Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Rampa aceea este veche insa chiar si asa nu a fost refacuta pe intreaga ei lungime.
Am observat ca pe linia catre Campinita, cea care deserva rafinaria Steaua Romana, nu se mai poate pleca decat de la liniile 1,2,3 si 4 ale garii Campina. Probabil ca intr-un viitor nu foarte indepartat linia va fi dezafectata.
 
Rafinaria mai exista ? Mai este ceva acolo ce poate deservi linia aia ? Stiu ca la traficul de calatori nu era folosita.
 
Posibil sa invocam noi motive de UE si Schengen, pentru ca la ei ar fi bun un tren sa tranziteze, am vazut ca pe la ei nu au alternativa. Ma intreb daca linia Sighet-valea Viseului trecea pe la ei ce faceam noi, totusi nu aveau trenuri care sa intre pe la Valea Viseului si sa iasa la Campulung la Tisa, niciodata nu am inteles de ce, ca linia le ofera astfel de posibilitate
 
Pă’i chiar sunt motive de UE... adic㒠ucrainienii au nevoie de viz㒠ca s㒠intre la noi (mai ales dac㒠om intra vreodat㒠în Schengen... c㒠atunci intr㒠pe la noi şi pân㒠în UK nu-i mai întreab㒠nimeni nimic) şi noi ca s㒠mergem la ei. Prin urmare ar fi imposibil dpdv legal s㒠existe - s㒠zicem - trafic de navetişti pe secţia în cauză’.
 
Nu au fost trenuri care sa tranziteze, trenuri de calatori, dar au fost de marfa.
 
Profitand de ziua libera Sf.Maria, am mers intr-o mica excursie la Curtici.
Pentru Bucuresti->Curtici nu am utilizat un tren direct ci am mers prin Timisoara.
Adica plecat vineri seara cu R695 din Buc.Nord. Se pare ca oamenii care fac compunerea trenurilor merg cu masina sau avionul ca altfel si-ar mai pune mici intrebari.De exemplu grupa de Timisoara era B - A - WLAB - WLAB - WLAB - BC - BC.
In primul rand cred ca 9 ore petrecute in niste vagoane salon pline nu e cea mai beton experienta.Stiu, tot vestu' ala civilizat are saloane , si noi trebuie sa avem ca deh asa e la moda numai ca la noi durata calatoriei ie de vreo 3 ori mai mare pe aceeasi distanta, asa ca tot compartimentele ar fi fost mai bune.Ce naiba, ca platitor ma intereseaza un pic si confortul meu.
Cele 3 dormitoare pareau mai mult neocupate decat ocupate( logic la preturile de rigoare).
Spre norocul meu am gasit un loc la cuseta (bafta curata) si am mers si eu civilizat.Ca mentiune cusetele erau aproape toate ocupate(99%).
Evident ca vine intrebarea logica, ce naiba nu au pus 4 cusete si un dormitor?
De la Timisoara la Arad am luat un accelerat ,Desiro, asa ca nimic special de spus.
Dupa o scurta plimbare prin Arad, am luat R(IC)376.Vagoane unguresti si surpiza astia mai au vagoane compartimentate.Vagonu' decent, scaunele comfortabile.Oare de ce la astia se poate si la noi nu?
Vine si intoarcerea la Bucuresti.In primul rand s-au scumpit biletele si asta am aflat la Curtici.Nu ca nu as fi platit dar cred ca se putea anunta dinainte.
Luat R473 ( WLAB - BC -WR -B - B)si a fost o idee cam proasta.Avand in vedere ca e vara mai e si sarbatoare, nimeni de la CFR Calatori nu se putea gandi la suplimentatul numarului de vagoane..Pe vremuri se pare ca erau niste genii prin CFR care considerau o idee buna atasatul a 3 vagoane pe relatia Bucuresti-Curtici.Spun astea fiindca am avut probleme in a-mi procura biletul - trenu' plin , mi s-a dat un bilet dar cu loc de la Deva, de la Curtici la Deva am stat pe unde am apucat.In rest au fost 12 ore dementiale de stat in fund intr-un vagon salon proiectat in mod evident pentru durate muult mai scurte de calatorie.
 
Asa gandesti tu, dar probabil majoritatea romanilor prefera sa se chinuie intr-un salon, dar sa iasa mai ieftin la bani, si probabil de aia toti erau in saloane sau vag. cls 1/2, mai nimeni la vagoanele de dormit (care deja sunt lux), si clasa mijlocie la cuseta, care e nici nici.
Ca intr-adevar, s-ar fi meritat poate mai multe cusete si mai putine wlab-uri, dar deh, avem oameni cu cap la cfr.
Am si eu o curiozitate: am vazut ieri mai multe filmulete de trainspotting la mare, si remarcam la unele trenuri chiar si 3 vagoane de clasa I (nu mai zic de locurile de clasa 1 la dormit si cusete). Chiar asa de multa lume calatoreste cu clasa I ?
 
