PROIECT CULTURAL - EDUCATIV - SOCIAL
TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ
Muzeul Ceferiştilor la 75 de ani de la inaugurare
10 - 15 iunie 2014
Scopul proiectului:
Cunoaşterea şi promovarea valorilor trecutului istoric al căilor ferate. Consolidarea şi promovarea Muzeului Naţional Feroviar, ca un muzeu tehnic care are cea mai mare perspectivă de dezvoltare dintre muzeele tehnice din România.
Obiectivele proiectului:
1. Informarea corespunzătoare a opiniei publice despre istoria feroviară şi realizările de marcă a acestui sector prin implicarea interactivă a personalului Muzeului Căilor Ferate din cadrul CENAFER, a altui personal din industria feroviară sau sistemul feroviar şi a unor specialişti din acest sector;
2. Regăsirea valorilor morale, profesionale şi intelectuale promovate de calea ferată, care în istoria contemporană a fost recunoscută ca a DOUA ARMATĂ ARII;
3. Promovarea investiţiilor în infrastructura de transport feroviar;
4. Promovarea folosirii de către cetăţeni a trenului, ca mijlocul de transport care este cel mai prietenos mod de transport cu mediul înconjurător;
5. Regăsirea valorilor culturale şi spirituale, uneori uitate sau date la o parte de greutăţile vieţii, a crizei economice actuale;
6. Promovarea educaţiei non-formale din muzee, a educării copii şi tinerilor prin aceasta;
7. Creşterea responsabilităţii părinţilor, comunităţii, agenţilor economici în activitatea de formare a copiilor şi tinerilor;
8. Educaţia copiilor, tinerilor şi reconsiderarea atitudinii cetăţenilor faţă de muncă şi lucrări bine efectuate, de admirat;
9. Promovarea Muzeului Naţional Feroviar şi admirarea exponatelor acestuia, crearea de potenţiale parteneriate în dezvoltarea lui.
Activităţile proiectului:
1. Expoziţii temporare speciale în sălile muzeului CFR şi în spaţiile special amenajate din clădirea acestuia;
2. Realizarea unui film documentar despre istoria Muzeului CFR;
3. Editarea şi tipărirea unei cărţi ââŹĹPasaje din istoria căilor ferate române. Muzeul Naţional Feroviar la 75 de ani
4. Organizarea unei expoziţii temporare de machete şi modelism feroviar în incinta staţiei de metrou din imediata vecinătate a muzeuluiCFR. Organizarea, tot aici a celei mai lungi diorame de traseu feroviar din România pe care vor circula trenuleţe în miniatură. Organizarea unui simpozion referitor la istoria modelismului feroviar;
5. Construirea în piaţa din faţa clădirii muzeului CFR a unei căi ferată înguste cu caracter temporar pe care va circula un tren de epocă compus dintr-o locomotivă cu abur funcţională şi trei vagoane, numit ââŹĹMocăniţa BucureştilorââŹÂ. Acest tren va circula zilnic, pe linia construită special, pe toată perioada evenimentului cu călători mici sau mari, tineri sau vârstnici, cetăţeni ai Bucureştiului sau turişti;
6. Organizarea în Gara de Nord a unei expoziţii de material rulant de epocă, cât şi anumite trenuri speciale, printre care şi TRENUL PREZIDENĂĹĄIAL;
7. Circulaţia trenului cu locomotiva cu abur CĂLUGĂRENI, fabricată în anul 1869. Acest tren va circula între Gara de Nord şi Gara Regală Băneasa, zilnic, pe perioada evenimentului, 2 trase dus ââŹâ întors, cu plecare din Gara de Nord de la linia 14. Se vor aniversa totodată, 145 de ani de la darea în exploatare a primei căii ferate de pe teritoriul Vechiului Regat şi anume linia Bucureşti Filaret - Giurgiu, linie pe care a circulat acest tren şi 75 de ani de la darea în exploatare a Gării Regale Băneasa;
8. Organizarea unui tren special, probabil TRENUL REGAL AL ROMĂâNIEI, pe ruta Bucureşti Nord ââŹâ Videle ââŹâ Giurgiu; Giurgiu ââŹâ Ruse ââŹâ Giurgiu; Giurgiu - Videle ââŹâ Bucureşti Nord. Cu această ocazie se va aniversa 70 de ani de la darea în exploatare a liniei Bucureşti Nord ââŹâ Videle ââŹâ Roşiori Nord, cât şi 60 de ani de la darea în folosinţă a Podului Prietenia dintre România şi Bulgaria. Totodată se va organiza o manifestare în Staţia CFR Videle cât şi o expoziţie de fotografie şi o manifestare în Giurgiu. în Ruse se va vizita muzeul feroviar unde se află expus TRENUL REGAL AL BULGARIEI;
9. Organizarea unui simpozion dedicat marilor personalităţi din domeniul feroviar şi în special comemorarea inginerului Anghel Saligny, care are dedicat un spaţiu special în Muzeul CFR, iar în anul 2014 se împlinesc 160 de ani de la naşterea sa. Organizarea unui tren special de călători (compus din cea mai modernă locomotivă electrică şi cele mai moderne vagoane de călători) pe ruta Bucureşti Nord ââŹâ Cernavodă Pod ââŹâ Constanţa, cu oprire 40 de minute în Staţia Cernavodă Pod pentru a vizita Podul Carol I, proiectat şi construit de către Anghel Saligny. Totodată acest tren special va marca deschiderea sezonului estival 2014 şi a circulaţiei trenurilor suplimentare spre Constanţa şi totodată va simboliza circulaţia trenurilor rapide PULLMAN EXPRES denumite Regele Carol I, în verile anilor din perioada interbelică;
10. Organizarea unui simpozion dedicat Palatului CFR şi aniversarea a 75 de ani de la punerea pietrei de temelie de către MSR Carol al II-lea. Organizarea unei vizite a sălilor speciale (sala mare, sala hărţilor, holul etajului 1) ale palatului, a subsolului clădirii cât şi a parterului şi etajului 1. Organizarea unei vizite la biroul Ministrului Transporturilor;
11. Organizarea unui simpozion dedicat foto ââŹâ cinematografiei feroviare. Expoziţii speciale de fotografie feroviară. Vizionări de filme documentare feroviare realizate în studioul propriu, de-a lungul timpului, din perioada interbelică şi până în prezent;
12. Organizarea unor concursuri şcolare cu ajutorul Ministerului Educaţiei Naţionale:
ââŹÂ˘ Concurs de desen/pictură cu tema ââŹĹTrenul viitoruluiââŹÂ, pe două categorii / clasele 0 ââŹâIV şi lasele V ââŹâVIII;
ââŹÂ˘ Concurs de poezie cu temaââŹĹCalea ferată ââŹâ izvor de inspiraţieââŹÂ pentru elevii claselor V-VIII;
ââŹÂ˘ Concurs ââŹĹCe ştii despre lumea feroviară?ââŹÂ, pentru elevii de liceu.
13. Difuzarea la Radio România, în baza unui parteneriat, în fiecare zi a evenimentului, la o anumită oră (denumită pe perioada evenimentului, ora feroviară ), de piese muzicale (şlagăre) cu tema, trenul şi gara ( ex. Alexandru Arşinel - A plecat un tren din gară; Gabriel Dorobanţu ââŹâ Hai vino iar în gara noastră mică, etcââŹÂŚ);
14. Organizarea la Televiziunea Română a unei emisiuni speciale, la Gala umorului (ex. Sâmbătă seara, 14 iunie 2014) cu scheciuri şi glume filmate şi dedicate căii ferate, sau pasaje din filme sau teatre regizate în zona feroviară sau cu temă feroviară.
Rezultate aşteptate
ââŹÂ˘ participarea unui număr cât mai mare de cetăţeni tineri şi vârstnici la manifestările propuse;
ââŹÂ˘ realizarea unor surse informative: cărţi, filme, fotografii, albume, pliante, colecţii, expoziţii;
ââŹÂ˘ cultivarea ideii de cunoaştere a trecutului istoric şi respectarea înaintaşilor şi a muncii.
