TRAIN DELIVERY

  • In perioada urmatoare o sa vi se solicite modificarea parolei. Pana la modificarea parolei, userul poate figura ca si blocat, odata modificata parola, userul este reactivat automat.
    Pentru orice problema va rog folositi butonul "Contact"

Gam3

Moderator
Super Moderator
Trenulist
18 Iunie 2016
6.033
2.534
Iași
LOCATION
Iași
"Street Delivery şi Că’ile Ferate Române
prezintă’
TRAIN DELIVERY

Ai fost în ultimii 8 ani la Street Delivery şi de fiecare dat㒠ne-ai zis: „Vreau în fiecare weekend!”. Aşa c㒠acum îţi livră’m Gara de Nord, de unde mulţi şi-au început povestea de dragoste sau dispreţ cu Bucureştiul.

Peronul 14, cel mai larg din toat㒠Gara, devine scena ta de muzică’, spectacol, arhitectur㒠şi arte urbane. Aducem un tren de la Remiza Special㒠Mogoşoaia, pe care-l gară’m ca s㒠gă’zduiasc㒠expoziţii foto, instalaţii şi performance în compartimente. Graffiti pe tren, party pe peron, filme de că’lă’torie, teatru feroviar şi muzica Gă’rii de Nord prin oamenii care au cântat-o de-a lungul vremii (de la Corina Chiriac şi Gabriel Dorobantu la Rimaru şi Norzeatic). Să’lile de aşteptare, Salonul Regal, panoul de informaţii nu lipsesc din poveste.

Train Delivery este un eveniment care marcheaz㒠reafirmarea Gă’rii de Nord ca obiectiv turistic, urbanistic şi cultural. Emblem㒠a Bucureştilor, Gara de Nord trebuie s㒠redevin㒠un spaţiu civilizator prin modalită’ţi creative simple. Cei care viziteaz㒠Gara de Nord vor fi nu doar că’lă’tori, ci şi cetă’ţeni care vor s㒠afle lucruri noi despre potenţialul oraşului lor, care vor s㒠asiste la evenimente şi s㒠îşi reaproprieze gara ca pe un bun cultural în care se simt bine. Acesta este punctul de pornire al revitaliză’rii identită’ţii trecute a Gă’rii de Nord şi startul construcţiei unei identită’ţi culturale actuale, prin care îşi reafirm㒠spiritul european. Train Delivery este un eveniment organizat de Street Delivery şi CFR în parteneriat cu societatea civilă’.

Ca de obicei, intrarea e gratuit㒠şi neîngră’dit㒠pentru toţi cei care îşi iubesc oraşul. Detalii despre program, proiecte şi alte chestiuni feroviare: www.traindelivery.ro

Spicuim din LIVE-uri: Discotec㒠feat. Corina Chiriac, Rimaru & Norzeatic, Steaua de Mare, Fierbinţeanu & Plurabelle

Organizatori: Street Delivery & CFR
Proiect finanţat de AFCN
Parteneri: Sony, Muzeul CFR, Universitatea de Știinţe Agronomice şi Medicin㒠Veterinară’, SapteSeri, Digi24, Think Outside the Box, VICE, Feeder Punct Ro, Ginger Group, SUB25, veiozaarte, Making Waves, Romanian Film Initiative, ShortsUP, Rokolectiv, Catchy.ro, Vrong Studio, 4Play"


Sunt 4 vagoane dintre care Esx-ul din trenul sanitar si un fost dormitor 60-41 si inca 2 vagoane.

1016156_10201527337844948_433070310_n.jpg

foto Anca Danila - facebook
 
Avem:
40 INTERN 53 CFR 9760 610-5 UWBRD, Esx verde, staţia de domiciliu Bucureşti Basarab, ultima revizie Paşcani, 14.02.2002
51 53 60-41 072-1, complet la interior dpdv al compartimentă’rii (pereţi), mobilier lipsă’, vopsea pre scorojit㒠pentru a descifra alte detalii; e cel mai complet asemenea vagon pe care îl vă’d, pă’cat de el, mai mult ca sigur îl vor face cu grafitti
50 53 20-47 311-7, încă’lzit cu radiatoare, staţia de domiciliu Timişoara, ultima revizie Paşcani, 02.02.2003, RTI 1 SIRV Caransebeş - circul㒠pân㒠21.02.2004, posibil şi un RT2 mai sus, dar e jupuit㒠vopseaua
80 53 97-01 112-5, staţia de domiciliu Bucureşti Triaj, ultima revizie Paşcani, 16.04.2003, în iarna 2011/2012 a fă’cut parte dintr-un tren cu plug

Poze mai pe seară’.
 
