calea ferata se pun tot manual. La cativa kilometri de Resita, un tren circula si astazi ca acum 200 de ani. Exista si bariera automata, dar aceasta nu este functionala.
Linia ferata care trece prin localitatea Comoraste se intersecteaza cu Drumul National 57, chiar inainte de gara. Bariera automata nu mai functioneaza de mult, asa ca trenul opreste inainte de intersectie. Conductorul coboara din tren, dirijeaza masinile, dupa care pune bariera. Dupa ce trenul ajunge in gara, conductorul da bariera la o parte si fluiera plecarea.
Tot aici, calatorii asteapta venirea trenului pe niste blocuri de beton pentru ca nu exista gara.
Calea ferata este concesionata unei firme private. Oamenii spun ca patronul castiga destui bani, asa ca ar putea sa faca ceva imbunatatiri.

http://www.a1.ro/news/inedit/calato...-acum-200-de-ani-in-caras-severin-126488.html
Pacat ca cei de la ziar nu stiu istorie, cand a fost primul tren, etc :lol: