Cât mai stă pe șine?

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

interesantul

Well-Known Member
Trenulist
24 Ianuarie 2016
1.584
2
53
Cluj-Napoca
LOCATION
Cluj-Napoca
După proximativ 2 ani am avut iar ocazia de a apela la serviciile de transport ale CFR.
Un drum scurt la Bucuresți, de la capitală (capitala Ardealului - Cluj).

Plecat cu IR1742, retur cu IR1645

Una dintre cele mai faine lucruri care funcționeaza e biletul on-line. Pe lângă 5% discount, e super ca nu mai trebuie consumată hârtie pentru a tipări biletul.
La ambii nași le-a ajuns să le arăt pe iPad PDF-ul biletului. (M-am speriat că vrea să scoată perforatorul la iPad)

Dar....

La achiziție am căutat o variant comodă, și astya o fost singura acceptabila pentru mine. Ceea ce m-a frapat e faptul că la trenurile de zi spre/dinspre București nu sunt vagoane restaurant, ci numai la cele de seară/noapte, IR 1672/IR 1671.
Nu m-am prins care e logica să pună crâșme doar de noapte... Poate au ceva fetițe. Ziua astepți să ajungi la Brașov, să fugi la tonetele de pe peron să-ți iei ceva de-ale gurii.

Vagonul de dormit cred că a avut revizia inventarului prin 1990... Obosit, zgâriat, nu se deschidea geamul, nu functiona maneta de reglare a temperaturii.
Pe urma, chiar dacă avea revizia de circullație la zi, nu s-a ținut cont de loc de confortul pasagerilor. E drep că on-line mi-a dat ”cel mai bun loc” aflat pe boghiu, dar ceva garnitură de cauciuc uzata rău scârția din toate puterile. Pe urmă, neputând regla temperatura, după ce insoțitorul a dat drumul la căldură, s-a putut face sauna. Geamul avea manivela de acționare ruptă.
Lanțul cu care asigurai ușa la dorimitor era scurtat, tocmai ca să nu-l poți pune. Mai simplu il puteau demonta.
O paret din becurile de iluminatfuncționau, o parte nu.
O imagine foarte neîngrijită, obosită.
Toaleta de la capătul vagonului, avea prins colacul de WC cu piulite și șuruburi tocmai pe partea pe care așezi cărnița! O fi ceva sado mai modern....
Chiuveta plină de silicon sanitar, neîngrijită...
Era un vagon modernizat de câțiva ani.
Pe urma, conductorul mi-a spus că de un an intarzie cu regularitate un ceas... De ce drk nu modifica mersul?

La retur.

Erau tot ceva vagoane modernizate, celebrele bou-vagon.
Aspectul neîngrijit (nu discut de bazarul din gara de Nord) ci de IR1645. Vagoanele murdare pe dinafară. Tabelele electronice exterioare ale vagoanelor funcționau din 3 in trei vagoane. Pe geamuri lipte hartii cu numerele de vagon.
Apropo... există o superstiție legată de nr. 3? IR 1645 avea vag 1,2, 4,5,6,... cu grupă de Târgu Mureș
Nașul mi-a spus de de vreo 2 ani nu mai este vagonul 3!
Interiorul vagoanelor obosit, se vedea urzeala țesăturii scaunelor.

Parcă totul stă să cadă de pe șine, nu este o persoana energica la conducere să mâie instituția CFR.
CFR e ca o turmă fără stăpâni

Vagonele altor companii erau mai ingrijite.

In concluzie, e util trenul, voi mai călători, dar îmi voi reduce așteptăriel, care mi-au fost ridicate la mari înălțimi după 15 zile de călătorit cu diverse trenuiri prin A, DE....
 
Salut


Din pacate am avut si eu aceeasi experienta dezolanta cu vagoanele de dormit....
Anul trecut am avut un santier la Vatra Dornei, motiv pentru care o data la 2 saptamani trebuia sa merg pana acolo. La inceput am mers la cuseta de 6 locuri in vagon 40-31/70, dupa care am incercat si la vagonul de dormit 71-31. Am avut senzatia ca m-am intors in timp, in anii 90... Pereti cu furnir obosit, paturi cu saltea terminata, WC de pe vremuri cu descarcare pe linie, si unul dintre ele aveam impresia ca o sa pice de pe boghiu la cum scartaia.
Pana la urma am descoperit ca cea mai civilizata varianta e cuseta de 4 locuri: aerisita si intr-un vagon decent.