Stiri

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Hehe,de la noul se pare ca ne dam in rand cu europenii si nu vom mai avea personale,accelerate si rapide ci numai IC - care la rândul lor se clasific㒠în Eurocity IC, Euronight IC, Intercity IC şi Intercity Night;InterRegio (IR) – care se divizeaz㒠în Interregio IR şi Interregio Night şi, cea de-a treia categorie, Regio (R) - Regio Express, Regio şi Regio Urban/Suburban.

http://www.railwayinsider.eu/wp/?p=15657&lang=ro
 
Modifică’ri orarii plecare/sosire în circulaţia unor trenuri internationale

CFR Că’lă’tori informeaz㒠c㒠urmare a evoluţiei pozitive a lucră’rilor de reabilitate a infrastucturii feroviare pe culoarul IV Paneuropean, pe secţia Câmpina – Predeal, duratele de parcurs la trenurile internaţionale Dacia şi Ister se vor reduce de saptă’mâna viitoare, cu aproximativ 10 minute. Astfel, orariile de plecare/sosire ale celor patru trenuri vor fi urmă’toarele:
începând cu data de 10/11.03.2011, trenul 472-1 “Ister” Bucureşti Nord - Budapesta, va pleca din Bucureşti Nord la ora 17.45, faţ㒠de ora 17.35.
începând cu data de 09/10.03.2011, trenul 473-2 “Ister” Budapesta - Bucureşti Nord va sosi în Bucureşti la ora 11.38, faţ㒠de ora 11.47.
începând cu data de 10/11.03.2011, trenul 346-1 “Dacia” Viena – Bucureşti Nord, va pleca din Bucureşti Nord la ora 14.15, faţ㒠de ora 14.05.
începând cu data de 10.03.2011, trenul 347-2 “Dacia” Bucureşti Nord – Viena va sosi în Bucureşti Nord la ora 15.48, faţ㒠de ora 16.00.
Recomandă’m pasagerilor ca înainte de efectuarea că’lă’toriei, s㒠solicite informaţii despre circulaţia trenurilor în staţiile şi agenţiile CFR, la numă’rul de telefon 021/9521 (trafic intern) sau s㒠acceseze pagina de internet a companiei www.cfrcalatori.ro.
 
Mare stire, oricum fac pe acolo dublu de cat ar trebui in mod normal intr-o tara civilizata. La chinezi se anunta cu mare pompa injumatatirea timpilor de parcurs, la noi si 10 minute sunt importante, oricum probabil intarzierea neprogramata va fi mai mare ...
 
macleod a spus:
Mare stire, oricum fac pe acolo dublu de cat ar trebui in mod normal intr-o tara civilizata. La chinezi se anunta cu mare pompa injumatatirea timpilor de parcurs, la noi si 10 minute sunt importante, oricum probabil intarzierea neprogramata va fi mai mare ...

Anul trecut Dacia pleca la ora 16.00 din Bucuresti si ajungea in jur de ora 2.33 in Curtici si acuma pleaca la ora 14.05 si ajunge in Curtici la ora 2.30
 
Well, e ceva totusi, desi din cate imi aduc aminte fix anul trecut s-au bagat intarzierile la catastife, deci practic acum ar trebui sa faca pe drum cat facea acum vreo 2-3 ani. Sincer chiar ma mir sa aud de imbunatatiri atunci cand e vorba de cfr, dar pe de alta parte, sa le fie de bine. Si mai ales sa nu fie singura veste buna pe care o auzim din partea lor.
 
CFR Că’lă’tori renunţ㒠la titulatura de Personal, Accelerat şi Rapid în favoarea denumirilor din UE. Ce viteze medii promite CFR

http://stirileprotv.ro/stiri/social/personalul-acceleratul-si-rapidul-se-desfiinteaza-biletele-se-scumpesc.html

http://www.gandul.info/financiar/cfr-calatori-renunta-la-titulatura-de-personal-accelerat-si-rapid-in-favoarea-denumirilor-din-ue-ce-viteze-medii-promite-cfr-8027720

CFR Că’lă’tori informeaz㒠că’, în perioada 7 – 12 martie 2011, pentru efectuarea de că’tre CFR SA a unor lucră’ri la infrastructura feroviar㒠între Focşani – Putna Seac㒠Hm, vor interveni urmă’toarele modifică’ri în circulaţia trenurilor de că’lă’tori.

http://www.cfrcalatori.ro/2431
 
LOL: Trenurile Intercity IC opereaza intre orasele importante, circula de regula in timpul zilei, incluzand destinatii internationale, si asigura o viteza medie de minim 60 kilometri pe ora.
... s-o vad si pe asta

in rest, normal ca se scumpesc toate ca orice motiv de schimbare in romania este automat si motiv de scumpire

"viteza medie va fi garantata" - cum spanaku meu ? la fel cum garanteaza piticu porno sau pazvante chioru orice scoate din gura ? si daca nu iese garantia ce se intampla ? o sa dea cineva bani inapoi ? hai sa o vedem si pe asta ... ca nici macar intarzierile mari inca nu sunt taxate, suntem la coada europei cu toate

of of ... mai mai ...
 
http://www.adevarul.ro/locale/timisoara/EXCLUSIV_Scandal_la_CFR-_sefii_au_pus_impozit_pe_calatoriile_gratuite_0_437956212.html
 
România: Au fost deschise ofertele pentru execuţia proiectului pilot de instalare a ERTMS pe secţiunea Chitila – Crivina

La 3 martie, la sediul CFR SA a avut loc deschiderea ofertelor aferente execuţiei proiectului de instalare a sistemului ERTMS pe secţiunea de cale ferat㒠Chitila – Crivina.
Ofertele au fost depuse de că’tre mai multe asocieri de companii din industria de profil, dup㒠cum urmează’: consorţiul Alstom – Kapsch, cu suma de 31,8 milioane de euro, consorţiul Thales – Nokia Siemens Network, cu suma de 38,2 milioane euro şi consorţiul Ansaldo – Selex, cu suma de 48,2 milioane euro.
Deşi a contestat de mai multe ori licitaţia, compania chinez㒠Huawei nu a mai participat la licitaţie, motivul fiind retragerea companiei Bombardier din asociere, au anunţat surse din compania chineză’.
CFR SA urmeaz㒠s㒠analizeze ofertele depuse.
Preţul ofertei depuse constituie 35% din punctajul ce va fi obţinut de constructor, restul de 65% reprezentând capacitatea tehnic㒠a acestuia.
Secţiunea Chitila-Crivina, este situat㒠pe tronsonul Bucureşti-Constanţa, parte a Coridorului IV pan-european.

Oare se va respecta modelul romanesc castiga cea mai scumpa oferta?
Sau castiga cel cu pretul cel mai mic si se umfla dupa aia devizul?
 
Castiga aia unde shpa^Wcomisionul este cel mai mare, ca in romania.
Si binenteles ca cine da acei bani stie ca bagi o suma mai mica la inceput, si dupa aia dupa cei 10 ani in care nu se realizeaza din diverse motive, bagi apoi si dobanzi, si rente, si salariul secretarelor si tot pana iese de doua ori mai scumpa decat cea mai scumpa oferta.
Nu stiu doarte multe despre sistemul asta de semnalizare, dar intrebarea este: avem locomotive care sa permita acest sistem ?
 
macleod a spus:
Castiga aia unde shpa^Wcomisionul este cel mai mare, ca in romania.
Si binenteles ca cine da acei bani stie ca bagi o suma mai mica la inceput, si dupa aia dupa cei 10 ani in care nu se realizeaza din diverse motive, bagi apoi si dobanzi, si rente, si salariul secretarelor si tot pana iese de doua ori mai scumpa decat cea mai scumpa oferta.
Nu stiu doarte multe despre sistemul asta de semnalizare, dar intrebarea este: avem locomotive care sa permita acest sistem ?