In opinia mea, acest eveniment si urmarile mai sus prezentate, sunt o oglinda perfecta a nepasarii si indolentei existenta atat la nivelul superior in administratia cailor ferate, cat si la nivelul "poporului" de rand.
 
Pai nici eu nu pricep. Adica pricep pe dos.

Astia reinventeaza Gara de Nord ca obiectiv turistic, cultural si bla, bala.

fain, adica traindelivery e asociatia astora care mizgalesc vagoanele stationate fie ca sint in uz fie retrase, automotoarele Desiro si locomotivele din depouri, peretii garilor si a cladirilor proaspat renovate din oras(e).

Ori poate incearca sa promoveze o noua compunere pentru trenurile spre mare, Gags pentru discoteca, Rimaru :D Fierbinteanu, fostul vagon sanitar pentru seringi , dormitor pentru ... refactie si Esx pentru gunoiul rezultat?

Dar pentru ca nu intotdeauna inteleg artele, ce rol a avut aceasta actiune? cu ce a reinventat Gara de Nord? ca trenuri mizgalite sint peste tot in tara deja iti vine sa-i bagi sub tren pe aia care le mizgalesc.
___________

Cine a platit trasa? sau a fost o nebagare de seama? cum a sprijinit Muzeul CFR aceasta actiune? dar USAB(universitasea de Stinte Agricole) restul sponsorilor cu ce au venit cu spraiuri?

Cum sprijina CFR si Muzeul CFR pastrarea unor parti din activele care ne arata dezvoltarea caii ferate? remiza de la Riul Vadului, turnuri de apa (linia Giurgiu) vagoane (1Dimitrov) locomotive BR :D ? linia Anina, cum reuseste grupul de la depoul Dej sa obtina cite o vechitura de vagon pe care sa-l restaureze si sa-l expuna?
 
Salutare,
ceea ce am vazut acolo din pozele din link mi se pare o manifestare grobiana a unei societati grobiene.

Ideea de a maltrata niste vagoane indiferent de starea lor initiala de degradare cu grafiti mi se pare o prostie. Rolul de a murdari in general cu vopsea la spray mi se pare o prostie in ansamblu. Daca tot se vroia a revigora un spatiu pentru a se face o legatura cu calea ferata se puteau gasi variante mai spalate si mai civilizate.

Ca de obiseci insa, s-a ales cea mai ieftina si cea mai de prost gust solutie disponibila.
Transportul pe calea ferata, alaturi de arta in conexiune cu calea ferata inseamna cu totul altceva, insa la mare distanta de prostul gust si mediocritatea societatii in care traim.
 
Interesant c㒠pe partea dinspre linii apar tag-urile aceloraşi ,,artişti" care au stricat deja câteva sute de vagoane şi garnituri de metrou (nu odat㒠au fost gă’uri în circulaţie la metrou c㒠tâmpiţii au fă’cut cu grafitti şi parbirzele), gen Erps (de el am fi putut scă’pa acum câţiva ani... s-a pră’jit puţin la metrou, dar a scă’pat şi a fugit pe picioarele lui din tunel). Deci Miliţia i-a avut în faţă’, au fost şi filmaţi, toat㒠lumea ştie c㒠sunt ei... şi i-au lă’sat în pace.
 
La modul cum a ajuns cam orice pe oriunde prin ţara asta din cauza "picturilor grafitti", am ajuns s㒠nu mai fiu de acord cu aceşti mâzgă’litori.....din pă’cate, chiar aceste "câmpuri de manifestare legale" asigurate acestora, le d㒠"nas" în a revigora mâzgă’lirea orică’rui lucru , mai ales dac㒠a avut cineva "nesimţirea" să’-l cureţe / zugră’veasc㒠proaspă’t, acel lucru.
Trag, mă’car, nă’dejdea c㒠cineva a avut poate "iniţiativa" să’-i urmă’reasc㒠pe "pictori" (mă’car pe jumă’tate cum erau urmă’riţi bunicii noştrii când protestau pentru pensiile jenante), cu ceva "zoom" pentru a-l vedea cine este la faţă’, împreun㒠cu stilul şi semnă’tura lui, ca s㒠poat㒠fi luat de urechi atunci când vor apă’rea "noută’ţi" ce fac harcea-parcea un perete (sau orice altceva) curat şi neatins pân㒠atunci.
S-a trecut demult, deja, peste tot ce e bun simţ, civism, bună’creştere, educaţie şi ce mai vreţi voi în problema "modei" grafitti.........
 
Dr2005 a spus:
... Dar s㒠alegi tocmai ultimul 60-41 complet şi unul dintre ultimele Esx-uri întregi pentru asta?

Nu e chiar ultimul 60-41.
60-41 108-3 din curte de la revizia Grivita e cel mai bun. E posibil ca la atelierele Grivita sa mai fie cateva.

Cele 4 vagoane sunt de la Infra si erau depozitate la Mogosoaia.
 
Mazgaleala cu spray este o pacoste a societatii moderne. Daca actiunea din gara bucuresteana ar fi avut ca scop identificarea video a asazisilor artisti care murdareasc tot ceea ce ne inconjoara, ar fi fost ok.

Nu exista colt in orasul in care traiesc si lucrez care sa nu fie infestat de aceste mizerii aruncate din spray. Ma refer aici inclusif la bucati de text care nu au nici o legatura cu ceea ce se chiama arta grafica, care pur si simplu vandalizeaza mijloace de transport si cladiri.

Eu unul cred ca aceasta problema poate fi rezolvata in mod identic cu cea a petardelor, un alt hobby postrevolutionar, prin amenzi foarte consistente.

Referitor la arta ceferistica, gara de nord putea fi revigorata prin alte actiuni. Daca se dorea arta, se putea organiza de exemplu o expozitie de fotografie feroviara in spatii de tip vagon de marfa, sau expozitie de machete feroviare, sau se putea aduce o garnitura turistica la care sa se vanda bilete pentru a face o tura de placere. Se puteau imparti fluturasi cu ceea ce reprezinta si ceea ce ar trebui sa reprezinte transportul feroviar.

Ceea ce s-a facut, repet, este o porcarie, si faptul ca sunt unii care au dat bani sub forma de sponsorizari pe treaba asta, mi se pare o prostie si mai mare intr-o societate numita de criza.
 
Desi in general sunt impotriva spoirii materialului rulant, trebuie totusi sa fac diferenta intre desenele de pe partea peronului si mazgalelile de pe partea cu liniile. Nu cred ca sunt facute de aceiasi oameni. Aia cu mazgalelile nu au capacitatea de a face niste desene calumea.
Circul aproape in fiecare zi cu metroul si mi-e scarba de mazgalelile de pe ele. O data am si prins un gunoi care isi scria in mod obsesiv "tag"-ul pe caramizile aparente de la unirii si l-am gonit. Pe de alta parte, APA NOVA a avut initiativa unui desen organizat pe o garnitura de metrou si din punctul meu de vedere a fost ok, o prezenta deosebita. Din pacate, ulterior a fost acoperit de ineptii care-si scriu numele cu spray.
Ideea evenimentului era de a colora un pic atmosfera din Gara de Nord. Din punctul meu de vedere, vina este a CFRului, ca nu a fost in stare sa tina in conditii acceptabile vagoanele respective, eventual si in circulatie, ca daca ne uitam la ele oricum pica vopseaua de pe ele si erau intr-o stare deplorabila.
 
Ce s-a demonstrat era deja stiut, si anume ca grafferi (aia de fac desene) au disparut si au fost inlocuiti de taggeri (aia de isi scriu numele prostului). Ce banuiesc eu ca s-a intamplat e ca organizatorii au vorbit cu un graffer de a facut desenele alea 2-3 frumoase cu speranta ca exemplul lui o sa fie urmat si de alti grafferi, dar nu a fost, asa ca am ramas cu taggeri.

Pe taggeri nu vrea nimeni sa-i prinda, accesul lor in depourile metrorex este chiar incurajat pentru a se realiza denigrarea artificiala / fortata a ramelor IVA si sa se justifice astfel cumpararea de rame noi, ca asa e la noi, se prinde iz de niste bani de cheltuit si gata, alea de le avem le lasam prada la grafferi si dupa cativa ani se bucura toata lumea ca scapa de ele.
 
Pai ce dup-aia nu o sa mizgaleasca ramele noi?

Auzi unii sint tagheri altii graifari? ,ICRE, KETO. SOUL, sint pline vagoanele si sagetile ba chiar si cladirile din oras de numele prostilor.

una e arta alta e tiganeala asta a lor. Dar scopul actiunii dela gara care a fost? si mai intreb o data : cine a platit trasa ca vad ca se anuleaza la greu trenuri. Bun e trenul infrastructurii deci nu s-a platit ca n-a asta e sponsorizarea noastra.

____________

CFR putea sa ii coopteze pe aia care au pictat spre peron si sa faca desene pe locomotive si vagoane, cam cum au ungurii daca nu vor sa puna abtibilduri.
S-au ii puteau coopta sa faca niste table cu rutele mult mai atragatoare. Ca doar ati vazut cu ce jeguri de litere scrie WIEN si Budapest.
 
Pai nu, ramele noi sunt in alt depou unde nu intra nimeni, paza, camere supraveghere, tot tacamul, si daca sunt mazgalite in traseu sunt retrase imediat la depou si curatate.

