Ce mai vedem pe la CFR

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"
Daca tot e ce mai vedem...

CFR-ista in formare :D :D :D :D
http://forum.index.hu/Article/showArticle?na_start=68&na_step=30&t=9135526&na_order=
BIG_0004358335.jpg


O asteptam si pe forumul lokomotiv :D
 
Ce mai vede romanul pe la CFR ?
Cate ceva din ce am vazut eu prin 2005 :

Din ciclul "ce-ai facut in ultimii 50 de ani", sau ... "esti urata, ba tu esti urata, ba tu ..."'



Tati, a trecut acceleratul ?



Cu trenul la padure, duminica. Asta daca nu ai masina....



Cataline..!!!!!!!!!!! Trecem baaaaaaaaaa ?????????
Daaaaaaaaaaaaaa ! Da-i tare ca nu vine decat unul cu Q7 !




Cu Regalul pana la lagar...



Ce de fum scot !!!!!!!!!!!!!!! M-am suparat. Ii fac praf pe toti !



Gata, lasati-ma sa dorm !

 
Permite-mi sa te felicit Catalin pentru imagini si comentarii. Personal imi place aia cu Q7le :D :D :D
 
Ma bucur daca v-au placut imaginile. Ce vreau sa aduc in atentie cu ele este faptul ca "la CFR" dincolo de multele rele, mai pot fi vazute inca destule lucruri interesante.

Ce mai poate vedea romanul la CFR ???
Pai...o sa va arat cateva imagini ale noii gari din Focsani. Din motive personale nu agreez in nici un fel constructiile de acest gen, dar am vazut ca unora plac. Pozele sunt facute de subsemnatul in aprilie 2007:



capatul Y al statiei Focsani:
 
Da asa este, sunt multe interese in joc.
Pe la noi sunt doua tipuri de gari:
cele mai vechi, realizate in perioada austroungara sau ulterior dar cu influente specifice, relizate in formatul arhicunoscut, caramida aparenta, multe geamuri rotunde (de exemplu gara din Arad sau cea din Suceava)
cele mai noi, realizate pe principii arhitecturale moderne, chiar daca uneori nu foarte reusite, cum ar fi gara din Timisoara sau Oradea
Eu zis ca ar trebui ca cele vechi sa fie conservate pe cat posibil, deoarece la un moment dat vor reprezenta repere istorice, iar cele noi se pot renova, nefiind nici o problema daca arata ca cea din imagine. Este ok daca se reuseste modernizarea a cat mai multe gari, in incercarea de a se apropia de cele de prin restul europei, exista de altfel proiecte pe bani europeni in derulare. Cu cat vor fi mai aratoase si mai curate, cu facilitati extinse, cu atat mai bine.
Asa ca bravo celor care fac cate ceva, chiar daca pe bani europeni, chiar daca uneori nu cu motive foarte ortodoxe 8) .
 
Ce n-am vazut saptamina asta in gara Arad?
Boschetari, nici macar unul n-am mai vazut, oare pe unde i-au ascuns dupa alegeri? :lol:
 
apus de soare si tren
linia Ploiesti-Buzau, 2007:



usi ferecate,
gara Odobesti, ianuarie 2007:



podul Oreavu, magistrala 500:



in cautarea unui drum
linia Pitesti-Campulung, 2008:
 
Daca tot vorbeam de gari moderne care nu arata bine deloc,nici Gara Iasi nu lipseste din aceasta categorie:


Exceptie la aceasta gara face partea din exterior(cea vazuta de pe strada) care mai patreaza ceva din farmecul garii.(daca aveti rabdare sa se incarce toate pozele uitativa la pozele garii Iasi de aici http://forum.lokomotiv.ro/modules.php?name=Forums&file=viewtopic&t=946 )

Toate cele bune!
 
Dragi prieteni,

Exemplele de mai sus confirma ceea ce sustin de multa vreme, si anume faptul ca orasele romanesti sunt slutite nu prin interventia unor nespecialisti, ci din contra, CU ajutorul neprecupetit al unor colegi de-ai mei care sunt arhitecti numai prin calitatea conferita de prezenta cartonului pe care scrie "Diploma" nu si prin bagajul general de cunostinte si cultura.

Exemplul garii noi din Focsani este unul cu atat mai graitor, pentru ca gara veche se inscria in mod fericit in linia garilor "clasice" CFR din epoca I-a, cu o expresie plastica ce imbina in mod fericit elemente specifice CFR cu elemente de arhitectura romaneasca traditionala.

Intr-un top personal al celor mai urate lucrari de arhitectura din Romania se includea, cu ani in urma, gara de scurt parcurs din Cluj Napoca, un alt exemplu nefericit de arhitectura, cu atat mai mult cu cat este "citita" de trecatorul de rand impreuna cu gara veche, opera a arhitectului MAV Pfaff Ferenc, care a mai facut si inca multe alte cladiri emblematice precum gara din Jimbolia, din Bratislava, Carei, Szeged, etc.

Monstruozitatea de la Iasi din poza postata de Tudor e iarasi un exemplu de "asa nu", o cladire veche de buna factura, "imbracata" insa nepotrivit in panouri de sticla doar de dragul unui "modernism" indoielnic.

Stati insa sa vedeti ce fac acum cu gara Constanta, unul dintre exemplele pe care le consideram valoroase de arhitectura moderna de la inceputul anilor '60, care este acum incadrata in mod nepotrivit de doua cladiri moderne de factura dubioasa, si pe care probabil ca o vor "estetiza" in acelasi fel ca si gara din Iasi. Cladirea din dreapta corpului principal este deja chipurile "terminata", cu geamuri reflectorizante de proasta calitate (cand se folosesc asemenea geamuri "oglinda" ele trebuie sa fie absolut plane, fiindca orice lipsa de planeitate se vede in deformarea imaginii). Corpul nou de cladire din stanga este inca la fundatie.

Un alt exemplu nepotrivit este gara din Fetesti, care a fost rasa de pe suprafata pamantului si inlocuita cu o monstruozitate pe structura metalica, proiectata de un om care probabil avea experienta la tabliere de pod si nu la constructii civile, pentru ca dimensiunea profilelor utilizate imi sugereaza faptul ca la etajul cladirii se va amenaja o pista de tancuri! :D

Concluzia mea este una singura: CFR in continuare nu stie sa-si aleaga in mod potrivit arhitectii!

Acest lucru este cu atat mai trist, cu cat pe langa cladirile vechi, capodopere de arhitectura ale epocii I-a, mai exista si exemple moderne de cladiri extrem de reusite. As enumera unul singur: noua gara CFR din Predeal!

Salutari din Constanta,
Dorin
 
pentru inceput vagoane M Ap in Brasov




o garnitura de 21 47 cu altfel de usi in statia Teius, aici numai un vagon



si ce e mai bun la urma, gara din Ghimes



si placa care nu e pe zidul gari ci pe o casa de peste drum de gara:


 
Acest tren a mers atunci pana la Agigea. Am vazut trenul foarte de aproape la cativa metri. Locomotiva foarte interesanta. Au fost trenuri care au intrat cu Dacia Sandero si in Portul Constanta.
 
citeva poze cu locomotiva pe urmatorul link
http://www.transira.ro/viewtopic.php?t=2593