Nu cred ca sunt cica odata cu implementarea sistemului se vor echipa 6 locomotive de la Calatori si Marfa dar cica programul dureaza 54 de luni deci prin 2015 poate..
http://www.jurnalul.ro/bani-afaceri/economia/proiect-pilot-european-de-trafic-investitie-de-peste-225-milioane-de-lei-561186.html
Ce sa mai zici cand pe piata sunt locomotive gata echipate la 3.5 mil de euro si nou am bagat zeci de milioane de euro sa modernizam niste vechituri.."NU NE VINDEM TARA!!"
 
Am vrut sa zic din prima, dar am zis ca poate ma insel eu, totusi ce legatura are chitila-crivina cu buc-cta ? Sau iarasi minunatii nostri ziaristi dau copy paste fara sa stie macar despre ce e vorba ?
Macar mai tragem si noi niste fonduri de la marea uniune europeana (a nu se citi sigla, ca nu e frumos), desi oricum banii tot la ei se intorc, dar poate mai mananca si romanasii nostri o paine pe santier.
Partea buna e ca se face, dar avand in vedere ca marea majoritate a locomotivelor care trec pe acolo probabil nu vor fi echipate pentru a putea fi full functional (si vorbim cred de magistrala cea mai intens circulata), mi se pare ca se face iar jumatate de munca, asa ca in romania, si dupa aia potopul.
Totusi, e o investitie in infrastructura, si daca nu ar fi facuta in dulcele stil romanesc, probabil ca ar fi o idee minunata, mai ales cand calea ferata din romania e asa cum e, nu mai intram in politica, nu e frumos ....
 
MTI a avizat studiile de fezabilitate pentru modernizarea a 16 gă’ri, lucră’rile vor costa 712 mil.lei


Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI) a aprobat studiile de fezabilitate pentru modernizarea a 16 gă’ri, valoarea lucră’rilor fiind estimat㒠la 711,9 milioane lei, potrivit unui proiect de act normativ publicat pe site-ul ministerului. Staţiile de cale ferat㒠care vor fi modernizate sunt: Giurgiu Oraş (20,99 milioane lei), Alexandria (21,71 milioane lei), Slatina (26,46 milioane lei), Râmnicu Vâlcea (49,46 milioane lei), Piteşti (82,69 milioane lei), Reşiţa Sud (27,7 milioane lei), Sfântu Gheorghe (57,15 milioane lei), Târgu Mureş (62,25 milioane lei), Zală’u (49,11 milioane lei), Bistriţa (77,76 milioane lei), Piatra Neamţ (34,63 milioane lei), Botoşani (27,33 milioane lei), Vaslui (38,98 milioane lei), Bră’ila (58,23 milioane lei), Că’lă’raşi (36,54 milioane lei) şi Slobozia cu 40,83 milioane lei. MTI precizeaz㒠în proiectul de act normativ c㒠studiile de fezabilitate pentru modernizare gă’rilor au primit avizele favorabile, iar finanţarea se face din fonduri nerambursabile alocate de Comisia European㒠prin Fondul European de Dezvoltare Regional㒠şi de la bugetul de stat. Potrivit priectului de act normativ, toate cele 16 staţii de cale ferat㒠se afl㒠într-o stare necorespunză’toare, cu degradă’ri la toate elementele componente (că’i de acces, clă’diri, peroane, copertine, linii cf), neasigurând condiţiile, facilită’ţile şi confortul necesare pentru a atrage că’lă’tori spre traficul feroviar şi nu corespund normelor europene. Astfel, vor fi modernizate şi consolidate clă’dirile existente ale celor 16 gă’ri, conform recomandă’rilor expertizei tehnice. Totodată’, clă’dirile vor fi termoizolate şi vor fi fă’cute reparaţii şi finisaje interioare, exterioare, vor fi înlocuite instalaţiile electrice, sanitare, termice şi de telecomunicaţii. De asemenea, se vor efectua amenajă’ri pentru persoanele cu dizabilită’ţi. Se va asigura accesibilitatea staţiilor CF pentru persoane cu mobilitate redusă’, respectiv dou㒠locuri de parcare, rampe de acces, ghişeu special la casa de bilete, benzi avertizoare pentru persoane cu disfuncţii de vedere şi semnale vizuale pentru persoane cu disfuncţii auditive (pictograme). Totodată’, vor fi amenajate grupuri sanitare speciale, geamuri antiefracţie la casele de bilete, iar alimentarea cu apa a obiectelor sanitare se va face automat, cu senzori de prezenţă’. Realizarea lucră’rilor de modernizare care se va desf㒺ura pe o perioad㒠de 24 şi 36 de luni.


Deci se fura in tara asta de nu exista la prima licitatie valoarea lucrarilor era de 90 de milioane de euro acuma a ajuns la 170 de milioane de euro.Tactica e simpla cu banii europeni se modernizeaza garile iar cei veniti de la buget se fura ce naiba ca doar vine campania electorala..Comparati si voi preturile :

CFR va moderniza 10 statii de cale ferata din Giurgiu, Slobozia, Calarasi, Sfantu Gheorghe, Targu Mures, Botosani, Vaslui, Piatra Neamt, Braila si Pitesti, valoarea totala estimativa a proiectelor fiind de 332,8 milioane lei, fara TVA, (aproximativ 92,43 milioane euro).
CFR va organiza patru licitatii pentru lucrarile de executie, potrivit Mediafax.

In prima licitatie au fost incluse garile Giurgiu (14,52 milioane lei, fara TVA), Slobozia Veche (29,23 milioane lei, fara TVA), Calarasi Sud (26,34 milioane lei, fara TVA), iar ofertele vor fi deschise la 21 martie.

O alta licitatie vizeaza lucrarile de modernizare pentru statiile Sfantu Gheorghe (41,74 milioane lei, fara TVA), ) si Targu Mures (45.21 milioane lei, fara TVA). Ofertele vor fi deschise la 15 martie.

Cea de-a treia procedura se refera la modernizarea garilor din Botosani (19,81 milioane lei, fara TVA), Vaslui (28,49 milioane lei, fara TVA), Piatra Neamt (25,19 milioane lei, fara TVA) si Braila (41,99 milioane de lei, fara TVA), cu deschiderea ofertelor la 24 martie.
 
060-DA-001 a spus:
Dragos, linia de la Covasna are statut de cale ferata Forestiera, cum este si la Viseul de Sus, deci nu ai nevoie de licenţ㒠de operator privat care este valbila doar la sectiile CFR interoperabile si neinteroperabile.

Da, pentru că’rat marfă’. Dar dac㒠te apuci s㒠transporţi pasageri în cadru organizat (nu trenuri turistice sau dube cu muncitori) nu îţi trebuie niciun fel de autoriză’ri?
 
http://www.adevarul.ro/locale/hunedoara/adevarul_de_seara_hunedoara-resita_Turism_reinventat_cu_mocanite_din_Austria_0_440355976.html :D :D :D
 
Bulgaria va impulsiona traficul RO-LA

Autorită’ţile bulgare doresc s㒠stimuleze traficul RO-LA prin reducerea substanţial㒠a taxelor de transport, a anunţat serviciul de pres㒠al Guvernului bulgar.
Potrivit acestuia, Cabinetul bulgar intenţioneaz㒠s㒠reduc㒠la jumă’tate taxele percepute pentru acest tip de transport de că’tre administratorul infrastructurii, Compania Naţional㒠de Infrastructur㒠Feroviară’.
Mă’sura va fi valabil㒠pentru Coridorul 10 şi va fi aplicat㒠de îndat㒠ce va fi finalizat cel de al doilea terminal RO-LA în Bulgaria, la gara din Dragoman, în apropierea graniţei cu Serbia.
în prezent Bulgaria percepe între 0,6331 şi 0,6998 leva (0,3237-0,3578 euro) pe tren-km pentru transportul de containere şi transportul RO-LA. în urma reducerii, taxa pe tren-km pentru transportul RO-LA va fi de 0,3392-0,3749 leva.
O alt㒠mă’sur㒠în acelaşi scop analizat㒠de Cabinetul bulgar este interzicerea circulaţiei camioanelor de mare tonaj în timpul weekendului, ceea ce îi va forţa pe mai mulţi transportatori s㒠recurg㒠la transportul RO-LA
 