Resurse financiare:
donaţii, sponsorizări ale administraţiei publice centrale şi locale şi ale organizaţiilor din sistemul feroviar;
detalii pe www.cenafer.ro
sursa - facebook - Cenafer Instruire Feroviară
TEZAUR DE ISTORIE, CULTURĂ ȘI TEHNICĂ FEROVIARĂ
Muzeul Ceferiştilor la 75 de ani de la inaugurare
10 - 15 iunie 2014
Scopul proiectului:
Cunoaşterea şi promovarea valorilor trecutului istoric al căilor ferate. Consolidarea şi promovarea Muzeului Naţional Feroviar, ca un muzeu tehnic care are cea mai mare perspectivă de dezvoltare dintre muzeele tehnice din România.
Obiectivele proiectului:
1. Informarea corespunzătoare a opiniei publice despre istoria feroviară şi realizările de marcă a acestui sector prin implicarea interactivă a personalului Muzeului Căilor Ferate din cadrul CENAFER, a altui personal din industria feroviară sau sistemul feroviar şi a unor specialişti din acest sector;
2. Regăsirea valorilor morale, profesionale şi intelectuale promovate de calea ferată, care în istoria contemporană a fost recunoscută ca a DOUA ARMATĂ ARII;
3. Promovarea investiţiilor în infrastructura de transport feroviar;
4. Promovarea folosirii de către cetăţeni a trenului, ca mijlocul de transport care este cel mai prietenos mod de transport cu mediul înconjurător;
5. Regăsirea valorilor culturale şi spirituale, uneori uitate sau date la o parte de greutăţile vieţii, a crizei economice actuale;
6. Promovarea educaţiei non-formale din muzee, a educării copii şi tinerilor prin aceasta;
7. Creşterea responsabilităţii părinţilor, comunităţii, agenţilor economici în activitatea de formare a copiilor şi tinerilor;
8. Educaţia copiilor, tinerilor şi reconsiderarea atitudinii cetăţenilor faţă de muncă şi lucrări bine efectuate, de admirat;
9. Promovarea Muzeului Naţional Feroviar şi admirarea exponatelor acestuia, crearea de potenţiale parteneriate în dezvoltarea lui.
Activităţile proiectului:
1. Expoziţii temporare speciale în sălile muzeului CFR şi în spaţiile special amenajate din clădirea acestuia;
2. Realizarea unui film documentar despre istoria Muzeului CFR;
3. Editarea şi tipărirea unei cărţi ââŹĹPasaje din istoria căilor ferate române. Muzeul Naţional Feroviar la 75 de ani
4. Organizarea unei expoziţii temporare de machete şi modelism feroviar în incinta staţiei de metrou din imediata vecinătate a muzeuluiCFR. Organizarea, tot aici a celei mai lungi diorame de traseu feroviar din România pe care vor circula trenuleţe în miniatură. Organizarea unui simpozion referitor la istoria modelismului feroviar;
5. Construirea în piaţa din faţa clădirii muzeului CFR a unei căi ferată înguste cu caracter temporar pe care va circula un tren de epocă compus dintr-o locomotivă cu abur funcţională şi trei vagoane, numit ââŹĹMocăniţa BucureştilorââŹÂ. Acest tren va circula zilnic, pe linia construită special, pe toată perioada evenimentului cu călători mici sau mari, tineri sau vârstnici, cetăţeni ai Bucureştiului sau turişti;
6. Organizarea în Gara de Nord a unei expoziţii de material rulant de epocă, cât şi anumite trenuri speciale, printre care şi TRENUL PREZIDENĂĹĄIAL;
7. Circulaţia trenului cu locomotiva cu abur CĂLUGĂRENI, fabricată în anul 1869. Acest tren va circula între Gara de Nord şi Gara Regală Băneasa, zilnic, pe perioada evenimentului, 2 trase dus ââŹâ întors, cu plecare din Gara de Nord de la linia 14. Se vor aniversa totodată, 145 de ani de la darea în exploatare a primei căii ferate de pe teritoriul Vechiului Regat şi anume linia Bucureşti Filaret - Giurgiu, linie pe care a circulat acest tren şi 75 de ani de la darea în exploatare a Gării Regale Băneasa;
8. Organizarea unui tren special, probabil TRENUL REGAL AL ROMĂâNIEI, pe ruta Bucureşti Nord ââŹâ Videle ââŹâ Giurgiu; Giurgiu ââŹâ Ruse ââŹâ Giurgiu; Giurgiu - Videle ââŹâ Bucureşti Nord. Cu această ocazie se va aniversa 70 de ani de la darea în exploatare a liniei Bucureşti Nord ââŹâ Videle ââŹâ Roşiori Nord, cât şi 60 de ani de la darea în folosinţă a Podului Prietenia dintre România şi Bulgaria. Totodată se va organiza o manifestare în Staţia CFR Videle cât şi o expoziţie de fotografie şi o manifestare în Giurgiu. în Ruse se va vizita muzeul feroviar unde se află expus TRENUL REGAL AL BULGARIEI;
9. Organizarea unui simpozion dedicat marilor personalităţi din domeniul feroviar şi în special comemorarea inginerului Anghel Saligny, care are dedicat un spaţiu special în Muzeul CFR, iar în anul 2014 se împlinesc 160 de ani de la naşterea sa. Organizarea unui tren special de călători (compus din cea mai modernă locomotivă electrică şi cele mai moderne vagoane de călători) pe ruta Bucureşti Nord ââŹâ Cernavodă Pod ââŹâ Constanţa, cu oprire 40 de minute în Staţia Cernavodă Pod pentru a vizita Podul Carol I, proiectat şi construit de către Anghel Saligny. Totodată acest tren special va marca deschiderea sezonului estival 2014 şi a circulaţiei trenurilor suplimentare spre Constanţa şi totodată va simboliza circulaţia trenurilor rapide PULLMAN EXPRES denumite Regele Carol I, în verile anilor din perioada interbelică;
10. Organizarea unui simpozion dedicat Palatului CFR şi aniversarea a 75 de ani de la punerea pietrei de temelie de către MSR Carol al II-lea. Organizarea unei vizite a sălilor speciale (sala mare, sala hărţilor, holul etajului 1) ale palatului, a subsolului clădirii cât şi a parterului şi etajului 1. Organizarea unei vizite la biroul Ministrului Transporturilor;
11. Organizarea unui simpozion dedicat foto ââŹâ cinematografiei feroviare. Expoziţii speciale de fotografie feroviară. Vizionări de filme documentare feroviare realizate în studioul propriu, de-a lungul timpului, din perioada interbelică şi până în prezent;
12. Organizarea unor concursuri şcolare cu ajutorul Ministerului Educaţiei Naţionale:
ââŹÂ˘ Concurs de desen/pictură cu tema ââŹĹTrenul viitoruluiââŹÂ, pe două categorii / clasele 0 ââŹâIV şi lasele V ââŹâVIII;
ââŹÂ˘ Concurs de poezie cu temaââŹĹCalea ferată ââŹâ izvor de inspiraţieââŹÂ pentru elevii claselor V-VIII;
ââŹÂ˘ Concurs ââŹĹCe ştii despre lumea feroviară?ââŹÂ, pentru elevii de liceu.
13. Difuzarea la Radio România, în baza unui parteneriat, în fiecare zi a evenimentului, la o anumită oră (denumită pe perioada evenimentului, ora feroviară ), de piese muzicale (şlagăre) cu tema, trenul şi gara ( ex. Alexandru Arşinel - A plecat un tren din gară; Gabriel Dorobanţu ââŹâ Hai vino iar în gara noastră mică, etcââŹÂŚ);
14. Organizarea la Televiziunea Română a unei emisiuni speciale, la Gala umorului (ex. Sâmbătă seara, 14 iunie 2014) cu scheciuri şi glume filmate şi dedicate căii ferate, sau pasaje din filme sau teatre regizate în zona feroviară sau cu temă feroviară.
Rezultate aşteptate
ââŹÂ˘ participarea unui număr cât mai mare de cetăţeni tineri şi vârstnici la manifestările propuse;
ââŹÂ˘ realizarea unor surse informative: cărţi, filme, fotografii, albume, pliante, colecţii, expoziţii;
ââŹÂ˘ cultivarea ideii de cunoaştere a trecutului istoric şi respectarea înaintaşilor şi a muncii.
Resurse financiare:
donaţii, sponsorizări ale administraţiei publice centrale şi locale şi ale organizaţiilor din sistemul feroviar;
detalii pe www.cenafer.ro
sursa - facebook - Cenafer Instruire Feroviară