Stiri

Scrie răspuns
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Joi Oct 12, 2017 8:59 pm

Mai mult ca sigur o sa treaca ceva timp pana o sa le vedem in miscare, cum este si in cazul locomotivelor OBB 1014 Sisi de la Cluj.


Romania aproba fonduri pentru dezvoltarea Programului RO-LA
http://clubferoviar.ro/romania-aproba-f ... lui-ro-la/

CFR Calatori anunta licitatii de pana la 12,5 milioane euro
reparatii planificate tip RR la locomotivele electrice de 5100 KW TSAM (tractiune servicii auxiliare modernizate).

Cea de-a doua licitatie anuntata de operatorul national de transport feroviar de pasageri se refera la diverse reparatii efectuate pentru un numar de 40 de vagoane AVA 200
http://clubferoviar.ro/cfr-calatori-anu ... oane-euro/
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4827
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Gam3 » Mie Noi 01, 2017 7:58 pm

O poza si un filmulet cu un automotor in culorile Astra Trans Carpatic:
http://clubferoviar.ro/astra-trans-carp ... tomotoare/
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de catalin » Joi Noi 02, 2017 9:16 am

Stie cineva ce transformari va aduce Astra acestor automotoare in afara evident de vopsire ? Sau daca va aduce modificari...
DSB le-a vandut repede si foarte ieftin (raportat la valoarea lor initiale) pentru ca au fost niste dezastre dpdv functional. Mi-as placea sa cred ca Astra nu se va baza doar pe limitarea de viteza pentru a le face sigure....

PS: aceste rame au fost comandate in 2002 si trebuiau livrate in 2004-2005. Italienii le-au livrat abia in 2012. DSB le-a folosit doar 4 ani timp in care a investit alaturi de constructor (AnsaldoBreda acum Hitachi Rail) sume considerabile pentru a le face functionale la parametrii ceruti si evident eficiente comercial. Dupa numai 4 ani DSB a abandonat declarand efortul "hopeless" (fara speranta). In 2016 le-au retras si intr-un final operatorul roman le-a cumparat, fara niciun fel de garantie la un pret foarte mic. Singurul punct forte a fost schema de vopsire semnata Pininfarina, inlocuita evident acum de schema...din film....
All aboard !
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Mar Noi 07, 2017 8:57 pm

Marian Păun ar trebui să reformeze mersul cu trenul. E președintele Autorității de Reformă Feroviară, remunerat cu 11 000 de lei pe lună. Rang de secretar de stat

https://www.facebook.com/politikix/vide ... 312304605/

Licitatia pentru trenuri noi, de pasageri, organizata abia in octombrie 2018

„Licitatia pentru achizitia de material rulant nou, pentru transportul de pasageri, se va organiza in octombrie 2018. Atunci se va finaliza documentatia necesara”, a declarat, in exclusivitate pentru Club Feroviar, presedintele Autoritatii de Reforma Feroviara, Marian Paun.

Desi termenul anuntat initial pentru achizitia de material rulant nou pentru operatorul feroviar de stat, CFR Calatori, era catre sfarsitul anului 2017, Autoritatea de Reforma Feroviara, responsabila de acest proiect, a devansat exagerat de mult termenul astfel ca abia in octombrie 2018 vom putea spera sa vedem publicata licitatia in cauza.

Autoritatea de Reforma Feroviara (ARF), institutie recent creata ca urmare a recomandarilor din Master Planul General de Transport, are misiunea principala de a eficientiza domeniul cailor ferate.

Printre aceste obiective se numara si achizitia de material rulant nou – automotoare diesel si electrice, locomotive si vagoane – extrem de necesare dezvoltarii transportului regional din Romania.

Reamintim ca demararea procedurii de achizitie publica trebuia facuta dupa operationalizarea Autoritatii de Reforma Feroviara. Aceasta este operationala din iunie 2017, Romania facand astfel dovada indeplinirii unor conditionalitati pentru sectorul feroviar, in vederea atragerii de fonduri europene.

De asemenea, reamintim ca potrivit proiectului de Hotarare de Guvern, publicat in octombrie 2016, ARF are un numar de 119 de posturi, fata de 50 initial, la care se adauga 5 posturi pentru functionarea cabinetului presedintelui.

Aceste posturi sunt organizate in sase departamente: relatii externe, audit intern, serviciul juridic si resurse umane, sisteme informatice, directia generala economica si directia generala material rulant.

Ultimul departament are in subordine directia achizitii, inchiriere, monitorizare material rulant si directia strategie, eficientizare, restructurare retea feroviara.

Autoritatea de Reforma Feroviara este institutia infiintata la propunerea Ministerului Transportului cu scopul unic de a accelera investitiile in material rulant nou din fonduri ale Uniunii Europene.

In plus, ARF este singurul beneficiar al sumei de 400 de milioane euro, disponibila prin Programul Operational Infrastructura Mare (POIM) pentru achizitia de material rulant pentru transportul de pasageri.