Da, aia de fac un desen mare si se semneaza undeva micut sut graferi, aia de isi scriu numele prostului cu 3-4 litere sunt tageri.

La CFR Calatori fura aia motorina cu tona, deci nu intereseaza pe nimeni de tageri, chiar 42-302 a fost prezenta la reinaugurarea (degeaba) a poligonului de la Faurei cu numele prostului scirs pe bot, si asa a mers cu 200 la ora si a filmat-o toata presa, si dupa nustiucati ani si azi tot asa e. Mai mult, mecanicii sunt incurajati sa impopotoneze locomotivele cu ce adaugiri de vopsea sau fiare le trec lor prin cap ca astfel sa se ataseze de locomotiva si sa o mai spele din banii si timpul lor, ca altfel CFR Calatori oricum nu are bani sa le spele.
 
Aha, m-am prins, astia sint mina-n mina si cu astia de la paza sau cum?
ca sa nu le mizgaleasca s-a infiintat un serviciu de paza doar pentru alea noi nu pentru alea vechi.

Cred ca graiferii si tagherii care intra pe aici se dau pe cur de ris cind citesc ce scriem noi. Ca puneam paza ii prindeam si ii bagam la bulau de nu se vedeau. mizgalesc tot , nu-mi dau seama de unde au bani ca zic si io ca n-o fi chear eftin un tub d-ala.

Dar am vazut pe vagoanele MAV ca scrie tipul de vopsea si mentiunea antigrafiti.
 
Exact, s-a dat ordin scris sa nu se instaleze supraveghere video acolo unde sunt parcate IVA, logic si paznicii au inteles ce au de facut. Pe M4 sunt garnituri cu tagging in postul de conducere, inca un pic si astia o sa ia si garnitura la o tura daca tot intra nestingheriti in post.

Da, exista vopsea anti-grafiti pe care sprayiul nu adera, exista suprafete cu textura anti-vopsea si anti-marker pe care nu adera/nu se vede, exista plastice transparente si opace anti-scratchiti care nu se pot zgaria, exista imprimeuri anti-contrast pentru suprafete interioare (de obicei gri cu picatele de alte culori florescente) pe care nume prostului iese foarte putin in contract, doar ca astea sunt masuri pentru pastrarea imaginii.
Din nefericire pastrarea imaginii e deabia pasul 2, dupa creearea imaginii care e pasul 1, pas total inexistent la CFR Calatori, unde fiecarei atelier/revizie/fabrica ii sunt acceptate locomotive si vagoane in ce schme le trece lor prin cap (in general ca sa nu semene cu concurenta) si fiecare mecanic e incurajat sa faca ce modificari ii trec lui prin cap ca sa simta ca locomotiva e a lui.
Deci sa vorbim de pasul 2 deabia cand o sa avem pasul 1, ca altfel cred si eu ca rade lumea de noi.
 
shoppy a spus:
Pai nu, ramele noi sunt in alt depou unde nu intra nimeni, paza, camere supraveghere, tot tacamul, si daca sunt mazgalite in traseu sunt retrase imediat la depou si curatate.

Sunt împă’rţite depourile în două’... remiza de IVA e pustie, la cea de BM e toat㒠paza. Camere de luat vederi nu sunt, c㒠altfel ar fi nevoie de mai puţini paznici şi celebra firm㒠Scorseze ar câştiga mai puţini bani. Nici camerele din staţii nu sunt prea de efect... c㒠salveaz㒠imaginile într-un format proprietar UTI, a că’rui decodare cost㒠mai mult decât paguba fă’cut㒠de graffer.

Grafferii sunt cunoscuţi, exist㒠multe poze cu ei, chiar şi eu am poze cu unul din ei (venise odat㒠la o vizit㒠în depourile Metrorex, s㒠îşi fotografieze ,,opera").
 
Astea sunt desenele de la peron:

Zidul de la muzeul CFR
1013191_182446531923321_1640456869_n.jpg


1000382_181250138709627_634210346_n.jpg


1012734_181250142042960_1971852419_n.jpg


1013813_181662418668399_1522565918_n.jpg


941163_181662438668397_621346200_n.jpg


foto - https://www.facebook.com/thereartproject

Nu stiu cum arata pe partea de la linia 13.

Train Delivery nu a insemnat numai grafiti.

1016630_668568573171686_349406915_n.jpg


1044105_10151692711427074_597367985_n.jpg


580181_10152980471760455_1894201483_n.jpg


600203_10201198383949103_1086582131_n.jpg


1010257_10201198380989029_1917797991_n.jpg


971493_10201198386589169_1117405375_n.jpg


1014282_562734903783730_1076850240_n.jpg


992788_10151518374742081_1685308616_n.jpg


foto - facebook Adina Marasoiu