E nasol rau Nelule cu saloanel alea, eu fug de ele ca de dracu' ! Mai ales ca la clasa a II-a nu e loc sub nici o forma , nu poti sa intinzi un cot , daca stai la geam trebuie sa te scuzi din cauza meselor sa il dai pe ala de langa tine la o parte.... si nici in compartiment nu e mare diferenta caci tot scaune de rahat au pus de iti rupi spatele in ele dupa 3 ore de mers....
 
@Macleod pretul unui bilet clasa 1 Buc.N.-Tim.N. e mai mare decat pretul unui bilet la cuseta.Numai ca la cuseta trebui sa il gasesti.Iar cand nu gasesti te duci si la salon(cum am facut eu la intoarcere).

@Dragos, distanta intre scaunele fata in fata e mai mare la cel compartimentat parca...
 
Din punctul meu de vedere singurele saloane confortabile sunt cele de pe 10-70 si 10-91 care isi merita banii..De pretul biletului la vagonul de dormit nu are rost sa mai vorbim de parca ai merge cu avionul!!Pacat incet incet isi vor pierde si bruma de calatori daca nu mai investesc in materialul rulant iara la trenurile care circula noaptea ar trebui un vagon de genul celui care circula pe trenurile City Night Line cu scaune unde poti sa iti reglezi spatarul sa il lasi mai in jos!!
In legatura cu vagonul Business acuma 1 luna de zile a plecat gol din Cluj cu IC531 problema e la ce sa dai atatia bani pentru business ce ofera?Nici macar o amarata de apa plata la 0.5l
 
Nu e buna ideea CFR cu scumpitul biletelor fix cand multi au mers intr-un weekend prelungit. Normal, pe moment e bun, incasezi luni cu 20% mai mult la cei ce au plecat vineri, dar pun pariu(asa e moda sa fi mai credibil la noi :lol: ) ca cei ce au scos mai multi bani la intors nu vor uita si vor alege data viitoare alt mijloc de transport. De aici cred ca duminica s-a dat startul la lichidarea CFR. Incasarile vor scade, pilosii vor tine de scaune si doar o minune va face ca comopanie sa ramana(desigur e an electoral nu m-ar mira sa dea de la buget miliarde de euro sa-i stearga datoriile :lol: )


Iar vorbim despre pro si contra bou-vagoanelor :lol: . Eu in 1996-1999 aveam de ales la Brasov intre Trainus si Pannonia, Traianus avea saloane MAV, scaune tari, bla bla, si facea sub 6 ore si era la o ora inainte, puteam sa mai stau o ora(obosit fiind) sa iau Pannonia care avea AVA200 sa ma intind sa dorm intr-un compartiment. Totusi, atunci se facea sub 6 ore Brasov-Arad, acum peste 8 prefer autocarul(45 lei) sau masina(de la scarbici sau venim mai multi) si culmea mai ieftin :evil: .
 
Tendinta este falimentarea CFR-ului ca apoi sa ajunga la cine trebuie. Au calatori putini, in loc sa faca ceva sa-i atraga ei ii fugaresc, eu eram prin Bucovina cand am aflat de scumpire, care a venit neanuntata.

Cum trebuie sa plec la Arad am vrut sa iau bilet la cuseta, nimic de astazi pana duminica, ieri mai erau 2 locuri la dormitor, decat sa platesc un pret ca la avion mai bine ma duc prin Bucuresti, ies mai ieftin.
Cum dracu sa nu suplimentezi trenul cand ai cerere, asa e in fiecare sfarsit de saptamana.
Ca fapt divers acc Iasi- Timisoara de la ora 15.30 a ajuns la 5 vagoane! 3 x 20-54/55 , 1x 19-55 si Bc. Ma intreb daca din decembrie de la noul mers mai raman cele 3 acc. pe Iasi - Timisoara.

@Elef

Calatorim in saloane pentru ca 21-80 fac pe personal Bucuresti -Buzau, sau stau cu zecile alaturi de vagoanele 20-76 in Ploiesti Sud, 21-90 stau si ele prin Arad ca CFR-ul nu plateste revizia, asa ca mergem cu salonul.
 
Oare scurtarea garniturilor nu e si din cauza multor limitari si atunci tot franare/accelerare e mai sigur ca nu crapa locomotiva daca are putine vagoane?

Apropo de topic, am vazut pana acum ceva timp pe LDH45sau70-262 la Remat Arad ca facand manevra, acum a aparut LDH70-688, stie cineva istoria lor cum au ajuns la ei. Trebuie sa mentionez ca nu le intretin si cand vede mecanicul un aparat foto urla cat poate :lol:
 
Scurtarea garniturilor e din cauza trenurilor sezoniere pe care au mers majoritatea vagoanelor cu AC .Dupa septembrie se va reveni la normal cu compunerea garniturilor!!