Lipsa achizitiei de material rulant genereaza incapacitatea sistemului feroviar de a prelua nevoia de mobilitate a cetatenilor, prin scaderea numarului de pasageri-km cu pana la 75% pana in anul 2030 conform unei prognoze efectuate de catre CFR Calatori in baza trendurilor, in timp ce datele din Master Planul General de Transport sugereaza un declin de 21% in 2020 si de 40% pana in 2030.

Precizam ca in prezent, operatorul national de transport feroviar de pasageri, CFR Calatori, detine un parc activ de 870 de vagoane si 127 automotoare, iar din 2011 operatorul de stat nu mai primeste subsidii pentru achizitia de material rulant.

http://clubferoviar.ro/licitatia-pentru ... brie-2018/
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Joi Noi 09, 2017 9:49 pm

Intre timp in Austria, adica la OBB...ce se mai intampla, se rebranduieste AM DSR in CityJet

Imagine

Imagine

In addition, he was also equipped with new seats.
sursa:
https://www.facebook.com/photo.php?fbid ... ater&ifg=1
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Vin Noi 10, 2017 2:12 pm

Operatorii feroviari pot solicita finantare pentru transport RO-LA

Administratia Fondului pentru Mediu anunta ca operatorii de transport feroviar pot depune cereri de finantare la AFM in perioada 20-22 noiembrie 2017.

In acest sens, operatorii beneficiaza si de Ghidul de finantare a Programului RO-LA, publicat la 9 noiembrie in Monitorul Oficial.

Programul, finantat din veniturile Fondului pentru mediu, se deruleaza in limita sumelor prevazute cu aceasta destinatie, prin bugetul anual al Fondului pentru mediu, aprobat conform legii. Suma alocata fiecarei sesiuni se publica odata cu anuntarea deschiderii sesiunii de depunere a cererilor de finantare.

„In cadrul Programului vor avea prioritate solicitantii avand coeficientul de program cel mai mic. Acesta va fi determinat prin raportul dintre suma solicitata si produsul dintre distanta parcursa pe calea ferata (km) si numarul de vehicule rutiere transportate pe calea ferata”, se arata in Ghidul publicat.

De asemenea, finantarea se acorda in cuantum de 60% din valoarea fara TVA a facturii emise de catre operatorul de transport feroviar societatii de transport rutier pentru activitatile finantate in cadrul Programului.

Reamintim ca in luna octombrie, Guvernul Romaniei a anuntat ca a alocat 10 milioane de lei (aproximativ 2.2 milioane de euro) pentru demararea Programului RO-LA, prin care se urmareste reducerea poluarii, a noxelor si a emisiilor de CO2 din atmosfera. Noul program de finantare vizeaza reducerea efectelor negative pe care transporturile rutiere de marfa le produc asupra mediului, prin transferul unui segment al transportului de marfa dinspre transportul rutier catre calea ferata.

Administratia Fondului pentru Mediu lanseaza pentru prima data in Romania Programul vizand transporturile de tip RO-LA,prin care se stimuleaza transferul transportului de marfa dinspre rutier catre calea ferata, in scopul reducerii emisiilor de CO2 de la autovehiculele de transport.

Prin lansarea Programului RO-LA, Romania se aliniaza unui grup restrans de tari din Uniunea Europeana care aplica sistemul RO-LA, din care fac parte Austria, Italia, Elvetia, Franta, Slovenia, Germania si Ungaria.


http://clubferoviar.ro/operatorii-ferov ... ort-ro-la/
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2727
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de catalin » Lun Noi 13, 2017 10:04 am

All aboard !
Avatar utilizator
Hurricane
Mesaje: 158
Membru din: Mie Iul 11, 2012 12:00 am
Localitate: Iasi
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de Hurricane » Lun Noi 13, 2017 11:31 am

Ca o comparatie, si AM Desiro are revizie la 10.000 km, perioada de imobilizare 1 zi. La cea mai mare revizie, adica R6 la 380.000 km, are perioada de imobilizare de 5 zile.
Acuma depinde pe ce sectii o sa le foloseasca, daca o sa fie pe ceva secundar, o sa prinda revizie la 2 luni. Un Desiro ce alearga face odata pe luna revizie.
sesamcave
Mesaje: 704
Membru din: Vin Apr 01, 2016 8:06 pm
Localitate: Timisoara.
Contact:

Re: Stiri

Mesaj de sesamcave » Mar Noi 14, 2017 1:21 am

Salut,
Nu ma indoiesc de ce scrie dl. Craciun in articol....dar...
....daca cei de la Astra Arad deja au adus in tara 15 buc. de automotoare - catastrofa daneze ( ba au si apucat sa revopseasca o parte din ele ) , asta inseamna ca , undeva acolo sus, mai sus de AFER, cineva ii ...iubeste si treaba e perfectata deja.
Adevarata intrebare e asta:
E cineva de la CFR Calatori ori AFER destul de curajos sa isi riste painea ca sa spuna ...adevarul ???
Marius.
PS :
Sa vezi acum ce cresc vanzarile pentru ...asigurarile de viata ! :grin:
HO...HO...HO.....si HOe...HOe...HOe...dragii mosului....
http://modelism-feroviar.blogspot.com/
http://caiferate.21.forumer.com/

Roco Multimouse.....Am aceasta centrala ...
Scrie răspuns

  • Advertisement

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat