Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
scumpi27
Mesaje: 81
Membru din: Dum Dec 07, 2008 12:00 am
Localitate: Baia Mare
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de scumpi27 » Sâm Apr 08, 2017 4:42 pm

Se pare ca avem parte de o tragedie...

Adevărul.ro/locale/hunedoara
Avatar utilizator
Florin Tuica
Mesaje: 328
Membru din: Joi Apr 14, 2016 8:06 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Florin Tuica » Sâm Apr 08, 2017 5:32 pm

"Toate pantografele sus!"
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5294
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Sâm Apr 08, 2017 6:31 pm

Dumnezeu sa-i ierte si sa ajute familiile lor sa treaca peste acest moment dificil.

Linia de Petrosani la Merisor este o sectie dificila si nu mai exista nici o posibilitate de a opri un tren scapat la vale. Ancheta va determina cauzele exacte ale accidentului.

Vazand ce s-a scris in alte parti ale mediului virtual pe aceasta tema si din pietate pentru familiile celor disparuti va rog sa va abtineti de la speculatii inutile privind cauzele accidentului, starea infrastructurii si a materialului rulant sau faptul ca era vorba de un tren privat sau al operatorului de stat de marfa. Multumesc pentru intelegere.

Orice comentarii constructive si de bun simt pe tema acestui accident sunt bineinteles binevenite.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
brcosminp
Mesaje: 541
Membru din: Vin Sep 04, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de brcosminp » Sâm Apr 08, 2017 11:55 pm

Dumnezeu sa-i odihneasca ...

Exista elemente de siguranta in interiorul cabinei care sa poata preintampina asemenea tragedii ? Centuri, casti, nu stiu, elemente care pot mari sansele de supravietuire ...
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1676
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Radu161 » Dum Apr 09, 2017 12:15 am

Din pacate nu, in afara rezistentei cabinei (atat cat e), nu exista nici un alt element de siguranta.
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5294
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 09, 2017 3:58 am

Normele CE privind securitatea in posturile de conducere se schimba la fiecare cativa ani. Nu degeaba au avut familiile Vectron/Euro Sprinter, TRAXX sau Flirt atatea "capete" diferite si din ce in ce mai masive. Exista zone cu deformari progamate si zone de stabilitate maxima.

Asta se aplica la locomotive noi. Privind locomotivele de constructie veche precum EA-ul din cazul de fata nu ai ce sa faci. Un simplu accident la o trecere la nivel cu un camion cu semiremorca a avut acum cativa ani urmari deosebit de tragice. E o locomotiva datand din alt secol.

In instructia de miscare din unele tari se precizeaza ca in caz de scapare a trenului pe panta mecanicul trebuie sa incerce tot ce e posibil pentru micsorarea vitezei si dupa aceea sa se puna in siguranta in sala masinilor. Nu stiu daca in RO se aplica sau daca in cazul de fata mecanicul a parasit postul de conducere insa avand in vedere accidentul nu ar fi ajutat cu nimic.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Radu161
Mesaje: 1676
Membru din: Vin Mai 25, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti/Arad
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Radu161 » Dum Apr 09, 2017 11:53 am

La locomotivele de generatie noua exista centuri de siguranta?
Dor de duca, sa te-aduca...
Imagine
http://r161trains.wordpress.com/
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2714
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de catalin » Dum Apr 09, 2017 5:17 pm

Nu, nu au. Cel putin prin ce am fost eu. Inainte sa-ti raspund chiar ma uitam la pozele facute intr-un Siemens acs 64 al Amtrak si nici urma de centuri.

Este aceiasi filosofie ca in industria auto din ultimii 20 de ani. Folosesti materiale si un desen care sa permita caroseriei sa absoarba cat mai mult din forta unui impact. In jurul unei nacele din duraluminiu care protejeaza habitaclul sunt materiale cu diverse densitati gandite sa absoarba prin compozitie si desen fortele impactului. Chiar daca la final din masina aia mai raman intregi doar stopurile de frana, cei dinauntru sa scape cu viata. Detalii gasesti cu duiumul pe net.

In anii 60 se mergea strict pe ideea caroseriilor rezistente. La impact caroseria rezista bine dar fortele se transmiteau direct celor dinauntru. Masina ramanea relativ intreaga, ocupantii cu coloana rupta...

Exact acelasi principiu se aplica azi in industria fero in cazul constructiei de locomotive chiar daca acestea din urma nu au centuri sau airbaguri.

Dumnezeu sa-i odihneasca. Imi place sa sper ca la un moment dat oamenii astia vor beneficia de locomotive decente si dpdv siguranta astfel incat sa mai aiba o sansa in caz de ceva pentru ca situatia este identica pentru toti cei ce lucreaza pe EA, DA indiferent de operator.
All aboard !
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5294
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 09, 2017 8:36 pm

Nu, asa cum spunea Catalin nu exista centuri de siguranta. In multe locomotive scaunele nici macar nu sunt fixate in podea ci pot fi si deplasate.

In anii 1970-80 au aparut locomotivele de constructie usoara (DB 111, DR 243 ulterior DB AG 143, mai apoi ÖBB 1014) la care cutia este programata sa se deformeze si sa absoarba socurile. Daca in cazul 243/143 aceasta a functionat de multe ori, la 111 deformarile nu au fost asa cum se "programasera". A existat candva acum 40 de ani o ciocnire frontala intre o 111 si o 1042 in urma careia din 111 nu a mai ramas mare lucru.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 578
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de gid » Dum Apr 09, 2017 9:18 pm

Nu stiu daca ma insel sau nu, dar parca imi aduc aminte din ceva discutii ca la noi pe vremuri (in Romania ma refer, cel putin pe anumite tronsoane) o solutie era coborarea cu doua locomotive. In caz ca una avea probleme de franare... poate e folclor...?!
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5294
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 09, 2017 9:36 pm

Nu e folclor.

Pe mai multe sectii de linie (ex: Predeal-Timisu de Jos) se circula si "la vale" cu doua locomotive, ambele cu frana reostatica in stare de functionare, la trenurile de calatori si marfa grele pentru asigurarea procentelor de franare in cazul in care acestea erau insuficiente. Insa nu "in caz ca una se defecta" ci doar pentru a avea procentul de franare necesar.

In cazul de fata este vorba de o garnitura EA cu 16 vagoane Eaos/Eacs, unele goale, deci o masa totala pe undeva pe la 1000t. In mod normal locomotiva poate asigura la un asemenea tren in tractiune simpla procentele de franare necesare fara probleme.

Ancheta va determina unde este problema, fie ca e vorba de proba de frana neefectuata regulamentar la pornire (robinet inchis spre spatele trenului deci franare doar cu o parte din vagoane sau locomotiva singura cum a fost cazul 1116 ÖBB cu trenul de transport auto de pe Arlberg) sau daca e vorba de o defectiune intervenita pe parcurs.

Ca tot am citat cazul trenului scapat la vale pe Arlberg care a deraiat in curba de la Braz acum cativa ani, era vorba de o ES64U2 a ÖBB (vulgo Taurus II) si mecanicul s-a ales doar cu fracturi ale membrelor...
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 578
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de gid » Dum Apr 09, 2017 9:53 pm

Exact, asa este, pe Predeal - Brasov. Stiam ca un tren de calatori chiar o "luase la vale", si ca masura de precautie apoi s-a parcurs tronsonul cu doua locomotive in anumite conditii... Pe vremea "raposatului" nu prea se auzeau multe.
In rest, in cazul de fata, da.. din foto si informatiile de pe web, 16 vagoane nu ar fi trebuit sa fie probleme. Poate totusi s-a intamplat ceva pe parcurs.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5294
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Horia_Radulescu » Dum Apr 09, 2017 9:59 pm

Povestea trenului scapat la vale pe Predeal - Timisu de Jos este diferita. Era vorba de un mecanic fara experienta care si-a consumat singur prin franari repetate tot aerul din conducta, nu de un incident tehnic. De altfel treaba s-a rezolvat fara daune materiale, mecanicul a fost instruit prin statie sa nu mai franeze deloc pana ce nu ajunge presiunea in conducta la 5 atm. si dupa aceea a executat franare de urgenta si a oprit trenul in linie curenta intre Timisu de Sus si halta Timisu de Jos. Daca imi amintesc bine, pe banda s-a citit dupa aceea ca pe anumite portiuni trecuse de 90 km/h.

Hai sa nu mai speculam pana nu apar primele rezultate clare ale anchetei.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
gid
Mesaje: 578
Membru din: Sâm Iun 25, 2011 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de gid » Mie Apr 12, 2017 4:54 pm

Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 151
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Mar Apr 18, 2017 6:26 pm

http://www.railcolor.net/index.php?nav= ... tion=dview

Open access passenger operator RegioJet has announced the acquisition of eight TRAXX multi-system locomotives. The contract includes an option for twenty more machines.

Five will be delivered this year, the remaining eight will arrive in 2018. Their top speed will be 160 km/h. For the rest, not much is known yet. The machines will of course be equipped for services in the Czech Republic and Slovakia, but the remaining countries in the package are not mentioned. RegioJet plans to deploy new TRAXX locomotives on the routes Prague - Ostrava and to Kosice, plus Prague - Brno and to Breclav, and than further into Slovakia.

At the same time, RegioJet announced the acquisition of sixteen new coaches to be produced by Astra Vagone in Romania.

Source: ekonomika.idnes.cz
RailColor.net
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat