Anunt important: [Local Link Removed for Guests]
In perioada 10-15 decembrie 2018, forumul poate sa functioneze cu intreruperi, se face upgrade.

Parcul Feroviar TeiuÅŸ

Avatar utilizator
interesantul
Mesaje: 1584
Membru din: Dum Ian 24, 2016 8:06 pm
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de interesantul » Mie Iun 19, 2013 8:25 am

Super...

Vad ca incep sa apara usor usor prin tara rezultalele muncii unor pasionati...
\Spor
“Violenţa verbală şi non verbală este ultima armă a incompetenţilor!” - Исаак Азимов
------------------------------------------
Locomotive, vagoane, călătorii
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Mie Iun 19, 2013 11:27 am

Eu as spune mai degraba ca este rezultatul grandomaniei lui BR.
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iun 20, 2013 1:49 am

Buna seara,

Impreuna cu un bun prieten am ascultat discursul tinut de RB la Teius si il transcriu aici respectand pronuntia "ezpertului", pentru descretirea fruntilor colegilor de forum. In rosu discursul original, in negru comentariile noastre:

Avem acest motor (chiar daca la CFR multi spun asa, de fapt corect este automotor) urma sa fie casat s-a incercat 2 licitatii (greu cu gramatica limbii romane…) nu l-a cumparat nimeni la fier vechi am reusit sa-l aducem aici impreuna cu inginerul Trifu prietenul si colegul nostru este un motor unicat european (Aha. Din seria CFR 900 s-au fabricat 100 buc., iar din cele modificate in automotor salon mai sunt cel putin 2 buc.) fabricat la uzinele Malaxa in anul 1939 (Greu cu anii astia. Ultimele automotoare pe 2 osii au fost construite in 1938) si a fost construit (Mda... deci a fost si fabricat si construit; de fapt modificarea in salon a fost facuta abia in anii ‘60) pentru interventia organelor (deformatie profesionala chestia cu "organele", nu-i asa, t'arsu colonel ?!) de conducere ale cailor ferate la diverse evenimente pe reteaua de cai ferate a Romaniei (caile ferate si reteaua de cai ferate a Romaniei sunt diferite probabil). Este o bijuterie (de ce nu s-a clasat un astfel de unicat european bijuterie ?). Avem aici o drezina ceva mai tinerica, n-are decat vro 60 – 60 si vo 5 de ani (o adevarata raritate mondiala, un DAC construit in perioada 1948 - 1953... De fapt dateaza din jumatatea a doua a anilor 1970 !!!!) o drezina si ea salvata de la Blaj (deci si “motorul” tot de la Blaj a fost “salvat” ?) unde a fost uitata intr-o magazie drezina care aducea materiale pentru colegii nostri de la intretinere (intretinerea cui ? a blocului ? bine ca n-a fost si asta vreo drezina a secretarului de partid zonal …)

La mai mare, t'arsu colonel!
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 581
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Joi Iun 20, 2013 6:06 am

"Cristian-horea" fi bun, te rog, şi spune-ne dac㒠la automotor, roţile se puteau învârti pe parcursul remorcă’rii lui de că’tre automacara, pân㒠la locul primei ridică’ri ??....Din ce vă’d pe imagine(pă’cat c㒠nu-i o rezoluţie mai bună’), automotorul a fost adus direct pe drum, dar dup㒠cum iese praful de sub roţile lui, acestea parc㒠ar fi blocate (carosabilul arat㒠a fi bin beton) şi praful pare a fi numai pe o prţiune a roţilor ca şi când nu s-ar fi învârtit; totuşi la virarea lui ră’mân nişte şanturi destul de adânci..... De ce întreb de mobilitatea roţilor ? Din cauza ultimelor imagini în care automotorul este dat înapoi vreo doi metri, că’tre drezină’, manevr㒠care s-a fă’cut destul de uşor.....(prin remorcare, probabil, fiindc㒠nu se vede ci se aude numai un motor ambalat puţin).
Pentru cei care cunosc vopsirea originală’....actuala revopsire cât respect㒠"originalul" ?? C㒠dup㒠pozele lui "Gam 3", ar fi acoperişul mai mult alb...
Au ră’mas urme pe caroserie la partea dinspre acoperiş, unde şufele de ridicare se rezemau de caroserie ? Normal ar fi fost ca macaraua s㒠aib㒠o travers㒠pe cârlig , care s㒠ţin㒠şufele depă’rtate de "obiect", din moment ce au catadicsit, totuşi, s㒠bage dou㒠cupoane de şin㒠dedesubtul caroseriei..... Sunt curios dac㒠şi 230 171 va fi pus pe şin㒠ca la Sinaia prin suspendare cu cabluri, care la ridicare vor deforma protecţia la cazan !!
Horia...mi-ai adus de la prima or㒠a dimineţii o descreţire a frunţii...."cu mult tam-tam şi radubellism"....... :-D :-D :lautar: :lautar: :aplauze:
Avatar utilizator
Cristian-horea
Mesaje: 145
Membru din: Joi Oct 21, 2010 12:00 am
Localitate: Timisoara/Teius
Contact:

Mesaj de Cristian-horea » Joi Iun 20, 2013 3:11 pm

@ dimitrov: Roţile automotorului se puteu învârti, nu erau blocate, dar acel zgomot provine de la stivitea diverselor obiecte(în mare parte pietricele si fire de nisip) aflate pe dalele de beton. Dup㒠cum ai observat Carosabilul este din plă’ci de beton turnat pe vremea fostului regim, care nu a suferit nici o avarie, fat㒠de drumul de asfaltul care a fost aplatizat sub cele 24 tone ale automotorului. Virarea automotorului s-a fă’cut mecanic, cu riscul de deteriorare al osiilor şi roţilor automotorului. Legat de vopsire au fost discuţii în localitatea noastr㒠gen: "de ce e vopsit alb cu vişiniu? Ră’spunsul fiind c㒠cei de la CFR Rapid Bucureşti au împrumutat culorile CFR-ului alb şi vişiniu. "
@ Florin-Dej: Eu aş spune c㒠este mai degrab㒠rezultatul grandomaniei actualului primar Mirel Hă’lă’lai, fiul unui fost sef de gară’, ajutat de Radu Belu.
Daca astepti momentul potrivit, te intrec altii care nu-l asteapta.(Woody Allen)
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Joi Iun 20, 2013 5:39 pm

Domnilor, vopsirea originala este chiar cea din pozele lui Gam3 de la Brasov (evident, luati in calcul decolorarea produsa de statul la soare).

Spre comparatie, luati pozele puse de colegul nostru de forum cu varianta de acum.
All aboard !
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Joi Iun 20, 2013 7:59 pm

Domnule Horia_Radulescu fiţi mai înţelegă’tori, cum au fă’cut, de unde au venit, ce au greşit, pe mine ca simplu pasionat de fotografie şi domeniul feroviar, nu prea m㒠interesează’. Cel puţin aşa când voi trece prin Teiuş voi avea la ce s㒠fac poze ! Dac㒠ar ră’mâne câteva aşa nefuncţional din fiecare model de locomotivă’, vagon, tramvai, troleibuz, autobuz ar fi super.
Dar uit㒠aici la Cluj nu mai am unde s㒠fac poze la un autobuz DAC sau la un tramvai Timiş. Au fă’cut ceva foarte bine acolo la Teiuş. Bravo lor !
cosmin78
Mesaje: 5825
Membru din: Sâm Apr 28, 2007 12:00 am
Localitate: Porto/Craiova
Contact:

Mesaj de cosmin78 » Joi Iun 20, 2013 10:43 pm

Chiar ma intrebam daca "spiciul" lui RB a trecut nebagat in seama. :evil:

rooovidiu,

ar trebui sa te intereseze, in calitate de cetatean si contribuabil, unde , cum si ce invarteli se fac pe banii publici. Actiune in sine este binevenita, insa atata timp cat este facuta in scopul de lustrui ego-ul anumitor indivizi, ar trbui ridicate anumite semne de intrebare. Mai ales cand se "ingroapa" locomotive (cu abur) functionale, fara sa fie capabili de o revalidare a cazanului sau eu stiu ce defecte minore , prin expunerea lor in locuri publice, la cheremul "magnetilor" si se cheltuiesc bani aiurea pe "motoare" si drezine "tinerele"....
Cosmin
[Link Removed for Guests]
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Joi Iun 20, 2013 11:51 pm

Buna,

Cu prostia umana, cu incompetenta, cu nesimtirea si cu spiritul bulgaresc nu am de ce sa fiu nici intelegator, nici tolerant. Iar atunci cand se povestesc basme, cand se vopsesc obiecte de patrimoniu aiurea de cate un "nea Tica" care ia si el un ban pe asta - ca altul mai bun nu exista - iar manipularea respectivelor obiecte de patrimoniu se face ca la papuasi chiar nu am nici cea mai mica urma de intelegere.

Cosmin a pus punctul pe "i". S-au distrus zeci de locomotive si automotoare, unele au fost duse la taiat in stare de functionare sau furate bucata cu bucata si "ezpertul" securist s-a uitat in alta parte.
Dupa aceea tuturor celor care au incercat sa faca ceva acelasi "ezpert" securist le-a pus bete in roate. Asa s-au declarat monument locomotivele cumparate de Hocevar de la fiare vechi, dupa ce fusesera reparate si exportate, asa a fost chemat si Florin Nan, omul care a facut si el de zece ori cat ar putea face Bellu in o suta de vieti sa dea declaratii la politie.

Imi pare rau, insa tara noastra a fost si ramane una balcanica. Da bine cand cutare drezina este prezentata ca fiind a Anei Pauker, sau cand se inventeaza vreo poveste siropoasa pentru pacalit presa si poporul. Numai ca adevarata noastra istorie nu prea ne intereseaza, desi ar fi cel putin la fel de interesanta. Numai ca n-o poate vinde Radu Bellu.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
rooovidiu
Mesaje: 190
Membru din: Mar Noi 11, 2008 12:00 am
Localitate: Cluj-Napoca
Contact:

Mesaj de rooovidiu » Vin Iun 21, 2013 12:33 am

cosmin78
Mersi pentru explicaţie. Eu am privit doar la suprafaţă’. C㒠dac㒠m㒠uit mai adânc mi se face ră’u ! Åži aş vrea s㒠vă’d mai multe locomotive cu aburi funcţionale, dar totul a fost îngropat foarte bine spus şi ajunşi în bani altora aşa cum totul se face pe aici pe la noi prin România ! Am privit doar suprafaţa.
Avatar utilizator
dimitrov
Mesaje: 581
Membru din: Dum Aug 26, 2007 12:00 am
Contact:

Mesaj de dimitrov » Vin Iun 21, 2013 3:03 am

A mai ră’mas un punct la care nu am primit ră’spuns....dac㒠prin ridicarea automotorului şufele de ridicare în cârlig au lă’sat sau nu urme pe caroserie la nivelul tavanului, unde şufele au atins partea dinspre tavan....fiindc㒠la ridicare nu s-a folosit o travers㒠pe cârligul macaralei, ci pur şi simplu şufele au fost agă’ţate direct pe cârlig, motiv pentru care profilul transversal dreptunghiular al cutiei automotorului a fost "supus" unui profil transversal triunghiular al şufelor agă’ţate în cârlig....pentru c㒠eventuala deformare produs㒠de "imprimarea" poziţiei şufelor la nivelul acoperişului las㒠o urm㒠"urâtă’". Nu sunt nici eu perfecţionist, dar dac㒠se poate face un lucru "elegant", de ce s㒠nu fie aşa ??? Cei care vor veni s㒠privească’, poate vor fi destul de mulţi, dar deşi mulţi, nu şi proşti ( e o zicală’...mulţi, dar proşti)...."mă’runţişurile sar în ochi" chiar dac㒠nu eşti avizat... în rest, am motiv s㒠fac o pauz㒠de cel puţin nou㒠ore (pauza mare) ca s㒠am timp de vizitare a gă’rii Teiuş....doar suntem pe DN 1, Sebeş - Turda (intrare pe A3 spre Gilă’u)....
Avatar utilizator
Horia_Radulescu
Mesaje: 5333
Membru din: Joi Feb 14, 2008 12:00 am
Localitate: Mulhouse, Alsacia
Contact:

Mesaj de Horia_Radulescu » Vin Iun 21, 2013 6:47 am

Buna,
Åži aş vrea s㒠vă’d mai multe locomotive cu aburi funcţionale,
Inca o data, "locomotive cu aburi" nu exista.

Se spune locomotiva cu abur. O locomotiva cu abur, mai multe locomotive cu abur.
toate cele bune,
HR
Avatar utilizator
Florin-Dej
Mesaje: 390
Membru din: Sâm Mai 07, 2011 12:00 am
Localitate: Dej
Contact:

Mesaj de Florin-Dej » Vin Iun 21, 2013 11:32 am

La cat rau mi-a facut acest individ pe numele lui BR (si pe care sunt nevoit sa-l trag dupa mine toata viata) pot sa va spun ca o sa-i urmaresc fiecare miscare si pas atat cat va mai fi pe acest pamant.
Si ca sa vedeti cat de mult ne intereseaza trecutul nostru feroviar sa va spun ce am patit cu vagonul adus de la Teius. Dupa ce ca l-am salvat de la casarea fizica pentru ca el figura in evidente ca si casat si ne-am facut luntre-punte sa-l aducem si sa-l restauram desi eu personal cand l-am vazut prima data am refuzat categoric sa-l aduc la Dej surpriza a fost ca el a fost indragit la prima vedere de seful nostru de depou. A fost omul care ne-a sustinut enorm de mult pentru absolut tot ce am facut in depou. Dupa ce am lucrat la el o iarna intreaga si l-am scos pana la urma din mizeria in care zacea la Teius ne-am trezit cu o comisie de ancheta de la Centrul Zonal Brasov care ne-a anchetat o vreme destul de indelungata pentru a lamuri aspectele legate de transport si alte aprobari pentru restaurare. Au fost zile in care efectiv mi-a fost sila ca am acceptat sa ma ocup de el. Atunci mi-am dat seama cat de putin a contat pentru acei oameni faptul ca am salvat un exemplar poate unic in tara si ca aceia nu au nimic in comun cu calea ferata fiind simpli pioni intr-un angrenaj numit CFR Marfa. Si atunci ne mai gandim, ne dorim chiar sa infiintam un muzeu feroviar national in care sa avem ce? Niste vehicule puse undeva unde nimeni sa nu fie interesat in adevaratul sens al cuvantului. Ceva ce sa semene a Sibiu - o chestie sau mai degraba un avorton care a luat fiinta printr-o ambitie personala a lui BR din si pentru grandomania lui. Uitati-va in ce hal arata locomotivele. Toata lumea ridica din umeri ca nu sunt ale lor. Nici la Dej nu sunt ale noastrew toate dar putina pasiune si spirit gospodaresc ne ajuta sa mai dam din cand in cand cate o vopsea, sa le mentinem intr-o stare estetica corespunzatoare, sunt pazite iar pe timpul verii sa mentinem spatiul verde gazonat. A le arunca pe ici pe colo in toata tare in stilul BR mi se pare o totala aiureala.
Avatar utilizator
sogard_2003
Mesaje: 3601
Membru din: Mar Ian 19, 2016 8:07 pm
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de sogard_2003 » Vin Iun 21, 2013 11:48 am

Lasa ca intra CFR Marfa in insolventa si BR isi pierde locul de munca ... :-D sa speram !
""Acum, pe de laturi incep sa ramana<br>
Semnale, macazuri, vagoane si fum.<br>
Trec umbre de oameni cu steaguri in mana<br>
Si trenul, navalnic, se-asterne la drum.""    Colibri<br><br><br>
Avatar utilizator
catalin
Mesaje: 2808
Membru din: Mar Apr 24, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Mesaj de catalin » Vin Iun 21, 2013 11:57 am

Dragos, problema e mult mai serioasa decat pare. Umorul e bun, dar cu masura. Ce a scris anterior Florin-Dej arata gradul de "sanatate" al sistemului si este in egala masura o drama personala.
Si nu, nu are nici o legatura cu privatizarea CFR Marfa...
All aboard !
Scrie răspuns

Înapoi la “Stiri, evenimente si noutati din domeniul feroviar”