Iata ca in curand ajung in tara noile locomotive Siemens "Hercules" pentru CTV:

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1405330&id=3225&action=dview

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=siem_21406_55&action=image

http://www.railcolor.net/index.php?nav=1000006&file=siem_21406_52&action=image
 
România: CFR Că’lă’tori aloc㒠6 mil. euro pentru achiziţia unei rame electrice

Conform unor surse din Ministerul Transporturilor şi Infrastructurii (MTI), Railway Insider a aflat despre bugetarea a 25 de milioane de lei (6 mil euro) sum㒠care ar urma s㒠fie alocat㒠Operatorului Naţional de Transport Feroviar de Că’lă’tori, CFR Că’lă’tori, pentru achiziţia unei rame electrice.
Achiziţionarea ramei electrice vizeaz㒠demararea proiectului de achiziţie a ramelor electrice echipate pentru serviciile de transport de lung parcurs, efectuate de CFR Că’lă’tori.
Conform POS-T 2007-2013, Comisia European㒠şi Guvernul României au bugetat 200 de milioane de euro pentru achiziţia a 45 de rame electrice.
Prin acest demers, autorită’ţile publice urmă’resc eficientizarea activită’ţilor operaţionale ale CFR Că’lă’tori şi creşterea atractivită’ţii transportului feroviar de că’lă’tori.
Proiectul achiziţiei ramei electrice vine în contextul procesului de restructurare a activită’ţii CFR Că’lă’tori, ce vizează’, pe de o parte alinierea sistemului de organizare a trenurilor conform standardelor europene, iar pe de alt㒠parte, introducerea mersului cadenţat cu ajutorul ramelor electrice şi diesel.
Proiectul CFR Că’lă’tori distcutat de MTI vizeaz㒠un plan de achiziţie a 200-300 de trenuri pân㒠în 2019.
 
România: Remar Paşcani SA a primit ajutor de stat pentru un proiect de vagon nou

Anul trecut, compania Remar Paşcani SA, ală’turi de alte cinci companii care au derulat investiţii pe teritoriul românesc, s-a aflat pe lista companiilor care au primit ajutor de stat pentru proiecte de investiţii ce au ca obiectiv asigurarea dezvoltare economic㒠durabilă’. Astfel, cele şase companii au proiecte, cu o valoare total㒠de 356 milioane de euro, iar ajutorul de stat pentru cele şase se ridic㒠la 112 milioane euro. Remar Paşcani SA, companie în al că’rei profil se integreaz㒠construcţia, reparaţia şi modernizarea de vagoane, a primit ajutorul de stat pentru un proiect de cercetare şi dezvoltare ce vizeaz㒠fabricarea unor noi tipuri de vagoane destinate transportului de că’lă’tori.
Remar Paşcani SA face parte din holdingul Grampet-GFR.

Adevarul ca din transportul de marfa GFR scoate bani de seminte 145 de milioane cifra de afaceri asa ca vin baietii de la PDL sa ii ajute oricum o parte din bani se vor intoarce pentru campania electorala de la anul..Sunt curios ce mega vagon o sa produca cred ca unu business :-x ca 20-68 era prea perfect..De ce sa nu manjesti niste vagoane si sa ie bani cat un vagon nou
 
Nu ar fi mai cuminte sa astepti sa iasa vagonul ala pe poarta fabricii si dupa aia sa mai vezi daca e cazul sau nu sa arunci cu pietre?! Cata vreme nu stii nimic - dar absolut nimic - despre proiectul respectiv, despre Remar Pascani, in general, nu crezi ca e gratuita manifestarea din ultima parte a mesajului tau?!