Lucrări de artă în Defileul Jiului.

Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Lucrări de artă în Defileul Jiului.

Mesaj de Gam3 » Mie Sep 18, 2013 10:52 pm

Lucrări de artă în Defileul Jiului.

[Link Removed for Guests]


Cu ocazia a 65 de ani de la darea în folosinţă a liniei ferate Bumbeşti-Livezeni, / CENAFER derulează în perioada 9-11 septembrie proiectul cultural „Lucrări de Artă pe Defileul Jiului”

"Centrul Naţional de Calificare şi Instruire Feroviară-CENAFER, prin directorul general Dionisie Ardelean, un proiect cultural intitulat „Lucrări de Artă pe Defileul Jiului”, cu ocazia sărbătoririi a 65 de ani de la darea în exploatare a liniei de cale ferată Bumbeşti-Jiu-Livezeni (1948-2013).
Pentru acest proiect CENAFER a găsit şi parteneri de la 11 instituţii, pe care le amintim: Compania Naţională de Căi Ferate „CFR” SA, Consiliul Judeţean Gorj, Consiliul Judeţean Hunedoara, Primăria Oraşului Bumbeşti-Jiu, Primăria municipiului Petroşani, Muzeul Căilor Ferate, Asociaţia Industriei Feroviare, Clubul Feroviar, Mănăstirea Lainci, Asociaţia ART Studio Petroşani şi Reţeaua Naţională a Muzeelor.
Fiind vorba de un proiect care vizează o linie de cale ferată care leagă două judeţe, prin Defileul Jiului, cele trei zile de acţiuni din care vor avea loc, începând de luni, 9 septembrie şi până miercuri 11 septembrie, vor avea loc la Tg. Jiu şi Petroşani, precum şi la Sfânta Mănăstire Lainici, de pe defileu, aflată în apropiere atât de Petroşani şi Livezeni din Valea Jiului, cât şi de Bumbeşti-Jiu şi Tg. Jiu din judeţul Gorj."


Trenul regal a ramas in gara Tg. Jiu pentru a fi vizitat de public.


[Link Removed for Guests]

Luni 9 septembrie.
Trenul Moldovita a circulat pe relatia Tg. Jiu - Petrosani si retur.
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagon CL I
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagon CL II
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagon-Salon bar
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagon CL III
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Vagon-Posta
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Zarva mare la peron

[Link Removed for Guests]

De pe traseu. Unde nu au fost restrictii trenul a mers cu 27 km/h.
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

In Valea Sadului
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Meri
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Lainici
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

Pietrele Albe
[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Petrosani

[Link Removed for Guests]

Imagini surprinse la intoarcere.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]

Miercuri 11 septembrie a fost aglomerat

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Joi Sep 19, 2013 9:45 pm

Frumos traseul si lucrarile de constructii,dar nu stiu, zic si eu,dar nu mi-o luati in nume de rau,la acele vagoane de epoca nu ar fi mers mai bine o aburoasa din vremea lor si nu o DA si o EA.
Ma mai uit la unele reportaje de pe afara care comemoreaza cate un eveniment de seama din istoria feroviara a lor,dar ataseaza la garniturile respective locomotive in ton cu anul care se comemoreaza.
Poate la ei este posibil asa ceva fiindca au ce sa ataseze,pe cand la noi...
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Joi Sep 19, 2013 11:00 pm

Traseul este spectaculos. Din acest motiv am mers 2 zile cu trenul si o zi am mers cu masina si am urmarit trenul.

Desigur ca era mai bine cu o locomotiva cu abur si nu cu DA sau EA. Din pacate la ora asta in Romania nu exista nicio locomotiva cu abur in stare de functionare.
Chiar si asa am putut sa ma bucur de aceasta actiune in care 2 trenuri au putut sa fie viziitate si in alte orase. Ma bucur ca trenul Moldovita a facut curse 3 zile. Ma bucur ca in sfarsit am putut sa urc si sa fac poze in fiecare vagon din trenul regal fara sa vina nu stiu cine si sa ma traga de maneca ca nu am voie sa urc in vagoane.

10.09.2013
Meri-Lainici
[Link Removed for Guests]

Podul Similoi
[Link Removed for Guests]

Pietrele Albe
[Link Removed for Guests]

[Link Removed for Guests]

12.09.2013
Filiasi
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Sep 20, 2013 5:57 pm

Buna Pantiru,
Frumos traseul si lucrarile de constructii,dar nu stiu, zic si eu,dar nu mi-o luati in nume de rau,la acele vagoane de epoca nu ar fi mers mai bine o aburoasa din vremea lor si nu o DA si o EA.
Nu ti-o iau in nume de rau, insa de unde sa se poata tracta trenurile cu locomotive cu abur cand in Romania asa ceva nu mai exista??? :roll:

Asa cum spune si Florin, in ziua de azi pe teritorul Romaniei nu mai exista nici o locomotiva cu abur de ecartament normal in stare de functionare. In cel mai bun caz au cazanele expirate, multe sunt descompletate sau furate piesa cu piesa iar pe altele, desi s-ar fi putut pune relativ usor in stare de functionare au preferat "expertii" sa le expuna in parcuri si gari.

Singurele locomotive cu abur din Romania in stare de functionare la ora actuala sunt cele ale lui Georg Hocevar. Din pacate - din pacate in contextul intebarii tale, bineinteles - e vorba de locomotive de ecartament ingust. Eu as spune "din fericire", pentru ca altfel puneau mana "expertii" locali si pe ele pana acum. :twisted:
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Pantiru
Mesaje: 396
Membru din: Vin Apr 15, 2011 12:00 am
Localitate: Braila
Contact:

Mesaj de Pantiru » Vin Sep 20, 2013 9:04 pm

Da am inteles acum de ce nu s-a atasat o locomotiva cu abur adecvata perioadei vagoanelor,este laudabil faptul ca mai avem si acele vagoane de epoca[vazand in alte postari ale lui Florin vagoane vechi care mai au putin si dispar in pamant] functionale si ca se mai intreprind astfel de evenimente comemorative din istoria feroviara.
Eu cand m-am gandit la o locomotiva cu abur am crezut ca cele cate mai sunt expuse prin gari,muzee sau parcuri ex.Dej,Sinaia Sibiu,ar fi si functionabile,dar m-am lamurit acum cum sta treaba cu ele.
Pacat,mare pacat ca nu stim sa apreciem istoria indiferent de domeniu,valul ''ucigas'' al democratiei i-au transformat pe unii in ''hoti de istorie''.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5314
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Sep 20, 2013 11:06 pm

Nu "valul ucigas" ci spiritul balcanic care exista dintotdeauna.

Istoria se repeta, insa nu se schimba.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Dum Sep 22, 2013 3:34 pm

Din pacate la Dej nu ni s-a dat alternativa pentru a mentine acele locomotive cu abur functionale si in parcul Depoului Dej. Vreau sa va spun ca la acea ora aveam o magazie ,,cantonata'' intr-un G cu pereti metalici ticsita de piese de schimb multe, foarte multe dintre ele noi aduse din magazia de la Jibou. Spre exemplu pentru partea de aer la pompe aveam noi de la distribuitoare , arcuri , membrane, corpuri pentru supapele pompelor, aparate pentru ungere noi, triple valve pentru locomotiva si tender, armatura recuperata din casari la greu, saboti de frana noi, caramida refractara si samota noi aduse de la Alesd, injectoare de apa, turbine,etc. Din pacate dupa cedarea locomotivelor toate au ajuns la fier vechi.
Oricum, am mai spus-o speram ca manifestarile sa se tina cel putin cu DA-001 daca tot o avem reparata si functionala.
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Dum Sep 22, 2013 3:37 pm

Din pacate la Dej nu ni s-a dat alternativa pentru a mentine acele locomotive cu abur functionale si in parcul Depoului Dej. Vreau sa va spun ca la acea ora aveam o magazie ,,cantonata'' intr-un G cu pereti metalici ticsita de piese de schimb multe, foarte multe dintre ele noi aduse din magazia de la Jibou. Spre exemplu pentru partea de aer la pompe aveam noi de la distribuitoare , arcuri , membrane, corpuri pentru supapele pompelor, aparate pentru ungere noi, triple valve pentru locomotiva si tender, armatura recuperata din casari la greu, saboti de frana noi, caramida refractara si samota noi aduse de la Alesd, injectoare de apa, turbine,etc. Din pacate dupa cedarea locomotivelor toate au ajuns la fier vechi.
Oricum, am mai spus-o speram ca manifestarile sa se tina cel putin cu DA-001 daca tot o avem reparata si functionala.
Michael
Mesaje: 468
Membru din: Lun Feb 15, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de Michael » Lun Sep 30, 2013 10:21 am

Salutari,

Cu ocazia evenimentului mai sus mentionat, a fost lansata si o carte: "Lucrari de arta feroviara in Defileul Jiului" - autori: Dionisie Daniel Ardelean si Mircea Dorobantu.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]


Mihai
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mie Oct 02, 2013 9:53 am

La acest eveniment am participat ca si fotograf dar am adus in teste si o camera "home made in miniatura " pentru filmat pe diorama. Camera este inca in dezvoltare, teste si setari dar va atasez ce a iesit pana acum.
Recomand vizionarea cu sunet :)















[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Oct 02, 2013 11:20 am

Doar o intrebare, nu vreau s afiu carcotas... Nu putea fi impins vagonul in asa fel incat sa fie primul?
Iar la videoclipul de cuplare, pentru realism, as fi facut o scadere a vitezei... in asa fel incat cuplarea sa para reala...

In rest congrats / ... ne vei da detalii despre camera?
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
BOGDAN I
Mesaje: 955
Membru din: Sâm Ian 09, 2016 8:06 pm
Localitate: Brasov
Contact:

Mesaj de BOGDAN I » Mie Oct 02, 2013 11:59 am

Cand o sa ajung la varianta finala si multumitoare a camerei atunci o sa dau detalii.
Referitor la filmare au fost doar niste teste de pozitionare a camerei + setari + verificat senzori la diferite variablie (lumina,zgomot,vibratii, montaj pe diferite suporturi si unghiuri).
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
bogdanra
Mesaje: 1211
Membru din: Lun Mar 19, 2012 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de bogdanra » Mie Oct 02, 2013 3:32 pm

Sigur ca atunci!
Mie mi-a plă’cut şi trecerea destul de rapida, zic eu, de la lumina la întunericul relativ din tunele

Toate bune!
Cand trenul face ciu-ciu-ciu
Inima imi canta TT - TT - TT
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Gam3
Site Admin
Mesaje: 4943
Membru din: Sâm Iun 18, 2016 8:06 pm
Localitate: Iași
Contact:

Mesaj de Gam3 » Vin Oct 04, 2013 9:30 pm

Din lucrarea Betonul Armat in Romania, de Emil Pragher, aparuta 1979.

[Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests] [Link Removed for Guests]
@catalin
cosmin78
Mesaje: 5798
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Vin Oct 04, 2013 10:45 pm

Interesant material! Multumiri! :)
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Scrie răspuns


Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”

Cine este conectat

Utilizatori ce ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat și 1 vizitator